Mode & Beauty alle pijlers

Haarpoeder

27-05-2024 13:57 39 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ok, wie helpt mij aan de perfecte haarpoeder?

Ik heb heel lang het felgroene potje van Taft gebruikt, maar daarvan hebben ze jaren geleden de samenstelling veranderd en sindsdien ben ik er mee gestopt. Het deed niks meer voor mijn haar. Inmiddels vele potjes haarpoeder verder, maar ik heb nog steeds geen fijne gevonden. Ik koop er weleens eentje bij mijn kapper (Schwarzkopf Session Label), maar het zit dan eventjes goed en daarna "verdwijnt" het en gaat m'n haar weer hangen. Ook mijn uitstapje naar O&M desert spray is meer een moetje dan dat het echt langdurig goed werkt.

Ik heb heel veel haar en hoewel de kapper het goed in model knipt en uitdunt, lukt het me maar niet om een haarpoeder te vinden waarmee m'n haar wat stugger blijft, wat meer in model blijft en weer snel in model komt als ik er even met m'n handen in kneed. Eigenlijk is het iedere keer hetzelfde: ik doe het erin, het zit een tijdje goed en daarna lijkt het wel alsof ik er nooit poeder in heb gedaan. En in het slechtste geval wordt het van sommige poeders ook nog vettig. Dus, iemand de gouden tip?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben heel tevreden over het poeder van Kinki kappers.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb precies hetzelfde, TO, die van Taft doet niets. Ik heb die van Kruidvat en die maakt het haar lekker stug. Ik vind het een ideale uitvinding.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kom uit een ei denk ik, want ik heb nog nooit van haarpoeder gehoord…. Waar is het voor?
Alle reacties Link kopieren Quote
SunShine35 schreef:
27-05-2024 14:14
Ik kom uit een ei denk ik, want ik heb nog nooit van haarpoeder gehoord…. Waar is het voor?
Voor je haar ;)
Het is poeder dat je als het ware tussen je haar "poedert" waardoor je haar wat stugger wordt, meer volume en body krijgt. Je haar wordt er dus wat volumineuzer van als het ware, zonder dat het hard wordt zoals met bijvoorbeeld haarlak. Ik vind het perfect voor een wat nonchalante look.
Alle reacties Link kopieren Quote
Creatieveling schreef:
27-05-2024 14:08
Ik heb precies hetzelfde, TO, die van Taft doet niets. Ik heb die van Kruidvat en die maakt het haar lekker stug. Ik vind het een ideale uitvinding.
Die in het roze/witte potje? Die heb ik ook al eens geprobeerd, deed ook niks.
Alle reacties Link kopieren Quote
badmuts111 schreef:
27-05-2024 14:03
Ik ben heel tevreden over het poeder van Kinki kappers.
Die heb ik nog nooit geprobeerd. "Super power powder" klinkt wel als iets dat zou kunnen werken. :-D Dank je, ik ga 'm eens proberen.
Alle reacties Link kopieren Quote
SunShine35 schreef:
27-05-2024 14:14
Ik kom uit een ei denk ik, want ik heb nog nooit van haarpoeder gehoord…. Waar is het voor?
Mede ei-bewoner hier.
Ik ken enkel droogshampoo - waar eigenlijk ook een soort poeder uitkomt. En zelf vind ik dat spul erg jeukerig, maar soms is het wel een reddend middel als je net wat tijd te kort komt.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren Quote
No drought van Lush. Zowel droogshampoo als volume.
Alle reacties Link kopieren Quote
meisje85 schreef:
27-05-2024 14:23
Voor je haar ;)
Het is poeder dat je als het ware tussen je haar "poedert" waardoor je haar wat stugger wordt, meer volume en body krijgt. Je haar wordt er dus wat volumineuzer van als het ware, zonder dat het hard wordt zoals met bijvoorbeeld haarlak. Ik vind het perfect voor een wat nonchalante look.
Klinkt als iets dat ik ook wil hebben :) mijn haar valt vaak plat, maar gebruik meestal niks omdat ik haarlak ook niet echt mooi vind. Poeder je een beetje op je hoofd en dan met je handen in model brengen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb zelf ook zwaar haar en ik heb me erbij neergelegd dat ik mijn haar tussendoor op de wc even moet doen met wat extra poeder.
Ik heb al veel soorten gebruikt maar ik vind die van de dm drogist (Duitsland) het beste althans voor die prijsklasse.
Taft groen vind ik persoonlijk al iets beter dan wit. Maar heb nu die van de dm is 1.25 dus tja als ik wat meer poeder op een dag gebruik is dat niet zo erg.

Hele dure heb ik nog niet geprobeerd simpelweg omdat ik het geld er niet voor (over) heb.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren Quote
Star⁴ schreef:
27-05-2024 14:59
No drought van Lush. Zowel droogshampoo als volume.
Oh, ook interessant. Daar ga ik ook eens naar kijken. Het zou denk ik voor het eerst zijn dat ik een Lush winkel binnen stap :)
Alle reacties Link kopieren Quote
IBIopviva schreef:
27-05-2024 15:29
Ik heb zelf ook zwaar haar en ik heb me erbij neergelegd dat ik mijn haar tussendoor op de wc even moet doen met wat extra poeder.
Ik heb al veel soorten gebruikt maar ik vind die van de dm drogist (Duitsland) het beste althans voor die prijsklasse.
Taft groen vind ik persoonlijk al iets beter dan wit. Maar heb nu die van de dm is 1.25 dus tja als ik wat meer poeder op een dag gebruik is dat niet zo erg.

Hele dure heb ik nog niet geprobeerd simpelweg omdat ik het geld er niet voor (over) heb.
Oh, dat klinkt ideaal, maar ik woon precies aan de verkeerde kant van Nederland om snel even naar Duitsland te gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn kapper gebruikt ook Schwarzkopf maar gaf me de hint dat Kruidvat eigen merk net zo goed was en stukken goedkoper. Ik heb het nog niet geprobeerd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zelf vind ik texture spray handiger en beter werken ( voor mij dan )
Mijn favoriet is die van Balmain maar nogal aan de prijs , redken heeft ook een fijne.
Alle reacties Link kopieren Quote
Yildizlar2 schreef:
27-05-2024 18:26
Zelf vind ik texture spray handiger en beter werken ( voor mij dan )
Mijn favoriet is die van Balmain maar nogal aan de prijs , redken heeft ook een fijne.
Had ik er nog bij moeten zetten: ik gebruik na het wassen van mijn haar sowieso een texture spray. Dat is fijn, want ik hou niet van 'slap' haar, maar het is niet voldoende om m'n haar stug te maken/houden op de manier die ik fijn vind van haarpoeder. De texture spray haalt dus de eerste slapte ervan af, maar het geeft geen volume.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb Andrelon maar behalve lekker ruiken doet het niet bijster veel. Bij weinig verdwijnt het en bij meer wordt het klei. Droogshampoo doet het beter.
Alle reacties Link kopieren Quote
IBIopviva schreef:
27-05-2024 15:29
Ik heb zelf ook zwaar haar en ik heb me erbij neergelegd dat ik mijn haar tussendoor op de wc even moet doen met wat extra poeder.
Ik heb al veel soorten gebruikt maar ik vind die van de dm drogist (Duitsland) het beste althans voor die prijsklasse.
Taft groen vind ik persoonlijk al iets beter dan wit. Maar heb nu die van de dm is 1.25 dus tja als ik wat meer poeder op een dag gebruik is dat niet zo erg.

Hele dure heb ik nog niet geprobeerd simpelweg omdat ik het geld er niet voor (over) heb.
Ik heb deze opgezocht, ik doe niks met mijn haar behalve wassen en borstelen, maar ik zou soms best wat meer volume willen. In de reviews schrijven mensen dat het je haar kleverig maakt en dat je het er lastig nog uit kunt kammen of zelfs wassen, heb jij daar geen last van? Hoe lang is jouw haar en hoe veel gebruik je hiervan?
Alle reacties Link kopieren Quote
meisje85 schreef:
27-05-2024 14:23
Voor je haar ;)
Het is poeder dat je als het ware tussen je haar "poedert" waardoor je haar wat stugger wordt, meer volume en body krijgt. Je haar wordt er dus wat volumineuzer van als het ware, zonder dat het hard wordt zoals met bijvoorbeeld haarlak. Ik vind het perfect voor een wat nonchalante look.
Krijg je daar geen dof en droog haar van? Kan het in combinatie met n wax.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren Quote
chrisjoh schreef:
27-05-2024 18:50
Krijg je daar geen dof en droog haar van? Kan het in combinatie met n wax.
Ik niet.
Of het in combinatie met wax kan, weet ik niet. Het lijkt mij gevoelsmatig geen lekkere combi, omdat het twee totaal verschillende producten zijn (nat vs droog), maar ik heb er geen ervaring mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
meisje85 schreef:
27-05-2024 14:24
Die in het roze/witte potje? Die heb ik ook al eens geprobeerd, deed ook niks.

Ja, die. volumepowder staat op het potje. Ik heb verschillende geprobeerd, en alhoewel andere merken lekkerder ruiken, vind ik deze verreweg de stroefste.

Wat je ook nog kan proberen is zoutspray. Ik gebruik beide en dat werkt voor mij het beste.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zoutspray werd mijn haar erg droog van. Het zat wel heel mooi.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zoutspray ook geprobeerd, werkte eerder averechts dan dat het stug maakte.

Voor nu ga ik die van Lush proberen (en misschien ook andere droogshampoos? Nooit eerder aan gedacht) en ik geef morgen gelijk die van Kruidvat nog eens een kans, want die heb ik volgens mij gewoon nog ergens in de kast staan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zweer bij deze te bestellen via bijv. Douglas https://www.douglas.nl/nl/p/5010831003 ... gIbTfD_BwE

Wordt niet heel vettig, ik kan het een paar dagen achter elkaar gebruiken.
Alle reacties Link kopieren Quote
meisje85 schreef:
27-05-2024 20:38
Zoutspray ook geprobeerd, werkte eerder averechts dan dat het stug maakte.

Voor nu ga ik die van Lush proberen (en misschien ook andere droogshampoos? Nooit eerder aan gedacht) en ik geef morgen gelijk die van Kruidvat nog eens een kans, want die heb ik volgens mij gewoon nog ergens in de kast staan.
No drought van Lush doet heel weinig voor mijn dunne, slappe haar. Behalve dan dat het als goede droogshampoo werkt. Ik houd dus totaal niet van het stroeve gevoel van volume poeder en daarom vind ik deze van Lush fijn. Misschien ben ik te laat en heb je al besteld maar dat scheelt je weer 20 eu ;)
Nu is mijn fles wel al minimaal 2 jaar oud dus weet niet of ze inmiddels de samenstelling veranderd hebben.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven