Hoe snel groeien oorbelgaatjes dicht?
vrijdag 14 augustus 2026 om 15:06
Nee dat kan niet naar mijn idee, wat wel kan is dat er wellicht een korstje in komt als het nog niet goed genezen is. Mijn oorbel gaatjes zijn nog nooit dicht gegroeid en ik kreeg ze toen ik een jaar of 6 was. Soms heb ik jaren geen oorbellen in en dan weer wel. Soms lijkt er wel iets van vuil in te zijn opgehoopt maar dat is even doorprikken en klaar.
vrijdag 14 augustus 2026 om 15:48
Als je ze nog maar 5 weken hebt groeien ze sneller dicht, maar 1 uur lijkt me wel heel erg snel.
Mijn gaatje is na 1 dag dichtgegroeid toen ik nog niet zo lang oorbellen had (ik had maar 1 setje, oorbel kwijtgeraakt en mijn ouders gingen de volgende dag pas nieuwe oorbellen voor me kopen, toen kon hij er al niet meer in).
Nu kan ik veel langer geen oorbellen dragen zonder dat ze meteen dichtgroeien.
Mijn gaatje is na 1 dag dichtgegroeid toen ik nog niet zo lang oorbellen had (ik had maar 1 setje, oorbel kwijtgeraakt en mijn ouders gingen de volgende dag pas nieuwe oorbellen voor me kopen, toen kon hij er al niet meer in).
Nu kan ik veel langer geen oorbellen dragen zonder dat ze meteen dichtgroeien.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
vrijdag 14 augustus 2026 om 15:49
Na een uurtje niet nee. Maar ik had toen ik net gaatjes had wel veel moeite om andere oorbellen in te krijgen in het begin (gingen niet vanzelf recht door het gaatje). Dat had niks te maken met dichtgroeien, ik wisselde ze altijd meteen om voor andere oorbellen.
Pas na een paar maanden werd dat beter.
Deels wennen/handigheid krijgen met indoen, deels verder genezen van gaatjes. Tip: oorlel naar de zijkant trekken terwijl je oorbel probeert in te doen (i.p.v. naar beneden), en in het begin alleen rechte stekertjes, geen haakjes.
Pas na een paar maanden werd dat beter.
Deels wennen/handigheid krijgen met indoen, deels verder genezen van gaatjes. Tip: oorlel naar de zijkant trekken terwijl je oorbel probeert in te doen (i.p.v. naar beneden), en in het begin alleen rechte stekertjes, geen haakjes.
zaterdag 15 augustus 2026 om 07:57
zaterdag 15 augustus 2026 om 08:07
Hangt ook van de leeftijd af begreep ik
Bij kinderen groeit het veel sneller dicht dan bij volwassenen. Maar bij mijn kind kreeg ik het advies om de schiet oorbellen een half jaar in te laten. Sommige klasgenootjes lachten mijn kind daarmee uit, maar er waren er ook die het opnieuw moesten laten schieten na 1 x oorbel kwijtraken.
Bij kinderen groeit het veel sneller dicht dan bij volwassenen. Maar bij mijn kind kreeg ik het advies om de schiet oorbellen een half jaar in te laten. Sommige klasgenootjes lachten mijn kind daarmee uit, maar er waren er ook die het opnieuw moesten laten schieten na 1 x oorbel kwijtraken.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in