Mode & Beauty alle pijlers

Hoe word ik een meisje-meisje?

20-10-2013 21:18 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het afgelopen jaar heb ik ontzettend hard gewerkt aan mijn lijf: ik ben van een zak hooi met een buikje -door heel veel te sporten en gezond te eten- veranderd in een redelijk gestroomlijnd lichaam met een prima hoofd er op. Maar het ding is: ik ben nog altijd een soort jongetje... Dat wil zeggen: ik wil zo graag ook eens een meisje-meisje zijn. Maar hoe wordt je dat als je eigenlijk altijd je haar in een staartje draagt, 's ochtends hooguit een lik mascara in het kader van make-up opsmeer en gewoon écht geen talent heb voor het kopen van vrouwelijke kleding? Ik heb het al vaak geprobeerd, een VROUW te zijn in plaats van een jongensmeisje, maar het lukt niet zo goed.



Dus: waar te beginnen? Hoe word ik een meisje-meisje?!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al geaccepteerd dat ik nooit dat keurige dametje op hoge stiletto's zal zijn.



Bikerboots, leren jasje, punten van mijn donkere haren rood geverfd.

Stoer en vrouwelijk, daar voel ik me heerlijk bij!



Trouwens complimenten voor het harde werk aan je lijf
Alle reacties Link kopieren
Dat ben je of dat ben je niet.

Jij dus niet, ook niet na afvallen.



Je moet er ook een beetje het koppie voor hebben.



Ik doe alleen een lik mascara, staartje en platte schoentjes en ik ben een echt meisje, hoor.



Daarintegen zie je van die figuren met lange nagels, make-up en strakke broek wat toch echt niks vrouwelijks heeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 20 oktober 2013 @ 21:32:

Volgens mij word je geen meisje-meisje maar ben je dat (of niet natuurlijk). Want zelfs als een echt meisje-meisje haar haren afscheert, make-up weglaat en in een baggy broek rondloopt dan zal ze er nog steeds als een meisje-meisje uitzien.dit dus
Alle reacties Link kopieren
Ik draag in het dagelijks leven zelden meer dan een beetje mascara qua make-up en voel me erg vrouwelijk, maar dat terzijde.



Een paar hakken lijkt me een goed begin. Het geeft je lichaam een mooie, sierlijke houding en ziet er sexy uit. Eerst wel ff oefenen natuurlijk als je het niet gewend bent, maar je zult je al snel vrouwelijker voelen.
... high heels and a bad attitude
Alle reacties Link kopieren
Gatverdamme wat een woord, meisje-meisje.



sorry hoor. Ik hoop dat mijn dochter zich nooit zo zal gedragen of gaat kleden. Hoe dat dan ook moet...
Alle reacties Link kopieren
Maar wel knap dat je een stuk beter in je vel zit! Super!
Alle reacties Link kopieren
Over dit onderwerp zijn veel tips:

- Zorg goed voor je haar, zorg dat er volume in zit, mooi geknipt is en vooral er verzorgd uit ziet.

- Makeup, hoeft niet veel te zijn, ik persoonlijk gebruik foundatio eyeliner mascara lipgloss en blush.

- Nagels, wil je een echte MEISJES- MEISJES zijn? dan is verzorgde nagels een MUST! Je hoeft niet persee Fake nails te hebben maar ze verzorgen en een lakje over heen is voldoende.

- Je kleding, ga met de mode van deze tijd mee, kijk op internet, of tijdschriften om te zien wat nu HIP is.

& Last but not least, wees jezelf, dat is het allerbelangrijkste!



Goodluck

xoxo
Life is short, make everyday the best day of your life!
Alle reacties Link kopieren
ehm, nou ik ben wel wat vrouwelijker dan een jaar of 10 terug. Ik liep altijd op nikes en met een sweater aan, haar in een staart.

Ik gebruik nu meer make-up, dat is geleidelijk gegaan, eyeliner, oogschaduw, mascara, soort gekleurde dagcreme en soms blusher.

(klinkt best veel zo..) ik draag meestal laarsjes, maar wel nog steeds veel spijkerbroeken. Ook wel rokjes en jurken. Ik vind sieraden ook veel doen. En idd, ik lak mijn nagels.
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 20 oktober 2013 @ 23:33:

vlechtjes

roze gymschoenen

rokje/ maillot met stipjes

armbandjes van plastic en lieveheersbeestje oorbelletjes

CD van K3 op

en klaar is de nieuwe jij







Ik heb een collega gehad die altijd 2 staartjes of 2 vlechtjes had, daarnaast droeg ze knalroze leggings onder een kort rokje, ze was toen jaar of 45 en had een vrij oud hoofd, echt geen gezicht.....
Alle reacties Link kopieren
ik ben absoluut geen meisje-meisje en ook niet elegant..



ik ben wel mezelf en dat valt in het algemeen in de goede aarde. Ik draag geen jurken of rokjes naar het werk want daar voel ik me niet comfortabel in, wel naar feesten en partijen. Ik draag mijn haar los, goed geknipt en gekleurd. Beetje mascara. Af en toe een armband. Altijd schoenen met hakken. Heb ook altijd een handtas oid bij me. en voor de rest draag ik wat ik leuk vind. Bevalt prima.
never a failure, always a lesson
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij ''word'' je niet iemand , maar ben je iemand. Blijf gewoon jezelf. Niet alle meisjes zijn meisjes-meisjes, en dat neemt niet weg dat ze nog steeds wel sexy , aantrekkelijk en leuk kunnen zijn , je bent echt niet meteen een cliché lesbo, en zelfs als dat zou zijn , wat dan nog ? Je bent wie je bent en je hoeft je echt niet aan te passen aan wie dan ook.
Je kunt je look wel wat vrouwelijker maken met simpele aanpassingen.

Ik ben erg van comfortabele kleding maar heb van vrienden geleerd met accessoires te werken en kleur op elkaar af te stemmen.

Dus het blijft vaak wel spijkerbroek of legging-rokje/jurkje sneakers bij mij.

Maar dan wel met een mooie tas erbij, wat meer kleurgecoordineerd en mooie materialen.

En platte laarzen. Er zijn nu overal mooie korte laarzen, zit lekker en daar heb je nu veel variatie in en vaak niet duur.

Al doe je een laars met wat zilveren ritsen en daarbij een riem met hetzelfde en iets met sieraden of een vest met biker details, dan ziet het er al wat doordachter uit.
Ik denk dat je eerst moet beginnen om te accepteren wie je bent en van jezelf te houden zoals je bent. Wat hierboven gezegd wordt "je wordt niet iemand, je bent iemand". Uiteraard kun je sommige dingen veranderen, zoals gezond eten, afvallen, je intelligentie niveau verhogen door te studeren, maar sommige dingen zitten gewoon in je natuur.



Ik ken vrouwen die met sneakers en spijkerbroek nog steeds erg vrouwelijk zijn en vrouwen die in rokken met hakken gewoon die vrouwelijke uitstraling niet hebben.



Ik ben echt een meisje, maar ik draag bijvoorbeeld haast nooit make-up. Ik hou daar niet van. Maakt mij niet minder vrouwelijk. Nu ik dit zo typ, denk ik dat het ook mee te maken heeft, hoe jij je voelt. Je straalt namelijk datgene uit, wat jij voelt.



Blijf jezelf, zoals Meds ook zei.
Ik heb een vriendin die ook heel erg jongensachtig is. Een paar kleine veranderingen doen al wonderen. Een aantal jaren geleden hadden een andere vriendin en ik haar tijdens een sleepover naar een meisjes-meisje veranderd.

Haren los, mooi gestyled en in model gebracht.

Oogschaduw, eye-liner, mascara, lipglossje, gelakte nagels, en je ziet al een enorm verschil.



Je hoeft geen drastische veranderingen te ondergaan. Alleen de haren los gooien doet al wonderen eigk.. M'n vriendin bleef haar jongensbroek en vest aan houden, maar toch. Het was echt een groot verschil!



Wat betreft kleding: kijk 'ns om je heen wat meiden van jouw leeftijd dragen en experimenteer daarmee tot je, je eigen style hebt ontwikkeld.



Zoek uit wat bij je past en doe niks waar je, je niet goed bij voelt.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Tjeetje. Ik zou mezelf niet willen veranderen hoor. Ik hou van een beetje jongensachtig zijn. Maar.... Je kan je altijd vrouwelijker gedragen. Jezelf gewoon goed verzorgen en regelmatig naar de kapper. Maar je gedrag maakt je het meest vrouwelijk. Niet schreeuwen, boeren en lomp doen. Daar heb ik echt een hekel aan.
Alle reacties Link kopieren
Misschien gewoon eens wat mode tijdschriften kopen en kijken wat je mooi vindt. En eens met een vriendin gaan shoppen waarvan jij vindt dat ze zich altijd goed kleed.
Alle reacties Link kopieren
Misschien een kapsel nemen wat je niet vast kan dragen. Een mooie bob ofzo.
Niet alles gelezen en mogelijk mosterd:



Het eerste dat in mij opkomt: waarom zou je dat willen? Ik ben ook geen meisje meisje, draag zelden make up, zal nooit op hoge hakken lopen en draag het liefst een jeans. Het zal me worst zijn wat een ander daar van denkt.



En in mijn beleving is dat niet gerelateerd aan gewicht, of lichaamsvorm.
1. Ga kleding kopen met een personal shopper

http://www.personalshopper.nl/

2. Neem een andere avatar, bijvoorbeeld een Disney-prinses.
Hier ook totaal geen meisje - meisje. Nooit geweest en dat zal ik ook nooit worden. Wel ben ik van een tomboy een verzorgde vrouw geworden. Maar tiptop nagels in de lak, haren gestyled en door de stad tiefelen op stiletto's, oh God nee.



Wel draag ik mijn haren los of doe ik ze in een halve staart, heb ik een basic make - up ritueel, doe een lekker parfum op, draag ik sieraden en naar het werk regelmatig - voor mij - hoge hakken. Mijn bootcut jeans heb ik ingeruild voor mooie skinny jeans en leuk ik mijn outfit op met een mooie tas of een mooie sjaal. Het kost me niet veel werk, voel me op en top vrouw en kan overal aankomen.



Meisje - meisje zijn staat voor mij voor veel onderhoud, veel tijd investeren in je uiterlijk (die je ook kan besteden aan zoveel mooiere dingen!) en interesse hebben in mode, uiterlijke verzorging. Ook kost het best wel wat geld geloof ik zo. Meisje - meisje ben je, adem je, zal je altijd zijn. Ik prefereer liever het zijn van een verzorgde mid - twintiger.
Oh, en de veranderingen die ik ondergaan heb om van tomboy (geen make - up, Converse all - stars schoenen, makkelijke broek, slobbertrui, haar in staart) naar de vrouw te worden die ik nu ben is een jaar of vier overheen gegaan. Het is toch veel uitvinden waar je je gemakkelijk bij voelt, wat je het liefste draagt (ik ben gewoon geen fan van jurkjes) wat je het leukste staat. Het is een proces en de meisjes - meisjes zijn daar vaak gewoon geen laatbloeiers in, die vinden dat van kinds af aan interessant.
Alle reacties Link kopieren
Om een meisje-meisje te worden hoef je niet veel te veranderen. Draag je haar wisselend in een hoge staart of los. Je kunt je haar ook een keer krullen of steilen. Qua kleding kun je wat vaker assesoires dragen.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Alle reacties Link kopieren
Jurkjes, hakken en make-up maken je geen supervrouwelijk type. Het zit meer in je houding, je manier van lopen, je stemgebruik.

Ik ken vrouwen die in een kokerrok en hakken toch nog als een hongerige grizzlybeer lopen en ik ken vrouwen die er in een spijkerbroek en op sneakers supervrouwelijk uitzien.



Mocht je toch een andere kledingstijl willen, zoek het dan in details. Meer kleur in je kleding, iets meer je figuur accentueren, wat accessoires zoals een mooie tas.
Alle reacties Link kopieren
Dat wordt je niet, je bent het of je bent het niet. Je kan alleen doen alsof. Neemt niet weg dat je je gewoon een keer cliché vrouwelijk kan kleden, ook al is het jurkjes seizoen nu wel voorbij. Make-up plamuur is echt niet nodig al kan het leuk zijn om bepaalde vrouwelijke kenmerken te accentueren. Hetzelfde met kleding die je gewenste vrouwelijke kenmerken accentueert. Maar de rest zit toch echt in je karakter, en waarom zou je jezelf verloochenen want daar wordt je alleen maar ongelukkig van. Je hoeft geen meisje-meisje te spelen om voor mannen op te vallen, juist door jezelf te blijven maar toch je vrouwelijke kenmerken te accentueren zal je opvallen bij dat type man dat wel bij je past qua karakter.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionistaxx schreef op 07 september 2015 @ 09:02:

Om een meisje-meisje te worden hoef je niet veel te veranderen. Draag je haar wisselend in een hoge staart of los. Je kunt je haar ook een keer krullen of steilen. Qua kleding kun je wat vaker assesoires dragen.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.Laat ons hopen dat TO er na twee jaar toch misschien al uit was...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven