Mode & Beauty alle pijlers

Haaruitval gestopt door ijzertabletten te slikken!

31-12-2008 08:13 765 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Meiden,



Als jullie ook last hebben van veel haaruitval en je kan geen oorzaak aanwijzen, laat dan bloed prikken en vraag om de uitslag van je ferritine/ijzerwaarden. Als deze te laag zijn, ga dan vooral aan de ijzersupplementen, want ijzer is essentieel voor gezonde haargroei! Mijn haar is voor 2/3 uitgevallen doordat ik te weinig ijzer in mijn bloed had en sinds een half jaar ben ik aan de ijzertabletten. Nu is mijn haaruitval eindelijk gestopt en ik heb weer nieuwe, gezonde haargroei!!

Dit wilde ik even met jullie delen en ik hoop dat jullie er wat aan zullen hebben!



Liefs Bettyyy
Alle reacties Link kopieren
Er groeien nieuwe haren, maar die zijn dezelfde dikte als normaal (bij mij dan). Ik heb veel haar, maar fijn haar. Dat wordt niet dikker. Het wordt op den duur een vollere bos omdat er minder haren uitvallen in die periode. Maar nu ik de laatste keer zo'n korte uitval periode had, hoop ik dat het heel lang wegblijft nu. En ik ga niet meer experimenteren met andere shampoos. Ik blijf bij de vichy en neutral, dan blijft het stabieler heb ik het idee.

Het gaat nu weer bergopwaarts en dat deed het voordat de 1e sneeuwvlok viel ook al heel lang. Ik ga ervan uit dat het nu weer lang goed blijft gaan. Ben er niet zo bang voor.
Alle reacties Link kopieren
Ben gisteren bij de huisarts geweest. Er zat behoorlijk wat eczeem op m'n hoofdhuid. Daar heb ik nu een lotion voor gehad die ik 2 weken moet gebruiken. Morgen bloedprikken (geloof dat echt werkelijk alles nagekeken wordt) en dan over 4 weken terugkomen.



Iemand ervaring met die lotion ? (jullie willen misschien de naam weten van de lotion, maar die heb ik niet bdh)
Alle reacties Link kopieren
quote:breezerananas schreef op 20 januari 2011 @ 12:18:

Ben gisteren bij de huisarts geweest. Er zat behoorlijk wat eczeem op m'n hoofdhuid. Daar heb ik nu een lotion voor gehad die ik 2 weken moet gebruiken. Morgen bloedprikken (geloof dat echt werkelijk alles nagekeken wordt) en dan over 4 weken terugkomen.



Iemand ervaring met die lotion ? (jullie willen misschien de naam weten van de lotion, maar die heb ik niet bdh)Waarschijnlijk dezelfde lotion als ik heb gehad. Hielp niks bij mij. Het probleem met eczeem is dat je het wel even wat rustiger kunt krijgen door er een goedje op te smeren / speciale shampoo te gebruiken, maar komt altijd weer terug helaas. Hopelijk is het geen eczeem bij jou, wie weet wat er uit de bloedtest komt, hopelijk iets dat zo te verhelpen is.
Alle reacties Link kopieren
Ha DeSiep, heb je ook wel eens de anti-roos shampoo van Neutral geprobeerd? Ik dacht trouwens dat de ketoconazolshampoo bij jou wel hielp...
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop het ook DeSiep, maar heb een naar gevoel erbij. Zag mij HB-waarde van een bloedonderzoek (voor iets anders) uit 2009 en dat was boven de 8.

Nou ja...blijf voorlopig even smeren en dan zien we over een paar weekjes wel.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Weelassie, ja ik gebruik ook de shampoo anti-roos van Neutral af en toe. Volgens mij niks anders dan de gewone Neutral.

En die ketoconazol werkt nu totaal niet. Wordt het erger van. Voorheen 1 x eerder gebruikt en toen had ik er niet meer last van dan anders. Heel raar. Maar nu ben ik er niet over te spreken.
Alle reacties Link kopieren
nog nieuws hier???



hier situatie schommelend....soms verbetering qua haargroei, dan valt het weer met bosjes uit....wel blijft mn haar ongeloofelijk dun..en bij pony en scheiding doorzichtig.
Alle reacties Link kopieren
Weinig nieuws hier, conditie van mijn hoofdhuid zit nog steeds in de stijgende lijn. Gaat goed dus. Geen jeuk meer en achterop mijn hoofd nog een paar bultjes, op 1 hand te tellen.

Gebruik alleen nog Vichy shampoo anti-roos (tegen haaruitval) en was mijn haren om de dag.



@Weelassie, jij bent onlangs toch naar een speciale arts geweest ? Kwam daar nog iets interessants naar voren?
Alle reacties Link kopieren
Hi DeSiep, er kwam uit dat ik te weinig goede bacteriën in mijn darmen heb dus daar heb ik pre- en probiotica voor.
Alle reacties Link kopieren
En merk je al verbetering Weelassie? Heeft dit er ook mee te maken dat je haren niet goed groeien?

En die pre en probiotica kreeg je dat ook van de arts of haal je het bij de reformwinkel? En hoe komt het dat je te weinig goede bacterien hebt? Hoop vragen maar wellicht belangrijk om te weten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb heel lang antibiotica geslikt, een paar jaar terug, en blijkbaar is mijn darmflora daarna niet goed meer hersteld. Ik weet niet of dit ook invloed heeft op mijn haar, misschien indirect. Ik gebruik sinds 2 weken pre- en probiotica (inuline en pro symbio flor) van de orthomoleculair geneeskundige. Ik denk niet dat het al zo snel effect kan hebben. Dat seb. eczeem moet gewoon snel verbeteren, heb het idee dat de haaruitval daardoor komt.
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen! Ik ben een 18-jarig meisje en heb hetzelfde probleem als velen hier. Ook ik heb last van haaruitval, niet in plukken, maar het plakt gewoon overal op m'n kleren, als ik erdoor ga met m'n handen heb ik ook weer een heleboel haar mee.. Ik ben naar de HA geweest en bleek dat ik een ferritinewaarde heb van 12(!), veel te weinig dus. Nu slik ik elke dag een pil Ferricure en dat moet een maand en een half doen, dan weer bloedonderzoek, en als het niet aanslaat moet ik naar ziekenhuis voor een baxter. Hopen dus dat het werkt.. Ik las hier ook al over zwarte ontlasting door het gebruik van ijzerpillen, dit heb ik ook, na 5 dagen slikken, gemerkt. Weet iemand of dat een teken is dat je lichaam het opneemt? Ik weet iig dat op de bijsluiter stond dat dit normaal was, dus ik maak me geen zorgen. Ik hoop alleen dat het een goed teken is.

alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
I1993, dat is het ijzer dat in je ontlasting terecht komt. Dat is verder normaal, maar zegt niets over de mate waarin het wordt opgenomen. Maar meestal lukt dat prima.
Alle reacties Link kopieren
pony is bij mij nu erg dun...mn pony trekt terug naar achteren lijkt het zelfs...maak me mega ongerust.....zit nu even nit goed in mn vel hierom..je ziet mn hoofdhuid erg doorschemeren. :(
even uppen



Ik( eind 20) heb sinds een jaar veel haaruitval. Als ik mijn haar was ( 2/3 keer per week) verlies ik zo'n 75-100 haren.De hele douche ligt vol. Plus wat er de rest vd dag nog uitvalt .. :(



Ik heb van mezelf héél erg veel haar, dus vandaar dat het nu, na een jaar, pas echt goed te zien is. Ik denk dat ik de helft van mijn haar inmiddels kwijt ben. Ik dacht dat het vanzelf wel weer zou stoppen, maar dat is niet zo.. en het is de laatste maanden aanzienlijk dunner aan het worden.



-geen kaalheid/haaruitval in familie

-nul gezondheidsklachten/ kwalen, voel me prima, veel energie.

-geen klachten aan mijn hoofdhuid

-slik geen pil en geen medicijnen.

-geen last van stress



Ik wil best naar de dokter, maar ik heb werkelijk geen flauw idee waar het aan kan liggen...iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
Hoi bettyyy,



Ik heb ook al jaren last van haaruitval en heb er niets aan gedaan. Het is nu erg uitgedund, vooral aan de voorkant. De middenlijn is erg breed en mijn hoofdhuid is op veel plaatsen te zien. Ik ben ongeveer 80% van mijn haar kwijt. Waar was het haar bij jou uitgedund. Ik ben namelijk bang dat ik aga heb en dat er niets aan te doen is. Ik loop nu bij een dermatoloog, uit bloedonderzoek kwan niets uit. Mijn ferritine is nu 34, was ongeveer 3 maanden geleden nog 13. Ik slik ook sinds ongeveer 2 maanden ijzertabletten en de ferritine gaat dus omhoog. Wanneer merkte je dat je haargroei kreeg? Toen ik met de ijzertabletten begon had ik inderdaad ook veel meer haaruitval, maar dat wordt nu minder en ik heb ook een paar donkere/dikkere haren zoals jij zegt in de kam, terwijl ik dat nooit had. de haren waren altijd heel dun. Ik ben heel erg bang voor AGA, omdat mijn zus ook uitdunnend haar heeft. Ik heb volgende week een haarwortel onderzoek en zie dan verder. Ik ben bang dat ik mijn hoop teveel vestig op de ferritine. Ik ben heel erg bank dat het toch AGA is, inverband met de wijde middenlijn en de uigedunde haargrens in het midden.
Alle reacties Link kopieren
Hee ladies, via google kwam ik op dit forum terecht, een heel aantal pagina's doorgelezen, en woow wat herkenbaar allemaal!



Ik ben 24 en sinds 3 maanden last van haaruitval en een jeukende hoofdhuid. Huisarts dacht aan schimmel of exceem, scalp lotion en speciale shampoo gekregen maar naast dat dit een ramp is om te gebruiken, hielp het niet. Na veel aandringen (blijkbaar is haaruitval héél onschuldig en vooral héél normaal bij jonge vrouwen :S) is er bloedonderzoek gedaan, hier bleek een bloedarmoede door ijzergebrek uit. Hoe ik daaraan kom: geen idee.. Maar goed, begonnen met een ijzertablettenkuur, 3x per dag ferritine tabletten. Moet volgende week ter controle weer bloed laten prikken om te kijken of het heeft geholpen, en vervolgens nog minimaal 8 weken doorslikken.



Wat ik me nu afvraag: hoe kan zoiets opeens, en kan de haaruitval geen andere oorzaken hebben? Een doorverwijzing naar de dermatoloog krijg ik niet, de huisarts wist ook geen aanvullende onderzoeken om voor mij meer duidelijkheid te krijgen..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een periode enorme haaruitval gehad. Ik heb veel en dik lang haar en merkte het pas na een jaar denk ik ofzo. Mijn haren werden ook anders van structuur, dunner en slapper. Dat zag ik op een bepaald ogenblik omdat haarkleuringen anders pakten op de uitgroei dan op de punten.



Ik heb toen ook mijn ijzer laten prikken en volgens mijn huisarts waren de waardes "goed". Bovendien had ferretine niks te maken met haaruitval volgens hem.

Later heb ik de assistente nog gebeld omdat ik de precieze waardes wilde weten, en bleek ik maar net op het minimum van "normaal" te zitten qua waarde. (weet niet meer precies hoeveel.)



Heb toen zelf via een internet-aphotheek ijzertabletten besteld (omdat bij reformzaken etc de dosering veel lager is dan biij de apotheek.) en een kuur van zes weken gedaan en heb daar enorme baat bij gehad.

Verder ben ik gaan wassen met Nioxin wat voor mijn gevoel echt enorm helpt!



Heb weer een normale haarbos momenteel en geen uitval meer.



Wilde dit even delen, misschien hebben anderen er ook wat aan.
Alle reacties Link kopieren
Welke shampoo's gebruiken jullie allemaal nog meer??
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn februari dat het weer goed gaat, zo zie je maar weer. Kun je dat gewoon bestellen dan dat ijzer? Hoe heet dat? Zou graag die info willen want blijf bij mij toch ook echt denken aan ijzertekort.

Alvast bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel mg is dat dan Februari wat je nodig hebt om het ijzer op te krikken?
Alle reacties Link kopieren
oehooeeeeoe Februari?
Alle reacties Link kopieren
Dag Iedereen,



Ik heb al 4 jaar last van haaruitval en het is op een moment gekomen dat het mijn hele sociale leven en gemoedstoestand beheert. Ik heb nog heel weinig haar over, en ben mijn krul verloren. Ik ben bij verschillende dokters en dermatologen geweest en die zeggen telkens iets anders. Ik heb het gevoel dat er niet naar me geluisterd wordt en ben daarom zelf beginnen zoeken en zelf naar m'n bloedresultaten beginnen kijken.



Wat ze wel zagen was mijn Vit B12 tekort, daar krijg ik nu injecties voor. Maar mijn ijzertekort wordt niet serieus genomen, omdat ik geen bloedarmoede heb. Ik heb een goede hemoglobine-waarde en een goede ijzerwaarde. Maar mijn ferritinegehalte is wel laag (11). Omdat de rest goed is wordt hier dus niets aan gedaan. Ik wil nochtans wel proberen m'n ferritine te verhogen, zeker nu ik hierover enkele succesverhalen lees. Ik neem nu sinds een maand ijzerpillen (1 x per dag met slechts 28mg ijzer). Ik zou ook graag een hogere dosis krijgen om snel tot die hoge ferritinewaarde te komen. Kennen jullie dokters of dermatologen die de link ferritine --> haaruitval wél leggen en sterkere ijzersupplementen zouden willen voorschrijven? (regio oostvlaanden, maar verder mag ook natuurlijk, ik heb er alles voor over!)



Lieve groetjes
Alle reacties Link kopieren
Je ferritine is echt erg laag. Je kunt toch zelf meer bijslikken? Ik slik zelf regelmatig 'Organic Iron' van Solgar, dat heel erg goed wordt opgenomen en geen constipatie veroorzaakt.

Als je het bestelt in Amerika, is het veel goedkoper. Ook Floradix is goed.

Herstel van het haar is een helaas een langetermijnkwestie. Het is niet zo, dat na een week slikken ineens je haar weer vol gaat worden of snel begint te groeien.



Kijk ook eens kritisch naar de rest van je voedingspatroon. Krijg je voldoende eiwit binnen?

Heb je een trichogram gehad? Er zijn maar heel weinig artsen, die echt verstand hebben van haaruitval. Ook dermatologen gissen vaak maar iets.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik had eens gekeken, maar in de pillen dat ik slik ( vistaferum) zit ook vitamine C en foliumzuur (in 1 pil al 200% van de dagelijkse behoefte). Ik weet dus niet of dat wel zo gezond is om dan meer te gaan slikken van die pil. die organic iron dat je aanhaalt, is dat dan puur ijzer? dan kan ik dat er eventueel wel nog bijnemen.



ik ben me zeker bewust dat het erg lang duurt voor ferritine de juiste waarde krijgt, en dat je dan nog een paar maanden moet wachten voor het effect heeft op je haar. maar ik heb het geduld er voor over. net zoals vele anderen hier ontdek ik sinds mn ijzerinname dat er veel meer dunne, kleine haren uitvallen. Ik vermoed dat het ijzer dus alleszins wat effect heeft? of is dit toeval?



Een trichogram wou mijn dermatologe niet uitvoeren. Ze zei dat daar stilletjes aan wordt van afgestapt omdat het nog altijd geen zekerheid biedt en toch ook wel weer voor een kaal plekje zorgt.



Ik eet heel weinig rood vlees, dat zou wel mn ijzer en B12 tekort kunnen verklaren denk ik en at veel vegetarisch eten gewoon omdat ik het lekker vond. Maar ben nu ook begonnen met dat te veranderen. eieren, kip, vis, noten, gedroogde vruchten, spinazie en andere bladgroenten,.. ik probeer alles te eten van wat ik heb gelezen dat goed zou zijn ik probeer ook m'n stress te verminderen ( yoga, ginseng, passiebloem en kamillethee, ademhalingsoefeningen, me sneller over teleurstellingen proberen zetten enz.. ). Ik ben wel een erg stresskonijn, dat heb ik van mn moeder mee denk ik. zij heeft soms de raarste kwaaltjes door stress.



Ik ga zien hoe het vlot! Wil er gewoon niet alleen voor staan en begeleid worden door een dokter die dit probleem erkent en mij erbij wilt helpen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven