Mode & Beauty alle pijlers

Haar uitgedund, lelijk zichtbaar

25-06-2022 19:12 4 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal,

Speciaal hiervoor een account hier aangemaakt :roll:
Vanmiddag bij de kapper geweest en een stuk korter laten knippen. Omdat ik zei dat m’n haar zo zwaar is (heb lang en dik haar) heeft ze het uitgedund. Toen ik naar huis reed dacht ik, oh heerlijk luchtig haar. Maar thuis in de spiegel zie ik duidelijk waar ze niet uitdun schaar in m’n haar heeft gezet. Daar zie je echt overal duidelijk korte plukjes, lijkt wel of een kind er met de schaar doorheen gegaan is.

Hoort dit bij uitdunnen? Of is hier iets misgegaan?
Ik kan m’n haar nu eigenlijk niet los dragen omdat het lijkt alsof er ratten in hebben zitten knagen :facepalm:
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij mijn laatste knipbeurt heb ik ook zoiets mogen ervaren helaas.

Ik heb ook lang dik haar tot over mijn schouders. De kapster had het vanaf ongeveer kinhoogte uitgedund naar beneden toe met als resultaat dun sliertig haar. Daar kwam ik ook later pas achter want in de 1e instantie dacht ik: zo, dat voelt lekker luchtig.

Ik doe wel eens een visgraatvlecht en dat zag er met m'n uitgedunde haar niet uit. Knot was niet neer dan een pluizig bolletje en als ik het los had zag het er uit als een vlassig matje. M'n kapsel was ook helemaal uit balans want op m'n hoofd nog wel dik, daaronder dus niet meer.

Bah,wat baalde ik. Gelukkig groeit m'n haar redelijk snel en ik zit nu na 4 maanden weer bijna op m'n normale dikke haar niveau.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het uitgedunde dus op zich wel prettig. Maar aan 1 kant zie ik precies waar ze de schaar erin heeft gezet, echt alsof daar een pluk is afgeknipt en helaas niet op kin hoogte maar veel korter. Ik kan mn haar nu eigenlijk niet los dragen. Dinsdag als ze open zijn toch maar even bellen of er nog iets gered kan worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ow shoot, dat is balen zeg!

Als ex kapster: Dat hoort absoluut niet bij uitdunnen, of ze moet wel heel rigoreus met de schaar in de weer zijn geweest.

Mijns inziens kan je bij heel dik haar altijd het beste veel lagen knippen. Echter, wanneer je je haar in een vlecht doet steekt er wel het één en ander uit. Of zwaar haar of dat.

Als je niet tevreden bent, altijd teruggaan en samen met de kapster overleggen dat je niet tevreden bent. Overleg het overigens niet alleen met de kapster maar ook met één van haar collega's. Vraag een soort van second opinion. Succes!
Ik lach in de regen, dans in de wind en kijk niet achterom. Of zoiets...

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven