Mode & Beauty alle pijlers

Hoe word ik een meisje-meisje?

20-10-2013 21:18 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het afgelopen jaar heb ik ontzettend hard gewerkt aan mijn lijf: ik ben van een zak hooi met een buikje -door heel veel te sporten en gezond te eten- veranderd in een redelijk gestroomlijnd lichaam met een prima hoofd er op. Maar het ding is: ik ben nog altijd een soort jongetje... Dat wil zeggen: ik wil zo graag ook eens een meisje-meisje zijn. Maar hoe wordt je dat als je eigenlijk altijd je haar in een staartje draagt, 's ochtends hooguit een lik mascara in het kader van make-up opsmeer en gewoon écht geen talent heb voor het kopen van vrouwelijke kleding? Ik heb het al vaak geprobeerd, een VROUW te zijn in plaats van een jongensmeisje, maar het lukt niet zo goed.



Dus: waar te beginnen? Hoe word ik een meisje-meisje?!
quote:nlies schreef op 20 oktober 2013 @ 23:14:

jeukwoord nr 1: meisje-meisje







Ik ben ook geen meisje-meisje, maar wel een vrouw. Kreeg jaren geleden opeens de behoefte om vrouwelijker te zijn en kocht nagellak om mee te beginnen. Dat was dus eens en nooooooit meer.
Alle reacties Link kopieren
Hoe je het beschrijft wil je juist qua uiterlijk een meisjes-meisje worden. Je zegt dit al eens geprobeerd te hebben, hoe dan? En wat is er toen 'fout' gegaan?



Om het niet weer te doen mislukken zou ik niet meteen te hard van stapel lopen. Je hoeft niet je meteen volledig op te maken met alles erop en eraan, of jurkjes te gaan dragen. Je kunt zoals anderen ook al zeiden je haar in model laten knippen en het dan los dragen. En voeg aan die mascara eens eyeliner en lipgloss oid toe. Qua kleding vind ik het lastiger om advies te geven, wat draag je nu zoal?



Nogmaals je hoeft niet te hard van stapel te lopen. Ballerina's of (platte) enkellaarsjes zijn al vrouwelijker dan sneakers. In plaats van wijde kleding kun je voor wat meer aansluitende varianten kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Is het al zo vroeg carnaval daar?



Soms denk ik ook wel eens, als ik het bij anderen (bijv. op tv) zie, 'ik ga ook meer werk van m'n uiterlijk maken!' En héél af en toe doe ik dat, maar meestal niet. Ik ben er ergens ook wel trots op dat ik m'n uiterlijk niet zo belangrijk vind.

Je kunt rokken, jurkjes, vrouwelijke schoenen aanschaffen en die af en toe dragen, maar ik denk dat je ook moet accepteren dat jij dit nu eenmaal bent. Liever comfortabel en wat minder meisjesachtig. Dat is toch ook prima? Waarom zou je dat precies willen?
Im the root of all thats evil but you can call me cookie
Alle reacties Link kopieren
Joh, weet je wat het probleem is met meisje-meisjes? Ze breken hun nagels en gaan dan heel vijlen en zitten de hele dag hun haren te stylen en hun neus te poederen en ze geven al hun geld uit aan dure schoenen en kleding en ze moeten elke ochtend al hun zooi van de ene tas in de andere gooien omdat hun tas bij hun outfit moet matchen. Ohja en ze moeten altijd op hoge hakken lopen wat vreselijke pijn doet aan je voeten.



Een meisje-meisje zijn lijkt me daarom zo verschrikkelijk vermoeiend.
Beste TO, wees nu gewoon trots op wat je hebt bereikt, dat vinden wij mannen veel mooier dan lippenstift of wat
Alle reacties Link kopieren
Wanneer jij je je als 'meisje-meisje' wilt verkleden/ transformeren dan lijkt het alsof je elke dag een toneelstukje op aan het voeren bent. Want jij voelt je lekker en vertrouwd met mascara en een paardenstaart en niet met een laagje plamuur, lipgloss, mascara, eyeliner en de maillootjes met stippeltjes.



Ik moet voor mijn werk er 'representatief' uitzien (lees: meisje-meisje). En elke ochtend als ik naar mijn werk moet dan steek ik minstens een half uur tijd in mijns inziens nutteloze zaken als haren föhnen, opmaken en (te) veel kledingstukken aandoen (zoals een slipdress). En elke ochtend voel ik me nepper dan nep. In het weekend ben ik meer 'mezelf' en ik ben er heilig van overtuigd dan mijn gehele uitstraling en voorkomen 100% beter is.
Alle reacties Link kopieren
Nou Efa, je project Lekkerwijf heb je dus goed doorstaan! Nu dus nog de rest voor je uitsraling. Ik snap niet dat je je meisje-meisje wilt voelen. Bedoel je niet gewoon: vrouwelijker?



Ik den dat als je even de tijd neemt in een winkel je al heel erg ver komt. Zo moest ik nu echt een nieuwe spijkerbroek en heb ik tot dusver de skinny kunnen vermijden. Na een flinke passessie en hulp van een dame in een winkel toch met een (baggy) skinny de winkel uit gekomen waar ik voor het eerst tevreden over was. Gek genoeg voel ik me in die broek erg vrouwelijk. Dus het is maar net hoe je het bekijkt.
Alle reacties Link kopieren
echt vrouwelijk word je, door je vrouwelijkheid te benadrukken. En dat doe je niet met een diep decolletee, maar door subtielere dingen.

Draag getailleerde blouses/jasjes. Broeken die mooi om je billen vallen. Hakken. Als je durft een jurkje, bijvoorbeeld een overslagjurkje, daar heb je al snel een mooie vrouwelijke lijn in.
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 20 oktober 2013 @ 21:22:

wees gewoon jezelf

^^



Anders begin je gewoon met een goed kapsel te knippen waar je geen omkijken naar hebt. En evt een lik mascara, dat doet al een hoop.
Alle reacties Link kopieren
Vrouwelijk zijn zit niet slechts in make-up, jurkjes en hakken, maar meer in je houding en je uitstraling. Met allstars kun je net zo vrouwelijk zijn als met stiletto's. Rug recht, hoofd rechtop en netjes lopen. Niet overdreven trippelen, maar probeer niet te lopen als een hongerige grizzlybeer.

Het zit ook in de combinatie van kleding. Geen wijde vormeloze truien/t-shirts, liever iets dat meer model geeft in een kleur die flatteert.

Knip eens wat fotootjes uit tijdschriften, van vrouwelijke vrouwen die toch comfortabel en sportief gekleed zijn. Ik zie om me heen meer vrouwelijke sportieve types dan meisjes-meisjes.

Met mijn 1.76, forse bouw en korte haar ben ik nooit een meisje-meisje geweest of "kindvrouwtje" geweest, en toch ben ik een vrouwelijke vrouw. Heb ook een baan die vaak represenatieve kleding verlangt, maar ook dan heb ik geen bloemetjesjurken of hoge hakken aan. Dat past gewoon niet bij me. Ik draag getailleerde jasjes, vesten, giletjes, blousen, truien. Bootcutjeans, nette broeken, maar ook wikkeljurken of A-lijnrokken. Lange laarzen, enkellaarsjes, pumps. Liefst met klein hakje. 's Zomers evt. sandaaltjes of allstars.

Al ben ik een stuk ouder dan jij, ook jij vind vast wel een vrouwelijke maar toch comfortabele stijl die bij jou past.
Ik ben ook one-of-the-guys. Vergeleken met sommige dames ( zoals mijn zusje) ben ik misschien jongensachtig. MAAR vergeleken met mijn vrienden ( allemaal mannen) ben ik dan weer op en top vrouw



Bekijk het gewoon op die manier
quote:amarna schreef op 21 oktober 2013 @ 09:08:

Vrouwelijk zijn zit niet slechts in make-up, jurkjes en hakken, maar meer in je houding en je uitstraling. Met allstars kun je net zo vrouwelijk zijn als met stiletto's. Rug recht, hoofd rechtop en netjes lopen. Niet overdreven trippelen, maar probeer niet te lopen als een hongerige grizzlybeer.

Het zit ook in de combinatie van kleding. Geen wijde vormeloze truien/t-shirts, liever iets dat meer model geeft in een kleur die flatteert.

Knip eens wat fotootjes uit tijdschriften, van vrouwelijke vrouwen die toch comfortabel en sportief gekleed zijn. Ik zie om me heen meer vrouwelijke sportieve types dan meisjes-meisjes.

Met mijn 1.76, forse bouw en korte bouw ben ik nooit een meisje-meisje geweest of "kindvrouwtje" geweest, en toch ben ik een vrouwelijke vrouw. Heb ook een baan die vaak represenatieve kleding verlangt, maar ook dan heb ik geen bloemetjesjurken of hoge hakken aan. Dat past gewoon niet bij me. Ik draag getailleerde jasjes, vesten, giletjes, blousen, truien. Bootcutjeans, nette broeken, maar ook wikkeljurken of A-lijnrokken. Lange laarzen, enkellaarsjes, pumps. Liefst met klein hakje. 's Zomers evt. sandaaltjes of allstars.

Al ben ik een stuk ouder dan jij, ook jij vind vast wel een vrouwelijke maar toch comfortabele stijl die bij jou past.Moest echt breed grijzen om deze opmerking hahaha. Snap precies wat je bedoelt namelijk
Alle reacties Link kopieren
Wat leuke armbanden. Misschien eens een make up workshop?

Nette schoenen.



Maarja, vooral gewoon jezelf blijven ja. Dus doe het op een voor jou comfortabele manier.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook een stijl- en kleuranalyse laten doen. Ik hoor regelmatig van collega's en kennisen die iets in die richting hebben gedaan. Kan individueel, iemand die bij je thuis komt en samen met jou je kledingkast doorneemt en gaat shoppen, met uitgebreid make-up advies etc.. Maar er zijn ook workshops van een paar uur waarin je algemene tips en adviezen krijgt.



Lijkt mij dat je dan wel een heel goede moet treffen, anders is er een groot risico dat je toch in je comfort zone blijft zitten. Maar ik hoor er heel positieve en enthousiaste verhalen over.
Alle reacties Link kopieren
quote:efa schreef op 20 oktober 2013 @ 21:18:

het ding is: ik ben nog altijd een soort jongetje... Dat wil zeggen: ik wil zo graag ook eens een meisje-meisje zijn. Maar hoe wordt je dat als je eigenlijk altijd je haar in een staartje draagt, 's ochtends hooguit een lik mascara in het kader van make-up opsmeer en gewoon écht geen talent heb voor het kopen van vrouwelijke kleding?

Hahahaa!



Ik (als man) vind staartjes beslist vrouwelijk, net zo aantrekkelijk als loshangend haar. Het ligt ook een beetje aan of je mooi haar hebt, daar kun je op zich anders natuurlijk ook wel wat aan doen. En mascara is toch ook prima, als het verzorgd staat (ligt een beetje aan je natuurlijke haar- en wimperkleur)?



Zelf vind ik rokjes erg mooi (niet te kort, vind ik ordinair), leuk blousje, kettinkje en oorbellen. Niet te grof. Mooie (getailleerde) lange jas. Beetje klassiek. Maar ook spijkerbroeken en leuke laarsjes kunnen heel meisjesachtig zijn.

En zoals gezegd ligt het ook een beetje aan je gedrag. Maar ach, mannen houden toch ook van stoere Lara Croft (Tomb Raider) vrouwen, zolang ze er ook maar vrouwelijk uit kunnen zien.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een meisje-meisje,maar ook jarenlang gevoetbald,dus het kan beide

Je zou eens kunnen proberen om je haar een aantal keren in de week los te dragen,laat er een mooi/makkelijk model in knippen. Je kan daarnaast je paardenstaart vrouwelijker maken door bijvoorbeeld een plukje om je elastiekje te draaien en vast te zetten met een klipje (als je googeld op paardenstaart zonder elastiek zie je afbeeldingen) Ook de donut knot maken met zo'n ronde donut (kan je kopen bij etos,caires ed.) is makkelijk te maken. Paar keer oefenen en je hebt het zo. Dan hangt het ook niet in je gezicht. Ik ben niet superhandig met mn haar,maar die heb ik geoefend en gaat goed. Staat ook vrouwelijk.

Probeer daarnaast eens een hakje te gaan dragen,je houding wordt hier ook anders door. Ik vind sleehakken ideaal! Je staat stabiel,maar hebt toch een hak. Probeer als je thuis bent een beetje te experimenteren met make-up,bijvoorbeeld een lijntje om je ogen,lipgloss,wimpertang en mascara. Ik ben samen met een vriendin naar een make-up workshop geweest en zoiets is echt leuk om te doen!

Maar hou vooral voor jezelf in gedachten dat het leuk moet zijn ermee bezig te zijn!!

Ik vind www.stylefruits.nl altijd een leuke site om te zien wat andere vrouwen combineren,hier kan je misschien inspiratie opdoen. Ik heb van mezelf hele korte nagels omdat ik ze altijd beet en heb nu acylnagels genomen met een wit randje,ik heb ze niet lang omdat dat in mn werk niet mag,maar het staat wel mooier/vrouwelijker.

Misschien zijn er meisje-meisjes waar je een beetje mee om kan gaan? Die vinden het vaak maar al te leuk om een keer met je te gaan shoppen.

Doe vooral waar jij je fijn bij voelt!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een meisje-meisje, maar ik zou ook niet anders kunnen zijn. Doe vooral waar je je zelf goed bij voelt en wat je leuk vindt. Wat ik heb/doe: lange (niet te lang) nagels vijlen en lakken, oorbellen, armbandjes, mooie ringen, beetje make-up, hoge hakken, jurkjes, stylish jeans, lang haar los of losjes opgestoken, leuke handtas, etc. Ik ben vooral dol op sieraden. Ik heb lang donker haar en soms doe ik daar ook nog eens een gouden speldje in. Het gaat ook om uitstraling, het totaalbeeld, je bewegingen, je figuur, etc. Ik heb een paar jaar buikdansles gehad en ik kreeg complimentjes van mijn buikdanslerares over mijn sierlijke, vrouwelijke handen/hand-armbewegingen. Dat is niet iets wat ik geleerd had, ik deed gewoon maar wat met mijn handen op de maat van de oosterse muziek.



Waar het bovenstaande op neerkomt, is dat je stijl niet iets is wat je doet, maar wat je bent en wat je leuk vindt. Wees gewoon jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Hai efa, wil je echt een meisje-meisje worden of wil je er gewoon vrouwelijker uitzien? Uit jouw verhaal komt voor mij naar voren dat je meer voor het laatste gaat. Qua kleding zou je bijvoorbeeld eens op modeblogs kunnen kijken. Er zijn heel veel soorten en echt niet allemaal high fashion. Of sla gewoon eens een boekje van de Wehkamp of H&M open, betekent niet dat je gelijk iets hoeft te kopen, maar daar kun je heel inspiratie uithalen. Daarnaast kun je bijvoorbeeld je kapper om advies vragen.
Alle reacties Link kopieren
geraldine kemper is ook zon meisje-meisje. En dat in sneakers, jeans en leren jack erbij. Ze is erg meisjesachtig. Denk idd dat je het hebt of niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken je probleem hoor, maar ik denk dat je jezelf niet te veel moet gaan veranderen want je moet je kleding uiteindelijk wel gaan dragen.



Ik denk dat het kan helpen om een beter kapsel te knippen en het soms los te laten hangen. Af en toe hakken dragen. Dat hoeven geen stilleto's te zijn maar gewoon stevige hakken. En misschien eens een getailleerd jasje en/of een rolkje proberen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook niet echt talent om kleding leuk te combineren hoor.



Ik draag vaak een spijkerbroek, simpel shirtje erboven. Maar daarentegen draag ik wel heel vaak hakken.



Ik draag 9 van de 10 keer wel make up. Lippenstift, oogpotloot en mascara maar draag mijn haar wel opgestoken. En ik verf het, highlights en lowlights.
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook geen meisje-meisje.



Draag wel rokjes en leuke topjes met een dikke panty er onder. Dunne panty's gaan bij mij binnen een uur stuk.

En als een rokje te kort is of mijn decollete te laag, blijft dat kledingstuk in mijn kast liggen. Koop dus niets waar je je niet goed bij voelt. Dat heeft toch geen zin. Van hakken krijg ik last van mijn knieën, dus dat word het ook niet.



Haar los dragen kan wel, alleen is het niet handig op de fiets met harde wind. Je kunt het dan tijdelijk in een staart doen of een leuke klem in doen.



Toch vinden mensen ondanks deze eisen dat ik er erg leuk en vrouwelijk uitzie.

Ik draag vaak jurkjes, maar die zijn niet te kort en ook niet te strak, dus het kan wel. Vrouwelijk en comfortabel.
Volgens mij ben je een meisje- meisje van nature. Ik ben altijd een typische meisje-meisje geweest. Als meisje wilde ik alleen jurkjes aan en lang haar. Speelde met poppen en barbies en had alleen vriendinnetjes.

En nog steeds ben ik een meisje-meisje,

Mijn dochter daarintegen is juist jongensachtig, altijd buiten spelen en stoer.



Ze doet wel een dansopleiding, haha, en is tich echt een meid ondanks haar jongensgedrag.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad lekker een stoere meid zijn! Zwarte laarzen met studs, grote knot, stoer en vrouwelijk kan allebei!
You only live twice
Alle reacties Link kopieren
Ben weer diep teleurgesteld in mijn sekse. Zo veel volwassen vrouwen hier die zich "meisje-meisje" noemen, alsof dat heel normaal is. Ten eerste is het in taalkundig opzicht een van de grootste gedrochten die de Nederlandse taalgebruikers de laatste jaren hebben voortgebracht. Ten tweede hoop ik nog altijd dat mensen van boven de 18 zichzelf als volwassene beschouwen. Geen man die zichzelf een jongetje of "jongetje-jongetje" zou noemen hoor.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven