Mode & Beauty alle pijlers

Het algemene make-up topic

14-07-2019 21:52 3602 berichten
Alle reacties Link kopieren
:heart: Het algemene make-up topic :heart:

Afbeelding

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Afbeelding

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)

Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.


Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.



Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.

Newbies, wees welkom :cheer2:


Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica :-D
Alle reacties Link kopieren
Emma95 schreef:
24-01-2021 17:05
Hoe komt zo iemand erbij....
De poeder versmelt vanzelf met je huid.
Zelfs als ik er helemaal niets onder doe, zit het echt mooi.
Precies!
Alle reacties Link kopieren
Monstrea schreef:
25-01-2021 13:04
Ik was opzoek naar de wonder swipe van Rimmel. Nergens te vinden hier. Bij etos gaf de verkoopster tip om eyeliner met oogschaduw te kleuren. Ben hier niet zo goed in.
Zag online wel de wonder swipe dus een aantal voor de voorraad besteld.

Kleuren jullie weleens eyeliner?
Jazeker. Ik heb vandaag een heel donkerpaarse oogschaduw van Smashbox als liner gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
Lipstick is al binnen en de mintenz foundation tester ook. Lipstick natuurlijk al even getest en is mooi. Ik had de powder kiss stroever verwacht, maar glijdt heerlijk over de lippen. (En ik kreeg een Chanel no5 en chloe nomade testers erbij! Yay!) nu getest op mijn snoet na een lange werkdag met aansluitend vergadering en hongerige troepen thuis, maw: ik zie er niet uit. Maar mooie kleur denk ik.
De mintenz ga ik donderdag testen, dan ben ik vrij en heb ik de tijd om even goed te kijken welke kleur, welke kwast en hoe aan te brengen. En met daglicht, ook handig. Maar voor nu blij! En morgen Chanel no5 op naar het werk, heerlijke geur is dat toch eigenlijk!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk, Sas!
Wat vind jij van die Nomade? Ik weet het niet, ik heb er twee keer een monstertje van gehad en ik weet nog steeds niet of ik hem nou heel lekker of eigenlijk gewoon ranzig vind.
Chanel nr 5 is absoluut niet mijn smaak, maar een ultieme klassieker, dus veel mensen zullen het niet met me eens zijn.

Ik heb vandaag de primer combi van Sjulia weer getest met weer een andere foundation. De Catrice HD liquid coverage. Vandaag mocht ik weer eens op mijn werk zijn, maar ik heb het grootste deel van de tijd dat ik er was (van acht tot twee) een mondkapje gedragen. Nul keer bijgepoederd! Ik ben net terug van een lange wandeling, en het zit nog steeds heel behoorlijk! Dus vandaag ben ik weer erg onder de indruk!
Het blijft toch heel vreemd, dat iets met de ene foundation geweldig werkt en met de andere merk je helemaal geen verschil met anders!
Alle reacties Link kopieren
Vanavond trouwens shopping night bij Douglas. 25% korting op alles (behalve ongeveer 45 uitgesloten merken)
Alle reacties Link kopieren
Ja de shopping night, ik zit te twijfelen of ik Dior cool neutrals wil kopen of niet. Heeft iemand hier hem? En bevalt het?
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
26-01-2021 20:11
Wat leuk, Sas!
Wat vind jij van die Nomade? Ik weet het niet, ik heb er twee keer een monstertje van gehad en ik weet nog steeds niet of ik hem nou heel lekker of eigenlijk gewoon ranzig vind.
Chanel nr 5 is absoluut niet mijn smaak, maar een ultieme klassieker, dus veel mensen zullen het niet met me eens zijn.

Ik heb vandaag de primer combi van Sjulia weer getest met weer een andere foundation. De Catrice HD liquid coverage. Vandaag mocht ik weer eens op mijn werk zijn, maar ik heb het grootste deel van de tijd dat ik er was (van acht tot twee) een mondkapje gedragen. Nul keer bijgepoederd! Ik ben net terug van een lange wandeling, en het zit nog steeds heel behoorlijk! Dus vandaag ben ik weer erg onder de indruk!
Het blijft toch heel vreemd, dat iets met de ene foundation geweldig werkt en met de andere merk je helemaal geen verschil met anders!
Ik vind hem zo op het kartonnetje lekker. Maar ik kan het pas echt zeggen als ik hem op de huid gedragen heb. Normaliter ben ik niet zo van de Chloe, ik weet niet, altijd een net niet geur of zo. Daarom was ik eigenlijk verrast toen ik deze rook. En de Chanel vind ik heerlijk, maar een hele fles? Nee, dat niet. Daarom ben ik nog steeds blij met parfumado, elke maand een geurtje, al mis ik wel de grotere merken soms. Deze maand voor mijn man besteld, vind hij ook leuk. Mijn all time favourite geur is toch wel molecule 01, daar heb ik een fles van opgemaakt, nog nooit gebeurt!

DA’s toch ook wat, een high end primer met catrice foundation. Wat fijn dat het lekker werkt. Ben je al om om hem te bestellen?! 😅
Ik moet ook de hele dag een (chirurgisch) mondkapje op. En als je buiten loopt in de kou slaat er allemaal condens van je adem tegenaan, heel smerig. Opvallend, de L’Oréal foundation zit altijd aan de binnenkant van het mondkapje en de nars amper iets. Zegt ook iets over de houdbaarheid lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
26-01-2021 20:12
Vanavond trouwens shopping night bij Douglas. 25% korting op alles (behalve ongeveer 45 uitgesloten merken)
🙄🙄🙄
Alle reacties Link kopieren
Zomerkreeft schreef:
26-01-2021 20:47
Ja de shopping night, ik zit te twijfelen of ik Dior cool neutrals wil kopen of niet. Heeft iemand hier hem? En bevalt het?
Geen ervaring maar ziet er wel mooi uit! Iets wat ik elke dag zou kunnen pakken.
Alle reacties Link kopieren
Zomerkreeft schreef:
26-01-2021 20:47
Ja de shopping night, ik zit te twijfelen of ik Dior cool neutrals wil kopen of niet. Heeft iemand hier hem? En bevalt het?
Geen ervaring, maar ik heb wel het highlighter palet van die lijn. Niet echt super gelukkig mee. De bovenste twee zijn heel glitterig, en ook het soort glitter dat niet lekker opbrengt maar overal heen dwarrelt. De onderste twee zijn mooi. Maar het was een duur palet en uiteindelijk valt de helft dus tegen.
Maar goed, dat hoeft natuurlijk niet voor de cool neutrals te gelden.
Alle reacties Link kopieren
De review volgt donderdag :angel:
Alle reacties Link kopieren
Supersas09 schreef:
26-01-2021 20:50
Daarom ben ik nog steeds blij met parfumado, elke maand een geurtje,

DA’s toch ook wat, een high end primer met catrice foundation. Wat fijn dat het lekker werkt. Ben je al om om hem te bestellen?! 😅
Ik moet ook de hele dag een (chirurgisch) mondkapje op. En als je buiten loopt in de kou slaat er allemaal condens van je adem tegenaan, heel smerig. Opvallend, de L’Oréal foundation zit altijd aan de binnenkant van het mondkapje en de nars amper iets. Zegt ook iets over de houdbaarheid lijkt me.
Oh ja, Parfumado is top! Ik heb nu een paar maanden pauze, maar ik ga het zeker wel een keer weer oppakken. Twee redelijk nieuwe favoriete geuren (niet via Parfumado) zijn Intimacy noir en Library of Fragrance tomato. Die laatste is een mini flesje geurolie, met zo'n rollerballetje. Ruikt niet super lang, maar verrukkelijk naar vers geplukte tomaten. Dat klinkt helemaal niet zo lekker, maar ik vind het een ontzettend lekkere, frisse en verrassende geur.

Ik weet nog niet of ik het ga bestellen. Ik neig nu naar ja. Maar ik heb nogal wat foundations zoals je weet (op het moment wel een stuk of tien, echt belachelijk, dat moet echt anders... maar ik watertand alweer bij een paar nieuwe releases...). Ik wil dus nog een paar combinaties meer proberen.
Alle reacties Link kopieren
Zomerkreeft schreef:
26-01-2021 21:27
De review volgt donderdag :angel:
Oh je hebt het gekocht! Leuk!
Ik hoop echt dat het je bevalt. Het is een duur product. Niet zo erg als je er verschrikkelijk blij mee bent, maar wel zuur als het dan tegenvalt. Fingers crossed!
Alle reacties Link kopieren
Welke foundation van Nars heb jij trouwens, Sas?
Het enige wat ik van Nars heb is de orgasm blush, en die vind ik eigenlijk nogal tegenvallen. Maar hun foundations staan hoog aangeschreven.
Alle reacties Link kopieren
Zomerkreeft schreef:
26-01-2021 21:27
De review volgt donderdag :angel:
Woehoe!
Alle reacties Link kopieren
Ik vergis me me, het is de urban decay: https://www.iciparisxl.nl/nl/urban-dec ... rator-35ml
Medium dekking. Maar voor mij helemaal prima. Ik houd toch wel van dit soort producten, net als de L’Oréal tinted watercream.
O ja, de orgasm blush. Nee, overhyped in mijn ogen.

Tomatengeur? Dat ga ik opzoeken op fragantica, heel bijzonder.

Misschien als je 1 foundation op hebt gemaakt mag je deze vervangen!💡 En het gaat toch om de primer? Dan probeer je het echt echt echt de allerlaatste keer en dan is het klaar.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
26-01-2021 21:35
Oh je hebt het gekocht! Leuk!
Ik hoop echt dat het je bevalt. Het is een duur product. Niet zo erg als je er verschrikkelijk blij mee bent, maar wel zuur als het dan tegenvalt. Fingers crossed!
Ja, ik hoop ook dat het wat vind :D
Supersas09 schreef:
26-01-2021 21:47
Woehoe!
:D
Nog meer voorpret door dit forum!
:cheer2:
zomerkreeft wijzigde dit bericht op 26-01-2021 22:07
Reden: Aanvulling
18.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik had vandaag de chloe nomade geur op gedaan. Afgekeurd! Na een uur ruikt het bij mij naar een herengeur. Hij blijft wel goed hangen, wat dus jammer is, want als ik even mijn sjaal afdeed dan rook ik weer de herengeur. Heel typisch en lang leve de testers!
Ik dacht, ik deel nog even deze ontzettend belangrijke info!😃
Alle reacties Link kopieren
Supersas09 schreef:
27-01-2021 22:30
Nou, ik had vandaag de chloe nomade geur op gedaan. Afgekeurd! Na een uur ruikt het bij mij naar een herengeur. Hij blijft wel goed hangen, wat dus jammer is, want als ik even mijn sjaal afdeed dan rook ik weer de herengeur. Heel typisch en lang leve de testers!
Ik dacht, ik deel nog even deze ontzettend belangrijke info!😃
Ja precies. Ontzettend belangrijk, want ik zat me al die tijd af te vragen of ik het niet tóch heel lekker vond. Geschrapt uit mijn hoofd. Bedankt!
Ik weet niet wat ik heb, maar ik voel me ontzettend kooplustig. Ik probeer het echt even te laten, maar het verlanglijstje in mijn hoofd groeit.
Douglas heeft een nieuw merk: Mesauda Milano, ziet er interessant uit. Mooie oogschaduw zo te zien.
Smashbox heeft een nieuwe tinted moisturizer
Guerlain, Huda Beauty en Shiseido hebben nieuwe foundations waar ik erg nieuwsgierig naar ben. Maar dat is al helemaal het laatste waar ik meer van nodig heb.
Ik weet niet, gewoon even een koopaanval. Kan ooit een paar dagen aanhouden, maar beter om er niet aan toe te geven. Komen meestal niet de beste beslissingen uit voort.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
27-01-2021 22:44
Ja precies. Ontzettend belangrijk, want ik zat me al die tijd af te vragen of ik het niet tóch heel lekker vond. Geschrapt uit mijn hoofd. Bedankt!
Ik weet niet wat ik heb, maar ik voel me ontzettend kooplustig. Ik probeer het echt even te laten, maar het verlanglijstje in mijn hoofd groeit.
Douglas heeft een nieuw merk: Mesauda Milano, ziet er interessant uit. Mooie oogschaduw zo te zien.
Smashbox heeft een nieuwe tinted moisturizer
Guerlain, Huda Beauty en Shiseido hebben nieuwe foundations waar ik erg nieuwsgierig naar ben. Maar dat is al helemaal het laatste waar ik meer van nodig heb.
Ik weet niet, gewoon even een koopaanval. Kan ooit een paar dagen aanhouden, maar beter om er niet aan toe te geven. Komen meestal niet de beste beslissingen uit voort.
Oww, herkenbaar. Wat bij mij helpt is door mijn eigen stash heen gaan en oude dingen herontdekken. En bij Douglas, look fantastic of al die andere sites mijn mandje volgooien en vervolgens niet afrekenen. Of een poosje laten staan en dan later nog eens kijken. Vaak denk ik dan: Wat dacht ik?! Sterkte!😅😄
Alle reacties Link kopieren
Die Huda beauty, bedoel je dan de stick foundation? Want daar ben ik ook wel benieuwd naar... (Niet dat ik je kooplust verder aan wil wakkeren...)
Alle reacties Link kopieren
Douglas heeft Pat McGrath toegevoegd... Nu nog Fenty en Tarte en ik heb die Franse Sephora niet meer nodig.
Alle reacties Link kopieren
MrsDuck schreef:
27-01-2021 23:01
Douglas heeft Pat McGrath toegevoegd... Nu nog Fenty en Tarte en ik heb die Franse Sephora niet meer nodig.
En colourpop zou leuk zijn. Lekker mid-price voor als je jezelf iets cadeau wil doen maar eigenlijk onnodig is....
Alle reacties Link kopieren
Ja, Colourpop met een Europese webshop zou ook leuk zijn... Scheelt douane. Alhoewel, voor mijn portemonnee beter van niet :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Net even gekeken... Pat McGrath... ik ken het merk van vlogs. Maar die prijzen.... ik vind niet snel iets erg duur maar 73 euro voor een foundation???

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven