Mode & Beauty alle pijlers

Grijs haar uit laten groeien op je 40e

29-11-2019 20:37 2997 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al jaren denk ik eraan om mijn grijze haren uit te laten groeien. Heel moeilijk, want ik ben pas begin 40. Maar mijn haar (krullend) wordt steeds droger van al dat verven en daar komt bij dat ik de laatste tijd steeds meer haren verlies. Daarbij moet ik iedere 3 weken mijn uitgroei bijwerken en dat ben ik ook zat. Want ik ben met het resultaat eigenlijk nooit echt tevreden. Nu dus besloten mijn haar niet meer te verven, maar wat is het confronterend. Ik heb op internet veel gelezen over het laten uitgroeien van je haar en filmpjes bekeken van vrouwen die het durfden. Er is best veel te vinden, er zijn zelfs youtubers die het hele proces vastleggen.

En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.

Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.

Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
jongengrijs wijzigde dit bericht op 07-02-2020 23:05
8.13% gewijzigd
Superhuisvrouw schreef:
05-02-2020 22:44
Mannen halen er zo 10 jaar van de leeftijd af,als ze moeten schatten want ze weten dat vrouwen daar gevoelig voor zijn.😀😀
Wat ben jij een toxic typje zeg. Je loopt nou al tig posts te roepen dat jij grijs haar vreselijk vindt. Prima, maar blijf dan weg uit dit draadje.

Fijn dat het gesprek goed ging TO.
Superhuisvrouw schreef:
05-02-2020 22:44
Mannen halen er zo 10 jaar van de leeftijd af,als ze moeten schatten want ze weten dat vrouwen daar gevoelig voor zijn.😀😀

Onzin. Ik heb alle kleuren gehad (en ja, nu dus grijs) en mijn man heeft nog nooit geverfd. Dat we jonger geschat worden dan we zijn heeft niks met haarkleur te maken. Meer met een genetische erfenis, gecombineerd met niet-roken, geen alcohol, een relatief saai en stressvrij leven en een goede conditie. En mijn man heeft qua genen pas echt mazzel, het is maar goed dat ik 8 jaar jonger ben dan hij.

Zijn moeder is 80. Maar als ik een foto van haar zou plaatsen en erbij zou zetten dat ze 68 is, zou je dat zo van me aannemen.

Mijn eigen oma´s en ook mijn moeder gingen tot op hoge leeftijd tamelijk rimpelloos door het leven en oma´s hebben nooit geverfd, maar zagen er wel uit naar de leeftijd die ze hadden. Dat had ook niks te maken met grijs, maar meer met een heel ander modebeeld. Ik heb van een oma twee foto´s naast elkaar. Op de ene foto is ze 50, op de andere 70. Gek genoeg oogt ze met 70 jonger dan met 50. Terwijl ze op die foto echt wel grijzer is (maar ze werd nooit zo wit als ik, dat is een erfenisje van oma aan de andere kant).

Vrouwen van mijn eigen leeftijd (vriendinnen en kennissen zat) zien er met geverfd haar niet jonger uit. Echt niet. De grootste ouderdomsschade wordt veroorzaakt door sigaretten. En degenen die roken zien er stuk voor stuk tien jaar ouder uit. Daar helpt geen verf aan. Maar ik geef je wel gelijk dat in dat geval haarkleur wel verschil kan maken. Zo´n ouwe rokerskop met grijs haar, dat maakt pas oud. Maar goed, dat is een diep weggestopte en heel persoonlijke mening die ik irl nooit hardop zal uitspreken.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ceylon schreef:
06-02-2020 11:22
Onzin. Ik heb alle kleuren gehad (en ja, nu dus grijs) en mijn man heeft nog nooit geverfd. Dat we jonger geschat worden dan we zijn heeft niks met haarkleur te maken. Meer met een genetische erfenis, gecombineerd met niet-roken, geen alcohol, een relatief saai en stressvrij leven en een goede cond3itie. En mijn man heeft qua genen pas echt mazzel, het is maar goed dat ik 8 jaar jonger ben dan hij.

Zijn moeder is 80. Maar als ik een foto van haar zou plaatsen en erbij zou zetten dat ze 68 is, zou je dat zo van me aannemen.

Mijn eigen oma´s en ook mijn moeder gingen tot op hoge leeftijd tamelijk rimpelloos door het leven en oma´s hebben nooit geverfd, maar zagen er wel uit naar de leeftijd die ze hadden. Dat had ook niks te maken met grijs, maar meer met een heel ander modebeeld. Ik heb van een oma twee foto´s naast elkaar. Op de ene foto is ze 50, op de andere 70. Gek genoeg oogt ze met 70 jonger dan met 50. Terwijl ze op die foto echt wel grijzer is (maar ze werd nooit zo wit als ik, dat is een erfenisje van oma aan de andere kant).

Vrouwen van mijn eigen leeftijd (vriendinnen en kennissen zat) zien er met geverfd haar niet jonger uit. Echt niet. De grootste ouderdomsschade wordt veroorzaakt door sigaretten. En degenen die roken zien er stuk voor stuk tien jaar ouder uit. Daar helpt geen verf aan. Maar ik geef je wel gelijk dat in dat geval haarkleur wel verschil kan maken. Zo´n ouwe rokerskop met grijs haar, dat maakt pas oud. Maar goed, dat is een diep weggestopte en heel persoonlijke mening die ik irl nooit hardop zal uitspreken.

Eens!
Mijn ene oma stierf in 1969. Ze was toen 70. Heb haar nooit anders gekend dan met een dun knotje en vormeloze donkere jurken.
Mijn moeder is 83 en ziet er mooi uit. Weinig rimpels, goed grijs kapsel, mooie kleding. Ze heeft smaak. Altijd in de mode gewerkt.

Ik ben 61 en nagenoeg rimpelloos. Goede genen en nooit gerookt. Zelden alcohol.
Ik ben sinds 1 januari met vroegpensioen. Een collega vroeg laatst: "dat kan toch pas bij 60?" Hij dacht dat ik tussen de 50 en 55 was...
Toch een leuke opsteker!
Wow, word je daar gewoon even 10 jaar jonger geschat, amarna! Inderdaad een opsteker :)
Onmogelijk Amarna. Je bent grijs. Dus je had tien jaar geleden al moeten stoppen ;-D .
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ceylon schreef:
06-02-2020 14:24
Onmogelijk Amarna. Je bent grijs. Dus je had tien jaar geleden al moeten stoppen ;-D .
Ik ben 12 jaar geleden gestopt!

Met verven :-D
Ceylon schreef:
06-02-2020 11:22
Onzin. Ik heb alle kleuren gehad (en ja, nu dus grijs) en mijn man heeft nog nooit geverfd. Dat we jonger geschat worden dan we zijn heeft niks met haarkleur te maken. Meer met een genetische erfenis, gecombineerd met niet-roken, geen alcohol, een relatief saai en stressvrij leven en een goede conditie. En mijn man heeft qua genen pas echt mazzel, het is maar goed dat ik 8 jaar jonger ben dan hij.

Mijn oma's hebben ook nooit geverfd, zagen er vroeger wel ouwelijker uit.
En dat kwam mede door de permanent en de mode. Hun huid zag er fris uit, er werd gesmeerd met Nivea.
Ze rookten niet en zonnebaden ook niet . Daar krijg je ook een ouwe kop van .
En sommige vrouwen zien er goed uit met grijs haar het is het totaalplaatje . Van kleding en de make up niet te vergeten
En fijn om te lezen dat je met grijze haren ook jonger geschat kunt worden dan dat je in werkelijkheid bent.
Ik kwam er van de week achter dat Natasha Froger 1 jaar ouder is dan ik. Ik ben dus 53 en Natas is 54. Maar ik schat haar dus echt in de 60. En zet mij naast haar en trek spontaan 6 jaar van mijn leeftijd af...whahahaha. En dat met mijn grijze kop! ;-)

Overigens heb ik verder niks tegen mevrouw Froger hoor...
Hoii! Ik lees al een tijdje mee hier en heb afgelopen week de stap genomen om mijn henna geverfde haar niet meer te gaan verven...ik word ook grijs en heb niet zoveel zin meer om elke 3/4 weken te moeten klooien om m’n uitgroei te behandelen. Ben nog niet 100% zeker van de beslissing, want ik vind de overgang niet zo mooi, het lijkt een beetje onverzorgd...maar zou zo graag m’n eigen haar kleur terug willen! Met grijs erdoor dan.
Misschien is hier meeschrijven een goede stok achter de deur :)
cloudwalker schreef:
07-02-2020 09:15
Hoii! Ik lees al een tijdje mee hier en heb afgelopen week de stap genomen om mijn henna geverfde haar niet meer te gaan verven...ik word ook grijs en heb niet zoveel zin meer om elke 3/4 weken te moeten klooien om m’n uitgroei te behandelen. Ben nog niet 100% zeker van de beslissing, want ik vind de overgang niet zo mooi, het lijkt een beetje onverzorgd...maar zou zo graag m’n eigen haar kleur terug willen! Met grijs erdoor dan.
Misschien is hier meeschrijven een goede stok achter de deur :)
Hmm henna is lastig blenden. Ik had koperrood maar met reguliere haarverf en heb het mild gefrituurd om het witblond te krijgen en ben van daaruit gaan blenden met highlights, maar met henna zou ik dat niet doen. Bemoedigend plaatje dan maar, deze dame laat haar rood geverfde kleur uitgroeien en ziet er een stukje verder in het proces echt nog wel uit alsof het leven zin heeft ( ;-) )

Afbeelding
RegretteRien schreef:
07-02-2020 09:27
Hmm henna is lastig blenden. Ik had koperrood maar met reguliere haarverf en heb het mild gefrituurd om het witblond te krijgen en ben van daaruit gaan blenden met highlights, maar met henna zou ik dat niet doen. Bemoedigend plaatje dan maar, deze dame laat haar rood geverfde kleur uitgroeien en ziet er een stukje verder in het proces echt nog wel uit alsof het leven zin heeft ( ;-) )

Afbeelding
Wat heb je gedaan????
Mild gefrituurd. Het was wat krokant aan de punten. ;-D
Lees: onverstandig hard geblondeerd om het rood eruit te krijgen.
Inmiddels ben ik ruim anderhalf jaar verder en heb ik de kapper iets van 3x highlights in de uitgroei laten zetten.
Haha, mild gefrituurd :D

Cloudwalker, stoere beslissing! En heel leuk als je mee komt schrijven. Mij helpen facebookgroepen heel erg. Daar komt van alles voorbij: jong, oud, peper/zout, spierwit. En veel, heeeeeel veel landingsbanen. Ik heb er inmiddels zoveel gezien dat ik er gewend aan ben geraakt :)

Fijne dag iedereen!
Account2 schreef:
06-02-2020 22:38
Ik kwam er van de week achter dat Natasha Froger 1 jaar ouder is dan ik. Ik ben dus 53 en Natas is 54. Maar ik schat haar dus echt in de 60. En zet mij naast haar en trek spontaan 6 jaar van mijn leeftijd af...whahahaha. En dat met mijn grijze kop! ;-)

Natasja is hoe dan ook al niet mijn smaak, ongeacht dat nepblond. Aantrekkelijk kan ik het ook niet noemen, maar er zijn vast mensen die het mooi vinden.
RegretteRien schreef:
07-02-2020 09:27

Afbeelding
Ja deze dame kwam ik al tegen op Instagram! Heel erg mooi, die overgang!

Vind t ook best een dappere beslissing, vriend zegt al maanden dat ik het gewoon moet laten uitgroeien, maar die stap hè.

Ik zal geduld moeten hebben, veel geduld. Heb lang krullend haar!
Account2 schreef:
06-02-2020 22:38

Die heeft al vrij veel rimpels in het gezicht waardoor ze ook ouder lijkt.
Caroline Tensen vind ik dan wel weer een goed uitziende vrouw voor haar leeftijd,
Superhuisvrouw schreef:
07-02-2020 10:26
Die heeft al vrij veel rimpels in het gezicht waardoor ze ook ouder lijkt.
Caroline Tensen vind ik dan wel weer een goed uitziende vrouw voor haar leeftijd,
Ja klopt...die is ook wel wat dikker dus ook wel wat strakker in haar gezicht...een ingevallen bekkie toont meestal ook ouder.
cloudwalker schreef:
07-02-2020 09:51

Vind t ook best een dappere beslissing, vriend zegt al maanden dat ik het gewoon moet laten uitgroeien, maar die stap hè.

Hier ook krullen! Goed dat je vriend je steunt, dat is lang niet altijd zo.
cloudwalker schreef:
07-02-2020 09:51

Deze dame heeft ook nog een geschikt voorhoofd om het haar op deze manier te dragen. Als ze het omhoog gestoken heeft.
Los vind ik het niet mooi.
jongengrijs schreef:
07-02-2020 09:46
Haha, mild gefrituurd :D

Cloudwalker, stoere beslissing! En heel leuk als je mee komt schrijven. Mij helpen facebookgroepen heel erg. Daar komt van alles voorbij: jong, oud, peper/zout, spierwit. En veel, heeeeeel veel landingsbanen. Ik heb er inmiddels zoveel gezien dat ik er gewend aan ben geraakt :)

Fijne dag iedereen!
Facebookgroepen speciaal voor grijs haar?
Kun je me een paar groepen noemen?
Kan ook per PB!
amarna schreef:
07-02-2020 12:29
Kan ook per PB!
50 tinten grijs.
Geen bijzonderheden
amarna schreef:
07-02-2020 12:29
Kan ook per PB!
Ik vind silver sisters erg leuk en daar wordt veel gepost. Verder heb je ook silver foxy en going grey gracefully.
Overigens valt het hele laten uitgroeien mij 100% mee. Ik was zo bang aan het begin. Bang dat ik er ouder uit zou gaan zien. Bang dat ik er onverzorgd bij zou lopen. Bang dat mensen er negatief op zouden reageren of dat ik me er heel ongemakkelijk bij zou voelen. Ik was zelfs van plan om maandenlang met hoedjes en sjaaltjes rond te gaan lopen.

Niets van dat alles. Nou vooruit, onzeker ben ik soms wel maar lang niet zo erg als ik verwacht had. Ben helemaal happy met mijn beslissing. Ik hoop dat het jou ook zo vergaat!
yasmijn schreef:
07-02-2020 12:39
50 tinten grijs.
De 50 tinten grijs workshop op FB is iets anders....heel iets anders :-D
amarna wijzigde dit bericht op 07-02-2020 16:26
1.90% gewijzigd
jongengrijs schreef:
07-02-2020 13:06
Overigens valt het hele laten uitgroeien mij 100% mee. Ik was zo bang aan het begin. Bang dat ik er ouder uit zou gaan zien. Bang dat ik er onverzorgd bij zou lopen. Bang dat mensen er negatief op zouden reageren of dat ik me er heel ongemakkelijk bij zou voelen. Ik was zelfs van plan om maandenlang met hoedjes en sjaaltjes rond te gaan lopen.

Niets van dat alles. Nou vooruit, onzeker ben ik soms wel maar lang niet zo erg als ik verwacht had. Ben helemaal happy met mijn beslissing. Ik hoop dat het jou ook zo vergaat!
Ik heb een vriendin die altijd hoogblond verft, die is op een leuke manier jaloers omdat mijn eigen haarkleur veel assiger is en haar kapper dat niet voor elkaar krijgt. :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven