Mode & Beauty alle pijlers

Grijs haar uit laten groeien op je 40e

29-11-2019 20:37 2997 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al jaren denk ik eraan om mijn grijze haren uit te laten groeien. Heel moeilijk, want ik ben pas begin 40. Maar mijn haar (krullend) wordt steeds droger van al dat verven en daar komt bij dat ik de laatste tijd steeds meer haren verlies. Daarbij moet ik iedere 3 weken mijn uitgroei bijwerken en dat ben ik ook zat. Want ik ben met het resultaat eigenlijk nooit echt tevreden. Nu dus besloten mijn haar niet meer te verven, maar wat is het confronterend. Ik heb op internet veel gelezen over het laten uitgroeien van je haar en filmpjes bekeken van vrouwen die het durfden. Er is best veel te vinden, er zijn zelfs youtubers die het hele proces vastleggen.

En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.

Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.

Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
jongengrijs wijzigde dit bericht op 07-02-2020 23:05
8.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat een bizarre reacties lees ik hier toch... Het blijkt dus dat verven voor heel veel vrouwen de norm is geworden en dat je haar gewoon je haar laten zijn als 'er ouder uit zien' bestempeld wordt... Omgekeerde wereld...
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een indo, dus van mezelf heb ik heel donker haar. Maar goed ik verf het al van af mijn 22ste, eerst in rood tinten (ben nu 53 en dat was toen helemaal hip) en nu heb ik het in een soort van blond tot wit ben een bruine uitgroei (uiteraard door de kapper gedaan) Maar goed, van mezelf ben ik wel grijs alleen niet egaal natuurlijk. Mijn zus (5 jaar ouder) is al een paar jaar "dare to be grey" en ook niet egaal grijs. Ik vind het niet mooi en durf het zelf nog niet aan. En ja elke 6 weken weer een smak geld naar de kapper brengen dat moet dan nog maar even van mezelf.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
29-11-2019 21:42
Gewoon, kort knippen en pittig rood laten verven, naar goed Nederlands gebruik. Dit volhouden tot je 65-70 bent en er vooral kleding bij blijven dragen die je op je 30e droeg. Gegarandeerd dat je dan op je 60e er nog geen dág ouder uitziet dan 30...
Dat is al zeker 10 jaar uit hoor, ook in de ‘Kort pittig rood’ doelgroep.
Ik ben zga volledig grijs/wit muv van een klein gedeelte wat nog wel kleur heeft. Balen, want ik was het liefste volledig grijs!

Omdat ik nog wel verschillende kleuren in mijn haar heb, verf ik het naar grijs. Mensen zien niet of het heel lichtblond, wit of grijs is. Meerdere kleurschakeringen. Ideaal! Toen ik het nog donker verfde, kon ik het om de twee weken verven ivm de witte streep. Nu doe ik het nog eens per acht weken.

Ik ben blij met mijn haar.
Alle reacties Link kopieren
Allemaal slaven van verf en het schoonheidsideaal dus...
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Avena schreef:
30-11-2019 09:49
Wat een bizarre reacties lees ik hier toch... Het blijkt dus dat verven voor heel veel vrouwen de norm is geworden en dat je haar gewoon je haar laten zijn als 'er ouder uit zien' bestempeld wordt... Omgekeerde wereld...
Mijn haar is nog lang niet grijs dus als ik grijs haar zou hebben zou ik eruit zien als mijn oma. Die was pas in de 70 volledig grijs.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
30-11-2019 09:51
Dat is al zeker 10 jaar uit hoor, ook in de ‘Kort pittig rood’ doelgroep.
Nou, kijk eens om je heen op straat, zou ik zeggen. Talloze vrouwen lopen ook vandaag de dag nog rond met rood haar, terwijl ik zomaar durf te wedden dat het niet hun eigen haarkleur is...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Avena schreef:
30-11-2019 09:52
Allemaal slaven van verf en het schoonheidsideaal dus...
Wat een onzin.
Ik doe wat ik leuk vind.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
30-11-2019 09:53
Mijn haar is nog lang niet grijs dus als ik grijs haar zou hebben zou ik eruit zien als mijn oma. Die was pas in de 70 volledig grijs.
Als je grijs haar zou hebben, dan zou dat je natuurlijke haarkleur zijn. We zitten genetisch allemaal anders in elkaar, maar in plaats van die verscheidenheid te waarderen streven heel veel vrouwen hetzelfde grijsloze en rimpelloze schoonheidsideaal na...
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Noia schreef:
30-11-2019 09:55
Wat een onzin.
Ik doe wat ik leuk vind.
Eens...en dat moet iedereen doen. "Slaven"klinkt wel heel erg veroordelend.
pejeka schreef:
30-11-2019 09:48
Waarom is het fijn als mensen je jonger schatten? Is jonger beter, spannender, interessanter? Is 30 beter dan 50? Wilde jij er op je 20e dan ook als 12 uitzien, want jonger is beter?
Toen ik 14 was wilde ik er juist ouder uit zien om een cafe binnen te komen. Dat lukte ook wel met make-up. Ik word ook altijd jonger geschat en dat vind ik heel fijn. Ik ben blij dat ik nog geen rimpels heb want dat vind ik niet mooi.
Alle reacties Link kopieren
Noia schreef:
30-11-2019 09:55
Wat een onzin.
Ik doe wat ik leuk vind.
Heel veel vrouwen durven dus blijkbaar niet grijs te worden. En heel veel vrouwen balen van elke zes weken een smak geld uitgeven aan de kapper en continu strijden tegen de uitgroei.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Avena schreef:
30-11-2019 09:57
Als je grijs haar zou hebben, dan zou dat je natuurlijke haarkleur zijn. We zitten genetisch allemaal anders in elkaar, maar in plaats van die verscheidenheid te waarderen streven heel veel vrouwen hetzelfde grijsloze en rimpelloze schoonheidsideaal na...
Precies, en daar voel ik me lekkerder bij. Door die indo genen heb ik op 53 jarige leeftijd niet zoveel rimpels. Ook nooit gerookt dus dat zou ook wel schelen. Ik vind grijs bij mezelf nog niet mooi.
Avena schreef:
30-11-2019 09:58
Heel veel vrouwen durven dus blijkbaar niet grijs te worden. En heel veel vrouwen balen van elke zes weken een smak geld uitgeven aan de kapper en continu strijden tegen de uitgroei.
Misschien omdat we het gewoon lelijk vinden?
Alle reacties Link kopieren
Avena schreef:
30-11-2019 09:58
Heel veel vrouwen durven dus blijkbaar niet grijs te worden. En heel veel vrouwen balen van elke zes weken een smak geld uitgeven aan de kapper en continu strijden tegen de uitgroei.
Zolang het kan, gelukkig heb ik die mogelijkheid nog.
Avena schreef:
30-11-2019 09:58
Heel veel vrouwen durven dus blijkbaar niet grijs te worden. En heel veel vrouwen balen van elke zes weken een smak geld uitgeven aan de kapper en continu strijden tegen de uitgroei.
Dat heeft toch niks met durven te maken. Het gaat erom dat deze vrouwen grijs haar niet mooi vinden en hun uiterlijk belangrijk vinden.
Alle reacties Link kopieren
Account2 schreef:
30-11-2019 09:57
Eens...en dat moet iedereen doen. "Slaven"klinkt wel heel erg veroordelend.
Ik vind mensen die zeggen dat je er 'veel ouder uitziet' als je je haar gewoon grijs laat zijn ook veroordelend. Alsof het niet mag. Waarom wordt iemand van in de 40 die grijs wordt verteld dat ze eruit ziet als 60+?
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk maakt het ouder, dat komt doordat het merendeel wel verft. Ik wist niet eens dat je zo jong grijs kan worden, dus ik zou automatisch door het grijze haar denken dat iemand dan wel al vrij oud zal zijn. Ik was iets te intens bezig geweest met de droogshampoo (grijze waas!) en maakte een selfie. Nou opeens leek ik echt wel een stuk ouder, lachplooien van de wangen lijken dan opeens echt rimpels en niet gewoon lachplooien. Deze generatie lijkt weer een stuk jonger dan de vorige, dat komt ook door het verven van het haar (en gebrek aan een permanentje) Maar als dat je niet interesseert zou ik er lekker mee stoppen. Het is ook een gedoe. Ik ben dan niet grijs maar ik heb een hekel aan de urenlange zit bij de kapper.
Alle reacties Link kopieren
dora-wee schreef:
30-11-2019 08:51
Van L’Oréal en hij heet Magic Retouch. Je hebt hem in een aantal kleuren. Ik koop het gewoon bij Etos, het zit in een klein spuitbusje. Ik heb er een in m’n tas, altijd bij me en een in de badkamer. Ideaal!
Deze heb ik ook, werkt heel erg goed maar je haar wordt er wel erg stug van. Er zit echt een plakkerig laagje op, voor mij puur een oplossing vlak voordat ik mijn uitgroei laat bijwerken.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
30-11-2019 09:38
Ben wel heel erg verbaasd dat zoveel vrouwen zo jong grijs worden, dat wist ik niet. Naar mijn idee gebeurde dat pas rond je 50ste.
Rond je 50ste grijs worden (het is een lang proces!) is eerder uitzondering dan regel.
Avena schreef:
30-11-2019 10:00
Ik vind mensen die zeggen dat je er 'veel ouder uitziet' als je je haar gewoon grijs laat zijn ook veroordelend. Alsof het niet mag. Waarom wordt iemand van in de 40 die grijs wordt verteld dat ze eruit ziet als 60+?
Natuurlijk mag je zelf doen wat je wil maar het is nu eenmaal een feit dat je er ouder uit ziet met grijs haar.
Avena schreef:
30-11-2019 09:58
Heel veel vrouwen durven dus blijkbaar niet grijs te worden. En heel veel vrouwen balen van elke zes weken een smak geld uitgeven aan de kapper en continu strijden tegen de uitgroei.
Het is ook een kwestie van smaak. Als je iets niet mooi vind, waarom zou je daar dan mee rond blijven lopen?
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
30-11-2019 10:01
Natuurlijk maakt het ouder, dat komt doordat het merendeel wel verft. Ik wist niet eens dat je zo jong grijs kan worden, dus ik zou automatisch door het grijze haar denken dat iemand dan wel al vrij oud zal zijn.
Maar dat is toch raar? Dat iemand van in de 40 die grijs wordt eruit zou zien als iemand van in de 60, omdat we bijna geen vrouwen meer zien van in de 40 en de 50 die hun haar niet verven?
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding




https://www.instagram.com/grombre/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Avena schreef:
30-11-2019 10:00
Ik vind mensen die zeggen dat je er 'veel ouder uitziet' als je je haar gewoon grijs laat zijn ook veroordelend. Alsof het niet mag. Waarom wordt iemand van in de 40 die grijs wordt verteld dat ze eruit ziet als 60+?
Bij mijn zus was het ook meer de overgang van de kleur naar het natuurlijke grijs. Het maakt haar "van de één op de ander dag"(ik zie mijn zus niet zo vaak) veel ouder. Ik bedoel meer, toen ze het nog bij de kapper liet verven werd ze jonger geschat. En veel vrouwen (ik ook wel) vinden dat toch leuker om te horen. ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven