Mode & Beauty alle pijlers

Het algemeen hoedentopic, voor alle liefhebbers

07-07-2019 15:28 115 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hou jij van hoeden? Dan ben je hier aan het juiste adres!

Wat zijn je favorieten? Welke draag je graag? Waar koop jij je hoeden en wat voor hoed zoek je nog? Hoedenproblemen? Barst maar los! Beginnend hoeddragend en niet weten waar te beginnen? Deel het hier!

Dit topic omdat in mijn clochetopic allemaal liefhebsters opdoken. Welkeijn favoriet is? De jaren20 cloche dus :proud:
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Afbeelding
Afbeelding

Jessica alba is ook fan.
Afbeelding
Afbeelding

Hierin kun je me uittekenen in de zomer.
Afbeelding
Volgens mij was het overdag 'te warm om over hoeden te schrijven. Als ik zie dat er tussen gisteren bijna-middernacht en vandaag rond 10 uur niks is geschreven, en dan ineens toch weer een aantal inzendingen.

Staan weer mooie modellen bij. Van hoeden bedoel ik. En eigenlijk van vrouwen ook!
Alle reacties Link kopieren
Hobbelster schreef:
09-07-2019 22:44
Afbeelding
Zoiets vind ik leuk! Lekker zomers, maar niet een enorme flaphoed, gewoon lekker casual :)
Alle reacties Link kopieren
Hobbelster schreef:
09-07-2019 22:36
Afbeelding

Afbeelding
Deze vind ik ook heel leuk, maar denk dat je daar wel echt het hoofd voor moet hebben wil het leuk staan en niet ontzettend tuttig.. of misschien lijkt dat maar zo..
Alle reacties Link kopieren
Leuk hoeden!!!

Ik heb er ook meerdere, van casual zomerhoedjes tot een deftiger prinsjesdagachtige hoed. Ik vind het prachtig!

Wat ik ook echt heel mooi vind zijn hoofddoeken op de Hebreeuwse manier. Zo onwijs vrouwelijk en sierlijk. Daar heb ik ook een la van vol, soms draag ik dat maar herken me wel in het niet zo goed durven. Ik beperk me dus tot vrijetijd, vakantie etc.
Geloof niet alles wat je denkt.
Ja, dat denk ik dat dat enkel zo lijkt, Chocolade-aardbei.

Dit zijn stuk voor stuk ook weer prachthoeden en mits de rest van je kleding er ook wat op is afgestemd … ze maken van de meest grijze muis een vrouw waar iedereen met bewondering naar kijkt.

Mijn mening he.
La-Gamine schreef:
09-07-2019 23:01
Leuk hoeden!!!

Ik heb er ook meerdere, van casual zomerhoedjes tot een deftiger prinsjesdagachtige hoed. Ik vind het prachtig!

Wat ik ook echt heel mooi vind zijn hoofddoeken op de Hebreeuwse manier. Zo onwijs vrouwelijk en sierlijk. Daar heb ik ook een la van vol, soms draag ik dat maar herken me wel in het niet zo goed durven. Ik beperk me dus tot vrijetijd, vakantie etc.
Doe eens een plaatje van die hoofddoeken? Kan er even geen voorstelling bij maken.
Alle reacties Link kopieren
mammezel schreef:
09-07-2019 23:01

Dit zijn stuk voor stuk ook weer prachthoeden en mits de rest van je kleding er ook wat op is afgestemd … ze maken van de meest grijze muis een vrouw waar iedereen met bewondering naar kijkt.

Mijn mening he.
Je hebt mij omgepraat ;) Nu alleen nog die mooie hoeden die bij mij passen zien te vinden, en hopen dat ik mijn kleding er dan goed bij afstem haha!
Chocoladeaardbei schreef:
09-07-2019 22:57
Deze vind ik ook heel leuk, maar denk dat je daar wel echt het hoofd voor moet hebben wil het leuk staan en niet ontzettend tuttig.. of misschien lijkt dat maar zo..
Ja maar wat is er mis met een beetje tuttigheid. Mag af en toe wel een beetje meer juist vind ik, lekker stylie!

Ik heb sowieso een hoofd waarbij veel dingen erg snel erg tuttig staan, heb me daarbij neergelegd en draag wat ik leuk/ mooi vind. Toevallig zijn dat vaak armbandjes en oorbellen met (nep-)parels, dames-achtige jasjes en dus ook regelmatig hoeden. Mijn man vindt mijn smaak die van een oude vrouw en mijn moeder zei dat vroeger ook wel eens. Lekker boeiend.
Ik probeer wel op te letten dat het soort van eigentijds blijft door bijv te combineren met sneakers en een jeans. Maar verder lekker tuttig rondlopen hoor lekker boeiend wat de rest vindt en of het ‘wel kan’.
Alle reacties Link kopieren
Hobbelster schreef:
09-07-2019 23:07
Doe eens een plaatje van die hoofddoeken? Kan er even geen voorstelling bij maken.

Filmpje, even af kijken!
https://youtu.be/C_yCOunic7g
Geloof niet alles wat je denkt.
Alle reacties Link kopieren
La-Gamine schreef:
09-07-2019 23:41
Filmpje, even af kijken!
https://youtu.be/C_yCOunic7g

Bedoel je het hele filmpje of de manier die ze op het einde doet om 14:49?
Ik vind het mooi trouwens, maar waar ik niet van hou is als het zo'n "toeter" wordt aan de achterkant van het hoofd.
Dit zou mij wel staan, maar hoe draag je zoals als fashion statement in plaats van religieus? Ik bedoel, veel mensen zullen het als religieus opvatten denk ik, en dat moet je maar net willen. In mijn geval al helemaal omdat ik met een Marokkaanse man getrouwd ben.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Alle reacties Link kopieren
En dan krijg je daarna weer commentaar over cultural appropriation.
Alle reacties Link kopieren
Nanny_Gytha_Ogg schreef:
08-07-2019 23:50
Ja, en de hoeden op die site vind ik allemaal zo mooi staan! Dank je voor de inspiratie, Popje :bigkiss: Ik ga eens proberen!
vooral doen. Ben heel benieuwd 😊
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Chocoladeaardbei schreef:
09-07-2019 22:16
Ik vind de meeste cloches die ik online zie staan niet zo super, maar dit model is wel echt geweldig.. maar inderdaad veel te duur!

Ben voor mijzelf nu maar op zoek naar een leuke Trilby, zulke hoedjes had ik vroeger al, maar bij verhuizing weggedaan (waren ook paar goedkope hoedjes die helemaal plat geworden waren xD), misschien dat ik die dan wel eens ga dragen!
Ik wist niet dat die zo heette, maar daar heb ik ook een paar van. Zijn ook heel leuk.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Hobbelster schreef:
09-07-2019 22:30
Oeh, I :heart: hoeden en hoofddeksels!
Draag zelf in de zomer vaak een hoed tegen de zon.

Heb oa zo1 maar niet in zwart maar in 2kleuren bruin, rieten hoedje dus, als je trouwens googelt op summer cloche hat TO dan krijg je heel leuke zomer hoedjes!

Afbeelding
Die is ook leuk :)

Daar had ik inderdaad op gegoogled. Alleen alles wat ik leuk vind is er niet in mijn maat of veel te duur :P Dus wordt waarschijnlijk een kwestie van er gewoon weer per toeval tegenaan lopen, zoals bij al mijn hoedjes :P
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
La-Gamine schreef:
09-07-2019 23:41
Filmpje, even af kijken!
https://youtu.be/C_yCOunic7g
leuke tutorial.

Ik draag ook heel graag sjaals. Of ik sla hem gewoon om, heel retro.
Maar ik knoop ook gerust een tulbandachtig. Begon daarmee om op mijn balkon mijn geverfde haar te beschermen tegen de zon, maar inmiddels ga ik ook gerust zo naar buiten. De combinatie met de rest van mijn outfit, maakt vaak wel duidelijk dat het niet religieus is :P En ook daarbij viel me op dat weinig mensen er echt naar kijken. En als mensen wel kijken en een niet kloppende conclusie trekken is dat niet mijn probleem :P
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
En niks mis met tuttig :P
Maar ik schijn daar ook heel goed mee weg te komen :proud:
Het moet bij je passen, net als alles, dan oogt het niet ouwelijk of truttig, maar misschien wel tuttig, maar ook vlot.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat ik weg kom met tuttig. ;-D
Maar met strak geknoopte tulband wel.
Maar ik moet sowieso mijn hele outfit en stijl gaan herzien, dus daar zomaar even mee beginnen vind ik niet handig. Maar ik hou hoedjes/'tulband' wel erbij nu als optie. Maar dan met een meer stoere twist denk ik.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Mijn haar is dan eigenlijk net weer te kort voor zo'n ding in mijn nek. Ik heb lastig haar voor hoeden :proud: Maar een lage lage staart lijkt wel min of meer te lukken, dat scheelt al.

Met sjaaltjes en zo wil ik ook meer gaan doen. Maar ik merk wel dat ik uit wil kijken voor het moslim-effect inderdaad. In mijn geval zou zoiets beter werken:
Afbeelding

Ik moet dan wel vooral meer oefenen met haarspeldjes om te zorgen dat ze blijven zitten.
Alle reacties Link kopieren
Nanny_Gytha_Ogg schreef:
10-07-2019 11:08
Mijn haar is dan eigenlijk net weer te kort voor zo'n ding in mijn nek. Ik heb lastig haar voor hoeden :proud: Maar een lage lage staart lijkt wel min of meer te lukken, dat scheelt al.

Met sjaaltjes en zo wil ik ook meer gaan doen. Maar ik merk wel dat ik uit wil kijken voor het moslim-effect inderdaad. In mijn geval zou zoiets beter werken:
Afbeelding

Ik moet dan wel vooral meer oefenen met haarspeldjes om te zorgen dat ze blijven zitten.
Nou precies dit inderdaad! Een lage chignon lukt met mijn haar net niet (haar tot net boven schouders, krullen, in laagjes.. ), maar los of een lage vlecht oid lukt misschien wel.

En dat met die sjaaltjes herken ik wel, Vind het bij die wrapunzeldames er heel tof uitzien, maar voor mijzelf hoef ik geen religieus effect te krijgen. Zulke kleinere sjaaltjes vind ik ook leuk, maar inderdaad oefenen hoe het dan het beste blijft zitten.
Alle reacties Link kopieren
Super leuk hoeden! Ik zit alleen altijd met 1 vraag: houd je de hoed ook binnen op?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven