Mode & Beauty alle pijlers

grijs/blond en te weinig tijd voor kapper

26-04-2018 13:03 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik was oorspronkelijk blond en heb nu peper en zout kleurig haar. Voorheen liet ik het bij de kapper blonderen en dat is nu bijna uitgegroeid.
Door persoonlijke omstandigheden (mijn man is gehandicapt) kan ik niet zo vaak naar de kapper. Ik vind dat ook prima, ik wil ook niet zo vaak.

Daarom ben ik gestopt met verven van mijn haar. Maar deze kleur staat me gewoon niet zo mooi. Het is wat doffer. Maar blonderen zorgt er weer voor dat ik elke 6-8 weken naar de kapper moet. Mijn man heeft de voorkeur voor blonderen. Maar ik heb zo een hekel aan uitgroei.

Wat adviseren jullie mij? Ik wil niks thuis doen, maar gewoon bij de kapper.
Bestaan er highlights voor grijs haar? Ik vind het witte grijs erg mooi.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kapper heeft een paar keer lowlights in mijn bruine haar gezet dat doorspekt was met grijs. Dit verbloemde de uitgroei redelijk en het moest niet zo vaak gebeuren. Zo ben ik gestopt met kleuren en nu ben ik zilver.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Zilvershampoo maakt je haar steeds lichter, dus dat is een optie. Je kan ook naar de kapper om het in dat witte grijs te laten verven en dan inderdaad wassen met zilvershampoo, dan blijft het volgens mij altijd zo.
Alle reacties Link kopieren
ik doe het bijhouden met blondspray, je grijs verdwijnt er niet door maar valt veel minder op... dat wat peperig is word warmer en dat is ook niet erg, nu ga ik nog wel eens in de 3 a 4 maanden naar de kapper voor wat extra highlights en om te knippen

koop je meteen een goed maskertje wel?
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Thuiskapper een idee?
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
26-04-2018 13:07
Zilvershampoo maakt je haar steeds lichter, dus dat is een optie. Je kan ook naar de kapper om het in dat witte grijs te laten verven en dan inderdaad wassen met zilvershampoo, dan blijft het volgens mij altijd zo.
Dit is niet waar. Zilvershampoo neutraliseert geel, het maakt niet donkerder of lichter.

Bij de kapper highlights laten zetten om een overloop te creëren klinkt wel als een goed idee.
Alle reacties Link kopieren
Restera schreef:
26-04-2018 13:09
Thuiskapper een idee?

Ja dit.

Die van mij komt eens in de zes weken en knipt ons dan alle 6.
Ik zou niet anders meer willen. Op een dikke twee uur is ze buiten en terwijl ze de kinderen knipt kan ik wat anders doen of ik als ik een kleurtje wil knipt ze de kinderen terwijl de kleur bij mij inwerkt.
Alle reacties Link kopieren
Zilvershampoo gebruik ik, van Guhl.
Misschien de shampoo van de kapper proberen.

Lowlights vind ik bij mij minder mooi, maar is wel een goede optie
Alle reacties Link kopieren
Koffielepel schreef:
26-04-2018 13:12
Dit is niet waar. Zilvershampoo neutraliseert geel, het maakt niet donkerder of lichter.

Bij de kapper highlights laten zetten om een overloop te creëren klinkt wel als een goed idee.
Grijs haar met een gele gloed is donkerder dan zonder die gele gloed...
Het mooiste wat we kunnen ervaren, is het mysterie. Het is de bron van alle ware kunst en wetenschap. Einstein ♡
gyda schreef:
26-04-2018 13:34
Grijs haar met een gele gloed is donkerder dan zonder die gele gloed...
Dat is ook niet waar. Een assige gloed is net zo donker.
Alle reacties Link kopieren
Eh hmm misschien is het nog niet echt helder wat TO wil,

wil ze minder grijs lijken (dus low lights)? meer wit-grijs worden (dus zilvershampoo)?

of blond zijn zoals haar man kennelijk leuk vind en wat ook weer minder grijs lijkt
en dat kan met de thuiskapper of zelf blonderen, op wat voor manier dan ook?
Lorem Ipsum
Ja, je hebt verschillende mogelijkheden:
-kapper, maar dat vind je teveel tijd kosten (kun je verder ook het huis niet uit?)
-zelf kleuren
-thuiskapper (maar in de tijd dat die bezig us kun je ook niet voor je man zorgen).
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra schreef:
26-04-2018 13:36
Dat is ook niet waar. Een assige gloed is net zo donker.
Grijswit is lichter dan grijsgeel.
Het mooiste wat we kunnen ervaren, is het mysterie. Het is de bron van alle ware kunst en wetenschap. Einstein ♡
Alle reacties Link kopieren
https://www.youtube.com/watch?v=aQoJGCiSkYY Advies van de dames van Beautyscene.
Het mooiste wat we kunnen ervaren, is het mysterie. Het is de bron van alle ware kunst en wetenschap. Einstein ♡
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips, ik heb hier wat aan!

Ik weet wel wat ik wil, dat is blond, maar ik wil niet urenlang bij de kapper zitten op mijn vrije zaterdag. Naast mijn volledige baan, moet ik veel regelen voor mijn man. Ik heb mijn vrije dagen hard nodig om bij te tanken, huishouden, boodschappen etc.

De thuiskapper is nog de beste tip. Als die doordeweeks in de avond zou kunnen komen, dan ben ik helemaal blij. Ik ben al aan het zoeken.
Alle reacties Link kopieren
ik ben ook beetje pepre zout met grijs en ik laat highlights zette, laat dit +/- 3 x per jaar doen en ziet er prima uit.
Wil je wel echt de rest van je leven voor een gehandicapte man zorgen, als dat betekent dat je zelfs niet eens meer naar de kapper kan??
Alle reacties Link kopieren
VelvetVolvo schreef:
26-04-2018 14:00
Wil je wel echt de rest van je leven voor een gehandicapte man zorgen, als dat betekent dat je zelfs niet eens meer naar de kapper kan??
:facepalm: Die man weegt natuurlijk niet op tegen blonde lokken en een dagje shoppen. Hoe krijg je het uit je toetsenbord!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
VelvetVolvo schreef:
26-04-2018 14:00
Wil je wel echt de rest van je leven voor een gehandicapte man zorgen, als dat betekent dat je zelfs niet eens meer naar de kapper kan??
:O meen je dat nou?
Alle reacties Link kopieren
dan zou ik voor highlights gaan, groeit altijd nog natuurlijk uit dan helemaal geblondeerd haar dus je kunt eventueel langer zonder de kapster en het is minder schadelijk voor je haar dus kun je erna altijd nog kijken wat je wil (zelf bijhouden met verf of spray of shampoo)

overigens, met jouw schema zou ik meteen online zoeken naar een robotstozuiger (zo'n frisbee vormig ding dat ook onder de tafel doorkan) en je boodschappen (wat vaker) laten bezorgen. succes!
Lorem Ipsum
Oudblond schreef:
26-04-2018 14:03
:facepalm: Die man weegt natuurlijk niet op tegen blonde lokken en een dagje shoppen. Hoe krijg je het uit je toetsenbord!


Ze zegt het wat grof, maar het lijkt mij ook geen leven als je niet eens 1 of 2 uur van huis kan voor de kapper (of wat dan ook). Dan zou ik toch denken aan het anders inrichten van dat leven. Meer hulp proberen te regelen / het makkelijker maken. Thuiszorg, poetshulp, boodschappen laten bezorgen...? Je bent er zelf ook nog he.
Het moet ook wel leuk blijven. Je bent niet getrouwd om alleen voor je partner te zorgen toch.

Was hij altijd al gehandicapt?
turquasi schreef:
26-04-2018 14:10
dan zou ik voor highlights gaan, groeit altijd nog natuurlijk uit dan helemaal geblondeerd haar dus je kunt eventueel langer zonder de kapster en het is minder schadelijk voor je haar dus kun je erna altijd nog kijken wat je wil (zelf bijhouden met verf of spray of shampoo)
Dit.

Ik ben (was) blond, nu hier en daar wat grijs, wat het dus ook peper en zout kleurig maakt.
Twee keer per jaar laat ik highlights zetten en dat is stukken beter! De uitgroei is nauwelijks zichtbaar, het wordt gewoon wat minder blond en meer peper&zout met de tijd. Misschien zou een keertje vaker mooier zijn maar ook ik neem de tijd er niet voor. Zo is het prima!
VelvetVolvo schreef:
26-04-2018 14:26
Het moet ook wel leuk blijven. Je bent niet getrouwd om alleen voor je partner te zorgen toch.

Was hij altijd al gehandicapt?

Dit is echt enorm off-topic!
Alle reacties Link kopieren
elf12 schreef:
26-04-2018 14:37
Dit is echt enorm off-topic!
En onbeschoft.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven