Mode & Beauty alle pijlers

hoe belangrijk vind jij je uiterlijk en andere dingen?

28-11-2012 16:13 58 berichten
Hallo dames,ik wil even meteen zeggen dat dit geen poll of enquete is maar gewoon een normaal en gezellig kletstopic.Het onderwerp is duidelijk.Ik vind het aan de ene kant wel belangrijk om er verzorgd en leuk bij te lopen maar aan de andere kant zijn er ook een hoop andere dingen belangrijk voor mij.Ik ga regelmatig

naar de kapper,draag make-up,nagellack,sierraden,parfum,mooie kleren (waar ik me ook lekker in voel) en werk regelmatig mijn wenkbrauwen bij en scheer me geregeld (hoop dat ik het zo correct heb geschreven...Nederlands is namelijk niet mijn moedertaal).



S'ochtends als ik ga sporten draag ik meestal geen make-up omdat ik dan toch ga zweten.Vind het dan overbodig.Haar in een staat,sportkleren aan en that's it.Na het douchen tut ik me weer op.



Verder vind ik mijn gezondheid ook belangrijk.Zo sport ik 6 uur

per week om mijn conditie bij te houden en natuurlijk ook voor een

mooi figuur maar ook voor een social leven en omdat ik het leuk vind.Verder werk ik 4 dagen per week met veel plezier als vrijwilligster in een verpleeghuis waar ik samen met andere vrijwilligers een hoop activiteiten met de bewoners doe of sommige ook bezoek.Dat geeft me ontzettend veel zelfvertrouwen.Die complimenten vind ik ook even belangrijk als een compliment over een leuke bloes of kapsel.



Daarnaast lees ik veel,hou ik van cultuur en vreemde talen.



Die combinatie zoals nu bevalt me erg goed.



Ik hoop dat er niet teveel spel-en taalfouten in mijn text zitten.(Zoals ik al zei,ik ben niet van Nederlandse komaf).
Alle reacties Link kopieren
Hee geraldine, ben je een tijd weggeweest?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook heel belangrijk dat mijn haar en make-up altijd goed zit, en natuurlijk zijn ook andere dingen belangrijk of soms nog wel belangrijker. Maar mij zie je niet buiten zonder make up en haren gedaan,



En ohja, respect voor je dat je 4 hele dagen als vrijwilliger werkt.Pff ik zou het niet kunnen, maar respect voor jou;)
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Met uiterlijk ben ik eigenlijk helemaal niet bezig. Ik verzorg mezelf goed wat hygiëne betreft, maar verder doe ik niet echt veel moeite om mijn kapsel in model te brengen, gebruik ik geen make-up en ga ik meestal te deur uit zonder in de spiegel te hebben gekeken.

Naar de kapper ga ik eens per 3 a 4 maanden.

Parfum gebruik ik meestal dagelijks, maar soms vergeet ik het ook wel.



Ik eet gezond maar ben niet veel bezig met mijn figuur. Het blijft zoals het is, ik sport wel, maar dat doe ik vooral om sterker te worden fysiek, niet om een goed figuur te behouden. Ik sport ca 3 uur in de week.



Kleding is nauwelijks belangrijk voor me. Ik heb een aantal nette kledingstukken, voor als ik moet werken of solliciteren, maar thuis maakt het me niet veel uit of het er netjes uitziet. Ik heb leuke setjes, het is ook weer niet dat ik er slonzig uitzie.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind mijn uiterlijk belangrijk.

Daarom eet ik gezond, drink ik 2 liter water en sport ik elke dag minimaal een half uur.

Daarentegen draag ik geen makeup, zelden parfum en heb geen bomvolle inloopkast met de nieuwste mode.

Ik ga 1x per drie maanden naar de kapper en heb een paar sieraden die ik zo af en toe draag.

Volgens mij hou ik ervan om minimalistisch te leven
quote:Tomatensoep schreef op 28 november 2012 @ 16:16:

Hee geraldine, ben je een tijd weggeweest?



Ha Tomatensoep,ik heb het vrij druk en op sommige dagen ben ik

alleen thuis om te eten en te slapen (dit i.v.m. mijn vrijwilligerswerk).Maar ik wil proberen om toch af en toe een beetje tijd vrij te maken om te forummen.
Alvast bedankt voor jullie reacties!Vind het interessant om de verschillende verhalen of uiterlijk en natuurlijk ook andere dingen

te lezen. Ijdel ben ik tot een bepaald punt maar het is geen

obsessie.Mezelf dichtplamuren zal ik nooit doen.Ik vind mezelf

zowel met als ook zonder make-up mooi.Make-up voegt iets toe

maar ik vind dat het een ieder zelf moet weten of zij make-up

draagt of niet.We zijn tenslotte niet allemaal hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
Haha eerlijk?

Ik kan er niets mee..met make up. Heel af en toe draag ik wat mascara en lipgloss, maar dat is het dan ook.

Ik vind het superknap hoe vrouwen zich mooi op maken.

Maar mijn fijne motoriek is niet echt optimaal en mijn geduld ook niet..hahaha..:P
Ik vind mijn uiterlijk wel belangrijk maar niet heel belangrijk.



Ik verzorg me goed, maak me op (als ik naar mijn werk ga of met een vriendin heb afgesproken, niet om naar de supermarkt te gaan op mijn vrije dag).

Ik let op wat ik eet en draag graag leuke kleding die goed past en staat (maar het hoeft niet duur te zijn). Een goed figuur vind ik wel belangrijk omdat ik me anders niet zo prettig voel.

Ik eet gezond, sporten is er de laatste tijd een beetje bij ingeschoten maar is normaal ook wel belangrijk voor me.



Maar ik ben dan weer niet van de sieraden, zonnebankjes, lange nagels etc. Ik rook, ook al weet ik dat het niet goed is voor mijn huid (en longen natuurlijk). Ik ga alleen naar de kapper om mijn puntje bij te laten knippen, mijn pony doet een collega.



Kortom: ik ben redelijk blij met mijn uiterlijk, maar doe er niet veel aan... Mijn gezin, vriendschappen, werk en familie vind ik veel belangrijker.
Opmaken is voor mij trouwens een beetje foundation, oogschaduw en mascara.

Lippenstift, eyeliner en rouge vind ik bij mij too much, staat me niet..
noodles,zonnebank heb ik nooit wat mee gehad.Ik laat deze trend dan ook langs me heen gaan.Hoef niet zo nodig bruin te

zijn in de winter.Lange nagels hou ik ook niet van.Ze breken zo

snel bij mij.Dus ik knip ze regelmatig maar lakken doe ik ze wel.

Ben trouwens ook blij met mijn uiterlijk maar zoals ik boven ook al

zei vind ik mijn familie,vrienden en vrijwilligerswerk ook erg belangrijk.Verheug me ook weer op morgen.Heerlijk een hele dag

werken en plezier hebben!
quote:Geraldine schreef op 28 november 2012 @ 16:42:

noodles,zonnebank heb ik nooit wat mee gehad.Ik laat deze trend dan ook langs me heen gaan.Hoef niet zo nodig bruin te

zijn in de winter.Lange nagels hou ik ook niet van.Ze breken zo

snel bij mij.Dus ik knip ze regelmatig maar lakken doe ik ze wel.



Heb ik ook geraldine!

Zonnebank hoeft echt niet van mij, ik ben vrij witjes maar dat hoort bij mij

Mijn nagels zijn verzorgd, maar ik lak ze niet (is ook niet handig voor mij, ben docent kunstvakken).



Ik heb wel een schoenentik, ik heb gênant veel schoenen
Je kunt natuurlijk net zo goed je familie, vrienden etc erg belangrijk vinden maar je uiterlijk ook..



Vandaag een mooi compliment van een leerling gekregen, ik kwam even binnen bij mijn mentorklas om iets door te geven toen een leerling zei: "mevrouw, wat bent u toch mooi"



Schattig toch!?
Alle reacties Link kopieren
Heel wisselend. Ik zal niet snel in fleecetrui naar een feestje gaan. Als de gelegenheid er is trek ik wel alles uit de kast.



Maar in het dagelijks leven ga ik vaak genoeg zonder make-up de deur uit. Haar doe ik soms in een simpel staartje en nagellak heb ik al jaren niet gebruikt (maar ik heb ook geen mooie nagels en benadruk liever mijn polsen door mooie armbanden, bijvoorbeeld)



Toch maak ik me er op mijn manier wel druk om. Ik wil dat mijn haar mooi blijft en vlecht het voor het slapen gaan. Ik ben iets zwaarder geworden en dat moet er dan wel per se weer af. En als ik bijv ff snel van huis ga voor een boodschap (onverzorgd) en ik kom een oude bekende tegen dan baal ik daar ook van.

Bovendien moeten mijn wenkbrauwen altijd netjes zijn. Als ik een verdwaalde haar tegenkom koop ik desnoods een nieuw pincet om hem weg te krijgen. Dat dan weer wel
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Ik heb ook veel schoenen,denk iets van 50 paar?Mijn vriendin heeft zelf 260,maar dat is nou niet mijn streef hoor.Ja zoals je al zegt vind ik beide voor mezelf belangrijk.Er zitten trouwens een hoop mensen in het verpleeghuis waar ik werk die er nog

erg goed eruitzien.Nagels lacken is bij de dames hartstikke hip.



Wat een mooi compliment kreeg je toch,prachtig!
Alle reacties Link kopieren
Uiterlijk vind ik heel erg belangrijk. Ik draag nooit make up (niet nodig vind ik) maar heb wel altijd een beetje een kleurtje (zonnebankje eens in de drie weken en ja, uiteraard 'beschermd' en met een factortje) en ik ben heel trots op en blij met mijn figuur (op mijn leeftijd ). Ik vind mijn huid extreem belangrijk dus doe ik heel veel aan huidverzorging. Ik heb nog geen rimpels, dat ligt niet aan de cremetjes maar is erfelijk zo bepaald. En ik wil gewoon heel graag geloven dat die cremetjes werken Ik hou mijn wenkbrauwen wekelijks bij, scheer mezelf dagelijks en ga om de vier weken naar de kapper. Aan mij nagels doe ik niks omdat ik lange nagels zelf gewoon erg lelijk vind. Die hou ik gewoon kort.



Maar ik ben voornamelijk met mijn lichaam bezig. Ik train dus wel, heb buikspieren, volle borsten die niet hangen, een goeie kont, een prima lengte en heb een zandloper figuur. Ik let op wat ik eet, ik balans als ik een dag overeet en ik hou mijn gewicht constant tussen de 57 en 58 kilo. Er blubbert/lubbert/hangt echt helemaal niks. Ik kan daar wel wat in doorslaan moet ik toegeven. Ik ben blij met mijn maat 36 en alhoewel maat 38 een hele prima maat is, is dat voor mij persoonlijk 'hel' bij wijze van en word ik daar doodongelukkig door. Ik heb ooit maat 38 gehad en als ik die foto's van toen zie ben ik toch echt wel behoorlijk fluffy met kwab armen en een plofkop met die 9 kilo extra gewicht bij mij. Nooit meer dus. Ik vind het een prima maat voor iedereen, maar niet voor mezelf.



Maar goed, make up/nagellak e.d. daar doe ik niet zo aan. Wil dat best een keer voor een feestje doen, maar verder vind ik het gewoon veel te veel tijd kosten.



Ik geef weer wel veel geld uit aan kleding en schoenen (vooral laarzen).
Alle reacties Link kopieren
Hmm ik vind uiterlijk belangrijk maar helaas kom ik er niet meer zoveel aan toe als ik zou willen ivm mn kindje van 10 wkn..

Ik doe wel iedere dag make up op, zonder ga ik de deur niet uit!

ook probeer ik genoeg beweging te krijgen omdat ik wel een beetje in vorm wil blijven, en probeer ik mn haar regelmatig bij te kleuren.

Verder trek ik, als ik niet aan het werk ben, graag leuke kleding aan, ben echt winkelverslaafd wat kleding betreft, en ook gek op schoenen, tassen en sieraden, mn kasten puilen uit!

Maar dingen als nagels lakken, pfff daar kom ik nu echt niet aan toe, dat komt hopelijk wel weer!
Wat goed dat je vrijwilligerswerk doet trouwens geraldine!



En Jl1986: 10 weken? Joh dat komt allemaal wel weer. Toen mijn zoontje 10 weken was liep ik nog dag in dag uit in mijn joggingbroek.. Gefeliciteerd met je kleintje trouwens
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk is het uiterlijk van belang. Het is zeker niet nodig om je gezicht met van alles in te smeren, maar een beetje verzorgd uiterlijk is bijna een verijste.



Ik vind het zelf heel erg smerig als je in het openbaar vervoer aan een persoon kan zien dat hij of zij zo uit het bed is gestapt. Een beetje water over je gezicht doet al heel wat wonderen. En ook diezelfde personen proberen hun ooghoeken schoon te krijgen met hun handen. Die zelfde handen raken weer van alles aan. Ook maar om te bedenken dat zo iemand je ook een handdruk geeft.



Als je echt aan je medemens wil denken en daarmee rekening wil houden, dan begin je met een beetje persoonlijke verzorging.



Het zijn toch van die kleine belangrijke zaken die het doen voor een zeer aangename samenleving? FreddyLO.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind uiterlijk helemaal niet zo belangrijk. Nog nooit van mijn leven make up gebruikt. Ruim 12 jaar geleden voor het laatst bij de kapper geweest. En met kleding ben ik met name altijd op de practische toer. Van een rimpeltje meer of minder lig ik niet wakker. En van mijn grijze haren al helemaal niet.

Een gezond lijf vind ik weer wel heel belangrijk. Goede voeding en voldoende beweging en met name sporten heeft weer wel prioriteit. En in die zin je lichaam op peil houden vind ik weer wel belangrijk. En zo ook goede hygiene.
quote:freddylo schreef op 28 november 2012 @ 17:28:

Ik vind het zelf heel erg smerig als je in het openbaar vervoer aan een persoon kan zien dat hij of zij zo uit het bed is gestapt. Een beetje water over je gezicht doet al heel wat wonderen. En ook diezelfde personen proberen hun ooghoeken schoon te krijgen met hun handen. Die zelfde handen raken weer van alles aan. Ook maar om te bedenken dat zo iemand je ook een handdruk geeft.



...

Het zijn toch van die kleine belangrijke zaken die het doen voor een zeer aangename samenleving? FreddyLO.Nou ja, beetje overdreven vind ik.. Als iemand in zijn ogen wrijft o.i.d. vind ik dat niet vies.
Alle reacties Link kopieren
Ja, belangrijk. Ook al weet ik, dat het dat niet zou moeten zijn.
Alle reacties Link kopieren
Heel belangrijk. Ik vind mijn uiterlijk leuk, zie er graag goed en apart uit. Ik speel er ook mee, afhankelijk van mijn gemoedstoestand en de gelegenheid waarvoor ik me kleed. Kleding is ook wel een hobby, heb een grote collectie, en zeker vijftig paar schoenen.



Ik sport 6x per week.

Ik werk thuis, en dan kleed ik me zeer casual en draag ik geen make-up. 't Maakt me dan niet uit of er iemand onverwacht langskomt, maar als ik naar buiten ga, als is het maar voor boodschappen, dan gebruik ik altijd een getinte dagcrème en wat make-up.

Als ik een afspraak, etentje o.i.d. heb, maak ik er meer werk van, dan ga ik heel graag op chic, met hoge hakken en mooie kleding. Ik lak vrijwel altijd mijn nagels.



Ik merk wel, dat met het klimmen der jaren er meer werk nodig is :-) en ik het sporten e.d. absoluut niet kan missen om strak en op gewicht te blijven. Maar het ouder worden heb ik op zich geen grote problemen mee, hoewel ik wel botox in mijn fronsrimpel laat spuiten, omdat ik die zeer overheersend en heel; 'somber' vind. Verder heb ik alleen wat lijntjes rond de ogen.

Ik laat mijn haar maandelijks knippen en verven, en voor hetzelfde 'naturel' resultaat als vroeger (tot op de schouders met slag) ben ik veel meer geld kwijt.



En Geraldine: menig Nederlander en medelander mag een voorbeeld nemen aan jouw correcte taalgebruik. Heel knap, ook wat je doet op vrijwilligersgebied. Hulde!
Zeker belangrijk. Ik zou nooit de deur uit gaan zonder te douchen en mijn haar te föhnen.

Make up draag ik ook dagelijks. Zelfs al ben ik alleen thuis en ga ik de deur niet uit. Verder heb ik mijn vinger- en teennagels altijd netjes gelakt. Ik voel mij anders zo naakt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind uiterlijk enigzins ook belangrijk, wil er altijd goed uitzien! maar als ik van te voren weet dat ik niet hoef bijvoorbeeld zondag, of op een andere dag, dan loop ik lekker zonder make-up rond. Maar als ik weg ga, dan doe ik altijd mascara op, verder niet zo veel. Maar vind het toch belangrijkste wat binnen in me zit-;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven