Mode & Beauty alle pijlers

Hoe 'ver' wil je dat jouw parfum ruikt?

16-07-2020 12:31 367 berichten
Gisteren een discussie gehad met een paar vriendinnen, en ik ben benieuwd naar de meningen hier: Hoe ver wil je dat jouw parfum ruikt?
Ik hou mijn geur het liefst dicht bij me, maar een vriendin van me vindt het zonde van haar parfum als niet iedereen het kan ruiken.

Ik heb het hier dus over de sillage (geurspoor, trail of trace) en niet perse over de geur zelf.

Ik heb voor de poll ongeveer de sillagemeter van Fragantica aangehouden.

Hoe ver wil je dat jouw geur reikt?

Totaal aantal stemmen: 290

Zacht - de geur blijft dicht op de huid (38%)
Middelmatig - geur straalt binnen een armlengte uit (52%)
Zwaar - geur straalt 2-3 meter uit (7%)
Zeer Zwaar - de geur vult een ruimte (3%)
Ik heb voor middelmatig gekozen. Als je binnen een armlengte komt, mag je mijn parfum zeker ruiken. Maar het moet niet zo zijn dat je flauwvalt als ik een kamer kom in wasemen :proud:.

Ik vind het zelf trouwens wel prettig om parfum op een afstandje te ruiken, mits het een fijne geur is. Ik passeer regelmatig dames op leeftijd bij wie ik de parfum ruik die mijn (jong overleden) oma standaard droeg. Dat voelt altijd een beetje als thuiskomen :heart:.
Alle reacties Link kopieren
Niet ver. Ik had een keer dat ik een winkel binnenliep en de verkoopster mij vroeg welk geurtje ik op had. Het was Molecule 01, die ruik ik zelf bijna niet als ik em op heb. Ik liep daar dus in een megawolk - niet de bedoeling.
Armlengte afstand vind ik prettig. Ben dol op parfum. Liep jaren geleden niet een parfum topic? Ik las daar regelmatig mee om inspiratie op te doen. Kwam daar het luchtje Molecule tegen en die schijnt wel de ruimte te vullen dus ben met de tijd minder gaan sproeien.
Alle reacties Link kopieren
Mijn geurtje ruik je wel van verre, maar dat ruikt heel lekker. Een van mijn collega’s heeft altijd een soort van vanille/talkpoederachtige geur waar je direct van gaat hoesten.
Mijn zus is overgevoelig voor alle geurtjes. Laatst sloeg ze zelfs op tilt door mijn handcrème.
Alle reacties Link kopieren
Vraag eens hoe ver je het parfum van een ander wil ruiken, dan krijg je een hele andere uitslag van de poll.
Net zoiets als muziek. Als het je eigen muziek is heb je er niet snel last van. Maar van een ander is het al snel overlast.
impala wijzigde dit bericht op 16-07-2020 12:42
1.28% gewijzigd
.
Ik gebruik nu La Vie Est Belle van L'ancôme. Die mag van mij wel goed ver ruiken, zo'n lekker geurtje. Maar helaas krijg ik nooit de opmerking dat ik een lekker geurtje op heb :sigh:
Ik hou me altijd in bij het opspuiten omdat ik niet overheersend wil ruiken. Het is al snel teveel.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind parfum niets, je ruikt het lekkerst naar jezelf. Vind het ook een ander lastig vallen met je geur als je er veel van opdoet, beetje zoals je muziek op luidspreker zetten. Jou geurtje, jou muziek, lekker bij jezelf houden..
Alle reacties Link kopieren
PlayingTheAngel schreef:
16-07-2020 12:42
Ik vind parfum niets, je ruikt het lekkerst naar jezelf. Vind het ook een ander lastig vallen met je geur als je er veel van opdoet, beetje zoals je muziek op luidspreker zetten. Jou geurtje, jou muziek, lekker bij jezelf houden..
Dat dus!
.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk, buiten corona om, in een kantoortuin. Er zitten heel wat collega's met een geurtje op die ik van afstand ruik. Werkt voor mij niet fijn. Dus ik ga voor maximale armafstand en dan netjes één of twee spuitjes
Als iemand direct naast me staat mogen ze best een vlaag van mijn geur opvangen, maar liever niet verder dan dat.

De parfumwalm van een ander om me heen kan ik ook niet echt waarderen. Vooral in het openbaar vervoer krijg ik er hoofdpijn van.
Alle reacties Link kopieren
Niet al te ver graag, binnen armlengte. Soms zit ik op de fiets en komt er iemand langs, en dan ruik je zo'n walm. Dat vind ik niks. Ik draag meestal lichte geuren, bloemig en fris. Ik heb ook het idee dat die minder ver te ruiken zijn dan zware geuren.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
16-07-2020 12:41
Vraag eens hoe ver je het parfum van een ander wil ruiken, dan krijg je een hele andere uitslag van de poll.
Net zoiets als muziek. Als het je eigen muziek is heb je er niet snel last van. Maar van een ander is het al snel overlast.
Ik heb het inderdaad nog nooit echt lekker gevonden bij iemand (idem voor geurende body lotion ofzo). Soms is het ronduit hinderlijk, dan word ik er echt een beetje weeïg van (als het een zware geur is, of teveel en je zit gedwongen naast iemand in het OV ofzo). In mijn zwangerschap was het nog erger, toen ging ik soms bijna over mijn nek ervan (maar dat gold voor meer geuren toen).
KamilleT schreef:
16-07-2020 12:39
Mijn geurtje ruik je wel van verre, maar dat ruikt heel lekker. Een van mijn collega’s heeft altijd een soort van vanille/talkpoederachtige geur waar je direct van gaat hoesten.
Mijn zus is overgevoelig voor alle geurtjes. Laatst sloeg ze zelfs op tilt door mijn handcrème.
.....


Je snapt dat dat hele "lekker" subjectief is?
impala schreef:
16-07-2020 12:41
Vraag eens hoe ver je het parfum van een ander wil ruiken, dan krijg je een hele andere uitslag van de poll.
Net zoiets als muziek. Als het je eigen muziek is heb je er niet snel last van. Maar van een ander is het al snel overlast.
Ergens ging ik er vanuit dat wat voor jezelf opgaat ook voor een ander geldt. Naïef misschien.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend krijgt migraine van geurtjes, maakt niet uit welke. Daardoor ben ik echt veel minder gaan gebruiken. En als ik hem zie dus helemaal niets.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het niet fijn om een ander zijn parfum te ruiken, dus ik heb op zacht gestemd. Is toch leuker als die geur aan jou zit ipv aan een grote wolk om je heen?
KamilleT schreef:
16-07-2020 12:39
Mijn geurtje ruik je wel van verre, maar dat ruikt heel lekker. Een van mijn collega’s heeft altijd een soort van vanille/talkpoederachtige geur waar je direct van gaat hoesten.
Mijn zus is overgevoelig voor alle geurtjes. Laatst sloeg ze zelfs op tilt door mijn handcrème.

Vind jij!
Ik misschien wel niet.
Alle reacties Link kopieren
florita schreef:
16-07-2020 12:48
Ik heb het inderdaad nog nooit echt lekker gevonden bij iemand (idem voor geurende body lotion ofzo). Soms is het ronduit hinderlijk, dan word ik er echt een beetje weeïg van (als het een zware geur is, of teveel en je zit gedwongen naast iemand in het OV ofzo). In mijn zwangerschap was het nog erger, toen ging ik soms bijna over mijn nek ervan (maar dat gold voor meer geuren toen).
De sportschool is ook zon plek waar ik me vaak erger aan de parfumluchtjes van een ander. Dan nog liever zweet.
.
Alle reacties Link kopieren
PlayingTheAngel schreef:
16-07-2020 12:42
Ik vind parfum niets, je ruikt het lekkerst naar jezelf. Vind het ook een ander lastig vallen met je geur als je er veel van opdoet, beetje zoals je muziek op luidspreker zetten. Jou geurtje, jou muziek, lekker bij jezelf houden..
Nou dit inderdaad. Ik haat parfum. Ik word van de meeste geuren kotsmisselijk en licht in het hoofd. Vooral de zware geuren die wat oudere dames vaak gebruiken. Die ruiken het zelf niet meer, dus spuiten heel veel op. Met als gevolg dat de hele ruimte er naar ruikt.
Ik vind het echt in de categorie overlast vallen, teveel parfum.
Ik heb er wel eens een sollicitant om terug laten komen. Ik kon echt niet met haar in 1 ruimte zitten.
Maar goed, ik ben hier heel extreem in, dat weet ik van mezelf.
Alle reacties Link kopieren
Wij zaten vorige week in een luxe restaurant, voor een uitgebreid diner ter ere van onze trouwdag.

Na ons aperitief kwam er een tafel verderop een dame zitten, waarvan het parfum boven alle lekkere geuren van ons eten uit kwam.

Ronduit asociaal, zoveel parfum in een eetgelegenheid. Iedereen weet gewoon dat dat voor de andere gasten zeer onprettig en hinderlijk is.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
PlayingTheAngel schreef:
16-07-2020 12:42
Ik vind parfum niets, je ruikt het lekkerst naar jezelf. Vind het ook een ander lastig vallen met je geur als je er veel van opdoet, beetje zoals je muziek op luidspreker zetten. Jou geurtje, jou muziek, lekker bij jezelf houden..

Jezelf van vandaag wel, maar jezelf van gisteren, of nog langer, is niet altijd aangenaam voor een ander.
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 16-07-2020 12:56
0.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
16-07-2020 12:39
Mijn geurtje ruik je wel van verre, maar dat ruikt heel lekker.
.
Dan hoop ik je dus nooit tegen te komen in een restaurant.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
hippie_meisje schreef:
16-07-2020 12:42
Ik gebruik nu La Vie Est Belle van L'ancôme. Die mag van mij wel goed ver ruiken, zo'n lekker geurtje. Maar helaas krijg ik nooit de opmerking dat ik een lekker geurtje op heb :sigh:
Ik hou me altijd in bij het opspuiten omdat ik niet overheersend wil ruiken. Het is al snel teveel.
Deze vult denk ik wel de ruimte. Ik pik m er altijd uit als ik een ruimte binnen wandel. Vaak in het openbaar vervoer. Vind m niet storend overigens.
Ik zou willen dat anderen mij niet zo lastig zouden vallen met hun geur. Het is al snel zo veel. En ik vind geurtjes die verkocht worden bij een gemiddelde Douglas of Iciparis net zo veel diepgang hebben als een pak vruchtenhagel.

Er zijn een paar Douglassen waar de eigenaar nog echte parfum in het assortiment heeft maar al die fabriekmerken stinken wat mij betreft.

Ik ben voor optie 1 gegaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven