Mode & Beauty alle pijlers

Hoe red ik mij gezicht?

08-03-2021 20:39 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn gezicht zit onder de rode gevoelige vlekken.
Het is geen gezicht. Ik heb morgen en woe twee belangrijke presentaties op mijn werk, shit wat een timing.

Ik weet niet precies waar het door komt, het lijkt gekomen door of erger geworden door zonnebrand van jetske ultra ( die ik al een jaar gebruik) en/of pcle fluide.

Goed ik zit dus nu met die vlekken. Wat kan ik doen om de schade voor morgen te beperken? Ik heb er nu sudocreme op gesmeerd, dat prikt lichtjes. Ik heb vaseline, bepanthen, witte vaseline en litteken crème in huis. Verder vanalles van the ordinary maar dat laat ik mar even achterwege.

Ik wil de roodheid zoveel mogelijk terugbrengen in een nacht... wie heeft de gouden tip?
Alle reacties Link kopieren
Waarom precies heb je er sudocrem opgesmeerd? Ik zou het lekker met rust laten.
Alle reacties Link kopieren
Komkommer of iets anders verkoelends...
en morgenochtend gewoon een beetje water in gezicht spetten ipv hard schuren.
Hopelijk heb je wat foundation in huis als het je echt stoort?

Houd je er rekening mee dat anderen het echt minder zien dan jij zelf. Sterkte :there:
Alle reacties Link kopieren
Als je kamillethee in huis hebt zou je daar een kompres mee kunnen maken. Verder lijkt me een lauwe douche, wassen met alleen water en vroeg naar bed me de verstandigste route.
Alle reacties Link kopieren
Dus je zit met rode gevoelige vlekken en dan ga je er allerlei crèmes in en op smeren?

Ik zou eerder zeggen: Gewoon rustig laten herstellen dat gezicht.
En zo weinig mogelijk crèmes / zepen / olies en wat voor andere rommel erop.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Niets er op smeren, goed reinigen en make uppen overdag.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er niks opsmeren. Alleen even lichtjes wassen met lauwwarm water en daarna met rust laten. (Dus ook geen nachtcrème of zo.)
Trek morgen iets roods aan, dan is het minder opvallend dan dat je bijvb een witte bloes zou aandoen.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht sudocreme omdat dat goed werkt op een rode gevoelige geirriteerde huid. In ieder geval op billetjes!
Alle reacties Link kopieren
Is het geen hooikoorts?
Alles gebeurd met een reden
Alle reacties Link kopieren
Bloemetjefresia schreef:
08-03-2021 20:50
Ik dacht sudocreme omdat dat goed werkt op een rode gevoelige geirriteerde huid. In ieder geval op billetjes!
Maar als het een overgevoeligheidsreactie (of zelfs allergisch) is dan moet je je huid toch niet extra prikkelen?

Sowieso als iets prikt en dat is niet expliciet de bedoeling, zou ik het gauw afwassen.
Ik zou er niks op smeren nu. Klinkt als een allergische reactie op iets en dat wil je niet nog erger maken door er van alles op te smeren.
mntjee schreef:
08-03-2021 20:52
Is het geen hooikoorts?
Daar dacht ik ook aan, een cetirizine proberen morgen? Anti-histaminica, dus?
Ik heb laatst een allergische reactie van oogcrème gehad. Het advies was toen om het met een neutrale crème zoals vaseline, in te smeren en een allergiepilletje te nemen. Ik heb toen witte vaseline gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
Bloemetjefresia schreef:
08-03-2021 20:50
Ik dacht sudocreme omdat dat goed werkt op een rode gevoelige geirriteerde huid. In ieder geval op billetjes!
Nee, echt, op het gezicht werkt dat anders. Bij mij ook. Als ik vette vaseline achtige cremes op mijn rode vlekken in mijn gezicht smeer, komen daar dus ontstekingen en rode pukkels bij. Ook zwelt het met een beetje pech nog op.
De rode huid in het gezicht is ontzettend gevoelig en zou, zoals hierboven veelal gezegd wordt, voornamelijk met rust moeten worden gelaten.
Hoe meer je er af blijft, hoe sneller het wegtrekt.
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Hmmm ik ga het eraf halen.

Ik ben niet bekend met hooikoorts maar dat kan je zomaar ontwikkelen toch?
Bloemetjefresia schreef:
08-03-2021 21:06
Hmmm ik ga het eraf halen.

Ik ben niet bekend met hooikoorts maar dat kan je zomaar ontwikkelen toch?
Zeker. Meestal zit het er wel in, hoor, allergische reacties, maar het kan soms opeens sterker zijn dan anders. Ben je meer buiten geweest? Ook jeuk ervaren?
En ik zou je huid voorzichtig wassen met koud water, eventueel koelen (tegen de ontstekingsreactie: de roodheid) of met komkommerwater reinigen. Verder schoon koel kussensloop en niets op je gezicht smeren vannacht.
Alle reacties Link kopieren
Moet je morgen trouwens geen mondmasker op :-) ?

Dan let al niemand op de helft van je gezicht.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Bloemetjefresia schreef:
08-03-2021 21:06
Hmmm ik ga het eraf halen.

Ik ben niet bekend met hooikoorts maar dat kan je zomaar ontwikkelen toch?
Zeker weten ik kreeg het van de een op de andere dag op op 50 jarige leeftijd .
Dacht alleen eerst dat ik verkouden was en ontstoken ogen had. .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
08-03-2021 21:11
Moet je morgen trouwens geen mondmasker op :-) ?

Dan let al niemand op de helft van je gezicht.
Is via teams vanuit huis dus geen masker. Dat zou wel een goeie oplossing zijn geweest!
Alle reacties Link kopieren
JonathanStrange schreef:
08-03-2021 21:09
Zeker. Meestal zit het er wel in, hoor, allergische reacties, maar het kan soms opeens sterker zijn dan anders. Ben je meer buiten geweest? Ook jeuk ervaren?
Niet per se meer als anders maar ben vandaag wel een aantal keer buiten geweest.

Het jeukt niet. Wel gevoelig, warm, licht branderig, vlekkerig.

Ik kan die pilletjes morgen wel halen. Als het nou geen allergische reactie is kunnen die dingen dan kwaad?
Alle reacties Link kopieren
Wat je bij de drogist haalt, kan geen kwaad. Hooguit heb je last van de bijwerking.

Ik zou havermout in een washandje doen, natmaken en dan uitknijpen en daarmee over je gezicht gaan. Het werkt heel goed tegen allergische reacties en jeuk.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij hielp aloë vera-gel toen ik een allergische reactie had op zonnebrandcreme. Rode vlekken had ik die gruwelijk pijn deden.
Ik vind hier dingen van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven