Mode & Beauty alle pijlers

Grijs haar uit laten groeien op je 40e

29-11-2019 20:37 2997 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al jaren denk ik eraan om mijn grijze haren uit te laten groeien. Heel moeilijk, want ik ben pas begin 40. Maar mijn haar (krullend) wordt steeds droger van al dat verven en daar komt bij dat ik de laatste tijd steeds meer haren verlies. Daarbij moet ik iedere 3 weken mijn uitgroei bijwerken en dat ben ik ook zat. Want ik ben met het resultaat eigenlijk nooit echt tevreden. Nu dus besloten mijn haar niet meer te verven, maar wat is het confronterend. Ik heb op internet veel gelezen over het laten uitgroeien van je haar en filmpjes bekeken van vrouwen die het durfden. Er is best veel te vinden, er zijn zelfs youtubers die het hele proces vastleggen.

En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.

Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.

Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
jongengrijs wijzigde dit bericht op 07-02-2020 23:05
8.13% gewijzigd
Ik denk ook dat verf een beetje ouderwets is. En dat de mensen die dat nog niet inzien toch een tikje achterlopen En ik gun iedereen z’n mening hoor, van mij mag je van alles vinden wat haarkleur betreft. Maar ik denk wel dat minder verf de norm is/wordt. Maar smaken verschillen natuurlijk. Een tijd terug vond bijna iedereen de zwaar aangezette, getekende wenkbrauwen mooi. Nu is het niet meer om aan te zien! Zo gaat het met verf ook, vermoed ik. Het is slecht voor je lijf, slecht voor het milieu, slecht voor je portemonnee. Allemaal zaken die belangrijker worden en dus modieuzer. Hoe jammer sommigen dat ook vinden.
dora-wee schreef:
10-12-2019 20:52
Ik denk ook dat verf een beetje ouderwets is. En dat de mensen die dat nog niet inzien toch een tikje achterlopen En ik gun iedereen z’n mening hoor, van mij mag je van alles vinden wat haarkleur betreft. Maar ik denk wel dat minder verf de norm is/wordt. Maar smaken verschillen natuurlijk. Een tijd terug vond bijna iedereen de zwaar aangezette, getekende wenkbrauwen mooi. Nu is het niet meer om aan te zien! Zo gaat het met verf ook, vermoed ik. Het is slecht voor je lijf, slecht voor het milieu, slecht voor je portemonnee. Allemaal zaken die belangrijker worden en dus modieuzer. Hoe jammer sommigen dat ook vinden.
Nou... de verf technieken zijn nu juist helemaal hot. Verschillende tinten, balayage. Het is niet meer simpel een paar highlights en daarmee is het af, zoals jaren geleden.
Ja er zijn altijd nieuwe technieken en natuurlijk zullen sommigen die blijven gebruiken maar al die troep raakt gewoon uit. Je ziet het toch op alle vlakken? Qua voedsel, qua kleding, qua auto’s, qua weet-ik-veel. Al die chemische troep is gewoon ouderwets godzijdank.
Je zou er zelfs borstkanker van krijgen.
dora-wee schreef:
10-12-2019 21:17
Ja er zijn altijd nieuwe technieken en natuurlijk zullen sommigen die blijven gebruiken maar al die troep raakt gewoon uit. Je ziet het toch op alle vlakken? Qua voedsel, qua kleding, qua auto’s, qua weet-ik-veel. Al die chemische troep is gewoon ouderwets godzijdank.
Nee ik zie dat totaal niet. Makeup is hotter dan ooit, winkelen is een grote hobby voor vele. Iedereen wil er leuk uitzien en zijn bereid verder te gaan dan ooit. Fillers, Botox. Los van het verven wat ontzettend veel mensen doen dragen ze ook vaak nephaar. In Nederland is het allemaal wat milder maar algemeen genomen geloof ik dat er nooit eerder een tijd is geweest waar makeup zo populair was en zoveel gebruikt wordt. Parfum, haarverf. De hele mikmak.
Denk je dat echt? Ik zie juist dat mensen die voorheen zo dachten als jij, zich daar nu vanaf keren. Nephaar? Dat is toch iets van een paar jaar geleden? En make-up werd volgens mij vroeger ook meer gebruikt dan tegenwoordig. En ik heb ook het idee dat mensen zich juist aan het afkeren zijn van fillers. Het is allemaal toch een tikje ordinair. Je ziet het toch hè?
Als je het kan zien, is het vaak ordinair, wanneer het aankomt op ingrepen. Daardoor denk je misschien dat je het *altijd* kan zien, maar bij veel zul je het gewoon niet zien.. Ik vind bijv ontzettend veel bekende vrouwen heel mooi. Beyonce bijvoorbeeld. Of Adriana Lima. Miranda Kerr. Allemaal bloedmooi en ze doen allemaal wel iets. En ze zullen ook allemaal nephaar dragen.
dora-wee schreef:
10-12-2019 20:52

Dacht al wanneer komt die nou , haarverf schaamte :rofl:
Sjulia schreef:
10-12-2019 21:41
Als je het kan zien, is het vaak ordinair, wanneer het aankomt op ingrepen. Daardoor denk je misschien dat je het *altijd* kan zien, maar bij veel zul je het gewoon niet zien.. Ik vind bijv ontzettend veel bekende vrouwen heel mooi. Beyonce bijvoorbeeld. Of Adriana Lima. Miranda Kerr. Allemaal bloedmooi en ze doen allemaal wel iets. En ze zullen ook allemaal nephaar dragen.
Ja, die spenderen uren van hun leven bij de manicure/kapper/visagist/stylist. Nee, dan zie je het inderdaad niet meer :lol:
jongengrijs wijzigde dit bericht op 10-12-2019 22:09
4.85% gewijzigd
Superhuisvrouw schreef:
10-12-2019 21:55
Dacht al wanneer komt die nou , haarverf schaamte :rofl:
Nogmaals mijn vraag, wat is jouw motivatie om hier mee te schrijven?
Leg eens uit superhuisvrouw? Ik snap de grap niet, waarschijnlijk te hoog gegrepen voor mij. Maar jij ligt op de vloer van het lachen en je zag het al aankomen dus je kunt het vast haarfijn (grapje) verklaren. Ik ben benieuwd! En ik ben ook benieuwd naar de vraag die jou hierboven gesteld is. Kun je die ook beantwoorden?
Sjulia, let’s agree to disagree. De vrouwen die jij opnoemt, vind ik bijzonder nep en gekunsteld en niet mooi. We hebben echt een andere smaak. Dus we worden het ook vast niet eens.
jongengrijs schreef:
10-12-2019 22:07
Ja, die spenderen uren van hun leven bij de manicure/kapper/visagist/stylist. Nee, dan zie je het inderdaad niet meer :lol:
Och. Kunnen we niet gewoon toegeven dat er bloedmooie vrouwen bestaan? En dat je ook fillers/Botox kan gebruiken zonder eruit te zien als een Marijke Helwegen?
Sjulia schreef:
10-12-2019 22:11
Och. Kunnen we niet gewoon toegeven dat er bloedmooie vrouwen bestaan? En dat je ook fillers/Botox kan gebruiken zonder eruit te zien als een Marijke Helwegen?
Met geld en een team om je heen kan iedereen er fantastisch uitzien, dat bedoelde ik. Ik zeg niet dat er geen bloedmooie vrouwen bestaan. Maar om nou te zeggen dat bovenstaande beroemdheden een realistisch beeld geven, nee.
jongengrijs schreef:
10-12-2019 22:15
Met geld en een team om je heen kan iedereen er fantastisch uitzien, dat bedoelde ik. Ik zeg niet dat er geen bloedmooie vrouwen bestaan. Maar om nou te zeggen dat bovenstaande beroemdheden een realistisch beeld geven, nee.
Ze zijn er natuurlijk op gekozen, ze waren al erg mooi. Hulp maakt ze nog mooier (of, geknutseld zoals je het ook kan zien) En zeker niet iedereen kan er zo uitzien. Dat zit hem toch echt in je gelaatstrekken. Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Ik moest de namen die @Sjulia noemt googelen, maar eerlijk gezegd vind ik hier dus weinig aan. Veel te gekunsteld en hun gezicht straalt niks uit. Er bestaan inderdaad bloedmooie vrouwen, maar die hebben wat mij betreft een natuurlijke schoonheid.
Avena schreef:
10-12-2019 22:22

Ik moest de namen die @Sjulia noemt googelen, maar eerlijk gezegd vind ik hier dus weinig aan. Veel te gekunsteld en hun gezicht straalt niks uit. Er bestaan inderdaad bloedmooie vrouwen, maar die hebben wat mij betreft een natuurlijke schoonheid.
Ik vind het flauw, ik kan het namelijk niet geloven, het ontkennen van hele mooie vrouwen. Ik wil nog wel snappen dat je niet dol bent op glamour, maar er bestaan zulke bloedmooie sexy vrouwen. En ja, die dragen weleens make-up, of nephaar.

Afbeelding

Mag je alleen subtiel sexy zijn, niet te mooi, is dat het? Ik begrijp dat niet zo goed.
dora-wee schreef:
10-12-2019 22:11
Leg eens uit superhuisvrouw? Ik snap de grap niet, waarschijnlijk te hoog gegrepen voor mij. Maar jij ligt op de vloer van het lachen en je zag het al aankomen dus je kunt het vast haarfijn (grapje) verklaren. Ik ben benieuwd! En ik ben ook benieuwd naar de vraag die jou hierboven gesteld is. Kun je die ook beantwoorden?
Sjulia, let’s agree to disagree. De vrouwen die jij opnoemt, vind ik bijzonder nep en gekunsteld en niet mooi. We hebben echt een andere smaak. Dus we worden het ook vast niet eens.
Miranda Kerr nep en gekunsteld? https://www.fashionotography.com/mirand ... ino-munoz/
Ik vind haar prachtig en best naturel. Ze heeft ook gewoon lachrimpeltjes naast haar ogen. Ben wel benieuwd naar welke vrouwen jij dan mooi vindt.

In mijn omgeving (allemaal in de 30-begin 40) al best wat vrouwen die grijs aan het worden zijn (sommige vriendinnen al toen ze in de 20 waren), maar ze verven allemaal. Mijn moeder is in de 60 en nog niet grijs en schoonmoeder deels, maar heeft blond haar dus is niet heel zichtbaar. Ik heb dus eigenlijk nauwelijks vrouwen om mij heen die grijs zijn en dat maakt dat dat ook mijn referentiekader is. Ik associeer het met oud. Zelf zou ik er niet voor kiezen om zo jong al grijs door het leven te gaan, maar eenieder die dat wel wil moet dat vooral lekker doen. Ik vind daar ook niet zoveel van.
tmaar wijzigde dit bericht op 10-12-2019 22:36
2.12% gewijzigd
Tis ook niet mijn smaak. Dat onopgemaakte meisje vind ik wel heel mooi trouwens maar die is ook nog heel jong. Veel beroemdheden gaan op een gegeven moment aan zichzelf knutselen en dan zien ze er zonder make up ineens niet meer zo goed uit. Linda de mol of patty brard zijn goede voorbeelden.
Sjulia schreef:
10-12-2019 22:27
Ik vind het flauw, ik kan het namelijk niet geloven, het ontkennen van hele mooie vrouwen. Ik wil nog wel snappen dat je niet dol bent op glamour, maar er bestaan zulke bloedmooie sexy vrouwen. En ja, die dragen weleens make-up, of nephaar.

Afbeelding

Mag je alleen subtiel sexy zijn, niet te mooi, is dat het? Ik begrijp dat niet zo goed.

Het nadeel van veel van die 'subtiel sexy' vrouwen is vaak als ze ouder worden, dat hun sexy steeds minder subtiel wordt en er steeds meer aan gesleuteld moet worden om hun oude schoonheid te behouden en dan lukt het nog niet. Dat vind ik echt jammer.

Ik weet trouwens niet of het door mijn 'niet verven' of algehele onverschilligheid komt, maar ik weet dus echt niet hoe grijs ik eigenlijk ben. Ik heb de afgelopen week, nav dit topic, diverse keren voor de spiegel staan draaien, ik zie wat zilver doorschijnen, maar dat zijn maar een paar haren volgens mij. Het verbaast mij dus echt dat mensen weten hoe hun haarkleur is en hóe grijs ze precies zijn. Na verven zie je natuurlijk altijd uitgroei.
Later is nu
:rofl:

Jullie maken het wel steeds gekker hoor! Nu worden topmodellen al "niet mooi" genoemd en is make up en haarverf uit. Nikkie Tutorials heeft alleen al 12 miljoen + volgers en Kylie Jenner is op haar 21e miljardair dankzij een make up lijn, maar make up is uit :rofl:.
Am Yisrael Chai!
Een topmodel mooi is nog steeds smaak, natuurlijk. Kun jij je wel dood om lachen, maar ik zit met een paar mannen in huis, die diverse topmodellen, die ik wel mooi vind, echt niet mooi vinden. Nou, lachen, poeh poeh @(
Later is nu
Dreamer schreef:
10-12-2019 22:34
Het nadeel van veel van die 'subtiel sexy' vrouwen is vaak als ze ouder worden, dat hun sexy steeds minder subtiel wordt en er steeds meer aan gesleuteld moet worden om hun oude schoonheid te behouden en dan lukt het nog niet. Dat vind ik echt jammer.

Ik weet trouwens niet of het door mijn 'niet verven' of algehele onverschilligheid komt, maar ik weet dus echt niet hoe grijs ik eigenlijk ben. Ik heb de afgelopen week, nav dit topic, diverse keren voor de spiegel staan draaien, ik zie wat zilver doorschijnen, maar dat zijn maar een paar haren volgens mij. Het verbaast mij dus echt dat mensen weten hoe hun haarkleur is en hóe grijs ze precies zijn. Na verven zie je natuurlijk altijd uitgroei.
Ik vind het verschil gewoon leuk. Ik wil niet leven in een wereld zonder de seksbom, de lieve krullerige bieb juf, dieuwertje blok of marijke helwegen's. :-D

Ik merk ook in dit topic wel een soort oordelen op, uit verschillende hoeken. De een vind je een seksloze miep omdat je een windjack draagt en een grijs kapsel hebt en de ander vind je een ordinaire bimbo omdat je tut met make-up.
Allemaal erg zwart wit en zo overdreven.
Dreamer schreef:
10-12-2019 22:45
Een topmodel mooi is nog steeds smaak, natuurlijk. Kun jij je wel dood om lachen, maar ik zit met een paar mannen in huis, die diverse topmodellen, die ik wel mooi vind, echt niet mooi vinden. Nou, lachen, poeh poeh @(
Het kan je smaak niet zijn, maar zeggen dat bijvoorbeeld een Doutzen Kroes niet mooi is, is natuurlijk je reinste quatsch. Ik vind haar niet aantrekkelijk, dat is wat anders, maar je wordt natuurlijk geen multimiljonair door je hoofd omdat het zo lelijk is.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
10-12-2019 22:48
Het kan je smaak niet zijn, maar zeggen dat bijvoorbeeld een Doutzen Kroes niet mooi is, is natuurlijk je reinste quatsch. Ik vind haar niet aantrekkelijk, dat is wat anders, maar je wordt natuurlijk geen multimiljonair door je hoofd omdat het zo lelijk is.
Niet mooi is of je vindt iemand niet mooi. Objectief en subjectief verschil.

Doutzen zal mooi zijn, maar niet iedereen vindt haar mooi. EN zo zeggen mensen hier dus ook, dat ze bepaalde vrouwen niet mooi vínden. Maar dat is hilarisch, natuurlijk, ...
Later is nu
fashionvictim schreef:
10-12-2019 22:41
:rofl:

Jullie maken het wel steeds gekker hoor! Nu worden topmodellen al "niet mooi" genoemd en is make up en haarverf uit. Nikkie Tutorials heeft alleen al 12 miljoen + volgers en Kylie Jenner is op haar 21e miljardair dankzij een make up lijn, maar make up is uit :rofl:.

Nu noem je wel twee voorbeelden die voor mij niet onder de noemer "mooi" vallen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven