Mode & Beauty alle pijlers

haar ijsblond kleuren do or don't

31-03-2020 16:50 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal

Hierbij heb ik jullie advies even nodig: graag zou ik mijn haar ijs blond willen kleuren met een donkere tint aan mijn hoofdhaar. (lengte: zilverblond met eventueel highlights) Dus niet grijs!

Maar ik heb van nature een donkere haarkleur. Ik heb al ervaring met mijn haar te laten kleuren (blond, rood...)

Zou ik dit doen of niet? Indien ja, zou ik wachten om naar de kapper te gaan of het zelf eens proberen doen thuis? Of is die uitdaging te groot.
Als ik het zou doen, welke producten raden jullie mij aan om te gebruiken. Hebben jullie gouden tips voor mij of enige ervaring?

Alvast bedankt voor de moeite!
Grtjs
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
31-03-2020 17:14
Jaaaaa, doen !!!


En dan hier de voor en na foto’s posten.
Lachen !
Dit!
Alle reacties Link kopieren
Niet zelf doen; dat pakt dan heel anders uit.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Bleek oranje bij je haarwortels en donkergrijs aan de punten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Dicht bij je hoofdhuid is het warmer dus de chemische reacties verlopen daar heel intensief. Aan de punten is het waarschijnlijk al eerder geverfd dus dat wordt daar dan niet voldoende gebleekt.

Ze verkopen dat soort spullen omdat je daarna, om de mislukking te corrigeren, nog minstens twee keer terug zal komen voor een andere kleur. Die dan prompt óók mislukken. Daarna valt je haar uit je hoofd.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
31-03-2020 21:44
Dicht bij je hoofdhuid is het warmer dus de chemische reacties verlopen daar heel intensief. Aan de punten is het waarschijnlijk al eerder geverfd dus dat wordt daar dan niet voldoende gebleekt.

Ze verkopen dat soort spullen omdat je daarna, om de mislukking te corrigeren, nog minstens twee keer terug zal komen voor een andere kleur. Die dan prompt óók mislukken. Daarna valt je haar uit je hoofd.
Sorry niet lullig bedoeld maar ik moest zo hard lachen hierom :rofl: Het klonk zo droog in mn hoofd :mrgreen:

Maar goed het hoeft niet altijd mis te gaan he, ik heb tot 4x toe mijn haar zelf gebleekt, is allemaal goed gegaan, maar ik had me er daarvoor intensief in verdiept, welk merk bleekpoeder, welk percentage developer, waar beginnen, wanneer wordt je haar te poreus etc. Dus ook al nam ik een risico, ik heb me ingelezen plus mijn haar is heel dik en gezond dus kon wel wat hebben (mijn haar is nu nog steeds dik en gezond)
Maar goed, gaat hier niet over mij, ik raad het anderen echt af, tenzij je weet wat je doet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 5 jaar geleden mijn haar zo geverfd en het is nu pas hersteld. Ik heb ook (Midden) donker haar en het heeft mijn haar echt geruïneerd. Het kon niet in 1 x dus het is meermaals bij de kapper gedaan in etappes.
Ik had geen hoofdhuid meer over en heb nadien mijn haar moeten kort knippen.
Het is echt heel mooi, maar ik raad het iedereen af :(
Alle reacties Link kopieren
@Panda1987 - yep, dat is de manier; altijd koel wetenschappelijk aanpakken. En zelfs dan nog krijg je nog soms verrassingen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Je hebt jouw haar al eerder blond laten verven, dan heb je toch n beetje het idee of het moeilijk was.
Thuis uitgroei verven is voor sommigen best te doen, maar voor wat jij wil heb je echt een goede kapper nodig.
Cum non tum age

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven