Mode & Beauty alle pijlers

Hoe veel bhj's heb jij?

22-05-2020 18:50 156 berichten
En wat voor soorten en kleuren? Ik hou van lingerie!

Ik heb altijd gekleurde, effen, bloemetjes, met beugel en voorgevormd. Altijd. Nooit iets anders.
Ik heb een stuk of 10 denk ik. ik hou van lingerie. ( en van schoenen, tassen, kleding, sieraden enzovoort, maar nu even apart over lingerie. ).
Was ze ook altijd met de hand en ben er zuinig op.

Had ik al gezegd dat ik van lingerie hou?
:-D
Irish_Wasser_Woman schreef:
22-05-2020 18:55
Drie dezelfde sportbh's :mrgreen: En drie want; één aan, één in de was/op het rek, en één in de kast om aan te trekken als de was-bh nog niet droog is :-)
Dit. Vind een goedzittende bh belangrijk, en moet zwart zijn. Voor de rest geloof ik het wel. Vind bh's echt het minst boeiend om te kopen. Liever een leuk truitje ofzo, iets wat je tenminste ziet.

Parfum en sieraden vind ik ook veel leuker dan bh's.

Oh ja, en in waszakjes in de machine.
Ik heb drie beha's. Eentje draag ik heel vaak, eentje wat minder vaak, en eentje is zonder beugel, die draag ik 's avonds thuis. Het zijn allemaal zwarte/donkerblauwe minimizers. Het is de enige soort die ik nog wil dragen. Heb verder ook geen behoefte aan een ander soort.
Alle reacties Link kopieren
Te weinig haha. Serieus, ik draag bh's die eigenlijk al versleten zijn en goed voor het stort, maar ik vind de moed niet om nieuwe te gaan kopen.
leeg
Alle reacties Link kopieren
Kan iemand mij uitleggen wat er zo fijn is aan een BH in het dagelijks leven? Ik draag ze bijna nooit want ik vind het een vreselijk gevoel en ik mis het verder totaal niet. Snap dat als je netjes er uit wil zien, het een keuze is maar een BH dragen omdat dat fijner is, dat begrijp ik niet. Tenzij je echt enorm zwaar gebouwd bent, ok.

Ik merk altijd dat veel vrouwen het als een missie zien om mij toch aan zo'n ding te helpen. Dan gaan ze uitleggen dat er ook hele comfortabele BH's zijn. Alsof ik in de tijd dat ik nog dacht dat ik het sociaal en moreel verplicht was om er 1 aan te trekken, niet al alles heb geprobeerd.

Pas nog in een lingeriewinkel waar ik een onderhempje ging kopen. Zodra zo'n verkoopster merkt dat ik die afknel-dingen niet draag, komt er een soort zendingsdrang naar boven, lijkt het wel. Alle modellen werden uit de kast getrokken. Ik ben snel weer vertrokken. Brrr.
zorroo wijzigde dit bericht op 29-05-2020 12:39
Reden: tikfout
0.11% gewijzigd
“Als ondertussen de geest die liefde is ons allen maar leidt en beschermt. Dat is zo belangrijk.” Jeroen van Merwijk
Zorroo schreef:
29-05-2020 12:38
Kan iemand mij uitleggen wat er zo fijn is aan een BH in het dagelijks leven? Ik draag ze bijna nooit want ik vind het een vreselijk gevoel en ik mis het verder totaal niet. Snap dat als je netjes er uit wil zien, het een keuze is maar een BH dragen omdat dat fijner is, dat begrijp ik niet. Tenzij je echt enorm zwaar gebouwd bent, ok.

Ik merk altijd dat veel vrouwen het als een missie zien om mij toch aan zo'n ding te helpen. Dan gaan ze uitleggen dat er ook hele comfortabele BH's zijn. Alsof ik in de tijd dat ik nog dacht dat ik het sociaal en moreel verplicht was om er 1 aan te trekken, niet al alles heb geprobeerd.

Pas nog in een lingeriewinkel waar ik een onderhempje ging kopen. Zodra zo'n verkoopster merkt dat ik die afknel-dingen niet draag, komt er een soort zendingsdrang naar boven, lijkt het wel. Alle modellen werden uit de kast getrokken. Ik ben snel weer vertrokken. Brrr.

Klein maatje zeker? ;)

Geloof mij maar, vanaf een bepaalde cup is een beha echt fijn hoor.
Alle reacties Link kopieren
Zorroo schreef:
29-05-2020 12:38
Kan iemand mij uitleggen wat er zo fijn is aan een BH in het dagelijks leven? Ik draag ze bijna nooit want ik vind het een vreselijk gevoel en ik mis het verder totaal niet. Snap dat als je netjes er uit wil zien, het een keuze is maar een BH dragen omdat dat fijner is, dat begrijp ik niet. Tenzij je echt enorm zwaar bebouwd bent, ok.

Ik merk altijd dat veel vrouwen het als een missie zien om mij toch aan zo'n ding te helpen. Dan gaan ze uitleggen dat er ook hele comfortabele BH's zijn. Alsof ik in de tijd dat ik nog dacht dat ik het sociaal en moreel verplicht was om er 1 aan te trekken, niet al alles heb geprobeerd.

Pas nog in een lingeriewinkel waar ik een onderhempje ging kopen. Zodra zo'n verkoopster merkt dat ik die afknel-dingen niet draag, komt er een soort zendingsdrang naar boven, lijkt het wel. Alle modellen werden uit de kast getrokken. Ik ben snel weer vertrokken. Brrr.
Ik denk niet dat het fijner is. Bij een goede merk je niet dat je hem draagt, maar ‘s avonds gaan ze bijna altijd een beetje knellen dus dan gooi in hem uit. Zonder bh staat echt niet mooi onder mijn kleding. Misschien als je 25 bent en kleine borsten met onzichtbare tepels hebt, maar dames van mijn leeftijd hebben bijna allemaal dat de vulling meer aan de onderkant zit en prikkende tepels.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
29-05-2020 12:40
Klein maatje zeker? ;)

Geloof mij maar, vanaf een bepaalde cup is een beha echt fijn hoor.
Eh nee hoor. Behoorlijk vol. Maar stevig (ondanks leeftijd).
“Als ondertussen de geest die liefde is ons allen maar leidt en beschermt. Dat is zo belangrijk.” Jeroen van Merwijk
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
29-05-2020 12:42
Ik denk niet dat het fijner is. Bij een goede merk je niet dat je hem draagt, maar ‘s avonds gaan ze bijna altijd een beetje knellen dus dan gooi in hem uit. Zonder bh staat echt niet mooi onder mijn kleding. Misschien als je 25 bent en kleine borsten met onzichtbare tepels hebt, maar dames van mijn leeftijd hebben bijna allemaal dat de vulling meer aan de onderkant zit en prikkende tepels.
Waarom vrouwen sinds de nieuwe eeuw ineens geen tepels meer mogen hebben, begrijp ik ook niet. Bizarre preutsheid vind ik dat.
“Als ondertussen de geest die liefde is ons allen maar leidt en beschermt. Dat is zo belangrijk.” Jeroen van Merwijk
Alle reacties Link kopieren
Zorroo schreef:
29-05-2020 12:44
Waarom vrouwen sinds de nieuwe eeuw ineens geen tepels meer mogen hebben, begrijp ik ook niet. Bizarre preutsheid vind ik dat.
Van mij mag het, maar ik voel me er niet prettig bij als ik het zelf heb. Je wilt niet dat de aandacht daar heen gaat.
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
29-05-2020 12:47
Van mij mag het, maar ik voel me er niet prettig bij als ik het zelf heb. Je wilt niet dat de aandacht daar heen gaat.
Juist omdat het nu zo angstvallig bedekt wordt, gaat de aandacht erheen als het zichtbaar is. In de jaren 80 en 90 was het doodnormaal en was het helemaal geen ding. Ik word oud geloof ik...
“Als ondertussen de geest die liefde is ons allen maar leidt en beschermt. Dat is zo belangrijk.” Jeroen van Merwijk
Zorroo schreef:
29-05-2020 12:38
Kan iemand mij uitleggen wat er zo fijn is aan een BH in het dagelijks leven? Ik draag ze bijna nooit want ik vind het een vreselijk gevoel en ik mis het verder totaal niet. Snap dat als je netjes er uit wil zien, het een keuze is maar een BH dragen omdat dat fijner is, dat begrijp ik niet. Tenzij je echt enorm zwaar gebouwd bent, ok.

Ik merk altijd dat veel vrouwen het als een missie zien om mij toch aan zo'n ding te helpen. Dan gaan ze uitleggen dat er ook hele comfortabele BH's zijn. Alsof ik in de tijd dat ik nog dacht dat ik het sociaal en moreel verplicht was om er 1 aan te trekken, niet al alles heb geprobeerd.

Pas nog in een lingeriewinkel waar ik een onderhempje ging kopen. Zodra zo'n verkoopster merkt dat ik die afknel-dingen niet draag, komt er een soort zendingsdrang naar boven, lijkt het wel. Alle modellen werden uit de kast getrokken. Ik ben snel weer vertrokken. Brrr.
Dat gevoel van losse zwabberende borsten is toch helemaal niks? Naast dat het er, tenzij je heel jong en heel pront bent, gewoon minder goed uitziet van die lage unsupported borsten.

Ik draag het liefst zoveel mogelijk een beha, vind het heel erg fijn als de boel een beetje bij elkaar gehouden wordt. Ook nooit last van knellen of wat dan ook.
Zorroo schreef:
29-05-2020 12:49
Juist omdat het nu zo angstvallig bedekt wordt, gaat de aandacht erheen als het zichtbaar is. In de jaren 80 en 90 was het doodnormaal en was het helemaal geen ding. Ik word oud geloof ik...
Het ziet er echt niet uit hoor.
Alle reacties Link kopieren
Op het moment zeven. 1 balconette in zwart en felblauw, voor als ik iets aan heb waar je anders de randen van de bh ziet en dan nog een petrol (die helaas bijna ter ziele is) een knalrode, een donkerblauwe, een poederblauwe, een smaragdgroene en een rozerode. Allemaal met beugel maar zonder voorgevormde cup.

@Zorroo: mijn borsten zijn én niet zo stevig meer, én erg groot. Als ik zonder bh rondloop zwiepen ze onder mijn shirtje heen en weer. Dat ziet er echt niet uit en daarnaast krijg ik dan last van schuurplekken op mijn tepels. Nee, dank je wel...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
29-05-2020 12:57
Het ziet er echt niet uit hoor.
Dat idee is gewoon in je hoofd gevormd door de nu heersende norm. Waarom zou het bij vrouwen er niet uitzien en bij mannen wel? Zie bij kerels vaak genoeg tepels door hun shirt heen prikken.
zorroo wijzigde dit bericht op 29-05-2020 13:10
0.17% gewijzigd
“Als ondertussen de geest die liefde is ons allen maar leidt en beschermt. Dat is zo belangrijk.” Jeroen van Merwijk
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
29-05-2020 12:57
Het ziet er echt niet uit hoor.
Dat went volgens mij.

Maar misschien moet je daarvoor bijna 50 zijn, en man.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er 18 waar van 8 beugel bh’s die niet voorgevormd zijn. Ik haat echt voorgevormde bh’s en 10 bralettes (als ik het goed schrijf) bh’s waar geen beugels in zitten. Heerlijk, alsof je er geen aan hebt haha. Ik heb ze in allerlei kleuren.
Smile, it looks good on you.
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
29-05-2020 12:57
Het ziet er echt niet uit hoor.
Tepels zien er niet uit? Wat raar.. We hebben ze allemaal, en zijn toch gewoon onderdeel van ons lijf? Mij maakt het echt niet uit hoor als iemand ziet dat ik tepels heb..
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Zorroo schreef:
29-05-2020 12:38
Kan iemand mij uitleggen wat er zo fijn is aan een BH in het dagelijks leven? Ik draag ze bijna nooit want ik vind het een vreselijk gevoel en ik mis het verder totaal niet. Snap dat als je netjes er uit wil zien, het een keuze is maar een BH dragen omdat dat fijner is, dat begrijp ik niet. Tenzij je echt enorm zwaar gebouwd bent, ok.

Ik merk altijd dat veel vrouwen het als een missie zien om mij toch aan zo'n ding te helpen. Dan gaan ze uitleggen dat er ook hele comfortabele BH's zijn. Alsof ik in de tijd dat ik nog dacht dat ik het sociaal en moreel verplicht was om er 1 aan te trekken, niet al alles heb geprobeerd.

Pas nog in een lingeriewinkel waar ik een onderhempje ging kopen. Zodra zo'n verkoopster merkt dat ik die afknel-dingen niet draag, komt er een soort zendingsdrang naar boven, lijkt het wel. Alle modellen werden uit de kast getrokken. Ik ben snel weer vertrokken. Brrr.
Nou, ik vind dat losse gezwabber onder een shirtje echt een vreselijk gevoel. Dus altijd een BH aan. En in sommige kleding gaat het ook langs je tepels schuren als je er geen aan heb, Auw!

En daarbij staat het onder veel kleding ook gewoon mooier, niet alleen de tepels maar ook gewoon de vorm.

Maar ik heb blijkbaar ook fijne BH’s want ik voel ze niet zitten en heb echt nooit dat ik ze direct uit doe als ik thuis kom. Behalve dan toen ik zwanger was en eigenlijk gewoon een ander maatje/soort moest hebben ;-)
Alle reacties Link kopieren
Lang leve de 80's
https://www.google.com/url?sa=i&url=htt ... AdAAAAABAK

:heart: :heart:
“Als ondertussen de geest die liefde is ons allen maar leidt en beschermt. Dat is zo belangrijk.” Jeroen van Merwijk
Alle reacties Link kopieren
Nijn5 schreef:
29-05-2020 13:12
Nou, ik vind dat losse gezwabber onder een shirtje echt een vreselijk gevoel. Dus altijd een BH aan. En in sommige kleding gaat het ook langs je tepels schuren als je er geen aan heb, Auw!
Misschien heb ik dus gewoon geluk met mijn bouw. Grote borsten maar nooit last van gezwabber, tenzij ik een printje rek misschien.
Dat schuren komt doordat je tepels niks gewend zijn.
“Als ondertussen de geest die liefde is ons allen maar leidt en beschermt. Dat is zo belangrijk.” Jeroen van Merwijk
vrouw-92 schreef:
26-05-2020 10:31
Hele grote cup (E/F) en pas alleen hele dure BH's (zeer lastige vorm). Budgettechnisch dan ook niet haalbaar om op meer dan 3 BH's te komen. Eigenlijk draag ik er maar 2: sportBH en gewone BH. Dat is wat weinig, maar liever deze 2 die perfect zitten na heel erg lang zoeken dan heel veel.

Sowieso vind ik het verschrikkelijk om te kopen... zou er eigenlijk wel meer moeten hebben.
Gelukkig, ik ben dus niet de enige. Na de eerste pagina dacht ik al Wauw!
Hier dus ook "maar" drie :D
En met dezelfde reden. Mijn bh's kosten zo'n 80 a90 euro. Daar heb ik er gewoon geen 10 van :D
Alle reacties Link kopieren
strings-attached schreef:
29-05-2020 13:22
Gelukkig, ik ben dus niet de enige. Na de eerste pagina dacht ik al Wauw!
Hier dus ook "maar" drie :D
En met dezelfde reden. Mijn bh's kosten zo'n 80 a90 euro. Daar heb ik er gewoon geen 10 van :D
Die van mij ook hoor. (maat 95H) Vandaar dat ik er geen hele hoop heb. Ik koop elk jaar 2 nieuwe en dan gaan de oudste twee er uit. Elke keer weer een rib uit mijn lijf, maar ze zitten fantastisch dus ik heb het er wel voor over. Ook fijn met wassen, drie in de was/aan de lijn en drie waar ik dan uit kan kiezen.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Zorroo schreef:
29-05-2020 13:19
Misschien heb ik dus gewoon geluk met mijn bouw. Grote borsten maar nooit last van gezwabber, tenzij ik een printje rek misschien.
Dat schuren komt doordat je tepels niks gewend zijn.

Wacht maar....ook voor jou gaat eens de zwaartekracht zijn werk doen :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Nijn5 schreef:
29-05-2020 13:12
Nou, ik vind dat losse gezwabber onder een shirtje echt een vreselijk gevoel. Dus altijd een BH aan. En in sommige kleding gaat het ook langs je tepels schuren als je er geen aan heb, Auw!

En daarbij staat het onder veel kleding ook gewoon mooier, niet alleen de tepels maar ook gewoon de vorm.

Maar ik heb blijkbaar ook fijne BH’s want ik voel ze niet zitten en heb echt nooit dat ik ze direct uit doe als ik thuis kom. Behalve dan toen ik zwanger was en eigenlijk gewoon een ander maatje/soort moest hebben ;-)
helemaal met je eens. Ik merk de laatste tijd wel dat ik toch weer eens andere bh`s moet kopen, de band is nu veelal wat strak, los ik op met van die tussenstukjes maar is natuurlijk niet zoals het hoort. Ik heb veel bh`s en veel daarvan al heel lang (goede kwaliteit blijkbaar). Ik mag me wel weer eens verwennen met een zwikke nieuwe en dan gooi ik de kutdingen eindelijk eens weg .
Alle reacties Link kopieren
Hasse88 schreef:
29-05-2020 13:03
Tepels zien er niet uit? Wat raar.. We hebben ze allemaal, en zijn toch gewoon onderdeel van ons lijf? Mij maakt het echt niet uit hoor als iemand ziet dat ik tepels heb..
Het schijnt nogal niet te kunnen, zichtbare tepels. Heb ik op dit forum geleerd. :)

Ik trek me er weinig van aan, alleen in de zomer als ik enkel een t-shirtje draag doe ik er tegenwoordig meestal wel iets bh-achtigs onder. Tegen priemende tepels en tegen mannen die kennelijk erg goed kunnen zien wanneer een vrouw geen bh aan heeft. Ik draag er eigenlijk nooit eentje (a-cup), maar ik kom de mannelijke helft van de mensheid graag tegemoet en draag een bh-ding onder een shirtje zodat zij niet zo afgeleid raken. ;-D
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven