Mode & Beauty alle pijlers

haar ijsblond kleuren do or don't

31-03-2020 16:50 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal

Hierbij heb ik jullie advies even nodig: graag zou ik mijn haar ijs blond willen kleuren met een donkere tint aan mijn hoofdhaar. (lengte: zilverblond met eventueel highlights) Dus niet grijs!

Maar ik heb van nature een donkere haarkleur. Ik heb al ervaring met mijn haar te laten kleuren (blond, rood...)

Zou ik dit doen of niet? Indien ja, zou ik wachten om naar de kapper te gaan of het zelf eens proberen doen thuis? Of is die uitdaging te groot.
Als ik het zou doen, welke producten raden jullie mij aan om te gebruiken. Hebben jullie gouden tips voor mij of enige ervaring?

Alvast bedankt voor de moeite!
Grtjs
Alle reacties Link kopieren
Niet zelf gaan lopen doen joh.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het in ieder geval niet zelf doen, dat lijkt me een erg slecht plan.
Geeft niet, het droogt wel weer op.
Alle reacties Link kopieren
Zeker niet zelf doen en stel deze vraag aan de kapper in plaats van op dit forum.
Alle reacties Link kopieren
Niet zelf doen. Dat gaat je echt niet goed lukken. Het is voor een kapper namelijk al moeilijk, zoveel lichter als jij wil gaan. Je haar zal hier ook erg van beschadigen.
Alle reacties Link kopieren
dit moet een grapje zijn, natuurlijk moet je dat niet zelf doen.
Alle reacties Link kopieren
Jaaaaa, doen !!!


En dan hier de voor en na foto’s posten.
Lachen !
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook. Een hele hoge balayage (ook ijsblond) noemen ze het ook wel.
Ik heb het al jaren, super makkelijk te onderhouden (corona-proof). Je gaat het alleen niet in 1 keer lukken als je donker haar hebt. Hou er rekening mee dat het niet gelijk zo licht wordt als je wilt.

Zeker niet zelf doen, of je moet uit zijn op kanarie geel haar.
Gewoon even je portemonnee ervoor open trekken. :)
Alle reacties Link kopieren
Zelf doen eindigt oranje.
Als je een donkere haarkleur van nature hebt gaat het 3-4 keer kosten voordat je de goede kleur hebt. Dat moet je rustig aan doen, je kan er niet zomaar opeens een emmer peroxide over heen sodemieteren.
Wacht tot de kappers weer open zijn!
-
Alle reacties Link kopieren
Als je lange haar je lief is, dan ga je naar een (heel goede) kapper.

Als je er geen moeite mee hebt om, in geval van problemen, de tondeuse erover te halen, dan kun je het zelf proberen. In dat geval moet je het eerst ontkleuren en daarna kun je de gewenste kleur eroverheen doen.
Maar houd er rekening mee dat dit zelfs bij een kapper fout kan gaan. Dus als een pixiecut geen optie is, dan niet doen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Door al dat quarantaine-zitten heeft iedereen behoefte aan verandering lijkt het wel, haha!
Alle reacties Link kopieren
Had het laten doen.....was even mooi en toen verdween het ice kleurige om t zo maar even te noemen. En me haar drastisch laten knippen dat was geen haar meer maar touw geworden
Alle reacties Link kopieren
Nee hier zeker niet zelf aan beginnen, dan houd je geen fatsoenlijk bosje over.
Alle reacties Link kopieren
Als je het hier moet vragen dan nee, zeker niet doen.
Nooit zelf je haar ontkleuren tenzij je precies weet wat je doet, of je het niet erg vindt je haar eraf te branden.
Alle reacties Link kopieren
Jouw wens is voor een professionele kapper al een hele uitdaging. Dit is echt een heel slecht idee. Met zulke drastische veranderingen moet je echt wachten tot de kapsalons weer open zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het zelf doen...goed idee!
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
.
Alle reacties Link kopieren
Als het mislukt is er geen kapper open om het te herstellen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van lichtbruin haar naar witblond gegaan. Eerst bij de kapper, was veel te geel. Toen thuis gedaan, ging prima. Ik heb wel dik en veel haar dus afbreken enzo maakte ik me geen zorgen over.

Laat je niet bang maken. Kleur groeit uit, haar groeit aan. Het is altijd tijdelijk.
Niet zelf doen. Is namelijk niet alleen een kwestie van bleken (wat al lastig is) maar er moet ook een toner overheen. Ik ben een best wel ervaren thuiskleurder maar dit zou ik nooit zelf doen.
Alle reacties Link kopieren
Dubbeljus schreef:
31-03-2020 18:11
Ik ben van lichtbruin haar naar witblond gegaan. Eerst bij de kapper, was veel te geel. Toen thuis gedaan, ging prima. Ik heb wel dik en veel haar dus afbreken enzo maakte ik me geen zorgen over.

Laat je niet bang maken. Kleur groeit uit, haar groeit aan. Het is altijd tijdelijk.
Als haar haar kwetsbaar is dan kan het zeker afbreken als ze niet weet wat ze doet. Het groeit wel weer aan, dat klopt, maar een kort koppie is wel een risico dat je moet durven en willen nemen, als ze nu lang haar heeft gaat dat jaren duren. En als geblondeerd haar overprocessed is kan het zelfs zijn dat verf niet meer pakt in sommige gevallen, dan zit je met een gelige bos stro.
Dus ja ergens heb je gelijk, maar dat “tijdelijk” kan in het slechtste geval een vreselijk kapsel voor jaren zijn.
Koop voor het geld van al die verpakkingen verf een goede pruik. Kun je nog eens wisselen zonder dat het je je haar kost.
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik zou dit wel aandurven zelf. Juist nu wel een veilig moment, je kan toch nergens heen.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Als je al een rode ondergrond hebt van het verven zou ik er niet aan beginnen. Dat wordt echt lelijk (geel/oranje) bij de kapper trouwens ook die kunnen haar waar rood in zit ook niet mooi ijsblond krijgen in 1 keer.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb trouwens wel een ervaring ermee. Had donkerblond haar wat ik koel donkerbruin verfde. Ik kreeg spijt en wilde weer blond. Dus ging naar de kapper. Toen begon het ontkleuren en op een gegeven moment de verf erover. Zegt dat mens opeens: het mag wel iets feller toch bij jou? Dus ik zeg hoezo iets feller, ik wilde gewoon koelblond.
Had ze alles uitgespoeld was ik echt knal oranje. Leek wel carnaval, ik heb gehuild daar niet normaal.
Toen zelf caramelblond gedaan en daarna asblond en toen was het mooi.
Daarom haat ik kappers en raad ik ze ook niet aan voor zulke dingen. Want ze zeggen dat ze het kunnen maar ze kunnen het vaak niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven