Mode & Beauty alle pijlers

Het algemene make-up topic

14-07-2019 21:52 3602 berichten
Alle reacties Link kopieren
:heart: Het algemene make-up topic :heart:

Afbeelding

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Afbeelding

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)

Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.


Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.



Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.

Newbies, wees welkom :cheer2:


Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica :-D
Alle reacties Link kopieren
Supersas09 schreef:
20-01-2021 20:23
Geen domme vraag hoor! Soms vul ik mijn hele lippen in met alleen lipliner, maar meestal alleen een omlijning met ongeveer de kleur lippenstift die ik wil dragen. Vaak net een tintje donkerder voor een ombré effect. Niet zoals vroeger met een heel groot kleurverschil hoor! En ik “smudge” het vaak wat uit. Ik vind het gewoon net wat strakker met lipliner en daar houd ik van. En met een liquid lip blijft het beter zitten en loopt het niet in de (inmiddels) fijne lijntjes.
Thanks voor het antwoord!
Klinkt tof! :D
Ik ga het verder "onderzoeken"
Sjulia schreef:
20-01-2021 20:24
De foundation matrix is wel handig, daardoor vaak goed gegokt met kleuren 😁
Dankjewel, heb even gekeken en komt overeen!
Jufjoke schreef:
20-01-2021 20:26
Oeh, daar ben ik benieuwd naar! (Ongezonde nieuwsgierigheid naar zo'n beetje elke foundation :-$ ).
Ik denk dat hij voor mij te glanzend zou zijn, maar op YouTube filmpjes is hij zo mooi...
Laat je hier weten wat je ervan vindt?
Yes, zal ik doen!
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
16-01-2021 20:16
Jufjoke, ik wil je wel een beetje opsturen van de tarte, als je het graag wil proberen. Die van L’Oréal is vaak in de aanbieding. Is een handig meng goedje ook, ik gebruik het soms ook over mijn lijf in de zomer, om mijn bronzer en highlighter mooi te verdelen over schouders enzo 😬 Tarte is trouwens ook goed in fijne lijntjes verdoezelen.
Sjulia was zo lief om wat van beide primers op te sturen, waarvoor veel dank :bigkiss:

Het minste wat ik nu kan doen is een update plaatsen. Vanochtend heb ik beide primers geprobeerd. Eerste indruk: met name de Tarte maakt inderdaad erg mat en glad. Door het gebrek aan glans vallen poriën minder op, daarom hou ik meer van iets mattere foundation of in ieder geval poeder over mijn foundation. Glans voeg ik dan strategisch toe met wat highlighter.
De L'Oréal voorkomt dat de foundation erg stroef eroverheen gaat, dus dat ging goed. Voor het eerst had ik het gevoel dat het effect na opbrengen van de foundation nog steeds zichtbaar was! Ik had ook minder poeder nodig.
Ik merkte wel dat ik vooral die Tarte voorzichtig moet opbrengen, ik had een beetje problemen met goed bekenden bij mijn lachrimpels naast mijn mond. Die zijn niet zichtbaar als ik niet lach, maar ik denk dat ik daar iets teveel gebruikt heb. Ga ik morgen op letten.
Normaal gesproken poeder ik minimaal één, maar meestal twee keer per dag een klein beetje bij. Vandaag is dat de hele dag niet nodig geweest. Het ultra gladde effect werd wel in de loop van de dag ietsje minder, en nu begint het een klein beetje droog aan te voelen. Ook merk ik dat op sommige plaatsen de boel een heel klein beetje aan het 'afbrokkelen', maar dat zie je alleen van heel dichtbij. (Lang leve de anderhalve meter??)
Kortom, ik moet nog even de manier van opbrengen perfectioneren, maar tot nu toe tevreden. Eerlijk is eerlijk, ik had mijn mening over primer inmiddels gevormd (doet geen zak). Maar ik trek voorzichtig die keutel in; dit maakt inderdaad verschil!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn juf! En wat een dot Sjulia dat je juf op deze manier kunt laten testen. Ik denk dat ik vast ga sparen voor een tripje naar de Sephora in Oberhausen....😇 Dat was van de zomer heerlijk! (Alleen jammer van de wachtende echtgenoot met kinderen buiten, voelt toch wat gehaast terwijl hij me verzekerde mijn tijd te pakken.)

Heeft er trouwens al iemand de powder kiss lipstick van Mac al geprobeerd? Daar ben ik benieuwd naar maar mezelf nog netjes kunnen bedwingen om er eentje aan te schaffen.
Alle reacties Link kopieren
Supersas09 schreef:
21-01-2021 21:37
Wat fijn juf! En wat een dot Sjulia dat je juf op deze manier kunt laten testen. Ik denk dat ik vast ga sparen voor een tripje naar de Sephora in Oberhausen....😇 Dat was van de zomer heerlijk! (Alleen jammer van de wachtende echtgenoot met kinderen buiten, voelt toch wat gehaast terwijl hij me verzekerde mijn tijd te pakken.)

Heeft er trouwens al iemand de powder kiss lipstick van Mac al geprobeerd? Daar ben ik benieuwd naar maar mezelf nog netjes kunnen bedwingen om er eentje aan te schaffen.
Ach joh, geen wachtende echtgenoten, we gaan gewoon samen!

Ja, ik heb een powder kiss. Ik ben er blij mee. Het opbrengen is de eerste keer even wennen, maar ik vind hem fijn. Mat, maar niet droog. Geeft wel af, niet extreem, maar de houdbaarheid is toch vrij goed. Er komt vrij veel product op de applicator, dus even afvegen is wel nodig, anders zit er een hele blob op je lippen. Het voelt wat siliconen achtig.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
21-01-2021 21:49
Ach joh, geen wachtende echtgenoten, we gaan gewoon samen!

Ja, ik heb een powder kiss. Ik ben er blij mee. Het opbrengen is de eerste keer even wennen, maar ik vind hem fijn. Mat, maar niet droog. Geeft wel af, niet extreem, maar de houdbaarheid is toch vrij goed. Er komt vrij veel product op de applicator, dus even afvegen is wel nodig, anders zit er een hele blob op je lippen. Het voelt wat siliconen achtig.
Gezellig!
Mat maar niet droog, daar houd ik van. Misschien dat als ik weer eens iets echt nodig heb er eentje in mijn mandje meelift!
Alle reacties Link kopieren
Wie wil er met me mee denken? Ik ben altijd op zoek naar mijn perfecte MLBB lipstick. Ik houd erg van Faux van Mac en die is tot nu toe mijn beste, maar ik denk dat het nog beter moet kunnen.
Context en wensen:
- lichte huid, dus veel kleuren zijn te hard om een echte MLBB te zijn. Maar té licht maakt flets.
- koele ondertonen, dus geen Peach/bruin/koraal maar echt roze/mauve.
- graag een satin finish, of crème oid, maar geen matte.

Wie heeft er een suggestie? Ik dacht misschien aan Hot Lips 2 Dancefloor Princess van CB.
Brave, Mehr, Cremecup, Twig, Lovelorn en Snob van MAC zijn het in ieder geval niet ;)
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
21-01-2021 19:34
Sjulia was zo lief om wat van beide primers op te sturen, waarvoor veel dank :bigkiss:

Het minste wat ik nu kan doen is een update plaatsen. Vanochtend heb ik beide primers geprobeerd. Eerste indruk: met name de Tarte maakt inderdaad erg mat en glad. Door het gebrek aan glans vallen poriën minder op, daarom hou ik meer van iets mattere foundation of in ieder geval poeder over mijn foundation. Glans voeg ik dan strategisch toe met wat highlighter.
De L'Oréal voorkomt dat de foundation erg stroef eroverheen gaat, dus dat ging goed. Voor het eerst had ik het gevoel dat het effect na opbrengen van de foundation nog steeds zichtbaar was! Ik had ook minder poeder nodig.
Ik merkte wel dat ik vooral die Tarte voorzichtig moet opbrengen, ik had een beetje problemen met goed bekenden bij mijn lachrimpels naast mijn mond. Die zijn niet zichtbaar als ik niet lach, maar ik denk dat ik daar iets teveel gebruikt heb. Ga ik morgen op letten.
Normaal gesproken poeder ik minimaal één, maar meestal twee keer per dag een klein beetje bij. Vandaag is dat de hele dag niet nodig geweest. Het ultra gladde effect werd wel in de loop van de dag ietsje minder, en nu begint het een klein beetje droog aan te voelen. Ook merk ik dat op sommige plaatsen de boel een heel klein beetje aan het 'afbrokkelen', maar dat zie je alleen van heel dichtbij. (Lang leve de anderhalve meter??)
Kortom, ik moet nog even de manier van opbrengen perfectioneren, maar tot nu toe tevreden. Eerlijk is eerlijk, ik had mijn mening over primer inmiddels gevormd (doet geen zak). Maar ik trek voorzichtig die keutel in; dit maakt inderdaad verschil!
De tarte valt ook heel anders met verschillende foundations en ook de verzorging die je gebruikt hebt eronder. Dus het is even uitvogelen soms. Ik hoef idd ook niet bij te poederen door de dag heen, en dat met een super vette huid. Die tarte neemt echt je olie op. Heel handig. Haha ik test nu ook heel veel foundations uit om de anderhalve meter! Niemand ziet het als het niet mooi is.
Alle reacties Link kopieren
Lorelai schreef:
22-01-2021 10:34
Wie wil er met me mee denken? Ik ben altijd op zoek naar mijn perfecte MLBB lipstick. Ik houd erg van Faux van Mac en die is tot nu toe mijn beste, maar ik denk dat het nog beter moet kunnen.
Context en wensen:
- lichte huid, dus veel kleuren zijn te hard om een echte MLBB te zijn. Maar té licht maakt flets.
- koele ondertonen, dus geen Peach/bruin/koraal maar echt roze/mauve.
- graag een satin finish, of crème oid, maar geen matte.

Wie heeft er een suggestie? Ik dacht misschien aan Hot Lips 2 Dancefloor Princess van CB.
Brave, Mehr, Cremecup, Twig, Lovelorn en Snob van MAC zijn het in ieder geval niet ;)
Herkenbaar. Ik heb dezelfde 'problemen'. Te licht is te flets, te donker is te hard. Dus veel echte nudes doen mij er overleden uitzien. Zelf heb ik het liefst een ietsje warme ondertoon, maar een fijne met een koele ondertoon vind ik Catrice power plumping gel lipstick in 040. Lijkt op het eerste gezicht niet echt nude, maar is het bij mij toch behoorlijk.
Een meer neutrale goede keuze vind ik urban decay Vice lipstick in de kleur Liar of BE creative incredibly intense lipstick in 001 lucky.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
22-01-2021 10:42
De tarte valt ook heel anders met verschillende foundations en ook de verzorging die je gebruikt hebt eronder. Dus het is even uitvogelen soms. Ik hoef idd ook niet bij te poederen door de dag heen, en dat met een super vette huid. Die tarte neemt echt je olie op. Heel handig. Haha ik test nu ook heel veel foundations uit om de anderhalve meter! Niemand ziet het als het niet mooi is.
Dat heb ik vandaag aan den lijve ondervonden. Vandaag draag ik de True skin foundation van Catrice en vandaag is het resultaat minder indrukwekkend dan gisteren. Wel ietsje minder zichtbare poriën op de wangen, maar niet heel dramatisch. Ik heb ook al een keer bij moeten poederen, dus het effect is nu inderdaad heel anders dan gisteren. Gisteren heb ik de Sisley ultra eclat foundation gebruikt.
De verzorging eronder is hetzelfde. Ik hou van uitproberen en afwisselen met huidverzorging, maar niet in de ochtend.
Dus de combinatie van vandaag is niet de meest optimale.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
22-01-2021 11:53
Herkenbaar. Ik heb dezelfde 'problemen'. Te licht is te flets, te donker is te hard. Dus veel echte nudes doen mij er overleden uitzien. Zelf heb ik het liefst een ietsje warme ondertoon, maar een fijne met een koele ondertoon vind ik Catrice power plumping gel lipstick in 040. Lijkt op het eerste gezicht niet echt nude, maar is het bij mij toch behoorlijk.
Een meer neutrale goede keuze vind ik urban decay Vice lipstick in de kleur Liar of BE creative incredibly intense lipstick in 001 lucky.
Dankjewel! Die Urban Decay is juist warm, en ik zoek echt koele tinten. Catrice is te fel, en vind ik niet voldoende lang blijven zitten. Ik zoek verder en houd me aanbevolen voor andere tips!
Alle reacties Link kopieren
Oehhhh Paula’s choice komt met 2 nieuwe producten! Wietcreme’s! Awesome :-D ik ga het proberen.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag is de Tarte shape tape concealer binnengekomen en wat mij betreft exact de juiste verhouding qua dekking/blenden. Enige nadeel vind ik dat de applicator een beetje aan de grote kant is (ik stip echt alleen maar aan, ik smeer geen grote delen in). Maar voor nu is dit wel de beste vervanging van m'n oude concealer. Thanks voor deze tip!
Nyx gaat in ieder geval de prullebak in, de Collistar bewaar ik nog even.

Ik heb bij de bestelling ook de hamptons weekender shape palette gekocht en daar ook heel tevreden over. Ik draag eigenlijk nooit blush/contour etc. Laatst wel blush/highlight combi palet gekocht voor weinig om eens te proberen, maar daar zat echt 0 kleur in. Deze van Tarte geeft wel een mooie kleur, zonder dat het overdreven wordt. Wat mij betreft dus een aanrader.
Alle reacties Link kopieren
Lorelai schreef:
22-01-2021 10:34
Wie wil er met me mee denken? Ik ben altijd op zoek naar mijn perfecte MLBB lipstick. Ik houd erg van Faux van Mac en die is tot nu toe mijn beste, maar ik denk dat het nog beter moet kunnen.
Context en wensen:
- lichte huid, dus veel kleuren zijn te hard om een echte MLBB te zijn. Maar té licht maakt flets.
- koele ondertonen, dus geen Peach/bruin/koraal maar echt roze/mauve.
- graag een satin finish, of crème oid, maar geen matte.

Wie heeft er een suggestie? Ik dacht misschien aan Hot Lips 2 Dancefloor Princess van CB.
Brave, Mehr, Cremecup, Twig, Lovelorn en Snob van MAC zijn het in ieder geval niet ;)
Mijn MLBB is velvet teddy, ook van mac, die staat nog niet in het rijtje. En ik heb er 1 in gedachten van L'ancome, maar die moet ik thuis even opzoeken welke kleur dat het is.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
22-01-2021 12:42
Oehhhh Paula’s choice komt met 2 nieuwe producten! Wietcreme’s! Awesome :-D ik ga het proberen.
Interessant! Mijn meest favo handcreme was altijd de hennep handcreme van de bodyshop. Nu ik erover nadenk ga ik deze maar weer eens halen als ik door mijn huidige voorraad heen ben.
Alle reacties Link kopieren
TinyTiny schreef:
22-01-2021 12:46
Vandaag is de Tarte shape tape concealer binnengekomen en wat mij betreft exact de juiste verhouding qua dekking/blenden. Enige nadeel vind ik dat de applicator een beetje aan de grote kant is (ik stip echt alleen maar aan, ik smeer geen grote delen in). Maar voor nu is dit wel de beste vervanging van m'n oude concealer. Thanks voor deze tip!
Nyx gaat in ieder geval de prullebak in, de Collistar bewaar ik nog even.

Ik heb bij de bestelling ook de hamptons weekender shape palette gekocht en daar ook heel tevreden over. Ik draag eigenlijk nooit blush/contour etc. Laatst wel blush/highlight combi palet gekocht voor weinig om eens te proberen, maar daar zat echt 0 kleur in. Deze van Tarte geeft wel een mooie kleur, zonder dat het overdreven wordt. Wat mij betreft dus een aanrader.
Altijd fijn als je iets aanschaft het voldoet aan je verwachting! Ik gebruik wel blush maar geen contour. Staat ook nog op mijn lijstje....
Alle reacties Link kopieren
De blushes van tarte zijn idd echt heel erg goed. Niet teveel pigment, geen poederig pigment op de huid, echt een mooie flush aan kleur die je kan opbouwen. En tarte tape shape is gewoon liefde.
Alle reacties Link kopieren
Supersas09 schreef:
22-01-2021 13:16
Interessant! Mijn meest favo handcreme was altijd de hennep handcreme van de bodyshop. Nu ik erover nadenk ga ik deze maar weer eens halen als ik door mijn huidige voorraad heen ben.
Schijnt goed te helpen tegen roodheden. Kan ik wel gebruiken, ben heel benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Ben er ook echt blij mee! Momenteel kun je natuurlijk niets testen, dus het is altijd een gok. Tarte is qua prijs nog net dat ik het aandurf om te testen. Als het duurder was een niet beviel zou ik echt balen.
Alle reacties Link kopieren
Supersas09 schreef:
22-01-2021 13:11
Mijn MLBB is velvet teddy, ook van mac, die staat nog niet in het rijtje. En ik heb er 1 in gedachten van L'ancome, maar die moet ik thuis even opzoeken welke kleur dat het is.
Thanks, ik ken 'm, maar ook die is warm, en zelfs matte, dus dat is niet wat ik zoek.
Ik heb door een van de vorige posts gisteren ook maar weer eens een lippenstift gehaald.
Essence LL Naive. Valt niet tegen, meer rood dan paars. Beter want paars is niet mijn kleur.
En blijft redelijk lang zitten. Niet te vergelijken met de Maybelline maar voor die paar euro, tevreden.

Ik heb paar dagen geleden mijn mintenz bestelling ontvangen.
Echt heel fijn om te gebruiken maar ik heb het nu 2 dagen gebruikt en valt me op dat het resultaat toch snel weg is.

De testers deden het goed maar moet achteraf wel zeggen dat ik deze heb getest op dagen dat ik niets te doen had verder. Afgelopen dagen de mintenz opgedaan en naar mijn werk toe/boodschappen gehaald/andere dingen en viel me ineens op dat na een uur niets meer te zien was. Terwijl ik bij het opmaken echt een mooi resultaat zie.
Na een uur geen blusher meer te zien, de harde lijnen waren weer zichtbaar 😫😫. En daar was ik juist zo blij mee. Dat de mintenz zorgde voor een zachtere uitstraling.
Ik heb de primer nog van de testsetjes gebruikt dus je zou zeggen dat de onderlaag goed is.

Hoe doen anderen dit? Toch aantal keer per dag bij poederen? Of de producten wat sterker aanzetten? Met name de blush die ik gebruik is vrij aanwezig maar na een uur niets meer van te zien. Als finisher heb ik de satin.
Ik gebruik de kabuki en een blushkwast en draai als een malle rondjes over mijn gezicht 😁.

Wat doe ik fout?




Toevoeging niet Satin maar Silk finisher. Deze is het lichtst van kleur.
anoniem_398085 wijzigde dit bericht op 22-01-2021 16:58
2.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat vreemd...
Bij mij blijft het echt de hele dag mooi. Gebruik wel meestal Bare Minerals.
Maar Mintenz zit ook mooi.
Ik gebruik nooit een primer. En de creme eronder moet echt helemaal ingetrokken zijn.
Alle reacties Link kopieren
Lorelai schreef:
22-01-2021 13:50
Thanks, ik ken 'm, maar ook die is warm, en zelfs matte, dus dat is niet wat ik zoek.
Ik zie het, sorry! Ik vind hem zelf niet zo mat eigenlijk, ik heb echt mattere (is dat een woord? 🙃 )
Emma95 schreef:
22-01-2021 14:12
Wat vreemd...
Bij mij blijft het echt de hele dag mooi. Gebruik wel meestal Bare Minerals.
Maar Mintenz zit ook mooi.
Ik gebruik nooit een primer. En de creme eronder moet echt helemaal ingetrokken zijn.

Ik laat de creme ook genoeg intrekken, 5 minuten zeker want in de tussentijd kleed ik me aan, poets mijn tanden en doe mijn haar.
En ik struikel over mijn eigen voeten, heb nooit dezelfde sokken te pakken dus het zal dan eerder meer dan 5 min zijn.
Dus de creme zit er goed in en heb ook geen last van dikke laagjes poeder wat je ziet als deze wel vermengen.

Ik had vanmorgen vroeg een afspraak en alles zat goed maar toen ik daar aankwam zag je dus niets meer. Ik was echt hartstikke bleek.
Thuisgekomen foundation, bronzer en finisher opgedaan (ik denk ik ga ff testen) en niet meer weggegaan maar In slaap gevallen, kort nachtje en vroeg op, en het zit er nu toch nog steeds goed op. Wat raar hè.
Kan het met de kou te maken dat het minder lang er op blijft zitten.

Gebruik jij ook een finisher? Misschien moet ik een donkere finisher nemen. Ik had vanmorgen de Silk gebruikt. Deze is erg licht.

BTW wat nu ook nog redelijk goed zit is de essence long lasting lipstick Naive. Had deze vanmiddag toen ik thuiskwam opgedaan, gegeten en thee gedronken (ook weer om te testen) maar je ziet het nog steeds. Hier ben ik ook heel blij mee. Een mooie kleur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven