Mode & Beauty alle pijlers

Hoe veel bhj's heb jij?

22-05-2020 18:50 156 berichten
En wat voor soorten en kleuren? Ik hou van lingerie!

Ik heb altijd gekleurde, effen, bloemetjes, met beugel en voorgevormd. Altijd. Nooit iets anders.
Ik heb een stuk of 10 denk ik. ik hou van lingerie. ( en van schoenen, tassen, kleding, sieraden enzovoort, maar nu even apart over lingerie. ).
Was ze ook altijd met de hand en ben er zuinig op.

Had ik al gezegd dat ik van lingerie hou?
:-D
Ik heb een la vol, in verschillende kleuren.

De meeste zijn voor als het oorlog wordt. Die zijn net niet de goede maat, zitten niet lekker of er is een beugel uit ontsnapt (of all of the above) - maar ik bewaar ze voor zwaardere tijden waarin er wereldwijde tekorten zijn, zeg maar - tijden waarin het echt de moeite waard is om ze alsnog te repareren en om sokken te stoppen.
Het kan ook zijn dat ik slecht ben in dingen weggooien.

Ik denk dat ik er effectief maar 4 van draag.
Ik heb er 10 waarvan 4 bralettes. Zojuist 2 nieuwe bralettes besteld (die van Sloggi Zero Feel, zaaalig) en dan gaan 2 oudere bh’s eruit waar je de elastiekdraadjes eruit ziet komen.

De overige 4 bh’s hebben geen vulling en zijn echt voor hartje zomer.

Ik heb ook nog 10 tank tops van de Hema maar deze pas ik helaas niet meer, ik bewaar ze toch maar voor betere tijden.
anoniem_181776 wijzigde dit bericht op 29-05-2020 20:07
0.00% gewijzigd
Zorroo schreef:
29-05-2020 12:38
Kan iemand mij uitleggen wat er zo fijn is aan een BH in het dagelijks leven? Ik draag ze bijna nooit want ik vind het een vreselijk gevoel en ik mis het verder totaal niet. Snap dat als je netjes er uit wil zien, het een keuze is maar een BH dragen omdat dat fijner is, dat begrijp ik niet. Tenzij je echt enorm zwaar gebouwd bent, ok.

Ik merk altijd dat veel vrouwen het als een missie zien om mij toch aan zo'n ding te helpen. Dan gaan ze uitleggen dat er ook hele comfortabele BH's zijn. Alsof ik in de tijd dat ik nog dacht dat ik het sociaal en moreel verplicht was om er 1 aan te trekken, niet al alles heb geprobeerd.

Pas nog in een lingeriewinkel waar ik een onderhempje ging kopen. Zodra zo'n verkoopster merkt dat ik die afknel-dingen niet draag, komt er een soort zendingsdrang naar boven, lijkt het wel. Alle modellen werden uit de kast getrokken. Ik ben snel weer vertrokken. Brrr.
Misschien omdat twee van die zwiebelende jello's niet echt ethisch verantwoord is?
Zorroo schreef:
29-05-2020 12:42
Eh nee hoor. Behoorlijk vol. Maar stevig (ondanks leeftijd).
Dat denk jij :D Niet voor niets dat jij de rest van de wereld als bh zendeling ziet natuurlijk :D
baukelien schreef:
29-05-2020 19:51
Ik heb er 10 waarvan 4 bralettes. Zojuist 2 nieuwe bralettes besteld (die van Sloggi Zero Feel, zaaalig) en dan gaan 2 oudere bh’s eruit waar je de elastiekdraadjes eruit ziet komen.
Ik heb dus deze week nav dit topic ook zo’n sloggi zero feel besteld, dat zit idd heerlijk :)
Hebben jullie er ook last van dat die sluiting op je rug zo irriteert? Is het niet de metalen sluiting dan voel ik wel weer het stiksel prikken en jeuken.
Alle reacties Link kopieren
strings-attached schreef:
29-05-2020 19:54
Dat denk jij :D Niet voor niets dat jij de rest van de wereld als bh zendeling ziet natuurlijk :D
Haha. Ik mag volgens mij echt niet klagen, maar kan zijn. :-D Evengoed, alles beter dan dat gekmakende gevoel van zo'n rotding, dag in dag uit.
En zelfs vrouwen met cup A dragen een BH, blijkt ook weer hier op hier het forum. Vanwege tepelvrees, en ik denk, omdat ze denken dat het "zo hoort". Het zit diep in onze cultuur gebeiteld.
“Als ondertussen de geest die liefde is ons allen maar leidt en beschermt. Dat is zo belangrijk.” Jeroen van Merwijk
Zorroo schreef:
29-05-2020 20:51
Haha. Ik mag volgens mij echt niet klagen, maar kan zijn. :-D Evengoed, alles beter dan dat gekmakende gevoel van zo'n rotding, dag in dag uit.
En zelfs vrouwen met cup A dragen een BH, blijkt ook weer hier op hier het forum. Vanwege tepelvrees, en ik denk, omdat ze denken dat het "zo hoort". Het zit diep in onze cultuur gebeiteld.
In een werksituatie is het zeer onprettig als je tepels eruit priemen, zeker als je tussen mannen werkt. Als je thuis bent is het misschien een ander verhaal.
Alle reacties Link kopieren
baukelien schreef:
29-05-2020 21:32
In een werksituatie is het zeer onprettig als je tepels eruit priemen, zeker als je tussen mannen werkt. Als je thuis bent is het misschien een ander verhaal.
Maar dat taboe bestond voor 2000 niet. Toen was het helemaal geen ding
We doen dit zelf met zijn allen. Als het gewoon algemeen is dat je vrouwentepels ziet, is het ook niks bijzonders meer. Bij mannen zie je ze toch ook door een T-shirt heen? Alles wat je tot taboe maakt, wordt aanstootgevend. Die oververhullende padded bh's en bikini's (zooo oncomfortabel want het blijft nat) zijn iets van de laatste 2 decennia.
(TO, sorry voor dit zijpad in je topic.)
“Als ondertussen de geest die liefde is ons allen maar leidt en beschermt. Dat is zo belangrijk.” Jeroen van Merwijk
Zorroo schreef:
29-05-2020 22:36
Maar dat taboe bestond voor 2000 niet. Toen was het helemaal geen ding
We doen dit zelf met zijn allen. Als het gewoon algemeen is dat je vrouwentepels ziet, is het ook niks bijzonders meer. Bij mannen zie je ze toch ook door een T-shirt heen? Alles wat je tot taboe maakt, wordt aanstootgevend. Die oververhullende padded bh's en bikini's (zooo oncomfortabel want het blijft nat) zijn iets van de laatste 2 decennia.
(TO, sorry voor dit zijpad in je topic.)
Ik heb ook gemerkt dat dit veranderd is sinds de jaren negentig, maar ik voel me niet geroepen dit te doorbreken want ik voel me liever comfortabel op mijn werk. Als dit nu de norm is pas ik me liever aan, op het werk tenminste.
Alle reacties Link kopieren
Zorroo schreef:
29-05-2020 20:51
Haha. Ik mag volgens mij echt niet klagen, maar kan zijn. :-D Evengoed, alles beter dan dat gekmakende gevoel van zo'n rotding, dag in dag uit.
En zelfs vrouwen met cup A dragen een BH, blijkt ook weer hier op hier het forum. Vanwege tepelvrees, en ik denk, omdat ze denken dat het "zo hoort". Het zit diep in onze cultuur gebeiteld.
Ja, ik ben schuldig. A cup, BH is echt helemaal nergens voor nodig als Buste Houder. Maar inmiddels 'geleerd' dat het not done is als zichtbaar is dat je geen BH draagt of erger nog: tepels die door je kleding heen zichtbaar zijn. Ik doe het niet altijd, want vaak draag ik meerdere lagen kleding en dan heb ik er geen zin in om ook nog een BH (of iets in die richting) te dragen, maar bij enkele shirtjes of bloesjes doe ik het meestal wel tegenwoordig.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
30-05-2020 08:42
Ja, ik ben schuldig. A cup, BH is echt helemaal nergens voor nodig als Buste Houder. Maar inmiddels 'geleerd' dat het not done is als zichtbaar is dat je geen BH draagt of erger nog: tepels die door je kleding heen zichtbaar zijn. Ik doe het niet altijd, want vaak draag ik meerdere lagen kleding en dan heb ik er geen zin in om ook nog een BH (of iets in die richting) te dragen, maar bij enkele shirtjes of bloesjes doe ik het meestal wel tegenwoordig.
Hier sluit ik me bij aan. Met cup 'uitermate verwaarloosbaar' is een bh zinloos. Niet passend te krijgen. En toch 'moet' het. Heel irritant

Ot: ik heb er 6. 3 padded zonder beugel voor t werk. 2 zwarte 1 witte .

En de andere 3 zijn sport bh's. Niet passend, puur voor het zichtbaar laten zijn dat ik wel een bh draag. Waarvan ik nu heb besloten dat die dus echt de recycling in gaan :proud:

Ow wacht, ik heb ook nog zoiets. Voor t voorspel :lol:
https://www.grandado.com/products/finet ... 8abeeaa85b
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik er vier of vijf heb, bh's zijn zo ontzettend duur dat zolang ik niet zeker weet dat ik de komende tien jaar dezelfde bhmaat houd er niet teveel koop. Heb ze helaas ook wel echt nodig, als ik geen bh of een slecht ondersteunende draag doet het na een paar minuten al pijn.

Oke, met even verder nadenken kom ik op vijf passende bh's, een sportbeha en een bikinitop die ik ook best als beha zou kunnen dragen. Daarnaast heb ik de bh's van een cupmaat kleiner gehouden, ik hoop zo ontzettend erg dat mijn borsten nog een cupmaat slinken.
lilalinda schreef:
22-05-2020 18:57
50?
Vooral zwart, wit en rood
Maar verder ook roze,bloemen, goud, streepjes etc
Met bijpassende slips (op kleur in bakjes in de la)
Gelukkig! Ben ik niet de enige met een best grote collectie.l en gesorteerd :proud: Bij mij in zwart, donkerblauw, wit en rood. Elke dag een schone slip met bijpassende schone bh.
Alle reacties Link kopieren
Calvin Klein bh’s zijn allemaal uitverkocht in mijn maat. Komt dat door de crisis? Calvin Klein is made in China en daarom misschien niet voldoende voorradig.
Alle reacties Link kopieren
Tepelvrees en tietschaamte heb ik zeker niet.
Kom nog uit de tijd dat je raar werd aangekeken als je niet topless op het strand lag (ja ook met je ouders,neefjes, iedereen erbij)

Iemand als Zorroo wijkt af van de norm door geen bh te dragen, iets wat ik helemaal prima vind en wat ze lekker zelf moet weten.

Als ik voor mezelf spreek: De hele dag een bh aan is ook geen uitgesproken hobby van mij maar ik dank god op de blote knietjes dat de dingen ooit zijn uitgevonden, net als ik dat blij ben dat er tampons bestaan, paraplu's en make-up. Ik moet er niet aan denken mijn memmen los in het kooitje te laten zwabberen, zou mij niet alleen zeer ongemakkelijk en raar voelen maar zou ook geen zin hebben in het geloer en het gestaar. Tieten spreken nu eenmaal tot de verbeelding, ga je denk ik nooit uitbannen.

Ongemakkelijk zou ik mij trouwens ook voelen als ik in mijn blote reet over straat ga maar ook daarin verschillen de meningen.

Los van de cupmaat die je draagt knapt elke vrouw op van een goedzittende bh net als een man opknapt van een goedzittend overhemd, boxershort etc. Dat is mijn mening.

Ik heb ooit een stagiaire aangesproken op het feit dat zij geen bh droeg en dat dit niet handig was m.b.t. de doelgroep, maar los daarvan een bh dragen op je werk vind ik toch wel onderdeel uitmaken van een standaard, net als je tanden poetsen en geen uur in de wind stinken, je bent niet alleen op de wereld tenslotte.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een cup D75 en dan kan ik echt niet zonder hoor, zeker niet op mijn werk. Zit niet prettig, ik heb echt ondersteuning nodig. Nog niet eens te spreken over sporten. Maar daarnaast staat mijn werkkleding ook mooier met een goede beha aan. Ik erger me er ook niet aan, behalve dat ik een paar moedervlekken heb op mijn rug die vaak net over zo'n randje vallen en dat irriteert soms wel een beetje.

Het valt of staat wel met een echt goede passende beha. Dat betekent niet meteen dat hij ook duur hoeft te zijn overigens. Alleen al de goede maat scheelt heel veel.
Alle reacties Link kopieren
Ik geef weinig om lingerie, het moet vooral lekker zitten. De laatste jaren draag ik eigenlijk alleen van die rekbare top-achtige modellen van de Action, kosten iets van 3 euro en zitten super. Ben een keer flink afgevallen en weer aangekomen, dus ik heb ze in verschillende maten. Zo ook nog veel beha's uit vroeger tijden. Er stond onlangs een oproepje op een lokale facebookgroep, van iemand die beha's inzamelt voor vrouwen in een ontwikkelingsland. Mooi, dacht ik, ik geef alles weg dat niet meer past of wat ik nooit draag, dat zijn er vast wel een stuk of tien. Slik... Ik haalde een mandje uit de kast met mooie beha's, nooit of hooguit een keer gedragen. Toen het laatje uitgemest waar voornamelijk al die rekbare dingen in zitten. Ik denk dat ik wel 40 beha's heb kunnen doneren... Schaamde me er wel voor. Ik had zelf geen idee dat ik er zo veel had.
Ik heb één mooi setje van Marlies Dekkers gehouden, ooit van mijn man gekregen maar zit niet lekker. Kon toch niet over mijn hart verkrijgen om dat weg te doen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Sport bh's meegeteld kom ik op minimaal 30, denk ik.
doornroosje75 wijzigde dit bericht op 31-05-2020 14:26
2.97% gewijzigd
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Kleinezon schreef:
30-05-2020 10:25

Ow wacht, ik heb ook nog zoiets. Voor t voorspel :lol:
https://www.grandado.com/products/finet ... 8abeeaa85b
Bedankt voor de tip. Leuk en niet duur!
Alle reacties Link kopieren
strings-attached schreef:
29-05-2020 19:54
Misschien omdat twee van die zwiebelende jello's niet echt ethisch verantwoord is?
Je bedoelt esthetisch, denk ik...? ;-D
Ik geloof niet meer in sprookjes.
beingandnothingness schreef:
30-05-2020 14:00
Ik denk dat ik er vier of vijf heb, bh's zijn zo ontzettend duur dat zolang ik niet zeker weet dat ik de komende tien jaar dezelfde bhmaat houd er niet teveel koop. Heb ze helaas ook wel echt nodig, als ik geen bh of een slecht ondersteunende draag doet het na een paar minuten al pijn.

Oke, met even verder nadenken kom ik op vijf passende bh's, een sportbeha en een bikinitop die ik ook best als beha zou kunnen dragen. Daarnaast heb ik de bh's van een cupmaat kleiner gehouden, ik hoop zo ontzettend erg dat mijn borsten nog een cupmaat slinken.


Wat vind jij ontzettend duur?
Ik kan altijd goed slagen bij de gemiddelde zaken als Hema, Zeeman, Livera, Hünkemoller enzovoort.

Als ik bij die laatste bh's koop als de derde gratis is, dan koop ik bh's van 29.95 per stuk en heb dan dus dan heb ik 3 bh's voor € 59.98 Ik vind dat niet heel duur.
Alle reacties Link kopieren
Georgia19zoveel schreef:
31-05-2020 17:05
Wat vind jij ontzettend duur?
Ik kan altijd goed slagen bij de gemiddelde zaken als Hema, Zeeman, Livera, Hünkemoller enzovoort.

Als ik bij die laatste bh's koop als de derde gratis is, dan koop ik bh's van 29.95 per stuk en heb dan dus dan heb ik 3 bh's voor € 59.98 Ik vind dat niet heel duur.
Ik hou van mooie lingerie maar ik vind het ook wel een dure liefhebberij. Ik heb wel BH's van 60 euro per stuk en neem er dan 2 bijpassende slips bij. Ik doe 2 dagen met dezelfde BH.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
28-05-2020 13:34
Ik draag uitsluitend de tri-action sportbeha's van Triumph (niet die met de brede achterkant, maar die andere). Ik heb cup 75E of 80D (verschilt soms van hetzelfde merk en type) en ik ben stinkend jaloers op jullie mooie setjes enzo. Ik vind geeneen beha mijn figuur flatteren, behalve bovengenoemde.
En aangezien het eindresultaat telt blijf ik daar maar bij.
Ik heb witte en zwarte, een stuk of 15 wel denk ik.

Edit: beugelbeha's vind ik verschrikkelijk. Ik heb er nog niet één gevonden die goed zat.

Tuurlijk bestaat die wel. Bijna niemand vindt direct het juiste model. Het is net als met jeans. Eindeloos zoeken en passen. Maar eenmaal gevonden, staat het superleuk. Ben je een 'basis' paspop met een omvang die past bij je cupmaat en liggen je borsten redelijk plat tegen je lichaam, pas je vaak het meest. Maar dat is maar een klein deel. Ik barst van de setjes maar er zijn hele merken die ik niet pas(!)
Heb je veel diepte in de cup nodig, kijk dan eens bij Prima Donna, Freya, Marlies Dekkers en Aubade. Is je borst platter tegen je lichaam, denk dan een Marie-Jo, Aubade, Simone Perele, enz.
De Franse merken lijken lichtvoetig, maar omdat ze zoveel verschillende modellen hebben, is er altijd iets dat past. Ook in de grotere maat. Kijk eerst naar de verschillende modellen per merk. Die staan uitgetekend in de catalogi en op hun websites. Je zult zien dat de basismodellen balconette, push up, half, 3/4 of full cup, enz in altijd terugkeren. Maak daarbij het onderscheid tussen wel- en niet voorgevormd, mede afhankelijk van het doel van de BH.
Een Push-up werkt meestal niet vanaf een C-cup. Fransen en Italianen (Malizia, La Perla) vallen klein in de cup. Marlies Dekkers, Freya en Prima Donna degelijk Hollands/Duits.
Chantal Thomass, Aubade en Marlies Dekkers vallen gemiddeld in de omvang. Lise Charmel ruim en Simone Perele en Marie Jo klein.
Van de basis series Space Odyssee en Dame de Paris van Marlies Dekkers past er altijd één(!)
Wil je een complete set, houd dan tevens rekening met je taille en lengte van je benen. Met korte pootjes staat een shortje niet, bij lange benen juist wel.

Jouw maat is niet uitzonderlijk. Er is genoeg te vinden, maar het vraagt wat onderzoek.
argentovivo wijzigde dit bericht op 03-06-2020 01:51
1.22% gewijzigd
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Alle reacties Link kopieren
p.o. dubbel
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven