Mode & Beauty alle pijlers

Help mijn ex-zwangerschapslijf aan een leuke outfit

17-04-2021 13:59 41 berichten
Hoi allen, ik kan wel wat tips gebruiken. Ik ben vrij recent bevallen en zit qua kleding in een zwart gat. Intussen ben ik wel klaar met m'n positiekleding maar de kleding van voor mijn zwangerschappen past grotendeels niet echt meer of staat niet meer mooi.

Voor mijn zwangerschappen was ik goed op gewicht, maar een paar jaar en 2 zwangerschappen verder is mijn gewicht behoorlijk aan fluctuatie onderhevig geweest en zijn er wat kilo's blijven hangen op ontactische plekken. Met name op m'n bovenbenen, bovenarmen en buik. Daar ga ik wel aan werken maar de meest recente bevalling is echt maar
net achter de rug dus sporten kan en mag op het moment nog niet. In de tussentijd wil ik me wel graag leuk kleden maar dat lukt me niet zo goed. Daarom zoek ik graag hulp, tips en de suggesties voor outfits. Wat staat er plek bij een recent bevallen lijf met (slap..) buikje? Ik loop er tegenaan dat dingen snel heel slonzig staan. Een leuke flodderbroek ziet er bij mij snel uit alsof ik mijn pyjama nog aan heb in mijn ogen. Een tregging blijft niet goed zitten en een gewone broek snijdt in m'n vetrollen en ziet er niet uit. Ik zoek dus inspiratie voor wat outfits maar weet niet zo goed wat en waar ik moet zoeken. Tzt ga ik ook weer aan het werk en mogelijk kunnen we op termijn weer naar kantoor en ook dan zie ik er graag verzorgd uit. Dat mag gewoon casual trouwens. Wie heeft er wat leuke outfits ter inspiratie?

Ik schaam me overigens niet voor mijn lichaam en heb er ook geen issues mee, maar ik wil me graag leuk kleden en er niet slonzig bij lopen. Ben heel benieuwd waar jullie mee komen, dank alvast!
anoniem_371479 wijzigde dit bericht op 17-04-2021 14:19
Reden: Typfout
0.06% gewijzigd
Een iets strakker broek met wijde blouse.
Of stylevolle jogger met bloesje en vest of jasje eroverheen.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Shapings voedingshemdjes van Noppies eronder - ik zweer erbij 😁
Als kleding niet goed blijft zitten of het snijdt in je lijf, dan heb je de verkeerde maat.

Laat je vorige maat los, 'shop the look' of koop jurkjes die ook passen als je iets bent afgevallen. A-lijn-jurkjes of overslagjurkjes zijn vaak voordelig bij een buikje. Ik vond het na de bevalling prettig om (voor mijn gevoel) losse buik in shapeware te dragen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik zou hem zelf iets te kort vinden en er een tregging onder dragen.
Ik weet dat de meningen over King Louie verdeeld zijn, maar ik vind het goede kwaliteit en hele mooie pasvorm.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
A lijn jurken.

Ga naar een leuke winkel en laat je helpen :). Die dames hebben er vaak wel kijk op
Alle reacties Link kopieren
TVP! Dit had mijn OP kunnen zijn. Begin feb bevallen. Ik pas niks meer, weet ook niet zo goed waar te beginnen. Dus ik lees mee.
Kleur ook eens buiten de lijnen
Alle reacties Link kopieren
LilyOfTheVally schreef:
17-04-2021 14:12
Een iets strakker broek met wijde blouse.
Of stylevolle jogger met bloesje en vest of jasje eroverheen.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Appetijtelijke dames
Westerpaviljoen schreef:
17-04-2021 14:58
Appetijtelijke dames
:nut:
@ westerpaviljoen: dat je je als een malloot gedraagt op je eigen topics, prima. Ik begrijp echt niet wat je op dit topic doet.
Alle reacties Link kopieren
Idris schreef:
17-04-2021 15:05
@ westerpaviljoen: dat je je als een malloot gedraagt op je eigen topics, prima. Ik begrijp echt niet wat je op dit topic doet.
Nou ik zat gewoon wat rond te kijken

En ik zag die dames en dat was dat. Zo erg is dat nu toch ook weer niet?
Idris schreef:
17-04-2021 14:15
Als kleding niet goed blijft zitten of het snijdt in je lijf, dan heb je de verkeerde maat.

Laat je vorige maat los, 'shop the look' of koop jurkjes die ook passen als je iets bent afgevallen. A-lijn-jurkjes of overslagjurkjes zijn vaak voordelig bij een buikje. Ik vond het na de bevalling prettig om (voor mijn gevoel) losse buik in shapeware te dragen.
Qua maat: helemaal mee eens. Ik vind het lastig om de juiste maat te bepalen. Want die broek die in m'n vetrollen snijdt (vooral optisch, hij zit niet vervelend strak) zakt na een halfuur weer af..

En dat type jurkjes heb ik inderdaad in het vizier :)
anoniem_371479 wijzigde dit bericht op 17-04-2021 16:43
0.29% gewijzigd
Saartjepoes2 schreef:
17-04-2021 14:30
A lijn jurken.

Ga naar een leuke winkel en laat je helpen :). Die dames hebben er vaak wel kijk op
Dat ga ik ook zeker doen, cadeautje voor mezelf. :) Gezien de huidige timeslots qua winkelen vind ik het fijn om alvast wat voorbereiding te doen. Dank voor de tips allemaal!
Idris schreef:
17-04-2021 14:24
Afbeelding

Ik zou hem zelf iets te kort vinden en er een tregging onder dragen.
Die is wel leuk zeg! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Idris schreef:
17-04-2021 14:21
Alle reacties Link kopieren
BbqViva schreef:
17-04-2021 17:07
Ik probeerde te vragen waar dat spijkerjurkje met wijdere rok van is? 🙂
BbqViva schreef:
17-04-2021 17:09
Ik probeerde te vragen waar dat spijkerjurkje met wijdere rok van is? 🙂
Wehkamp, merk Paprika.
Alle reacties Link kopieren
Westerpaviljoen schreef:
17-04-2021 15:12
Nou ik zat gewoon wat rond te kijken

En ik zag die dames en dat was dat. Zo erg is dat nu toch ook weer niet?
Zeker niet ik moest er om lachen :lol:
Alle reacties Link kopieren
SEM72 schreef:
17-04-2021 17:25
Zeker niet ik moest er om lachen :lol:
Dank u

Ik dacht nog laat ik het nog een beetje leuk en netjes houden en niet alsof ik met mijn beste vriend praat

En dan nog zon zeikerige opmerking
Westerpaviljoen schreef:
17-04-2021 17:36
Dank u

Ik dacht nog laat ik het nog een beetje leuk en netjes houden en niet alsof ik met mijn beste vriend praat

En dan nog zon zeikerige opmerking
Maar kom je ook nog met wat tips voor outfits? ;-)
Westerpaviljoen schreef:
17-04-2021 17:36
Dank u
Ik dacht nog laat ik het nog een beetje leuk en netjes houden en niet alsof ik met mijn beste vriend praat
Nou, leuk hoor. Iemand vraagt om kledingtips voor na de zwangerschap en jij reageert leuk en netjes op plaatjes die geplakt worden.
Westerpaviljoen schreef:
17-04-2021 17:36
En dan nog zon zeikerige opmerking
Vervelend dat je aangesproken wordt op ontzettend onnozel off-topic? Zet mij maar weg als zeiker. Maar ik weet wie hier de zuiger is. Gadverdamme.
Alle reacties Link kopieren
Idris schreef:
17-04-2021 18:11
Nou, leuk hoor. Iemand vraagt om kledingtips voor na de zwangerschap en jij reageert leuk en netjes op plaatjes die geplakt worden.


Vervelend dat je aangesproken wordt op ontzettend onnozel off-topic? Zet mij maar weg als zeiker. Maar ik weet wie hier de zuiger is. Gadverdamme.
Jij zit te zuigen

Zelfs TO heeft geen probleem met 1 beschaafde opmerking van mij ( ook al moet ik nu wel op zoek naar kleding ).

En off topic: het is een forum en je mag reageren zoals je wilt zolang je t beschaafd houdt. Als jij dat niet kan handelen: kusje erop.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven