Mode & Beauty alle pijlers

Het algemeen hoedentopic, voor alle liefhebbers

07-07-2019 15:28 115 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hou jij van hoeden? Dan ben je hier aan het juiste adres!

Wat zijn je favorieten? Welke draag je graag? Waar koop jij je hoeden en wat voor hoed zoek je nog? Hoedenproblemen? Barst maar los! Beginnend hoeddragend en niet weten waar te beginnen? Deel het hier!

Dit topic omdat in mijn clochetopic allemaal liefhebsters opdoken. Welkeijn favoriet is? De jaren20 cloche dus :proud:
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Ik zet hem binnen af Relax. Zo'n beetje hetzelfde als met mijn jas: Als ik die uittrek, gaat mijn hoedje ook af.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
10-07-2019 14:53
Ik zet hem binnen af Relax. Zo'n beetje hetzelfde als met mijn jas: Als ik die uittrek, gaat mijn hoedje ook af.
Ik vind dat ook wel logisch, maar dan zit mijn haar dus heel plat, daarom draag ik eigenlijk geen hoed, ook al vind ik het super leuk.
Alle reacties Link kopieren
Nanny_Gytha_Ogg schreef:
10-07-2019 11:08
Mijn haar is dan eigenlijk net weer te kort voor zo'n ding in mijn nek. Ik heb lastig haar voor hoeden :proud: Maar een lage lage staart lijkt wel min of meer te lukken, dat scheelt al.

Met sjaaltjes en zo wil ik ook meer gaan doen. Maar ik merk wel dat ik uit wil kijken voor het moslim-effect inderdaad. In mijn geval zou zoiets beter werken:
Afbeelding

Ik moet dan wel vooral meer oefenen met haarspeldjes om te zorgen dat ze blijven zitten.
Zo geknoopt vind ik ook leuk, maar lastig bij kort haar.
Ik doe het weleens zo

Afbeelding
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Relaxingatthelake schreef:
10-07-2019 14:50
Super leuk hoeden! Ik zit alleen altijd met 1 vraag: houd je de hoed ook binnen op?
Ik zet hem af. Gaat meteen met mijn jas aan de kapstok.
Enige plek waar je, als vrouw, overigens volgens etiquette juist wel je hoed ophoudt is in de kerk. Man hoort hem daar juist weer af te doen.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Relaxingatthelake schreef:
10-07-2019 14:55
Ik vind dat ook wel logisch, maar dan zit mijn haar dus heel plat, daarom draag ik eigenlijk geen hoed, ook al vind ik het super leuk.
Ik heb kort haar, dus hooguit even een hand door mijn haar en het zit goed. Maar ik kan me voorstellen als je langer haar met volume hebt dat dat lastiger is.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Chocoladeaardbei schreef:
09-07-2019 23:07
Je hebt mij omgepraat ;) Nu alleen nog die mooie hoeden die bij mij passen zien te vinden, en hopen dat ik mijn kleding er dan goed bij afstem haha!
Niet denken dat ik jou heimelijk als een grijze muis heb willen beschrijven he Aardbei! Ik veralgemeende dat - en zo zijn er, kunnen ze ook niks aan doen en misschien ben ik er zelf ook zo wel één - vrouwen die geen uitgesproken trekken in hun gezicht hebben. Misschien MAG je zelfs niet een te specifiek gezicht hebben, want daar dan ook nog eens een hoed bij, wie weet is dat wel teveel van het goeie. Die hoed verheft vrouwen met een 'gewoon' gezicht naar een hoger niveau!

Jaja, doe jij dat ook maar eens, je gaat er goed mee staan, dat zie ik zo!! :high5:
Alle reacties Link kopieren
deze vind ik ook mooi

Afbeelding
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
google ik naar hoeden, kom ik deze tegen. Zo schattig

Afbeelding
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Awwwwww! Hij is zo stoergeweldigschattig :flirting:

Doet me denken aan mijn jongste broertje. Die wilde op die leeftijd per se een stropdas, net zoals papa. Dus die kreeg van mijn moeder een schattig wit overhemdje aan, met zo'n kinderstropdasje die met een bandje met een knoopje vast zat onder de kraag. Stond hem echt fantastisch :heart:

(Ondertussen is dat schattige knulletje een stoere, 21-jarige bouwvakker. Dus.)
lollypopje schreef:
10-07-2019 20:41
google ik naar hoeden, kom ik deze tegen. Zo schattig

Afbeelding
Oooh smelt! :love:

Dochter hier zit nog in de ‘pet-op-pet-af-grrrr-pet-op-smijt-‘m-op-de-grond-fase’
Dus haar petje gaat al een tijdje niet meer op, ik ben het telkens opletten en oprapen beetje beu. Maar straks als ze wat groter is gaat deze mama uiteraard weer los!

Toen ze baby was had ze dit:
Afbeelding

En nu dit idee;
Afbeelding
Zoiets heeft ze trouwens ook, echt té cute! Maar deze laat ze ook niet meer zitten, ondanks dat ik het vastbind met de touwtjes :'(

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Coerage schreef:
10-07-2019 00:27
Bedoel je het hele filmpje of de manier die ze op het einde doet om 14:49?
Ik vind het mooi trouwens, maar waar ik niet van hou is als het zo'n "toeter" wordt aan de achterkant van het hoofd.
Dit zou mij wel staan, maar hoe draag je zoals als fashion statement in plaats van religieus? Ik bedoel, veel mensen zullen het als religieus opvatten denk ik, en dat moet je maar net willen. In mijn geval al helemaal omdat ik met een Marokkaanse man getrouwd ben.
Ik vind de hele tutorial enorm leuk. Die ‘toeter’ kun je groter of kleiner maken met je ondermutsje. Ik vind te groot ook niet leuk, maar een beetje wel, naar mijn idee balanceert dat het hoofd goed uit, net als een grote knot.

Voor het religieuze effect ben ik niet bang, kan me schelen als mensen denken dat ik moslima oid ben.

Wél het ziek-zijn effect. Ik wil uiteraard niet dat mensen denken of zich afvragen of je kanker hebt. Je moet dus zorgen dat heel je outfit op orde is. Als een echte look, zeg maar.
Geloof niet alles wat je denkt.
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort moet ik in Utrecht zijn. Dan ga ik ook even hier langs 😊

http://josvandijck.nl/
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
11-07-2019 16:57
Binnenkort moet ik in Utrecht zijn. Dan ga ik ook even hier langs 😊

http://josvandijck.nl/
Haha, ik moet volgende week naar Utrecht, zat gisteren ook al te kijken waar de hoedenwinkel zat, dus denk dat ik er binnenkort ook langsga ;)
Alle reacties Link kopieren
Chocoladeaardbei schreef:
11-07-2019 18:09
Haha, ik moet volgende week naar Utrecht, zat gisteren ook al te kijken waar de hoedenwinkel zat, dus denk dat ik er binnenkort ook langsga ;)
leuk, benieuwd of je er wat vind.

Ben er wel eens langs gelopen, maar nooit in geweest. De winkel voelde daar vaak te sjiek voor, maar ga het nu toch doen.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Leuk, een hoedentopic! Ik pleit voor meer dragen van hoeden. Ze staan leuk en gekleed! Ik heb er ook een paar. Beetje standaard type, richting stoer/cowboy. Ik heb er geen foto's van, maar heb er een gevonden die er sterk op lijkt, ook qua kleur, en zo iets nog in het bruin. Het zijn geen merkhoeden. Gekocht in countrystyle winkels.
http://www.studentsforhorses.com/images ... 156550.jpg
lollypopje schreef:
11-07-2019 16:57
Binnenkort moet ik in Utrecht zijn. Dan ga ik ook even hier langs 😊

http://josvandijck.nl/
Wat leuk, ik krijg alleen al van de webshop allemaal inspiratie!
Als tiener droeg ik veel van die zonnehoedjes, maar ook petten. Op mijn laatste klassenfoto sta ik heel goth stuurs te kijken met een zwarte pet op. Zoiets zou ik nu ook weer kunnen doen, bedenk ik net. Die petten dan, niet het stuurs kijken :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Leuk hoeden! Ik heb er zelf best een aantal, voor zomer en winter en altijd als ik ze draag krijg ik leuke opmerkingen.

Ik heb in het verleden in een hoedenwinkel gewerkt (ook nog bij een hoedengroothandel én ik heb ook nog hoeden gemaakt) en heb toen aardig wat trucjes geleerd om hoeden passend te maken dus mocht je interesse hebben laat het me even weten.

Helaas zie ik hier weinig hoeden in mijn omgeving, best jammer vind ik dat.
Alle reacties Link kopieren
@Iones eens een hoed maakt een outfit echt af 😊

@Nanny, ik zeg doen :)

@c_estelle Wat leuk, mocht je een tip hebben hoor ik het graag. Misschien dat ik dan wat makkelijker slaag :)
Wat voor hoeden draag jij vooral?
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Hoeden draag ik graag. Als ik buiten ben heb ik altijd wel iets op mijn hoofd.
Behalve een hoed kan dat ook prima een pet zijn, ik heb een hele collectie tweed petten. Hierbij de meeste in een bakerboy model (Google maar eens op Drew Pritchard en dan afbeeldingen).

Verder heb ik twee Borsalino’s, een donkerblauwe en een grijsblauwe en een panamahoed van Stetson. En verder nog wat andere hoeden die ik minder draag.
Ik vind dat ik een echt hoeden- en pettenhoofd heb en zonder iets op mijn kop voel ik me wat ongekleed.
When in doubt, the auditor is always right!
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
12-07-2019 12:14
@c_estelle Wat leuk, mocht je een tip hebben hoor ik het graag. Misschien dat ik dan wat makkelijker slaag :)
Wat voor hoeden draag jij vooral?
Ik heb een hoedenhoofd dus alles staat mij :proud: Ik heb ook verschillende soorten, van een vilten cloche tot een rieten grote zomerhoed.

Zoiets: https://img.tweede-hands.net/pics/00/00 ... 3ed9e14b8f maar ook simpele baretten.

Tip voor als je hoed te groot is: Aan de binnenkant van je hoed zit als het goed is een bandje met het label(of het begin en eind van de band) aan de achterkant. Om de hoed beter passend te maken kun je aan de zijkant een soort figuurnaadjes maken zodat je de hoed meer op maat kan maken. Ben ik duidelijk genoeg of moet ik het beter toelichten?
Alle reacties Link kopieren
Dankje C_estelle, jammer dat bij mij het juist mijn hoofd is die te groot is, daar werkt dat vast niet bij :P

Dat soort hoedjes zijn ook leuk. Baret vroeger gehad, maar kwijt geraakt, wil ik ook wel weer in mijn collectie. Hoewel ik heb wel een blauwe matrozenbarret van de dump, bedenk ik me net :)

Vanmiddag op onverwachte hoedenjacht, maar niet in Utrecht. Hoop dat ik wat leuks vind
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Als je hoed te klein is kun je 'm bij een goede hoedenwinkel iets laten oprekken. Dan zetten zij de hoed zo'n 24 uur op een apparaat dat de hoed wat kan oprekken. Uiteraard zit er een max. aan het op te rekken resultaat.
Alle reacties Link kopieren
Geniet van de hoedenjacht vandaag Popje!

Wat leuk Estelle! Ik heb jaren geroepen dat ik - einde carriere - hoeden zou gaan leren maken en kunstgeschiedenis zou gaan studeren. Het eerste wordt moeilijk omwille van stramme handen, het tweede gaat zeker gebeuren. En in 1 studie was kostuumgeschiedenis een belangrijk vak. Vond ik erg leuk! De symboliek van verschillende kledingstukken en dus ook hoeden is vaak heel verrassend.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
c_estelle schreef:
13-07-2019 10:33
Als je hoed te klein is kun je 'm bij een goede hoedenwinkel iets laten oprekken. Dan zetten zij de hoed zo'n 24 uur op een apparaat dat de hoed wat kan oprekken. Uiteraard zit er een max. aan het op te rekken resultaat.
dank voor de tip, goed om te weten mocht ik verliefd worden op een te kleine hoed.

Vandaag een mooie koningsblauwe vilten cloche met een kleine bloem. Past mooi bij mijn outfit 😊
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven