Mode & Beauty alle pijlers

Grote maat trouwjurk

06-08-2013 11:53 112 berichten
Alle reacties Link kopieren
mijn zus gaat trouwen volgend jaar en een trouwjurk is voor haar heel lastig omdat ze best een dikkertje is. bij 1.70 weegt ze zo'n 85 kilo.

Na vier zwangerschappen dikke buik en door leeftijd kwabbelarmen. ze is ten einde raad.



wat zouden jullie aanraden qua trouwjurk? liefst met foto, ik wil haar graag wat opvrolijken



alvast heel erg bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon eens gaan passen, kijken wat haar staat, waar ze zich prettig in voelt. Op zich nog genoeg tijd.

Dan komt lingerie/onderkleding ook wel ter sprake en je hebt al snel iets van een torselet nodig hoor, kan ook bij een B cup nodig zijn. Voor iedere bruid is er een jurk te vinden ( ja zelfs voor mij is het gelukt...), begin in ieder geval op tijd.
Alle reacties Link kopieren
Trouwens, je moet gewoon naar een bruidwinkel gaan, heb gevoel dat jullie daar nog niet geweest zijn. Waar woon je?



Ik heb net een hele rits bruidswinkels gehad voor een vriendin en (bijna) elke bruidswinkel heeft wel verstand van wat vollere vrouwen. Je zus is niet de enige. Ze hebben altijd advies op maat en vaak ook lingerie tips. Ik zou de lingerie gewoon eerst vragen bij de bruidsmodezaak, ze hebben daar meestal ook wat liggen om te proberen enzo..
Alle reacties Link kopieren
quote:ElleMony schreef op 06 augustus 2013 @ 12:16:

[...]



ga je lekker?

fyi maat 46 kun je echt niet in een normale bruidswinkel passen.



en ja ik ben een super leuke zus die erg met haar meeleeft.

Volgens mij klopt daar helemaal niets van.

Mijn schoonzus was, toen ze trouwde, echt wel dikker dan maat 46. Maar ze heeft gewoon in een normale bruidswinkel in het oosten van het land een bruidsjurk gepast en gekocht...
Alle reacties Link kopieren
quote:biol schreef op 06 augustus 2013 @ 12:45:

Je hebt mail trouwens!

Ontvangen! je bent echt ontzettend veel afgevallen. goed van je.

de haltervorm is helaas niet helemaal haar ding.
Alle reacties Link kopieren
quote:Strawberrie schreef op 06 augustus 2013 @ 12:48:

Ik zou gewoon eens gaan passen, kijken wat haar staat, waar ze zich prettig in voelt. Op zich nog genoeg tijd.

Dan komt lingerie/onderkleding ook wel ter sprake en je hebt al snel iets van een torselet nodig hoor, kan ook bij een B cup nodig zijn. Voor iedere bruid is er een jurk te vinden ( ja zelfs voor mij is het gelukt...), begin in ieder geval op tijd.

dit is nu net het probleem. ze ziet er huizenhoog tegenop, dat passen. zeker toen ze werd doorverwezen naar grote maten.

door haar wat positieve reacties te laten zien/lezen hoopte ik haar wat te motiveren.
Alle reacties Link kopieren
Ellymony,

Er zit een prachtige zaak in Eindhoven: Anne & John bruidsmode, met een speciale afdeling voor bruiden vanaf maat 44!www.bruidsmode.net

Vanuit het Zuiden met de trein/auto ben je er in een dik uur, dat moet toch te doen zijn.

Mag ik je zus wat aanraden (ik ben ook geen heel klein maatje):

Pak als je niet slank ben liever geen strapless jurk, die maakt dat je er zwaarder uitziet dan je bent, zeker met een grote boezem.

Perfectie lingerie eronder, die kun je overigs ook in die zaak kopen en de armen bedekken met een korte mouw of (zoals ik 8 jaar geleden had) een lange mouw van losje vallende oraganza,geborduurd met pareltjes/bloemetjes. Of iets dergelijks, ik vind het moeilijk te beschrijven.

Ik ben toen naar die zaak toegegaan met een lijstje van dingen die ik NIET wilde, en toen viel er al een hoop af, heel handig!

Veel plezier met uitzoeken, maak er een leuke dag van!
Alle reacties Link kopieren
Mijn trouwjurk gehaald bij Ann & John in Eindhoven.

Bruidsmode zaak, maar niet speciaal voor grote maten.

Ik had toen maat 52.

Daar een kleinere gepast (volgens mij een 46) en inderdaad deels in gewurmt om te zien hoe hij zou staan.

En daarna is ie groter besteld.

Ik heb ook beslist geen charmante bovenarmen en daarom hebben ze toen de kanten mouwtjes op mijn verzoek verlengd tot net over mijn ellebogen. Dat kunnen de naaisters die ze bij zo'n zaak hebben heel goed.



succes en laat je zus er vooral ook van genieten!



En nog 1 ding: doe nou geen strapless! Echt, er zijn maar zooooooo weinig mensen die daar mooi mee staan, zelfs de superslanke... Er 'piept' als snel iets overheen.

Wat je vaak bij vollere mensen ziet is dat ze een mooi decolleté hebben. Dat uitbuiten! Maar dus geen strapless.



Die van mevrouwkees vind ik prachtig!
'Wie de werkelijkheid durft aan te kijken en het daarbij weet uit te houden, kan het overkomen dat er een andere kijk op de werkelijkheid komt.' Frans Vosman
Alle reacties Link kopieren
haha, Muze.... bijna het zelfde
'Wie de werkelijkheid durft aan te kijken en het daarbij weet uit te houden, kan het overkomen dat er een andere kijk op de werkelijkheid komt.' Frans Vosman
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouwdekees schreef op 06 augustus 2013 @ 12:40:

Killerlegs.. al eens aan een kortere jurk gedacht?



[img]http://goeswedding.com/photos/Tea-Lengt ... Raquel.jpg[/img]



[img]http://www.dododresses.com/images/sampl ... %20B25.jpg[/img]Die eerste prachtig!
Alle reacties Link kopieren
quote:frambloosje schreef op 06 augustus 2013 @ 12:43:

De A is van Akelig, want zo praat ik over jou

De B is van BMI, want dat van jou is veel te hoog

De C is van controle over je eetgedrag

De D is van dikkerdje...

De E is van eten...

De F is van Fat op je bovenbenen

De G is van gezond gewicht

De H....



Wie maakt t af? ;)

Wij helpen je wel, hoor TO! Hihihihi
Alle reacties Link kopieren
Weet je ik heb van te voren heel veel rondgespeurd op internet, ik durfte niet zo goed te gaan passen, wilde nog afvallen etc.

Onzekerheid over mijn figuur (en nog wat andere dingen die meespeelden).



Jurken die ik van te voren had bedacht te gaan passen, stonden niet zo mooi als de jurk die mij uiteindelijk werd aangeraden. Dat had ik van te voren niet kunnen bedenken, dat ik juist die jurk zo mooi vond en vooral ook zo mooi vond staan, ik leek er zelfs slanker in. Zo wist ik welke vorm jurk ik wilde hebben en zo ben ik weer verder gaan kijken op internet, want tja ik wilde graag een andere kleur jurk, vandaar dat ik uiteindelijk ergens anders terecht ben gekomen, maar die jurk heeft wel de eerste keus witte jurk als basis.

Zo kon ik een juiste keus maken en degene die mijn jurk helemaal voor mij heeft gemaakt duidelijk maken wat ik wilde. Het uiteindelijke resultaat is mooier geworden dan ik had kunnen dromen
Alle reacties Link kopieren
Ceetie, haha!!! Wat een giller he, twee zielen, 1 gedachte in dit geval!
Alle reacties Link kopieren
quote:ceetie schreef op 06 augustus 2013 @ 12:58:

haha, Muze.... bijna het zelfde

bij die zaak was inderdaad die doorverwijzing naar die grotere maten.



al met al zal het dan toch passen worden. en als superzus ga ik natuurlijk met haar mee. we maken er maar een uitje van.



dank jullie wel voor de berichten!
Alle reacties Link kopieren
quote:Strawberrie schreef op 06 augustus 2013 @ 13:02:

Weet je ik heb van te voren heel veel rondgespeurd op internet, ik durfte niet zo goed te gaan passen, wilde nog afvallen etc.

Onzekerheid over mijn figuur (en nog wat andere dingen die meespeelden).



Jurken die ik van te voren had bedacht te gaan passen, stonden niet zo mooi als de jurk die mij uiteindelijk werd aangeraden. Dat had ik van te voren niet kunnen bedenken, dat ik juist die jurk zo mooi vond en vooral ook zo mooi vond staan, ik leek er zelfs slanker in. Zo wist ik welke vorm jurk ik wilde hebben en zo ben ik weer verder gaan kijken op internet, want tja ik wilde graag een andere kleur jurk, vandaar dat ik uiteindelijk ergens anders terecht ben gekomen, maar die jurk heeft wel de eerste keus witte jurk als basis.

Zo kon ik een juiste keus maken en degene die mijn jurk helemaal voor mij heeft gemaakt duidelijk maken wat ik wilde. Het uiteindelijke resultaat is mooier geworden dan ik had kunnen dromen

dat is het ja.

en goede tip: eerst passen voor geschikt model waarin ze zich prettig voelt.

we gaan ervoor!
Alle reacties Link kopieren
quote:ceetie schreef op 06 augustus 2013 @ 12:57:

Mijn trouwjurk gehaald bij Ann & John in Eindhoven.

Bruidsmode zaak, maar niet speciaal voor grote maten.

Ik had toen maat 52.

Daar een kleinere gepast (volgens mij een 46) en inderdaad deels in gewurmt om te zien hoe hij zou staan.

En daarna is ie groter besteld.

Ik heb ook beslist geen charmante bovenarmen en daarom hebben ze toen de kanten mouwtjes op mijn verzoek verlengd tot net over mijn ellebogen. Dat kunnen de naaisters die ze bij zo'n zaak hebben heel goed.



succes en laat je zus er vooral ook van genieten!



En nog 1 ding: doe nou geen strapless! Echt, er zijn maar zooooooo weinig mensen die daar mooi mee staan, zelfs de superslanke... Er 'piept' als snel iets overheen.

Wat je vaak bij vollere mensen ziet is dat ze een mooi decolleté hebben. Dat uitbuiten! Maar dus geen strapless.



Die van mevrouwkees vind ik prachtig!Beloofd! (was al niet het uitgangspunt maar nu zeker niet meer)
Alle reacties Link kopieren
De verkoopsters/adviseuses bij bruidszaken zijn heel wat gewend. Ze weten heus wel dat veel vrouwen onzeker zijn over hun figuur en als je gaat trouwen, zijn alle ogen ineens op jouw (zeker de bruid) gericht en dat is best eng. Ik bedenk me dat al die mensen blij voor ons zijn. Overigens mag iedereen een mening over mijn jurk hebben, niet iedereen zal m mooi vinden, maar ik weet wel dat ik m gaaf vind en mijn as vast ook!

Ann & John werd eerder al genoemd en ook ik heb daar goede ervaringen mee, ook al heb ik mijn jurk daar uiteindelijk niet besteld. Ik had er al positieve verhalen over gehoord.

De drempel om te gaan passen is al minder hoog als je dit doet zonder afspraak bij een outlet. Ze zal zich er toch overheen moeten zetten, hoe eerder, hoe fijner, want soms zit er lange levertijd op.

Dan kan je wel denken: mijn maat hebben ze toch niet, ze hebben weinig in mijn maat en ik vind nooit iets, maar als je niet gaat passen, vind je ook niks
Die eerste korte jurk lijkt in de verte iets op de mijne (ook kort, helemaal kant, alleen een andere halslijn )



Voor wat betreft lingerie kun je je het best door de bruidsmodezaak laten adviseren.



Ga sowieso eerst een keer naar een goede lingeriezaak om je maten goed op te laten meten, Veel vrouwen weten namelijk niet dat zij de verkeerde BH-maat dragen. Soms heb je eigenlijk net een cupmaat groter of kleiner icm met een andere omvang nodig. Je lijf verandert, door zwangerschap/sport/ouderdom, en vaak staan we daar niet zo bij stil en halen we gewoon een BH in de maat die we altijd al hadden.



Daarnaast zal onder de ene jurk een balconette mooier staan, terwijl de ander juist mooier uitkomt met een ander model. Een torselet of corset staat prachtig onder de ene jurk, terwijl een BH met corrigerende onderjuk weer meer doet voor de andere jurk.



Kortom, laat je adviseren door de bruismodezaak, zij hebben daar verstand van en kunnen het advies afstemmen op de gekozen jurk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Strawberrie schreef op 06 augustus 2013 @ 13:10:

De verkoopsters/adviseuses bij bruidszaken zijn heel wat gewend. Ze weten heus wel dat veel vrouwen onzeker zijn over hun figuur en als je gaat trouwen, zijn alle ogen ineens op jouw (zeker de bruid) gericht en dat is best eng. Ik bedenk me dat al die mensen blij voor ons zijn. Overigens mag iedereen een mening over mijn jurk hebben, niet iedereen zal m mooi vinden, maar ik weet wel dat ik m gaaf vind en mijn as vast ook!

Ann & John werd eerder al genoemd en ook ik heb daar goede ervaringen mee, ook al heb ik mijn jurk daar uiteindelijk niet besteld. Ik had er al positieve verhalen over gehoord.

De drempel om te gaan passen is al minder hoog als je dit doet zonder afspraak bij een outlet. Ze zal zich er toch overheen moeten zetten, hoe eerder, hoe fijner, want soms zit er lange levertijd op.

Dan kan je wel denken: mijn maat hebben ze toch niet, ze hebben weinig in mijn maat en ik vind nooit iets, maar als je niet gaat passen, vind je ook niks

en zo is't maar net.

we gaan maar eens een dagje plannen om te gaan passen. gelukkig heeft ze nog tijd genoeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:ElleMony schreef op 06 augustus 2013 @ 13:13:

[...]



en zo is't maar net.

we gaan maar eens een dagje plannen om te gaan passen. gelukkig heeft ze nog tijd genoeg.



En daar lekker van genieten!! Veel plezier samen!



(O ja, en je mág OOK (uit liefde) kritisch zijn tijdens het passen! Als ik het zo lees, kan jullie relatie dat wel hebben. Dus als een jurk niet staat of het minder mooie accentueert; dat gewoon zeggen en doorzoeken! Wat een eventuele verkoopster ook zegt.)
'Wie de werkelijkheid durft aan te kijken en het daarbij weet uit te houden, kan het overkomen dat er een andere kijk op de werkelijkheid komt.' Frans Vosman
Alle reacties Link kopieren
ff zoeken en kijken op youtube:



Say yes to the dress big bliss



Prachtige vollere dames die allemaal de jurk van hun dromen vinden!
Alle reacties Link kopieren
quote:ceetie schreef op 06 augustus 2013 @ 13:24:

[...]





En daar lekker van genieten!! Veel plezier samen!



(O ja, en je mág OOK (uit liefde) kritisch zijn tijdens het passen! Als ik het zo lees, kan jullie relatie dat wel hebben. Dus als een jurk niet staat of het minder mooie accentueert; dat gewoon zeggen en doorzoeken! Wat een eventuele verkoopster ook zegt.)

heel lief van je.

werd wel overvallen door de eerste reacties want ik hou zielsveel van m'n grote zus en wil haar dolgelukkig blij zien. maar ik houd je tip in het achterhoofd!
Alle reacties Link kopieren
quote:carretjerockt schreef op 06 augustus 2013 @ 13:31:

ff zoeken en kijken op youtube:



Say yes to the dress big bliss



Prachtige vollere dames die allemaal de jurk van hun dromen vinden!dat is ook een goeie!
Als je in het Zuiden woont, ga dan eens naar Aken. Daar liggen zeker 4 bruidsmodezaken en over het algemeen is de Duitse vrouw wat steviger.
Zo heel erg veel overgewicht is dat nu toch ook weer niet?

Waarom zou ze zich in een of andere veel te dure jurk hijsen als ze zich niet goed voelt over haar postuur? Kun je toch beter iets aantrekken wat afkleedt ipv een kledingstuk waarin je vaak net 'n suikerspin of 'n rollade lijkt?

Of als het pas voor volgend jaar is, kan ze ook proberen af te vallen om slank op de trouwfoto's te kunnen staan.
Laat haar aanstaande haar 'n tummytuck kado doen voor ze in het huwelijksbootje stapt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven