Mode & Beauty alle pijlers

Hoe snel groeien oorbelgaatjes dicht?

13-08-2026 23:20 16 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi!

Hoe snel groeien de gaatjes in je oorlellen dicht? Stel je hebt ze al 5 weken en doet ze een uurtje uit, is er een kans dat ze zo snel dichtgroeien??
Dat kan echt niet. Niet bij een uurtje!
Nee dat kan niet naar mijn idee, wat wel kan is dat er wellicht een korstje in komt als het nog niet goed genezen is. Mijn oorbel gaatjes zijn nog nooit dicht gegroeid en ik kreeg ze toen ik een jaar of 6 was. Soms heb ik jaren geen oorbellen in en dan weer wel. Soms lijkt er wel iets van vuil in te zijn opgehoopt maar dat is even doorprikken en klaar.
Ik heb mijn derde en vierde gaatjes onlangs na jaren weer in gebruik genomen. Prikte er zo doorheen, alsof er de dag ervoor nog oorbellen in zaten.
Denk je serieus dat ze in een uur dicht kunnen groeien?
En hier heb je helemaal een profiel voor aangemaakt joh? :rofl:
Bij mij echt na 1 nacht al, de volgende ochtend moet ik al een beetje kracht zetten.
Als je ze nog maar 5 weken hebt, zou ik ze zeker nog even, een maand ofzo, dag en nacht dragen.
Het is wat het is.
Adjepatatje
Jankerd
Ligt misschien ook aan de leeftijd? Zoon had zo'n 2 maanden gaatjes, 1 nacht geen oorbel aan 1 oor en het was dichtgegroeid.
Als je ze nog maar 5 weken hebt groeien ze sneller dicht, maar 1 uur lijkt me wel heel erg snel.

Mijn gaatje is na 1 dag dichtgegroeid toen ik nog niet zo lang oorbellen had (ik had maar 1 setje, oorbel kwijtgeraakt en mijn ouders gingen de volgende dag pas nieuwe oorbellen voor me kopen, toen kon hij er al niet meer in).

Nu kan ik veel langer geen oorbellen dragen zonder dat ze meteen dichtgroeien.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Na een uurtje niet nee. Maar ik had toen ik net gaatjes had wel veel moeite om andere oorbellen in te krijgen in het begin (gingen niet vanzelf recht door het gaatje). Dat had niks te maken met dichtgroeien, ik wisselde ze altijd meteen om voor andere oorbellen.
Pas na een paar maanden werd dat beter.

Deels wennen/handigheid krijgen met indoen, deels verder genezen van gaatjes. Tip: oorlel naar de zijkant trekken terwijl je oorbel probeert in te doen (i.p.v. naar beneden), en in het begin alleen rechte stekertjes, geen haakjes.
Is het trouwens niet de bedoeling dat je ze de eerste paar weken/maanden niet uit doet? Wellicht is het advies nu anders want ik weet nog dat ik ze vroeger om de zoveel tijd moest draaien en dat wordt nu blijkbaar afgeraden.
Mijn blagen kregen als advies mee: 6 weken nooit eruit
6 maanden niet langer dan 24 uur
Ze zeggen nu 4 tot 6 weken (toen ik zelf 16 was en oorbellen kreeg ook).
Star⁴ schreef:
14-08-2026 15:21
En hier heb je helemaal een profiel voor aangemaakt joh? :rofl:
Je moet toch ergens een profiel voor aanmaken?
Ik heb onlangs ook, na tig jaar geen oorbellen, mijn derde gaatje weer eens geprobeerd. Ik prikte er idd zo doorheen alsof ik dagelijks oorbellen draag.

Na 5 weken zou ik niet te lang geen oorbellen in doen maar door een uurtje, of paar uurtjes, geen oorbellen groeien ze echt niet van dicht
Hangt ook van de leeftijd af begreep ik
Bij kinderen groeit het veel sneller dicht dan bij volwassenen. Maar bij mijn kind kreeg ik het advies om de schiet oorbellen een half jaar in te laten. Sommige klasgenootjes lachten mijn kind daarmee uit, maar er waren er ook die het opnieuw moesten laten schieten na 1 x oorbel kwijtraken.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven