Mode & Beauty alle pijlers

Het algemeen hoedentopic, voor alle liefhebbers

07-07-2019 15:28 115 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hou jij van hoeden? Dan ben je hier aan het juiste adres!

Wat zijn je favorieten? Welke draag je graag? Waar koop jij je hoeden en wat voor hoed zoek je nog? Hoedenproblemen? Barst maar los! Beginnend hoeddragend en niet weten waar te beginnen? Deel het hier!

Dit topic omdat in mijn clochetopic allemaal liefhebsters opdoken. Welkeijn favoriet is? De jaren20 cloche dus :proud:
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

😍😍😍

269 o_o
Ik heb duidelijk een rijke vent nodig :P
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Zo weinig mensen kunnen een hoed hebben, vaak staat t als een vlag op een modderschuit.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind hoeden best leuk, heb ook wel een hoedenhoofd.. maar ik draag eigenlijk nooit een hoed, want geen idee waar ik dat zou moeten dragen.. ben altijd bang dat ie dan afwaait ofzo.. en binnenshuis hoor je natuurlijk geen hoed te dragen, dus dan zit je haar weer gek.. Help?! :-D
Alle reacties Link kopieren
roosje11 schreef:
07-07-2019 15:48
Zo weinig mensen kunnen een hoed hebben, vaak staat t als een vlag op een modderschuit.
Ik denk juist dat bijna iedereen een hoed kan hebben, mits de juiste hoed en bij de juiste outfit.

Zeggen dat bijna niemand een hoed kan hebben, is net zoiets als zeggen dat bijna niemand kleding kan hebben. Althans dat is mijn mening.

Ik dacht ook nooit dat het mij stond, tot ik de juiste modellen vond :)
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Heb geen hoeden hoofd.
Wel benieuwd of er een hoed is die mij zou staan.
Vind het erg leuk en pas ze wel maar heb het tot nu opgegeven.
Alle reacties Link kopieren
Dit stijltje draag ik ook vaak! Zo vrouwelijk en krachtig.
Verder draag ik gleufhoeden in alle maten en baretten. En occasioneel een tweed mannenpet die ik lekker over mijn oren kan trekken :heart:
In mijn geboortestad is er nog een echte hoedenwinkel en daar snuister ik graag (en koop teveel).
Mijn favo hoed is van Elvis Pompilio die lijkt op linker:
Afbeelding
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Chocoladeaardbei schreef:
07-07-2019 15:49
Ik vind hoeden best leuk, heb ook wel een hoedenhoofd.. maar ik draag eigenlijk nooit een hoed, want geen idee waar ik dat zou moeten dragen.. ben altijd bang dat ie dan afwaait ofzo.. en binnenshuis hoor je natuurlijk geen hoed te dragen, dus dan zit je haar weer gek.. Help?! :-D
Ik zet er standaard één op als ik naar buiten ga, dus dat is een prima plek ;)

Afwaaien heb ik zelf eigenlijk nooit last van, maar dat hangt ook van het model af. Een model die losser om/op het hoofd zit zal eerder afwaaien dan één die je hoofd meer omsluit.

En dat haar, zelf gelukkig nooit last van, maar misschien een borstel in je tas?
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
@chocoladeaardbei: Ik zet mijn hoeden vast in mijn haar met een simpele hoedenspeld. Als dat al nodig is want veel van mijn hoedjes zitten gewoon stevig genoeg. En ik draag ze bijna dagelijks. Zeker in de winter ipv een muts.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
07-07-2019 15:52
Dit stijltje draag ik ook vaak! Zo vrouwelijk en krachtig.
Verder draag ik gleufhoeden in alle maten en baretten. En occasioneel een tweed mannenpet die ik lekker over mijn oren kan trekken :heart:
In mijn geboortestad is er nog een echte hoedenwinkel en daar snuister ik graag (en koop teveel).
Mijn favo hoed is van Elvis Pompilio die lijkt op linker:
Afbeelding
Die linker is gaaf, maar zou mij denk ik minder goed staan. Maar vind hem wel bij jou passen :)

Misschien toch maar eens geld opzij leggen en mijzelf trakteren bij een echte hoedenwinkel 😊
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
07-07-2019 15:51
Ik denk juist dat bijna iedereen een hoed kan hebben, mits de juiste hoed en bij de juiste outfit.
Mee eens.

De meeste hoeden die je ziet, zijn die van de dames op prinsjesdag en daar hoort dan een keurige outfit bij. Zo'n hoed zet je niet op als je in oude jeans, gympies en t-shirt de deur uit gaat.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Ow wat leuk een hoedentopic!

Ik draag bijna nooit hoeden maar vind ze wel enorm leuk. Ik heb een lastig hoofd die is namelijk relatief klein. (heb altijd kledingmaten xxl gehad maar hoeden en handschoenen s of soms zelfs kindermaten)

De weinige hoeden die ik heb draag ik alleen in de zomer maar idd die waaien vaak af als ik op de fiets zit.

Een hoed draag je over het algemeen ook alleen als het de rest van je outfit op aan past.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
@IBI Ik pas gewoon mijn hoofddeksel aan mijn outfit aan :proud: Maar dat is ook wat makkelijker als je er een stuk of 10 hebt :P
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
07-07-2019 15:33
Afbeelding

Maar wat voor kapsel heb je hieronder? Want lang haar los lijkt me heel erg plat in je nek gedrukt worden en een staart of opgestoken past ook niet. Dus kort haar wat niet echt volumineus gestyled is dan?
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
07-07-2019 16:47
Maar wat voor kapsel heb je hieronder? Want lang haar los lijkt me heel erg plat in je nek gedrukt worden en een staart of opgestoken past ook niet. Dus kort haar wat niet echt volumineus gestyled is dan?
Ik heb zelf een kort pixy kapsel en daar werkt dit model in elk geval prima mee. Zorgen dat er wat pony zichtbaar is en dan staat het bij mij super.
Maar ik kan mij voorstellen dat het bij lang sluik haar minder mooi staat
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het trouwens een heel mooie hoed, vandaar. Maar eerst mijn haar afknippen dan ;)
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
07-07-2019 16:59
Ik vind het trouwens een heel mooie hoed, vandaar. Maar eerst mijn haar afknippen dan ;)
grinnn. Als je googled zie ik wel voorbeelden met wat langer haar, alleen niet heel veel. Al is dat niet gek, want dat was toen ook niet de mode
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
07-07-2019 16:59
Ik vind het trouwens een heel mooie hoed, vandaar. Maar eerst mijn haar afknippen dan ;)
Bij dit soort hoedjes draai ik mijn haar in een lage chignon. En inderdaad zorg ik er voor dat er iets van haar aan de voorkant zichtbaar is. Bij mij is het het mooist als je een streng van aan mijn slapen naar achteren ziet gaan. (Aan de kant waar het hoedje het laagste op mijn gezicht zit).
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Ik heb nu twee cloches, en ik durf ze niet te dragen :-(. Help!
Alle reacties Link kopieren
Piratesse schreef:
07-07-2019 22:31
Ik heb nu twee cloches, en ik durf ze niet te dragen :-(. Help!
waarom niet? Wat houdt je tegen?
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Vandaag weer echt hoedenweer. Dus mijn cloche op 😊

Voor de twijfelaars die bang zijn op te vallen. Ik heb even opgelet en heb niemand zien kijken. Mensen zijn gewoon te veel met zichzelf bezig daarvoor :P Of ze vinden deze hoedendraagster inmiddels heel gewoon, want zo zit ik dagelijks in de trein :proud:

Overigens de keren dat ik een opmerking heb gekregen over mijn stijl, die sowieso niet standaard is, waren dat enkel complimenten.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Piratesse schreef:
07-07-2019 22:31
Ik heb nu twee cloches, en ik durf ze niet te dragen :-(. Help!
Dat is zonde! Hop gewoon opzetten en naar buiten wandelen. En wat Popje zegt: als ik een reactie krijg is die altijd positief!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Ik hou zelf helemaal niet van hoeden of andere hoofddeksels. Zelfs met Carnaval zal ik niks op mijn hoofd zetten. Petten bij mannen vind ik ook een enorme afknapper.
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
08-07-2019 12:24
Ik hou zelf helemaal niet van hoeden of andere hoofddeksels. Zelfs met Carnaval zal ik niks op mijn hoofd zetten. Petten bij mannen vind ik ook een enorme afknapper.
dan zit je duidelijk in het verkeerde topic ;)
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Ik vind hoeden ook geweldig, maar draag ze veel te weinig. Ik heb er ook eigenlijk te weinig daarvoor, en voorlopig nog geen geld om er meer te kopen. Maar ik kan natuurlijk wel beginnen met mijn zomerhoed meer dragen als het warm is. Even kijken hoe ik mijn haar dan het beste kan doen, want los en dat het dan in mijn nek zit vind ik vaak niet prettig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven