Grijs haar uit laten groeien op je 40e
vrijdag 29 november 2019 om 20:37
Al jaren denk ik eraan om mijn grijze haren uit te laten groeien. Heel moeilijk, want ik ben pas begin 40. Maar mijn haar (krullend) wordt steeds droger van al dat verven en daar komt bij dat ik de laatste tijd steeds meer haren verlies. Daarbij moet ik iedere 3 weken mijn uitgroei bijwerken en dat ben ik ook zat. Want ik ben met het resultaat eigenlijk nooit echt tevreden. Nu dus besloten mijn haar niet meer te verven, maar wat is het confronterend. Ik heb op internet veel gelezen over het laten uitgroeien van je haar en filmpjes bekeken van vrouwen die het durfden. Er is best veel te vinden, er zijn zelfs youtubers die het hele proces vastleggen.
En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.
Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.
Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.
Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.
Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
jongengrijs wijzigde dit bericht op 07-02-2020 23:05
8.13% gewijzigd
vrijdag 7 februari 2020 om 20:55
Vreselijk. Ouder lijken. The horror. Dat gun je je ergste vijand nog niet toe.Superhuisvrouw schreef: ↑07-02-2020 20:45Caroline Labouchere is er niet van opgeknapt. Zij oogt jaren ouder dan dat ze is.

vrijdag 7 februari 2020 om 21:23
Je hebt gelijk ik kan hier maar beter wegwezen,ik maak sommigen dan toch onzeker.
En dat is niet de bedoeling.

vrijdag 7 februari 2020 om 22:26
Ja, nou, je zal maar zo oud worden.Superhuisvrouw schreef: ↑07-02-2020 20:45Caroline Labouchere is er niet van opgeknapt. Zij oogt jaren ouder dan dat ze is.

vrijdag 7 februari 2020 om 22:33
Ik schrok ook erg van haar gezicht. Ze is te mager en dat tekent in haar gezcht. Ik vind haar overigens wel erg sympathiek. Ze deed het goed in 5days inside.Superhuisvrouw schreef: ↑07-02-2020 10:26Die heeft al vrij veel rimpels in het gezicht waardoor ze ook ouder lijkt.
Caroline Tensen vind ik dan wel weer een goed uitziende vrouw voor haar leeftijd,
Laat brandnetels staan; juist op brandnetels leggen vlinders hun eitjes.

vrijdag 7 februari 2020 om 22:45
Heel eerlijk gezegd vind ik dat lange steile grijze haar niet heel mooi.
Een iets korter model in laagjes flatteert meer.
Brengt meer levendigheid in je gezicht.
Ik vind dit wat stijfjes.
Een mooie vrouw maar dat zal ze altijd al geweest zijn en altijd blijven.
Een iets korter model in laagjes flatteert meer.
Brengt meer levendigheid in je gezicht.
Ik vind dit wat stijfjes.
Een mooie vrouw maar dat zal ze altijd al geweest zijn en altijd blijven.
amarna wijzigde dit bericht op 07-02-2020 22:49
24.06% gewijzigd
vrijdag 7 februari 2020 om 22:47
Ze is 56RegretteRien schreef: ↑07-02-2020 22:34Staat verstandig genoeg niet op haar website. Wel dat ze pas op haar 54e is begonnen als model, dus laten we aannemen rond de 60?

vrijdag 7 februari 2020 om 22:49
Ook prima. Nou als dit er als 'jaren ouder' uitziet dan ben ik heel benieuwd naar jouw gemiddelde omgeving.
vrijdag 7 februari 2020 om 22:50
Dit zijn dan nog de betere foto 's er staan ook mindere flatteuze foto's tussen de afbeeldingen.

vrijdag 7 februari 2020 om 22:57
Of je haar nou mooi of lelijk vind, ze kan haar geld verdienen met haar uiterlijk in een wereld waar de gemiddelde vrouw die er uit ziet als 35 te oud wordt geacht om de moeder van een achttien jarige te spelen. Zegt niet alles, maar wel wat.fashionvictim schreef: ↑07-02-2020 22:49Brrr, wat een enge heks, die mevrouw. Cruella de Ville maar dan in het echt. Duidelijk dat smaken verschillen.

vrijdag 7 februari 2020 om 22:59
Opgeknapt suggereert dat ze het eerst wel verfde, gezien de lengte van haar haar is dat op zijn minst jaaaaaaren geleden. (ik kan er geen foto's van vinden) Lijkt me niet een eerlijke vergelijking.Superhuisvrouw schreef: ↑07-02-2020 20:45Caroline Labouchere is er niet van opgeknapt. Zij oogt jaren ouder dan dat ze is.

zaterdag 8 februari 2020 om 08:39
Precies, dat bedoel ik ook...te mager...wanneer je dan een beetje moe of geëmotioneerd bent toon je ook al ouder. En verder vond ik haar in dat programma wat ik even vluchtig zag ook heel sympathiek.SweetFirefly schreef: ↑07-02-2020 22:33Ik schrok ook erg van haar gezicht. Ze is te mager en dat tekent in haar gezcht. Ik vind haar overigens wel erg sympathiek. Ze deed het goed in 5days inside.

zaterdag 8 februari 2020 om 09:45
Superhuisvrouw schreef: ↑07-02-2020 21:23Je hebt gelijk ik kan hier maar beter wegwezen,ik maak sommigen dan toch onzeker.
En dat is niet de bedoeling.![]()

zaterdag 8 februari 2020 om 09:53
Mijn haar wordt door kappers ook altijd zo plat en stijl gemaakt als bij Caroline, het model vind ik leuk bij 16-jarige meisjes maar niet bij een vrouw die ouder is.
Verder vind ik het grijze haar mooi, ik kan niet wachten tot mijn verf is uitgegroeid want het staat mij goed mijn donker bruin met grijstinten er doorheen. Mijn ogen komen mooi tot hun recht en mijn natuurlijke haarkleur staat echt classy.
Verder vind ik het grijze haar mooi, ik kan niet wachten tot mijn verf is uitgegroeid want het staat mij goed mijn donker bruin met grijstinten er doorheen. Mijn ogen komen mooi tot hun recht en mijn natuurlijke haarkleur staat echt classy.

zaterdag 8 februari 2020 om 11:05
Ik ben het helemaal met je eens! Ik vind haar letterlijk en figuurlijk afgrijselijk.fashionvictim schreef: ↑07-02-2020 22:49Brrr, wat een enge heks, die mevrouw. Cruella de Ville maar dan in het echt. Duidelijk dat smaken verschillen.