Grijs haar uit laten groeien op je 40e
vrijdag 29 november 2019 om 20:37
Al jaren denk ik eraan om mijn grijze haren uit te laten groeien. Heel moeilijk, want ik ben pas begin 40. Maar mijn haar (krullend) wordt steeds droger van al dat verven en daar komt bij dat ik de laatste tijd steeds meer haren verlies. Daarbij moet ik iedere 3 weken mijn uitgroei bijwerken en dat ben ik ook zat. Want ik ben met het resultaat eigenlijk nooit echt tevreden. Nu dus besloten mijn haar niet meer te verven, maar wat is het confronterend. Ik heb op internet veel gelezen over het laten uitgroeien van je haar en filmpjes bekeken van vrouwen die het durfden. Er is best veel te vinden, er zijn zelfs youtubers die het hele proces vastleggen.
En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.
Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.
Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.
Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.
Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
jongengrijs wijzigde dit bericht op 07-02-2020 23:05
8.13% gewijzigd

zaterdag 8 februari 2020 om 11:15
Mee eens. Haar "harde" uitstraling komt misschien wel vooral door dat lange steile haar. Ik vind dat bij grijs haar ook minder mooi. Op onderstaande foto heeft ze ook hartstikke grijs haar, maar door het model vind ik haar daar een veel zachtere uitstraling hebben.
afbeelding

zaterdag 8 februari 2020 om 11:17
zaterdag 8 februari 2020 om 11:19
Op deze foto ziet er inderdaad wel beter uit. Een lief omaatje.AnnaMarianna schreef: ↑08-02-2020 11:17Oh ja, ik kan nog geen plaatjes plakken. Dan maar even een link:
https://stylowi.pl/53807538

zaterdag 8 februari 2020 om 11:40
vrijenblij20220 schreef: ↑08-02-2020 11:19Op deze foto ziet er inderdaad wel beter uit. Een lief omaatje.

Nee hoor, gewoon een mooie vrouw van 56.
zaterdag 8 februari 2020 om 11:53
Veel vlotter en zachter ! En ook jonger.AnnaMarianna schreef: ↑08-02-2020 11:17Oh ja, ik kan nog geen plaatjes plakken. Dan maar even een link:
https://stylowi.pl/53807538
Dat steile maakt haar streng.
zaterdag 8 februari 2020 om 12:05
zaterdag 8 februari 2020 om 12:09
Voor modellen met grijs haar is inderdaad een markt. Deze dame is een Nederlands model, ik kom haar regelmatig tegen op sites. Bv een site als perfectly basics, hier koop ik regelmatig items. Het model is ouder dan ik, ik vind haar prachtig en goed passend bij de kleding waarvoor ze gecast wordt.

tęssa44- wijzigde dit bericht op 08-02-2020 12:09
0.52% gewijzigd

zaterdag 8 februari 2020 om 12:23
Laat je eigen bakkes es zien dan.fashionvictim schreef: ↑08-02-2020 12:05Echt geen mooie vrouw, het lijkt nog wat door die enorme bak make-up en door dat geverfde grijze haar, maar zou je haar met haar eigen peper-en-zoutkleurige melkboerenhondenhaar en zonder make-up in de supermarkt tegenkomen keek je geen twee keer om.

zaterdag 8 februari 2020 om 12:25
Tuttuttut.fashionvictim schreef: ↑08-02-2020 12:05Echt geen mooie vrouw, het lijkt nog wat door die enorme bak make-up en door dat geverfde grijze haar, maar zou je haar met haar eigen peper-en-zoutkleurige melkboerenhondenhaar en zonder make-up in de supermarkt tegenkomen keek je geen twee keer om.

zaterdag 8 februari 2020 om 12:25
jongengrijs schreef: ↑08-02-2020 12:17Gaat hard hier ineens! Op deze manier moet ik vandaag nog een deel 2 openenTis het best lopende topic op de beautypijler haha.
Dat had je vast niet gedacht toen je dit topic opende.

zaterdag 8 februari 2020 om 12:31
Dat vind ik wel een leuke vrouw. Niet per se supermooi, maar gewoon een leuke oudere vrouw. Ze lijkt op een van mijn vriendinnen.Tęssa44- schreef: ↑08-02-2020 12:09Voor modellen met grijs haar is inderdaad een markt. Deze dame is een Nederlands model, ik kom haar regelmatig tegen op sites. Bv een site als perfectly basics, hier koop ik regelmatig items. Het model is ouder dan ik, ik vind haar prachtig en goed passend bij de kleding waarvoor ze gecast wordt.
Am Yisrael Chai!

zaterdag 8 februari 2020 om 12:59

zaterdag 8 februari 2020 om 13:26
Hoe kan je figuurlijk iemand afgrijselijk vinden?vrijenblij20220 schreef: ↑08-02-2020 11:05Ik ben het helemaal met je eens! Ik vind haar letterlijk en figuurlijk afgrijselijk.
Jij bent zelf ook model?
zaterdag 8 februari 2020 om 14:07
Goed idee!fashionvictim schreef: ↑08-02-2020 11:57Nou, dames met grijs haar, ik zie een gat in de markt voor jullie. Serieus, ik zou jezelf inschrijven bij een castingbureau want kennelijk is dat grijze haar gewild.
Dan kan ik mn inkonen wat aanvullen nu ik met prepensioen ben!
zaterdag 8 februari 2020 om 15:12
Ja Amarna, ga ik ook doen goed idee!
Zo vreemd dat zoveel vrouwen zich blijkbaar aangevallen voelen door dit topic. Ik vraag me af waar dat door komt? Ik bedoel, vrouwen met grijs haar worden hier uitgemaakt voor heksen, oud, afgrijselijk, onverzorgd, slonzig, viezig en ga nog maar even door. Ik vind het behoorlijk discriminerend eigenlijk. Zou dit alles in een topic over huidskleur geschreven worden dan zou de hel losbarsten.
Wie schreef er ook alweer dat er in Nederland geen werk aan de winkel zou zijn?
Zo vreemd dat zoveel vrouwen zich blijkbaar aangevallen voelen door dit topic. Ik vraag me af waar dat door komt? Ik bedoel, vrouwen met grijs haar worden hier uitgemaakt voor heksen, oud, afgrijselijk, onverzorgd, slonzig, viezig en ga nog maar even door. Ik vind het behoorlijk discriminerend eigenlijk. Zou dit alles in een topic over huidskleur geschreven worden dan zou de hel losbarsten.
zaterdag 8 februari 2020 om 16:17
fashionvictim schreef: ↑08-02-2020 12:05Echt geen mooie vrouw, het lijkt nog wat door die enorme bak make-up en door dat geverfde grijze haar, maar zou je haar met haar eigen peper-en-zoutkleurige melkboerenhondenhaar en zonder make-up in de supermarkt tegenkomen keek je geen twee keer om.
Mijn dochter kijkt graag die modellenprogramma´s. Daar zijn ook meiden bij waarvan ik denk; HUH, model???
Smaken verschillen. En hey, dat mag toch ook best? Ik bedoel; stel, iedereen zou zwart geverfd haar in een korte bob het allermooist vinden, dan liepen we er allemaal hetzelfde bij.
Ik krijg (achteraf dan he

De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
zaterdag 8 februari 2020 om 23:31
Ik vind die dame met iets korter haar leuker dan met dat lange grijze haar. En die foto met die smokey eyes vind ik ook minder. Verder vind ik het zeker een mooie vrouw.
Mijn eigen haar: begint nu eindelijk een beetje op lengte te komen(het was natuurlijk op vingerbreedte afgeknipt, net effe te kort, maar ik vond zelf dat het me niet misstond) maar goed dan kan ik nog steeds niet naar de kapper om die puntje met verf af te laten knippen. Beetje balen want ik ga volgende week maandag weer naar Spanje (wat een k*t leven toch) en eigenlijk wilde ik voor die tijd van die plukjes af.
Ik ben nu 3 kleuren en voel me net een lapjes kat...
Mijn eigen haar: begint nu eindelijk een beetje op lengte te komen(het was natuurlijk op vingerbreedte afgeknipt, net effe te kort, maar ik vond zelf dat het me niet misstond) maar goed dan kan ik nog steeds niet naar de kapper om die puntje met verf af te laten knippen. Beetje balen want ik ga volgende week maandag weer naar Spanje (wat een k*t leven toch) en eigenlijk wilde ik voor die tijd van die plukjes af.
Ik ben nu 3 kleuren en voel me net een lapjes kat...

zondag 9 februari 2020 om 12:19
Helemaal mee eens.jongengrijs schreef: ↑08-02-2020 15:12Ja Amarna, ga ik ook doen goed idee!
We noemen mannen met grijs haar - George Clooney (58), Patrick Dempsey (54) en David Beckham (44) - toch ook geen mooie opaatjes die zonder make-up niet het omkijken waard zouden zijn.
Dubbele standaarden all over the place.
zondag 9 februari 2020 om 14:42
Ja stom is dat he....maar goed bij vrouwen is het waarschijnlijk omdat de gedachten aan grijs synoniem staat met onvruchtbaar en oud( lees : voor velen onaantrekkelijk).Luistervink schreef: ↑09-02-2020 12:19Helemaal mee eens.
We noemen mannen met grijs haar - George Clooney (58), Patrick Dempsey (54) en David Beckham (44) - toch ook geen mooie opaatjes die zonder make-up niet het omkijken waard zouden zijn.
Dubbele standaarden all over the place.
Mannen kunnen nog heel lang zichzelf voortplanten (uiteraard met behulp van het andere geslacht). Dus biologisch gezien is het wel te onderbouwen.