Mode & Beauty alle pijlers

Handcrème tegen 'oude handen'

08-06-2023 15:47 12 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben in de 40 en doe kantoorwerk (dus geen hele dagen in de buitenlucht) maar toch vind ik mijn handen er oud uitzien voor mijn leeftijd, vel is vrij los en al best rimpelig en dat vind ik niet fijn. Met handcrème ziet het er al wat beter uit, maar ik zoek eigenlijk iets met een wat beter effect, iets meer verstrakkend - al is het maar tijdelijk. Anti-ageing producten uit de VS heb ik er een paar van besteld *duur en werkte ook niet echt* en in Nederland kon ik het ook niet echt vinden bij de drogist.. Iemand tips?
Ik smeer tegenwoordig op mijn handen wat ik ook op mijn gezicht smeer. Dus serum en dag of nachtcrème. Lijkt wel iets te helpen :P
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben halverwege de dertig en ik schrik soms echt van mijn handen. :facepalm: helemaal als ik ze een tijdje 'verwaarloosd' heb qua insmeren. Inderdaad los vel en rimpelig. Heb ook sowieso een droge huid. Geen idee of die van mij meer verouderd zijn dan die van leeftijdsgenoten, het zal er wel gewoon bij horen.

Meer dan smeren met standaard handcrème doe ik zelf niet, denk dat handveroudering (maar veroudering sowieso qua huid) op een gegeven moment gewoon een verloren zaak is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Spf 50! Gewoon zonnebrandcrème op je handen doen, zoals je ook op je gezicht zou doen, dat is de beste anti-aging.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jufjoke schreef:
08-06-2023 16:08
Spf 50! Gewoon zonnebrandcrème op je handen doen, zoals je ook op je gezicht zou doen, dat is de beste anti-aging.

Oja dat is wel waar natuurlijk. Dat zou nog kunnen helpen. Nu kom ik zelf bijna nooit in de zon of veel buiten, handen ook niet. Is bij mij gewoon echt droge huid.
Alle reacties Link kopieren Quote
Haha, ja, ik heb dat ook. Vind ik zelf dan. Ik vergeet het dus altijd, maar beste remedie lijkt me retinol, handcrème en liters zonnebrand. Maar dat laatste is dus net lastig om op je handen te smeren.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren Quote
Smeren smeren maar de ouderdom hou je niet tegen .jamme genoeg .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren Quote
Deze vind ik echt heel fijn en ben al wat ouder dan jij .
‘S nachts flinke laag er op en ‘s ochtends zachte handen .
https://www.mijnhuidonline.nl/la-roche- ... reme-100ml
Alle reacties Link kopieren Quote
Je kan ze hydrateren en dan lijkt je huid, zolang de creme op je handen zit, wat zachter en iets jonger, maar na de volgende wasbeurt is je huid weer precies hetzelfde als vóór de creme. Het is wel altijd goed om je handen in te vetten.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren Quote
Hyaluron drops doe ik op mijn handen en op mijn gezicht. Helpt echt, vind ik. Bij het Kruidvat is het niet duur.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb altijd een tube handcrème in mijn werktas. En thuis staat naast iedere kraan zo’n pompje met handcrème. Ik heb geen enkel verschil gemerkt bij mijn eigen handen met diverse crèmes. Dus gewoon de goedkoopste doe ik in die pompjes. Na iedere keer handen wassen wat crème op. En vooral die regelmaat zorgt ervoor dat het er wat beter uitziet (los vel op de rug van de hand).

Mijn moeder, Marijke Helwegen 2.0, laat fillers in haar handen spuiten. Dat helpt wel maar moet je maar net willen. Voor mijzelf is dat geen overweging.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb even voor je uitgeprobeerd welke van de cremes je handen er echt beter laten uitzien. Ik vind kokosolie niet bepaald iets voor je handen doen; het blijft er wat bovenop liggen hoewel iets beter is dan niets maar Lidl Cellular Beauty Daycream, hoewel niet voor je handen bedoeld, heeft het mooiste effect op de huid van je handen.

Het heeft wel een soort parfum die niet mijn persoonlijke favoriet is, zacht gezegd. Ik verdraag de geur heel slecht. Waarom ze niet gewoon voor bloemetjesgeur hebben gekozen maar voor een soort Rituals geur, snap ik dan ook niet.

De gewone Cien handcreme die ik nog in de kast had liggen (weet niet hoe oud hij is) geurt een stuk beter en werkt ook prima maar niet zo goed als de Cellular Beauty.
Dan moet het maar zoals het kan

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven