Mode & Beauty alle pijlers

Het algemene make-up topic

14-07-2019 21:52 3602 berichten
Alle reacties Link kopieren
:heart: Het algemene make-up topic :heart:

Afbeelding

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Afbeelding

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)

Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.


Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.



Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.

Newbies, wees welkom :cheer2:


Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica :-D
Alle reacties Link kopieren
Polarvide schreef:
22-10-2021 23:27
En ik zit er ook aan te denken om een bruine mascara te proberen ipv de zwarte die ik gewend ben..
Ik heb licht blauwe ogen, blond haar en een lichte huid. Ik denk dat bruin dat minder 'hard' maakt dan zwart. Hebben jullie daar ervaring mee? En tips voor welke merken/types ik kan proberen?
Ja, ik heb blauwe ogen en lichte huid en pak altijd donkerbruine mascara, staat inderdaad voor een dagelijkse look minder hard.
Alle reacties Link kopieren
Update over pakketje: nog niet gearriveerd op PostNL punt….😫
Alle reacties Link kopieren
Supersas09 schreef:
23-10-2021 16:17
Update over pakketje: nog niet gearriveerd op PostNL punt….😫
Oh bah! Mijne is nog steeds pending.
Vandaag wel eindelijk mijn bestelling van Parfumado ontvangen. En eerlijk...ik ben eigenlijk toch een beetje teleurgesteld. Twee weken geleden hebben ze een foutje gemaakt: onterecht een bedrag afgeschreven. Niets aan de hand, ze hadden het al zelf opgelost voor ik erachteraan kon gaan, wat mij betreft niets aan de hand, kan gebeuren. Maar toen stuurden ze een mail met excuses en dat er bij mijn bestelling een goedmakertje zou zitten. Leuk! Niet nodig, no hard feelings, maar toch leuk! Maar nee, er zit geen goedmakertje bij mijn bestelling. En niet dat ze me dat verschuldigd waren, maar zég dan niet dat je dat gaat doen! :thunder:
Alle reacties Link kopieren
Oh JufJoke, dat is een beetje slordig - zelf een extraatje beloven, maar het dan vergeten. Ik zou het gewoon melden.
Heb ik laatst bij een bestelling van de Douglas gehad. Ik had een code gekregen waarmee ik een geschenksetje zou krijgen bij de volgende bestelling. Maar die zat er dus niet bij. Ik dacht toen ook ‘beloof dan niks’ en heb er een mailtje aan gewaagd. Toen kreeg ik het alsnog toegestuurd :-)
Alle reacties Link kopieren
maxi14 schreef:
23-10-2021 19:23
Oh JufJoke, dat is een beetje slordig - zelf een extraatje beloven, maar het dan vergeten. Ik zou het gewoon melden.
Heb ik laatst bij een bestelling van de Douglas gehad. Ik had een code gekregen waarmee ik een geschenksetje zou krijgen bij de volgende bestelling. Maar die zat er dus niet bij. Ik dacht toen ook ‘beloof dan niks’ en heb er een mailtje aan gewaagd. Toen kreeg ik het alsnog toegestuurd :-)
En heel terecht. Inderdaad, geen extraatje is ook oké, maar beloof het dan niet!
Douglas heeft wel echt heel goede service.
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Misschien kunnen jullie mij helpen. Ik zoek een goede primer die geschikt is voor een gevoelige huid. Mijn huid is in de herfst en winter vrij droog, dus liefst eentje die dat niet verergert. Alvast bedankt voor het meedenken. :)
Alle reacties Link kopieren
Vikhui schreef:
23-10-2021 19:30
Hoi! Misschien kunnen jullie mij helpen. Ik zoek een goede primer die geschikt is voor een gevoelige huid. Mijn huid is in de herfst en winter vrij droog, dus liefst eentje die dat niet verergert. Alvast bedankt voor het meedenken. :)
Wat zoek je in een primer? Ik gebruik zelf zelden primer, en als ik het gebruik, neem ik de Tarte smoothing primer omdat die poriën minimaliseert.
Als je een droge huid hebt, is een goede moisturizer met spf 50 dan niet voldoende als primer?
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
23-10-2021 19:37
Wat zoek je in een primer? Ik gebruik zelf zelden primer, en als ik het gebruik, neem ik de Tarte smoothing primer omdat die poriën minimaliseert.
Als je een droge huid hebt, is een goede moisturizer met spf 50 dan niet voldoende als primer?
Dat is inderdaad wel handig om aan te geven, sorry. Ik wil de primer af en toe gebruiken als ik gezichtsmake-up draag om dat beter en langer te laten zitten. Ik doe alleen full face als ik bijvoorbeeld een avondje uit heb en dan merk ik dat het na een paar uur toch wat gaat schuiven door zweet of iets dergelijks. Ik heb al een goede poeder.
Alle reacties Link kopieren
Vikhui schreef:
23-10-2021 19:46
Dat is inderdaad wel handig om aan te geven, sorry. Ik wil de primer af en toe gebruiken als ik gezichtsmake-up draag om dat beter en langer te laten zitten. Ik doe alleen full face als ik bijvoorbeeld een avondje uit heb en dan merk ik dat het na een paar uur toch wat gaat schuiven door zweet of iets dergelijks. Ik heb al een goede poeder.
Dan hoop ik dat andere meeschrijvers je antwoord kunnen geven. Zelf heb ik daar niet zo'n last van, en ik ben al niet zo'n grootverbruiker van primer. De paar die ik geprobeerd heb, verlengen de houdbaarheid niet echt merkbaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Smashbox Photo Finish primer. Ik vind het wel een prettige basis maar ik gebruik em niet heel vaak. Mijn moisturizer met SPF vind ik zelf eigenlijk wel voldoende.

Oogschaduwprimer is een ander verhaal. Als ik die gebruik (van Sigma) blijft mijn oogschaduw echt de hele dag goed zitten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een mini van de milk primer, die groene. Maar gebruik hem ook nooit. Ik heb wel primers die dan beloven dat ze je poriën verkleinen maar dat zie ik niet terug met als gevolg dat ik ze niet gebruik.
Alle reacties Link kopieren
Supersas09 schreef:
24-10-2021 09:17
Ik heb een mini van de milk primer, die groene. Maar gebruik hem ook nooit. Ik heb wel primers die dan beloven dat ze je poriën verkleinen maar dat zie ik niet terug met als gevolg dat ik ze niet gebruik.
Nee, al dit soort beloftes trap ik niet meer in.
Alle reacties Link kopieren
Supersas09 schreef:
24-10-2021 09:17
Ik heb een mini van de milk primer, die groene. Maar gebruik hem ook nooit. Ik heb wel primers die dan beloven dat ze je poriën verkleinen maar dat zie ik niet terug met als gevolg dat ik ze niet gebruik.
Ik heb een tester gebruikt van een Dermalogica primer en die zorgde er wel echt voor dat mijn poriën optisch kleiner/minder zichtbaar werden. Maar natuurlijk alleen als ik die primer gebruikt had, niet dat het echt effect had op mijn poriën. Ik heb het nooit lange tijd achter elkaar gebruikt, maar ik ben dan altijd bang dat het de poriën gewoon opvult, dus daardoor verstopt en dat ik op termijn juist meer ontstekingen krijg. Ik zou het echter nog eens moeten proberen. Ik denk nl wel dat het mooi is icm minerale poeder foundation
Alle reacties Link kopieren
Supersas09 schreef:
22-10-2021 21:41
Ik wissel ook graag van geur, net hoe mijn pet staat.
Er is op make up gebied nog wel een merk wat ik graag wil proberen maar wat misschien inmiddels ook lastig is om in Nederland te krijgen. Dat is Trinny London. Vroeger keek ik al naar dat programma what not to wear van Trinny en Susannah.
Iemand hier iets van Trinny London?

Ik heb best veel van Trinny London. Haar oogschaduw vind ik echt mooi, haar lipproducten waardeloos, die zijn na 2 minuten verdwenen. De BFF Destress (een soort BBcream) vind ik echt mooi. Highlighter waardeloos, blush is wel ok.

Overigens: sinds Brexit zijn de verzendkosten hoger en de levertijd langer, dat weerhoudt me ervan om opnieuw te bestellen, terwijl ik voorheen best regelmatig iets bestelde.
Ik gebruik al jaar en dag de primer van benefit, porefessional, ik zie echt wel verschil, maar ik gebruik hem alleen op de plekken waar ik het 'nodig' vind.
Alle reacties Link kopieren
LadyTramp schreef:
27-10-2021 10:05
Ik heb best veel van Trinny London. Haar oogschaduw vind ik echt mooi, haar lipproducten waardeloos, die zijn na 2 minuten verdwenen. De BFF Destress (een soort BBcream) vind ik echt mooi. Highlighter waardeloos, blush is wel ok.

Overigens: sinds Brexit zijn de verzendkosten hoger en de levertijd langer, dat weerhoudt me ervan om opnieuw te bestellen, terwijl ik voorheen best regelmatig iets bestelde.
Dankjewel. Gezien mijn recente pakket-gedoe skip ik.
Pakketje is gisteren wel binnen gekomen! Wel 7,59 aftikken voor iets van 15 euro besteld. Via Twitter weer gemeld bij PostNL en ze willen 3 euro terugstorten, da’s dan wel weer aardig.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet de iPad wegleggen…. Douglas shopping night, ik heb mijn winkelmandje weer gevuld. Ik ga het echt niet doen, heb zat, en nog niet eens mijn colourpop oogpotlood en Lux lipstick goed getest. Hebberig kreng dat ik ben…
Alle reacties Link kopieren
Ik ben mijzelf behoorlijk te buiten gegaan aan make-up.

De Illamasqua gel sculpt in de kleur silhouette. Echt een mooie natuurlijke contour. Geeft echt de illusie van een schaduw. Met foundation of zonder geeft het echt een natuurlijk resultaat.

Ben zo blij ermee dat ik aardig wat producten op mijn wishlist heb staan van Illamasqua.

Watercolor blush van Daniel Sandler in de kleur so pretty. Leuk product. Alleen heeft de so pretty glitters erin en daar ben ik geen fan van. Ze hebben ook kleuren zonder, maar dat stond niet vermeld op lookfantastic.

Bronzer druppels van peridon?pericon?. Ook vloeibaar en geeft echt een mooie subtiele brons. Niet te oranje maar wel mooi warm.

De blush van the pixy glow cake trio. Het is een highlighter/blush/contour in 1. Ik gebruik voornamelijk het midden gedeelte. Het is voor mij zo een mooie natuurlijke blush met een mooie glans (zonder glitter).

De it cc cream vind ik fantastisch. De double wear van Estee Lauder was de grootste miskoop. Geen idee hoe het kan, maar die zit zo raar op mijn huid. Het gaat echt in mijn poriën zitten. Heb het op allerlei manieren geprobeerd, maar helaas.

Mijn viseart palettes ben ik heel blij mee. Ik gebruik niet anders meer. En alle kleuren zijn gewoon mooi, al zijn veel al snel te donker voor mijn ogen. Ik hoop dat het hele grote palette nog eens op de markt komt. Het is een investering, maar de kwaliteit is er ook naar. Geen fall out niet als je het oppakt met de kwast of vinger en ook niet op je gezicht. De duo-chrome heeft dat wel een beetje.

Ik zoek alleen nog een goede mascara. Ik gebruik al sinds hij uit is de Masterpiece van Maxfactor. Echter kopen weinig mensen die meer, want overal waar ik ze koop zijn ze uitgedroogd.
...
Alle reacties Link kopieren
Quantrelle, mascara is heel persoonlijk, maar mijn drie favorieten van het moment zijn:

- Anastasia Beverly Hills lash brag
- Maybelline the falsies lash lift mascara
- lash Princess van Essence, de zwart met lichtgroene versie

Ik hou van een niet te subtiele mascara, diep zwart, veel lengte en volume gevend maar zonder klontjes. Deze drie gebruik ik eigenlijk ongeveer even graag, al heb ik er altijd maar één tegelijk open. Elke keer als ik één van deze drie gebruik, denk ik: ja, déze is echt de fijnste. Maar dat denk ik bij alle drie.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet echt kieskeurig met mascara. Meestal gebruik ik samples. Maar ik moet zeggen, die van Milk en de big Ego van Tarte bevielen wel. En uit de drogist; de fatale van L'Oréal. Die lash princess van Essence geven bij mij panda-ogen. Die wil ik dus niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook niet heel kieskeurig met mascara maar had een tijdje geleden Etos huismerk (waterproof). Vreselijk klonterig spul.

Ik houd van dunne borsteltjes.

Ik heb nu:
- Technic skinny - deze is maar 2 of 3 euro maar ik ben fan
- Sweed lashes - een soort luxe uitvoering van de Technic

De lash paradise van L'Oreal vind ik ook prima overigens.
Ik heb ook de lash Princess maar dan de paarse. Heb meerdere duurdere gehad maar gebruik al jaren deze en is gewoon een hele goede idd.

Ben lekker aan het experimenteren met make up dankzij dit topic en probeer veel maar mijn neus shapen durf ik niet.
Van de week zag ik een filmpje op insta en daar bleek de tip om een smalle kwast op de neusbrug te leggen en dan met een fluffy kwast en bronzer over je neus heen gaan en verdomd het werkt nog ook :-D. Mijn neus lijkt wel wat smaller.
Niet dat het echt nodig is, maar vond het gewoon leuk om te proberen.

Kutcoronatijd maar het voordeel is wel dat ik mijn tijd goed ben doorgekomen met skincare en make up en eigenlijk wel fijn om wat tijd aan en in jezelf te steken.
Zo blij met dit soort topics ook het skincare topic, alle adviezen, tips en geduld van een aantal van jullie :worship:
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruikte ook altijd de Masterpiece, maar ze hebben het borsteltje flexibel gemaakt aan het begin en nu kun je geen kracht meer zetten. Dus ik wil em niet meer. Ik snap echt niet waarom je een supermascara moet veranderen.

Heb nu de Lash Princess waterproof en de Sensai die je af kunt spoelen met water van 38 graden.
Die laatste is duur maar vaak met korting bij Ici Paris.

Maar als ik eerlijk ben is die van Essence van een paar euro fijner.

De 2000 Calories vind ik ook een fijne (waterproof).
Alle reacties Link kopieren
Toevallig begint mijn mascara op te raken, ik ga toch eens kijken naar die van essence. Ik denk dan, zo goedkoop, kan nooit iets zijn. Maar na jullie ervaringen ga ik toch eens een poging wagen!
O ja, toch iets gekocht bij de Douglas 😇, de Pat Mcgrath lady stardust lipstick. Die was ik al aan het eyeballen, lijkt me een fantastische kleur. En de verpakking :flirting:
Ah, ik heb de douglas sale gemist.
Jammer, ik heb nog wel wat nodig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven