Mode & Beauty alle pijlers

Het algemene make-up topic

14-07-2019 21:52 3602 berichten
Alle reacties Link kopieren
:heart: Het algemene make-up topic :heart:

Afbeelding

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Afbeelding

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)

Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.


Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.



Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.

Newbies, wees welkom :cheer2:


Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica :-D
Alle reacties Link kopieren
Piratesse schreef:
16-07-2019 19:11
Hiier ook een Paula-fan, ik gebruik de resist dagcreme met beschermingsfactor 50. Voor mij werkt het in combinatie met de minerale poeder van Mac, wat trouwens echt een geweldig product is.

Over de Embryolisse: is deze ook parfumvrij?
Ik gebruik ook echt alleen maar Paula’s choice qua verzorging :heart: Mijn verzameling groeit ook rap. De embryolisse stelt niks voor qua ingrediënten, maar er zit geen parfum in gelukkig. Maar al mijn foundations zitten altijd alleen maar mooi met die crème. Als echte huidverzorging zal ik hem niet gebruiken. Dan kan je beter voor Paula gaan ja :)
Eviva_83 schreef:
16-07-2019 19:14
Oh joh Sjulia, die is helemaal niet zo duur .
Die gaat op mijn lijstje :) .
Gezien jij al wat primers hebt getest: heb je de primer van urban decay getest ? En van Laura Mercier?
Ik heb de Laura Mercier primer getest, en ik vond ze allemaal 't geld niet waard.
Maar, dat hangt vast ook af van je huidtype.
Ik heb een gevoelige huid, beetje lijntjes, niet vet, richting droog.
De radiance was dan nog 't best, maar again: niets bijzonders.

Check anders ook even Makeupalley: https://www.makeupalley.com/product/sea ... goryID=504
En natuurlijk Beautypedia: https://www.beautypedia.com/brand/laura ... ra-mercier
anoniem_92972 wijzigde dit bericht op 16-07-2019 19:22
Reden: Aangevuld
22.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Eviva_83 schreef:
16-07-2019 19:14
Oh joh Sjulia, die is helemaal niet zo duur .
Die gaat op mijn lijstje :) .
Gezien jij al wat primers hebt getest: heb je de primer van urban decay getest ? En van Laura Mercier?
Ja de optical illusion heb ik. Blurt mooi en geeft ook een soort van dekking. Je huid lijkt meteen egaler. Ook mooi voor make-loze dagen.
Alle reacties Link kopieren
Piratesse schreef:
16-07-2019 19:19
Ik heb de Laura Mercier primer getest, en ik vond ze allemaal 't geld niet waard.
Maar, dat hangt vast ook af van je huidtype.
Ik heb een gevoelige huid, beetje lijntjes, niet vet, richting droog.
De radiance was dan nog 't best, maar again: niets bijzonders.

Check anders ook even Makeupalley: https://www.makeupalley.com/product/sea ... goryID=504
En natuurlijk Beautypedia: https://www.beautypedia.com/brand/laura ... ra-mercier
Ik heb Laura nooit getest maar je omschrijft exact wat ik ervan had verwacht. Niks bijzonders. :-D Ben dol op haar poeder tho.
Sjulia schreef:
16-07-2019 19:18
Ik gebruik ook echt alleen maar Paula’s choice qua verzorging :heart: Mijn verzameling groeit ook rap. De embryolisse stelt niks voor qua ingrediënten, maar er zit geen parfum in gelukkig. Maar al mijn foundations zitten altijd alleen maar mooi met die crème. Als echte huidverzorging zal ik hem niet gebruiken. Dan kan je beter voor Paula gaan ja :)
Mooi, dan blijft dat geld in m'n zak voor andere dingen.
Paula's Choice heeft echt m'n huid verbeterd: van altijd geïrriteerd, rood, jeuk, droog naar gewoon glad en 'geen omkijken meer naar'.
Begrijp bijna niet meer waarom mensen nog iets anders zouden kopen :-).
Enige nadeel is dat ze wel erg duur geworden is de afgelopen jaren.
Sjulia schreef:
16-07-2019 19:24
Ik heb Laura nooit getest maar je omschrijft exact wat ik ervan had verwacht. Niks bijzonders. :-D Ben dol op haar poeder tho.
Welke? Ik heb nog een enorme pot transculent die ik niet gebruik: hebben?
Alle reacties Link kopieren
Eviva_83 schreef:
16-07-2019 18:57

Hoe kwam je op het idee om te switchen van goedkoop naar duur?
En ben je dan gewoon naar de Douglas gegaan ofzo om alles uit te testen?

Wat is jullie routine qua gezichtsverzorging?
Ik was aan het klagen over mijn foundation en toen heeft mijn man me naar de parfumerie gestuurd. Ik houd sowieso wel van mooie spullen, maar op de één of andere manier vond ik het voor make-up niet waard. Ben nu wel om hoor.

Voor mijn gezichtsverzorging gebruik ik de spullen van ik skin perfection. www.ik-skinperfection.nl
Mijn huid ziet er echt veel beter uit sinds ik dit gebruik en de verpakkingen zijn ook heel mooi. Zwart glas voor de cremes, serums en huidolie
Eviva_83 schreef:
16-07-2019 19:18
Ik heb dat helaas ook!
Bij mij zie je mijn bewegend ooglid ook niet.
Hierdoor heb ik ook nooit oogschaduw op.
In tutorials zeggen ze dat je met een wing een mooi optisch resultaat kunt krijgen.
Je hebt ook ooglid stickers (wonderstripes) en je kunt een ooglid correctie overwegen.
Dat laatste twijfel ik al jaren over.
Bij mij is het ook aangeboren.
Precies, ik ook. Toevallig vandaag nog zitten kijken naar een plastisch chirurg. Wat me tegen houdt, is dat het resultaat altijd heel generiek ogen oplevert: het lijkt wel alsof er niet wordt gekeken naar wat de ogen in eerste instantie karakteristiek maakte.
Een kennis heeft het gedaan en hoewel het resultaat an sich mooi is, is zij er in het geheel niet mooier van geworden.
Misschien wachten tot het echt onder aan mn neus hangt en dan wel. Ik ben er niet over uit.
Piratesse schreef:
16-07-2019 19:29
Precies, ik ook. Toevallig vandaag nog zitten kijken naar een plastisch chirurg. Wat me tegen houdt, is dat het resultaat altijd heel generiek ogen oplevert: het lijkt wel alsof er niet wordt gekeken naar wat de ogen in eerste instantie karakteristiek maakte.
Een kennis heeft het gedaan en hoewel het resultaat an sich mooi is, is zij er in het geheel niet mooier van geworden.
Misschien wachten tot het echt onder aan mn neus hangt en dan wel. Ik ben er niet over uit.
Daarom twijfel ik ook!
Ben bang dat ik gelijk een hele andere gezichtsuitdrukking krijg.
En ik ben ook nog maar 36, dus wellicht gaat het nog meer hangen..

Hier mijn oog

https://www.mupload.nl/img/ipse4jsj2.jpg

Is het bij jou ook zoiets?
Nu ben ik ook beetje moe dan is het nog erger.

Weetje wat ook mooier staat: met een wenkbrauw kruller en dan goed dik aanzetten met mascara.
anoniem_386657 wijzigde dit bericht op 16-07-2019 19:40
7.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Piratesse schreef:
16-07-2019 19:24
Mooi, dan blijft dat geld in m'n zak voor andere dingen.
Paula's Choice heeft echt m'n huid verbeterd: van altijd geïrriteerd, rood, jeuk, droog naar gewoon glad en 'geen omkijken meer naar'.
Begrijp bijna niet meer waarom mensen nog iets anders zouden kopen :-).
Enige nadeel is dat ze wel erg duur geworden is de afgelopen jaren.
Stiekem elk jaar een paar euro duurder. Het was me ook opgevallen. Maar ik ga nu richting 30 en ik zie nog geen verschil in mijn huid, nog geen tekenen van veroudering ofzo. Dus het zal wel werken haha. Gebruik echt al jaren haar producten, de retinol nu 7 jaar ofzo. Toen had ook niemand het nog over Paula's Choice. Ze worden steeds populairder. Ik geloof dat Oprah 1 van de eerste was die erover begon.
Piratesse schreef:
16-07-2019 19:25
Welke? Ik heb nog een enorme pot transculent die ik niet gebruik: hebben?
Wat ontzettend lief! Misschien wel leuk als we hier gaan ruilen en weggeven, producten die we niet meer gebruiken. Ik heb zo ontzettend veel liggen namelijk. Van de laura mercier heb ik nog 2 potten en nog een pot van Vichy dus ik ben nog wel voorzien de komende tijd. Super lief aangeboden :heart: :heart:
Eviva_83 schreef:
16-07-2019 19:33
Daarom twijfel ik ook!
Ben bang dat ik gelijk een hele andere gezichtsuitdrukking krijg.
En ik ben ook nog maar 36, dus wellicht gaat het nog meer hangen..

Hier mijn oog

https://www.mupload.nl/img/ipse4jsj2.jpg

Is het bij jou ook zoiets?
Ik baal er best van hoor .
Bij mij is het ook over de zijkant (waar jij nog wel ooglid hebt zeg maar). Ik heb alleen een stukje ooglid aan de binnenkant. Hahaha klinkt vreselijk zo :-D. Balen vind ik niet meer (met de jaren kwam de acceptatie), wel onhandig met make-uppen. Ik vind het zo leuk en dit beperkt wat ik kan doen. Oók qua wenkbrauw trouwens, zo'n heel volle wenkbrauw zorgt voor optisch meer hangende ogen. Helaas.
Sjulia schreef:
16-07-2019 19:34
Stiekem elk jaar een paar euro duurder. Het was me ook opgevallen. Maar ik ga nu richting 30 en ik zie nog geen verschil in mijn huid, nog geen tekenen van veroudering ofzo. Dus het zal wel werken haha. Gebruik echt al jaren haar producten, de retinol nu 7 jaar ofzo. Toen had ook niemand het nog over Paula's Choice. Ze worden steeds populairder. Ik geloof dat Oprah 1 van de eerste was die erover begon.



Wat ontzettend lief! Misschien wel leuk als we hier gaan ruilen en weggeven, producten die we niet meer gebruiken. Ik heb zo ontzettend veel liggen namelijk. Van de laura mercier heb ik nog 2 potten en nog een pot van Vichy dus ik ben nog wel voorzien de komende tijd. Super lief aangeboden :heart: :heart:
Laten we dat vooral eens gaan organiseren, want ik heb vrij veel make-up die ik niet (meer) gebruik.

O joh, als je zo vroeg bent begonnen moet het wel effect hebben. HA!
Piratesse schreef:
16-07-2019 19:19
Ik heb de Laura Mercier primer getest, en ik vond ze allemaal 't geld niet waard.
Maar, dat hangt vast ook af van je huidtype.
Ik heb een gevoelige huid, beetje lijntjes, niet vet, richting droog.
De radiance was dan nog 't best, maar again: niets bijzonders.

Check anders ook even Makeupalley: https://www.makeupalley.com/product/sea ... goryID=504
En natuurlijk Beautypedia: https://www.beautypedia.com/brand/laura ... ra-mercier

Bedankt voor de tips van de websites :)
Sjulia schreef:
16-07-2019 19:22
Ja de optical illusion heb ik. Blurt mooi en geeft ook een soort van dekking. Je huid lijkt meteen egaler. Ook mooi voor make-loze dagen.
Is waar ook, volgens mij heb je dat weleens als tip gegeven !!
Nu ik die gele primer heb geannuleerd zoek ik nog steeds een primer voor na mijn no buy.
Zou je deze boven de gele van Clinique verkiezen?
Alle reacties Link kopieren
Eviva_83 schreef:
16-07-2019 08:32
:cheer2: ik kan er niet genoeg van lezen! :flirting: . Ben blij dat je er bent !
Wat lief! :heart:
Prrrr, mauw miawwwww.
waaromzijndebananenkrom schreef:
16-07-2019 19:25
Ik was aan het klagen over mijn foundation en toen heeft mijn man me naar de parfumerie gestuurd. Ik houd sowieso wel van mooie spullen, maar op de één of andere manier vond ik het voor make-up niet waard. Ben nu wel om hoor.

Voor mijn gezichtsverzorging gebruik ik de spullen van ik skin perfection. www.ik-skinperfection.nl
Mijn huid ziet er echt veel beter uit sinds ik dit gebruik en de verpakkingen zijn ook heel mooi. Zwart glas voor de cremes, serums en huidolie
Haha leuk zo'n man!
Mijn man klaagt juist dat ik teveel koop! :facepalm:
Fijn dat je zo geslaagd bent en mooie make up gevonden hebt.
Thanks voor de tip wbt de huidverzorging.
Ik ga de website eens bekijken
Eviva, trouwens, ik heb wel geprobeerd met kruller + mascara, ik heb alleen een treurig stel wimpers (hele dunne sprietjes) waardoor het effect minder sprekend is. Altijd nog beter dan kaal trouwens.

Ooooo en ik heb ook wimperextensions gehad :facepalm: , dat was in alle opzichten een stom plan :-D.
Alle reacties Link kopieren
Eviva_83 schreef:
16-07-2019 19:59
Is waar ook, volgens mij heb je dat weleens als tip gegeven !!
Nu ik die gele primer heb geannuleerd zoek ik nog steeds een primer voor na mijn no buy.
Zou je deze boven de gele van Clinique verkiezen?
Lastig, het verschilt per foundation ook. Ik zal morgen proberen foto’s te maken van de primers en hoe het de huid gladder maakt. Kan je het verschil zien. Ik gebruik beiden graag. :heart:
sjulia wijzigde dit bericht op 16-07-2019 20:06
Reden: Verkeerde smiley!
1.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
sjulia wijzigde dit bericht op 16-07-2019 20:05
97.05% gewijzigd
Ik gebruik al jaren alleen maar La Roche Posay producten qua huidverzorging, als zij ooit failliet gaan dan koop ik de hele handel op. Nooit meer iets anders!!
Piratesse schreef:
16-07-2019 19:42
Bij mij is het ook over de zijkant (waar jij nog wel ooglid hebt zeg maar). Ik heb alleen een stukje ooglid aan de binnenkant. Hahaha klinkt vreselijk zo :-D. Balen vind ik niet meer (met de jaren kwam de acceptatie), wel onhandig met make-uppen. Ik vind het zo leuk en dit beperkt wat ik kan doen. Oók qua wenkbrauw trouwens, zo'n heel volle wenkbrauw zorgt voor optisch meer hangende ogen. Helaas.
Ja klopt, oogschaduw zie je toch niet of het wordt erg lelijk omdat het in de plooien gaat zitten.
Sjulia schreef:
16-07-2019 20:03
Lastig, het verschilt per foundation ook. Ik zal morgen proberen foto’s te maken van de primers en hoe het de huid gladder maakt. Kan je het verschil zien. Ik gebruik beiden graag. :heart:
Jaaaaaaaa joepie. Graag !
Maar jouw huid is volgens mij altijd heel glad en egaal .
Of zie je echt verschil?
lola-lily schreef:
16-07-2019 20:05
Ik gebruik al jaren alleen maar La Roche Posay producten qua huidverzorging, als zij ooit failliet gaan dan koop ik de hele handel op. Nooit meer iets anders!!
Ik hou ook van la Roche posay.
Heb alleen de zonnebrandcrème.
Is je huid er zichtbaar door verbeterd?
Piratesse schreef:
16-07-2019 20:03
Eviva, trouwens, ik heb wel geprobeerd met kruller + mascara, ik heb alleen een treurig stel wimpers (hele dunne sprietjes) waardoor het effect minder sprekend is. Altijd nog beter dan kaal trouwens.

Ooooo en ik heb ook wimperextensions gehad :facepalm: , dat was in alle opzichten een stom plan :-D.
Wimperextensions ook aan gedacht maar ga ik inderdaad niet aan beginnen.
Balen dat je dunne wimpers hebt .
En met echt goede dikke mascara? Zoals die van max factor?
Alle reacties Link kopieren
Eviva_83 schreef:
16-07-2019 19:18
Ik heb dat helaas ook!
Bij mij zie je mijn bewegend ooglid ook niet.
Hierdoor heb ik ook nooit oogschaduw op.
In tutorials zeggen ze dat je met een wing een mooi optisch resultaat kunt krijgen.
Je hebt ook ooglid stickers (wonderstripes) en je kunt een ooglid correctie overwegen.
Dat laatste twijfel ik al jaren over.
Bij mij is het ook aangeboren.
Er zijn veel tutorials op youtube voor hooded eyes, bekijk die eens. Ik heb ook van die hangogen en draag altijd oogschaduw. Nauwelijks eyeliner, dat gaat vaak afgeven op mijn oogleden, staat heel raar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven