Heeft iemand hier een wat langer 'shag' kapsel?
zaterdag 2 mei 2026 om 01:03
En dan bedoel ik zoiets als dit:

Hoe bevalt het? Is het veel werk? Ik twijfel om mijn haar zo te laten knippen maar dan niet echt met een pony want dat staat mij niet echt goed en moet je bijhouden. Ik heb van mezelf normaal haar en meer dan gemiddeld met best wel wat slag erin. Het is nu op een lengte tot mijn beha bandje en qua lengte wil ik er niet zo heel veel van af maar wil wel wat luchtigers voor de zomer. Ben ook iemand die niet veel doet qua styling, föhn het vaak droog en doe er serum en/of arganolie in maar zie mezelf niet met ronde borstels, krultang en style tang aan de gang gaan na iedere wasbeurt en hairspray, wax en gel vind ik altijd zo naar aanvoelen in mijn haar en ik haat vettig haar. Draag mijn haar nu vaak vast in een staart want het klit anders vrij snel, wordt piekerig etc. Kortom hoog tijd voor de schaar erin maar ik weet het dus niet zo goed.
Hoe bevalt het? Is het veel werk? Ik twijfel om mijn haar zo te laten knippen maar dan niet echt met een pony want dat staat mij niet echt goed en moet je bijhouden. Ik heb van mezelf normaal haar en meer dan gemiddeld met best wel wat slag erin. Het is nu op een lengte tot mijn beha bandje en qua lengte wil ik er niet zo heel veel van af maar wil wel wat luchtigers voor de zomer. Ben ook iemand die niet veel doet qua styling, föhn het vaak droog en doe er serum en/of arganolie in maar zie mezelf niet met ronde borstels, krultang en style tang aan de gang gaan na iedere wasbeurt en hairspray, wax en gel vind ik altijd zo naar aanvoelen in mijn haar en ik haat vettig haar. Draag mijn haar nu vaak vast in een staart want het klit anders vrij snel, wordt piekerig etc. Kortom hoog tijd voor de schaar erin maar ik weet het dus niet zo goed.
zaterdag 2 mei 2026 om 02:25
Ik heb het toevallig een week of zes geleden zelf zo geknipt, zonder echte pony maar met 'face framing layers' (geen idee hoe we dat in het nederlands noemen). Ik vond het de eerste vier weken geweldig, het viel zo in model, ik hoefde er niks aan te doen. (ik heb ook vrij veel slag en ongeveer dezelfde lengte). Maar sinds een week of twee valt het minder mooi, het is nu een beetje piekerig. Ik weet niet zo heel goed hoe/waar ik het nu moet knippen om het weer zo goed te laten vallen, die hele knipsessie zes weken geleden was nogal een trial-and-error-proces.
Wat ik er behoorlijk irritant aan vind is dat ik de kortste laagjes niet in een lage staart/knot kan krijgen. Maar boven op m'n hoofd lukt gelukkig wel, daar zijn ze net lang genoeg voor. Die kortere laagjes zijn wel ook wat het leuk maakt als ik het los draag, dus tja.
Wat ik er behoorlijk irritant aan vind is dat ik de kortste laagjes niet in een lage staart/knot kan krijgen. Maar boven op m'n hoofd lukt gelukkig wel, daar zijn ze net lang genoeg voor. Die kortere laagjes zijn wel ook wat het leuk maakt als ik het los draag, dus tja.
zaterdag 2 mei 2026 om 08:44
Ja ik wil het bovenop ook niet te kort zoals je ziet bij plaatje 1. Heb jaren geleden wel regelmatig wat van laagjes gehad toen ik het wat meer in een bob of schouderlengte had maar uiteindelijk alles op een lengte gelaten want dat was handiger met een staart. Vind dat nog steeds mooi maar het hangt maar en is zo warm in de zomer. Droeg mijn haar vorige zomer standaard in een knot.
zaterdag 2 mei 2026 om 10:38
Sinds een paar weken heb ik het (ongewild/ongevraagd) zo.
Lang verhaal kort:
Ik had gevraagd om een paar kleine, langere plukjes rond het gezicht. Ik draag mijn haar namelijk meestal vast en wilde het net wat speelser, dat er nog wat plukjes zichtbaar blijven die m'n gezicht een beetje 'omlijsten'. Het grootste deel wilde ik op één (lange) lengte houden.
Nu zijn er heel veel lagen in geknipt en het ziet er ronduit rafelig uit. Als ik (de overgebleven langste delen) in een staart of vlecht wil doen steken er overal pieken uit.
Lang verhaal kort:
Ik had gevraagd om een paar kleine, langere plukjes rond het gezicht. Ik draag mijn haar namelijk meestal vast en wilde het net wat speelser, dat er nog wat plukjes zichtbaar blijven die m'n gezicht een beetje 'omlijsten'. Het grootste deel wilde ik op één (lange) lengte houden.
Nu zijn er heel veel lagen in geknipt en het ziet er ronduit rafelig uit. Als ik (de overgebleven langste delen) in een staart of vlecht wil doen steken er overal pieken uit.
originalheleen wijzigde dit bericht op 12-05-2026 09:17
Reden: te lang verhaal, ingekort
Reden: te lang verhaal, ingekort
47.33% gewijzigd
'Every new beginning comes from some other beginning's end.'
zaterdag 2 mei 2026 om 12:47
zaterdag 2 mei 2026 om 14:19
zaterdag 2 mei 2026 om 16:38
Ik heb dit jaren gehad en ik vond het geweldig, behalve het telkens naar de kapper moeten voor de pony.
Ik ben helemaal geen styling-iemand (het liefst laat ik het gewoon opdrogen), maar met dit kapsel hoefde ik het alleen te wassen, dan mousse erin, fohnen, beetje volumepoeder hier en daar, mini-beetje haarlak, en het zat vier dagen goed. Heb idioot steil haar, maar kapper knipte het dusdanig goed dat het leek of er slag in zat. Trouwens, ze knipte niet, maar sneed t.
Nu heb ik een halflange shag zonder pony, en ik kan niet wachten tot het weer onder borsten is. Meest makkelijke ooit dus.
Ik ben helemaal geen styling-iemand (het liefst laat ik het gewoon opdrogen), maar met dit kapsel hoefde ik het alleen te wassen, dan mousse erin, fohnen, beetje volumepoeder hier en daar, mini-beetje haarlak, en het zat vier dagen goed. Heb idioot steil haar, maar kapper knipte het dusdanig goed dat het leek of er slag in zat. Trouwens, ze knipte niet, maar sneed t.
Nu heb ik een halflange shag zonder pony, en ik kan niet wachten tot het weer onder borsten is. Meest makkelijke ooit dus.
zaterdag 2 mei 2026 om 17:06
Ik vind zo'n klem erg leuk en het effect ook, blijft alleen absoluut niet zitten in mijn haar en glijd er zo weer uit. Echt jammer. Ik weet dat je van Zenner ook een stay in hair versie hebt maar ik betwijfel of dat wel een paar uur blijft zitten. Omdat ik veel haar heb zakt het allemaal wat sneller naar beneden.
dinsdag 5 mei 2026 om 16:11
Ik vond die bananenklem wel een goed idee van turquasi, dus ik heb er eentje gekocht (de stay in hair versie van Zenner die Graze noemt), en het werkt perfect! Alle korte plukjes blijven er netjes in zitten, en de clip zelf blijft ook prima zitten. Voelt heel prettig ook, ik maak er een vrij hoge paardestaart mee en die trekt nergens, het voelt heel licht. Bedankt dus!
dinsdag 5 mei 2026 om 18:58
dinsdag 5 mei 2026 om 19:02
Ik weet niet waar ik de clip gelaten heb maar een beetje opruwen is wellicht wel een goed idee.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in