Mode & Beauty alle pijlers

Gouden en zilveren sieraden combineren

02-06-2020 20:18 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai,

Wie combineert hier weleens gouden met zilveren sieraden? Ik heb zelf beide, maar ik combineer niet, al zou ik dat best willen, omdat ik anders best veel van beide wil hebben... 😅

Ik heb het dan eigenlijk over fijne kettinkjes, oorbellen naast elkaar en ringen.

Kun je zilveren sieraden met gouden sieraden combineren?

Totaal aantal stemmen: 87

Ja, waarom niet? (47%)
Nee, dat lijkt nergens op (53%)
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
04-06-2020 19:24
Eén mooie armband is genoeg, nergens voor nodig er 6 te dragen. Less is more.
En anderen vinden dat wel mooi. Dat jij tig jaar geleden bent blijven hangen is niet het probleem van iemand anders, dus probeer jouw mening niet altijd zo op te dringen.

TO: vind ik zilver en goud niet mooi bij elkaar, maar nergens staat dat het niet mag. Dus gewoon doen als je het mooi vindt.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
02-06-2020 21:38
Eens. Maar niet iedereen is duidelijk warm of koel. Ik heb een tamelijk neutrale ondertoon en een lichte huid. Doordat mijn huid licht is, staan sommige kleuren niet mooi. Maar in de 'diepte' die goed is voor mij, kan warm of koel allebei wel.
Dit. Ik kan zowel goud als zilver dragen. Goud staat me iets beter, maar zilver staat ook prachtig, mits het goed gepoetst is.
Het is dat ik doorgaans niet van een grote hoeveelheid sieraden hou, maar een combinatie zou me goed staan.

De regels zijn er omdat ze voor de meeste mensen werken, maar juist door de regels op een smaakvolle manier te breken kun je tot een speelsere en meer creatieve outfit komen.

Zoiets bijvoorbeeld, met een witte blouse. https://www.ninadesigns.com/jewelry-par ... etal-links
belinda30 wijzigde dit bericht op 06-06-2020 09:50
Reden: Pakt het plaatje niet
5.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
06-06-2020 08:34
En anderen vinden dat wel mooi. Dat jij tig jaar geleden bent blijven hangen is niet het probleem van iemand anders, dus probeer jouw mening niet altijd zo op te dringen.

TO: vind ik zilver en goud niet mooi bij elkaar, maar nergens staat dat het niet mag. Dus gewoon doen als je het mooi vindt.
Alles is persoonlijke smaak uiteraard. Zelf houd ik niet van 10 ringen tegelijk dragen (je ziet soms van die vrouwen met aan elke vinger van beide handen minstens één ring, soms meerdere), of een hele arm vol met (vaak goedkope) armbanden. of 4 kettingen tegelijk. Gewoon niet mijn smaak. Een paar écht mooie sieraden (1 ring aan de ringvinger, een mooie armband erbij en een bijpassende ketting) vind ik mooier dan vingers en armen overvol met goedkope meuk.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
06-06-2020 10:47
Alles is persoonlijke smaak uiteraard. Zelf houd ik niet van 10 ringen tegelijk dragen (je ziet soms van die vrouwen met aan elke vinger van beide handen minstens één ring, soms meerdere), of een hele arm vol met (vaak goedkope) armbanden. of 4 kettingen tegelijk. Gewoon niet mijn smaak. Een paar écht mooie sieraden (1 ring aan de ringvinger, een mooie armband erbij en een bijpassende ketting) vind ik mooier dan vingers en armen overvol met goedkope meuk.
Waarom haal je dat goedkoop er nou weer bij? Er zijn ook zat mensen die veel dure sieraden dragen en er zijn mensen die één goedkope prul dragen.

Mijn moeder draagt veel ook echt dure sieraden, ze houdt van bijzondere edelstenen en antieke sieraden. Het kan je smaak niet zijn, maar ze draagt echt veel en wisselt dagelijks af. Overigens mixt zij dan weer geen zilver met goud. Dat is haar smaak niet.
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
06-06-2020 11:24
Waarom haal je dat goedkoop er nou weer bij? Er zijn ook zat mensen die veel dure sieraden dragen en er zijn mensen die één goedkope prul dragen.

Mijn moeder draagt veel ook echt dure sieraden, ze houdt van bijzondere edelstenen en antieke sieraden. Het kan je smaak niet zijn, maar ze draagt echt veel en wisselt dagelijks af. Overigens mixt zij dan weer geen zilver met goud. Dat is haar smaak niet.
Omdat bij de meeste mensen (vrouwen) die ál hun vingers volstouwen met ringen en 20 armbanden tegelijk dragen, het maar zélden zo is dat dat dure of mooie sieraden zijn. Meestal is het op zijn best redelijke namaak.

Mijn moeder droeg ook altijd mooie sieraden, ze had niet alleen aardig wat geërfd, maar mijn vader heeft haar altijd mooie sieraden geschonken, bij iedere verjaardag, op hun trouwdag, of andere bijzondere gelegenheden kreeg ze een mooi sieraad van de juwelier. Maar ze droeg nooit overdadig: 1 mooie ring, die ze dan bij haar kleding uitzocht, één ketting, één armband en bijpassende oorbellen. Meer niet. Nooit 10 ringen tegelijk, of 10 armbanden tegelijk.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik draag het niet naast elkaar maar ik draag altijd een zilveren ketting(kje) en mijn trouwring is van goud.
Wat toevallig, ik heb gisteren nog gekeken of ik hier een topic over kon vinden. Had deze over het hoofd gezien en zie hem nu pas.

Ik kan allebei goed hebben, gelukkig, en draag veelal zilver en witgoud. Nu heb ik een prachtig erfstuk gehad met goud en ben ik zoekende hoe dit te combineren :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik draag gouden ringen dus ik zou niet snel een zilveren armband erbij dragen.
Net als dat ik mijn oorbellen en ketting ook altijd dezelfde kleur hou (meestal zilver).

Dus dezelfde kleur aan de handen en dezelfde kleur rondom het hoofd.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
02-06-2020 20:44
Ik vind het dragen van tig ringen al vreselijk lelijk. Draag gewoon één mooie ring van goede kwaliteit in plaats van aan elke vinger 3 trash-ringen. Hetzelfde voor colliers en armbanden: less is more. Dus liever één (bijpassende) ketting of armband dan je halve pols vol met oud ijzer, of liever één mooie ketting dan 4 over elkaar heen.
Vind ik ook. Less is more bij sieraden. En combineren van goud en zilver vind ik lelijk. De meeste mensen staat maar een van beiden, dat ligt aan je huidskleur en de ondertoon. Goud ziet er vaak tacky uit, geelgoud dan vooral. Veel ringen vind ik ook iets voor meisjes van 16. Liever enkele mooie duurdere sieraden dan veel en goedkoop. Ik draag alleen echt zilver, nep wordt snel lelijk bij mij en krijg er uitslag van. Oorbellen gaan pijn doen als het geen echt zilver is.
Alle reacties Link kopieren
Ik draag trouwens altijd 3 ringen, maar wel allemaal goud met diamantjes. Dus dan past het ook beter dan verschillende type ringen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn trouwring is zilverkleurig met een gouden randje aan beide kant eromheen (vrij brede ring). Ik heb een armband waar beide kleuren in zitten en tegenwoordig ook oorbellen met beide kleuren.

Ik vind dat het prima kan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven