Mode & Beauty alle pijlers

Grote borsten discriminatie

09-10-2019 11:44 146 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een omzwerving gehad. Blijkbaar paste deze vraag niet op de sex-pijler.
Vandaar dat deze nu hier staat.
Ik heb zelf grote borsten. Zo beschouw ik ze zelf niet, maar een E/F cup valt volgens de modebranche onder groot. Als ik om mij heen kijk zie ik steeds meer jonge meiden met flinke borsten en van ik geeneens op.
En dan komt het probleem.
Een leuke bh. Ik kan niet lekker shoppen met vriendinnen en dan even snel de H&M of hema in en lekker annoniem een leuk setje scoren.
Nee, ik moet de dure, vaak degelijke winkels in.
Oke, de bh moet iets meer steun bieden, maar om dan gelijk 2, 3 of zelfs 4x zoveel te moeten betalen vind ik belachelijk.
In deze tijd, waar we dikkere fitnessmodellen op posters zetten, fattshaming taboe is en iemand anders behandelen op grond van zijn uiterlijk, taboe is, is het blijkbaar normasl dat je veel meer betaald voir een grotere bh.
En ik snap dat er meer stof nodig is. Betere ondersteuning enz. Net als bij grote maten schoenen zijn de grote bg's ook duurder.
Maar voor een grotere schoen betaal je ook niet 4x zoveel.
En dan roepen ze dat er minder vraag is naar grote bh's. Als ik om mij heen kijk zal het toch echt 50/50 zijn.
Is dit discriminatie?
Moet de modebranche hier in mee?

Wat vindt jij....

Totaal aantal stemmen: 135

Er is genoeg keuze, je moet beter zoeken (41%)
Grote Bh's zijn niet te duur (10%)
De mode-industrie moet ook grotete maten toegankelijker maken (50%)
thanx wijzigde dit bericht op 09-10-2019 14:43
Reden: Onder juiste pijler geplaatst
79.63% gewijzigd
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren
Geel schreef:
15-10-2019 21:21
Dit dus, hier hetzelfde.
Bandjes zijn te lang, gekke cupvorm, niet genoeg steun, cups te ver uit elkaar (why?), lelijke stof enzovoort.
Bij hunkemöller moet je soms ook zoeken.
Goede en mooie bh's zijn gewoon duur, ongeacht maat.
Je vraagt je af wie ze ontwerpt en op wat voor vrouw ze afgestemd worden. Op een paspop?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
16-10-2019 08:46
Je vraagt je af wie ze ontwerpt en op wat voor vrouw ze afgestemd worden. Op een paspop?
Precies. Ik ben erg voor een hervorming. Gewoon het hele idee overboord.
Ik heb echt weleens pijn gehad van bh's.
Die voorgevormde schudt de boel in als een zakje water, inclusief schaafwonden bij de tepels
Bloeduitstortingen of wondjes van haakjes, klittenband of bandjes.
Om nog maar maar te zwijgen van beugel verwondingen.
En daar betaal je dan nog grof geld voor ook.
Daarentegen hoef je nooit zelf te betalen voor drankjes in een bar. Dus dat spaar je weer uit!
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
10-10-2019 09:57
Iedereen heeft wel pech met iets. Mensen met slechte ogen zijn veel geld kwijt aan brillen en lenzen, sommige mensen hebben een allergie en moeten daarvoor dure hoezen voor hun matras en zo kopen, sommige mensen hebben grote voeten en moeten dure schoenen kopen, sommige mensen hebben zooltjes in hun schoenen nodig. Gewoon pech dus dat je geen goedkope bh'tjes kunt kopen met grote borsten.

Bovendien zijn bh's van die goedkope merken sowieso niet zo stevig en koop ik die ook niet, zitten vaak voor geen meter. Ik heb een B-cup en ben vaak ook veel kwijt voor een bh die echt goed zit.

Dit. Ik ben lang en slank, qua kleding een drama. In de modeindustrie gaat lengte en breedte nog steeds samen. Hoe langer de mouwen, hoe breder de trui. Qua lengte heb ik maat XL of groter, qua breedte M. Waardeloos.
Pivot! PIVOT!!!
Alle reacties Link kopieren
VelvetVolvo schreef:
16-10-2019 10:31
Daarentegen hoef je nooit zelf te betalen voor drankjes in een bar. Dus dat spaar je weer uit!
Koekoek.
¡Apagando las luces!
VelvetVolvo schreef:
16-10-2019 10:31
Daarentegen hoef je nooit zelf te betalen voor drankjes in een bar. Dus dat spaar je weer uit!
Ik ben boven de veertig en getrouwd. Denk je dat ik daar op zit te wachten? Of sowieso in de buurt van een bar kom?
Alle reacties Link kopieren
VelvetVolvo schreef:
16-10-2019 10:31
Daarentegen hoef je nooit zelf te betalen voor drankjes in een bar. Dus dat spaar je weer uit!
Nee sorry, ik kan heel goed mijn eigen drankjes betalen.
Ik voel me hier te goed voor. Bovendien heb ik een vaste relatie.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren
VelvetVolvo schreef:
16-10-2019 10:31
Daarentegen hoef je nooit zelf te betalen voor drankjes in een bar. Dus dat spaar je weer uit!
Nou, sowieso denk ik dat je wel een bepaalde uitstraling hebben wil dit lukken. Oftewel, jouw uiterlijk/uitstraling moet dan wel veel mannen aanspreken.

Maar nee, ik betaal liever zelf. Creëert ook geen verkeerde verwachtingen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Mijn borsten zijn te klein dat het een naam heeft. Ik kan dus ook niet "lekker shoppen" op die plekken die je noemt. Het is moeilijk om een training-bra te vinden zonder jip en janneke motief. Gelukkig interesseert me dit geen HOL. Ook al krijg ik "leuke" grapjes over mijn gebrek aan borst; willen mensen continu 2 ruggen van me lenen, en is me verteld dat ik nooit een partner kan vinden omdat alle mannen van grote borsten houden door familie.. bullshit en ik vind shoppen niet eens leuk; ook niet bij zaken die wél passen en goedkoop zijn.

Wat me wél interesseert is dat het daadwerkelijk oneerlijk is... grote borsten genen krijgen en de extra kosten is opeens jouw schuld? Er zijn HEEL veel vrouwen met grote borsten. Vaak ook geerft van hun vader. Het is niet anders dan moeten betalen voor de pil.. want hey niet mijn probleem als man?? Jij hebt er voor gekozen om tetten en een baarmoeder te hebben. Oh overigens'we vinden je enkel leuk met dikke tetten; dikke tetten zijn life; hoezo moeten we hier voor betalen, vrouwen hebben ze toch gewoon magisch, en oh ja; bij mannen met grote voeten moeten we wel een uitzondering maken en strijden voor grotere schoenmaten en iets met blauwe pilletjes die wél vergoed worden voor een neukje.. en BH's voor langdurig rugklachten en daardoor minder economisch inzetbaar niet..
Alle reacties Link kopieren
Loopeend schreef:
17-10-2019 01:18
Mijn borsten zijn te klein dat het een naam heeft. Ik kan dus ook niet "lekker shoppen" op die plekken die je noemt. Het is moeilijk om een training-bra te vinden zonder jip en janneke motief. Gelukkig interesseert me dit geen HOL. Ook al krijg ik "leuke" grapjes over mijn gebrek aan borst; willen mensen continu 2 ruggen van me lenen, en is me verteld dat ik nooit een partner kan vinden omdat alle mannen van grote borsten houden door familie.. bullshit en ik vind shoppen niet eens leuk; ook niet bij zaken die wél passen en goedkoop zijn.

Wat me wél interesseert is dat het daadwerkelijk oneerlijk is... grote borsten genen krijgen en de extra kosten is opeens jouw schuld? Er zijn HEEL veel vrouwen met grote borsten. Vaak ook geerft van hun vader. Het is niet anders dan moeten betalen voor de pil.. want hey niet mijn probleem als man?? Jij hebt er voor gekozen om tetten en een baarmoeder te hebben. Oh overigens'we vinden je enkel leuk met dikke tetten; dikke tetten zijn life; hoezo moeten we hier voor betalen, vrouwen hebben ze toch gewoon magisch, en oh ja; bij mannen met grote voeten moeten we wel een uitzondering maken en strijden voor grotere schoenmaten en iets met blauwe pilletjes die wél vergoed worden voor een neukje.. en BH's voor langdurig rugklachten en daardoor minder economisch inzetbaar niet..
Die blauwe pilletjes worden in nederland (vrijwel) niet vergoed.

En ik denk dat jij heel erg hard roept dat het je geen hol uitmaakt, vooral omdàt het je wel een hol uitmaakt en je er stiekem heel verdrietig van wordt....
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren
Loopeend schreef:
17-10-2019 01:18
Mijn borsten zijn te klein dat het een naam heeft. Ik kan dus ook niet "lekker shoppen" op die plekken die je noemt. Het is moeilijk om een training-bra te vinden zonder jip en janneke motief. Gelukkig interesseert me dit geen HOL. Ook al krijg ik "leuke" grapjes over mijn gebrek aan borst; willen mensen continu 2 ruggen van me lenen, en is me verteld dat ik nooit een partner kan vinden omdat alle mannen van grote borsten houden door familie.. bullshit en ik vind shoppen niet eens leuk; ook niet bij zaken die wél passen en goedkoop zijn.

Wat me wél interesseert is dat het daadwerkelijk oneerlijk is... grote borsten genen krijgen en de extra kosten is opeens jouw schuld? Er zijn HEEL veel vrouwen met grote borsten. Vaak ook geerft van hun vader. Het is niet anders dan moeten betalen voor de pil.. want hey niet mijn probleem als man?? Jij hebt er voor gekozen om tetten en een baarmoeder te hebben. Oh overigens'we vinden je enkel leuk met dikke tetten; dikke tetten zijn life; hoezo moeten we hier voor betalen, vrouwen hebben ze toch gewoon magisch, en oh ja; bij mannen met grote voeten moeten we wel een uitzondering maken en strijden voor grotere schoenmaten en iets met blauwe pilletjes die wél vergoed worden voor een neukje.. en BH's voor langdurig rugklachten en daardoor minder economisch inzetbaar niet..
Precies!
Mensen roepen hier dat 50 euro voor een bh niet duur is... nou, voor mij wel.
En ik kan me bij jou voorstellen dat je de eeuwige "sportieve" topjes ook beu bent.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren
Als ik grote tetten wil, moet ik ervoor betalen. Ook niet eerlijk boehoee...
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
snoopylynn schreef:
17-10-2019 15:16
Als ik grote tetten wil, moet ik ervoor betalen. Ook niet eerlijk boehoee...
Je mag die van mij hebben :rofl:
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
SombraOnline schreef:
17-10-2019 15:17
Je mag die van mij hebben :rofl:
Top! Wanneer kan ik ze komen ophalen of doe je ze met de post. Wel tegelijk dan anders loop ik straks scheef.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
snoopylynn schreef:
17-10-2019 15:16
Als ik grote tetten wil, moet ik ervoor betalen. Ook niet eerlijk boehoee...
Als ik kleinete wil moet ik er ook voor betalen. Tenzij medisch noodzakelijk.
En dan ook nog eens littekens, vanaf de tepel naar beneden.
de wereld wacht om ontdekt te worden
SombraOnline schreef:
14-10-2019 08:03
Die zijn er ook. In het winkelcentrum hier hing in de zomer bijna elke kledingwinkel er vol mee.

Een bralette? Daar prikken je tepels doorheen en heb je nul vorm. Dan hangen je borsten er een beetje bij. Ook een normale beugelbeha zonder push up geeft een gewoon silhouet en een bralette is gewoon een stukje nutteloze stof.
Ik vind sowieso dat veel kleding slecht van kwaliteit is, dus niet per se de beha's. De beha's moeten wel duurder worden als de gangbare maten allemaal gemaakt worden, want er zijn gewoon meer maten in borsten dan in reguliere maten. Ga maar na: 32, 34, 36, 38, 40, 42, 44, 46, 48, 50, 52, 54, 56 en soms tot 60.

Beha's:
65AA, 70AA, 75AA, 80AA, 85AA, 60A, 65A, 70A, 75A, 80A, 85A, 90A, 60B, 65B, 70B, 75B, 80B, 85B, 90B, 95B, 60C, 65C, 70C, 75C, 80C, 85C, 90C, 95C, 100C, 105C, 110C, 115C, 60D, 65D, 70D, 75D, 80D, 85D, 90D, 95D, 100D, 105D, 110D, 115D, 120D, 60E, 65E, 70E etc, F, G, H, I, J...
En dan zie ik bij een klein onderzoekje op ulla popken dat ook 120A verkocht wordt...

Dus ja als groot goedkoop merk is het onmogelijk om al deze maten aan te bieden. Maar meestal is het wel erg summier: 75A t/m 90D of zo. Waar zijn de grote cups en de grote en kleine omvang? En dan nog alle verschillende vormen borsten...
Ik denk dat je beter meer duurdere kwaliteit kan laten verkopen en meer onderzoek naar goede pasvormen en maatvoering moet laten doen. Maar dat betekent dat de consument meer moet betalen. Wil de consument dat wel?? Velen op het forum misschien, maar genoeg mensen met weinig geld op zak.
anoniem_198811 wijzigde dit bericht op 17-10-2019 18:23
Reden: Toevoeging
5.10% gewijzigd
Als dikke vrouw vind ik het een beetje jammer dat de omvang bij de betaalbare winkels niet verder gaan dan omvang 90/95. Ik ben ook aangewezen op dure lingeriewinkels en moet daar mijn weekbudget of meer neerleggen voor een goede bh. Of ja, Bon Prix, maar dan moet ik meerdere maten tegelijk bestellen en kijken welke past, en dat moet vooruit betaald worden. Vroeger toen ik meer te besteden had deed ik dat ook, nu kan dat echt niet meer, ook al krijg ik het geld terug van producten die retour gaan. Ik moet het toch echt eerst zelf voorschieten.

Vorig jaar was ik in een plaats waar een Kik was, dat is een Duitse versie van de Zeeman en de Wibra. Daar hebben ze zowaar grotere maten! In ieder geval de omvang, misschien ook de cups?

Heel kleine borsten zoals loopeend lijkt me net zo'n drama. Zit je aan die "schattige" pubermodelletjes vast...
Alle reacties Link kopieren
2east schreef:
17-10-2019 08:32
Die blauwe pilletjes worden in nederland (vrijwel) niet vergoed.

En ik denk dat jij heel erg hard roept dat het je geen hol uitmaakt, vooral omdàt het je wel een hol uitmaakt en je er stiekem heel verdrietig van wordt....
Mens ben je gek. Die 2cm extra pijnlijke melklieren shizzle die uitsteekt irriteert me al zo vaak mét "bh", qua pijn, simpelweg gewoon in de weg zitten; dat ik ze liever helemaal niet had; en ik ontzettend medelijden heb met mensen die heel wat meer centimeters ongevraagd dag in dag uit moeten meezeulen en daar klachten van ondervinden! Als mijn 2cm al zo irritant zijn; brr.. hoe moet het dan wel niet zijn als je daar echt flinke kilo's hebt hangen?

Ik vind het hilarisch dat je denkt dat ik mijn inlevingsvermogen op een of andere manier een jaloezie is? Omdat ik me kan voorstellen dat extra gewicht die aan je borst hangt inderdaad rugproblemen kan opleveren; ben ik jaloers op grote borsten? :') Dat zegt meer over jouw haat en nijd naar en inlevingsvermogen naar andere mensen toen..

Ik zal het nog wat duidelijker maken;
Ik val op kleine borsten. Ik vind kleine borsten aantrekkelijk. Echter zou ik zélf het handig vinden om één maat groter te hebben zodat ik ook kan meedoen aan BH's en bepaalde kleding me zou passen. Ik herken me dus hoe het is om daar NIET aan mee te kunnen doen. Enkel heb ik het "geluk" dat er niet eens voor me gecaterd wordt om me even 80 euro uit de portomonnait te laten slaan.. wat vrouwen met grote borsten dus juist wél overkomt; terwijl zij juist degene zijn die de. lol. support nodig hebben. Zou ik dat echt willen? Nee. Want hoe groter; hoe meer ongemak. Zou ik een hele leuke vrouw met grote borsten niet daten; hell no; dat zijn de mooiste grote borsten ooit als ze op een mooie vrouw zitten. Ook al val ik in eerste instantie niet op grote borsten. Weet je waarom? Omdat hoe praktisch of aantrekkelijk borsten zijn; helemaal geen hol met elkaar te maken heeft. Op elk gebied niet. Het is complexe materie; zoals borsten ansich al zijn; het zijn niet gewoon twee hompjes vet die daar lopen te bungelen. Jij zit echter nog wel in een fase dat borsten eendimensionaal zijn.

Je kan nou gaan lopen zuurpruimen dat ik er niet bij mag horen met mijn kleine erwtjes op een plankje alsof we allemaal nog 12 zijn; ga je gang. Ik besteed mijn tijd liever aan opkomen voor vrouwen met grote borsten die daar fysieke last van ondervinden, en financiële, omdat ik vind dat iedereen gewoon prima trots moet kunnen leven met wat ze ongevraagd gegeven wordt zonder lichamelijke klachten en/of daar bovenmatig meer voor moet betalen dan een ander.
Alle reacties Link kopieren
quattro-stagioni schreef:
17-10-2019 18:30

Heel kleine borsten zoals loopeend lijkt me net zo'n drama. Zit je aan die "schattige" pubermodelletjes vast...
Nou, om eerlijk te zijn is dat niet echt het probleem (meer). De uuhm.. seksualisering van kinderen.. heeft me qua sexy lingerie geen windeieren gelegd.. maar ik weet niet of daar nou zo blij mee te zijn of niet uiteraard.. de bralettes zoals eerder genoemd zijn tegenwoordig hip i.p.v. jip en janneke oefen BH's. Die passen. Soms. Meestal niet want ze zijn gemaakt voor slanke tweenies. Kocht vroeger in Azie Bh's.. werkte ook niet..Ik ben 95 AAA, als dat zou bestaan. Maar mochten ze passen; ja nou.. dan is het enkel sexy en niet praktisch. Ook deze kleine pannekoekjes zijn irritant als je zonder ondersteuning over een hobbelige weg fiets; maar met name de teeeepels. Als daar iets tegen aanschuurt doet dat gewoon pijn! Vandaar dus ook niet gewoon BH-loos; or bralettes. Maar een 80 AA voorgevormde BH; die totaal scheef zit en leeg zit te zijn en zijn beugels in me prikken omdat ik 95 ben..haha! Want tja; nou in ieder geval geen tepel pijn. Wat ik weet niet.. toch ook nog belangrijk is in de BH keuze en het allemaal nog meer moeilijker maakt. Ik zie wel eens speciale "grote maten" lingerie in bekende winkels..waar ik toch ook van denk.. hmm. Fijn dat er meer keus is dan de oude saaie huidskleurige oma-BH's.. maar dit dunne netje.. ja leuk in bed mogelijk als je stil blijft liggen in exact dezelfde houding..maar wat heb je er aan als je beweeeegt? Moet je dan de hele tijd "even je neus gaan poederen" om snel van BH te wisselen mocht je denken dat er een sexy moment aanbreekt? En daarna weer even omdat dat eenlaags-beugelloos-supportloos sexy vodje gewoon niet draagbaar is voor je rug?
Alle reacties Link kopieren
Ben nu wel benieuwd wat voor beugelloze netjes in grote maten jij tegenkomt in bekende winkels, Loopeend. Ik kan me niet herinneren ze ooit gezien te hebben.
Wel draag ik kanten bh's, die inderdaad niet dik hoeven te zijn. Liever niet zelfs. Blijven prima op hun plek zitten, ook als ik beweeg. (Springen of hardlopen is minder fijn, maar dat doe ik dan ook gewoon niet. Ook niet met een sport bh aan ;-D )
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
[quote=Loopeend post_id=30508242 time=157135027 Ik zie wel eens speciale "grote maten" lingerie in bekende winkels..waar ik toch ook van denk.. hmm. Fijn dat er meer keus is dan de oude saaie huidskleurige oma-BH's.. maar dit dunne netje.. ja leuk in bed mogelijk als je stil blijft liggen in exact dezelfde houding..maar wat heb je er aan als je beweeeegt? Moet je dan de hele tijd "even je neus gaan poederen" om snel van BH te wisselen mocht je denken dat er een sexy moment aanbreekt? En daarna weer even omdat dat eenlaags-beugelloos-supportloos sexy vodje gewoon niet draagbaar is voor je rug?
[/quote]


Dit bedoel ik!
Gewoon ern leuk echt sexy setje kopen. Wat aan kan tijdens een date!
En niet meteen 150 euro lichtet zijn voor iets wat je niet zo vaak aan doet, want het is voor "speciale aangelegenheden, niet voor alledag"
En als ik iets koop wat wel alledag kan is het meteen weer tuttiger, netjes, degelijk.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 70E en ben erg tevreden over de Noir collectie bij Hunkemoller. Ik herken je probleem wel overigens, ik kan ook zeker niets met bh's van H&M, Hema of iets in die trant. De bh's van Noir kosten ongeveer gemiddeld 45 euro. Vind ik acceptabel plus ze zijn ontzettend mooi.
Alle reacties Link kopieren
kopstoot schreef:
18-10-2019 12:14
Ik heb 70E en ben erg tevreden over de Noir collectie bij Hunkemoller. Ik herken je probleem wel overigens, ik kan ook zeker niets met bh's van H&M, Hema of iets in die trant. De bh's van Noir kosten ongeveer gemiddeld 45 euro. Vind ik acceptabel plus ze zijn ontzettend mooi.
Tot welke maat gaan die?

Ik vermijd zelf de Hunkemöller nadat ze mij een totaal verkeerde maat hebben aangemeten (echt 2 cupmaten te klein...) en ik de medewerksters ook niet echt aardig vond.
Liep niet veel later een echte lingerie winkel binnen en die vrouw zag en zei meteen dat ik de verkeerde maat droeg. Daar ga ik nu meestal heen, ook al zijn ze duur.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij t/m F of G. Maar dat weet ik niet zeker. Ik ben juist steeds heel goed geholpen bij Hunkemoller.
Noir is een wat luxere lijn en heeft prachtige materialen. Die lijn zit bij mij altijd goed en dat wil wat zeggen. Heb echt heel lang gezocht naar goedzittende bh's.
SombraOnline schreef:
18-10-2019 12:21
Tot welke maat gaan die?

Ik vermijd zelf de Hunkemöller nadat ze mij een totaal verkeerde maat hebben aangemeten (echt 2 cupmaten te klein...) en ik de medewerksters ook niet echt aardig vond.
Liep niet veel later een echte lingerie winkel binnen en die vrouw zag en zei meteen dat ik de verkeerde maat droeg. Daar ga ik nu meestal heen, ook al zijn ze duur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven