Mode & Beauty alle pijlers

Hoeveel geef jij uit aan kleding in de maand/ jaar?

21-11-2020 20:30 241 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd wat andere mensen uitgeven aan kleding en ik wil mn eigen uitgaven eens uittellen en vergelijken want ik heb zelf eigenlijk helemaal geen inzicht in hoeveel ik nou eigenlijk uitgeef en of dat binnen een gemiddelde zit.

Dus mijn vraag is: Hoeveel geef jij voor jezelf uit aan kleding in de maand als je al je aankopen vanaf november 2019 tot nu toe bij elkaar optelt en over 12 maanden deelt?
Inclusief schoenen, (winter)jassen, ondergoed/lingerie, sokken, riemen, mouwophouders :biggrin: etc.

Zijn jullie je bewust van wat je uitgeeft en koop je ook bewust? Ik (nog) niet en zou het wel meer willen.
Ik shop nu zowel 2e hands als nieuw en wacht veelal de sale af. Dus wat dat betreft wel wat bewust met niet te veel uitgeven in 1 keer maar ja.. Als ik dan nog niet bijhoud hoeveel dat is in een maand.. :sarcastic: :whistle:
Alle reacties Link kopieren
abracadabra schreef:
18-01-2021 23:16
Ja nou dat dus. Ik zie mezelf echt niet allemaal winkels aflopen voor de fun en dan van alles bekijken en passen. Dat is echt een ware hel voor me. Online vind ik ook niks wat ik kan me echt niet voorstellen hoe het me dan zou staan.

Bovendien hou ik gewoon echt van tweedehands. Met alles. Ik koop bijna nooit iets nieuw. Ik heb het niet zo met deze wegwerpmaatschappij en elk seizoen een nieuwe garderobe. Dat anderen dat doen vijd ik prima. Vriendinnen die na 2 keer iets dragen uitgekeken zijn op een kledingstuk die geven me wel eens een tasje kleding. En ik ben er nog blijer mee dan als ik zelf naar een winkel had gemoeten.
Dit heb ik dus ook. Kocht al vaak 2e hands qua spullen. Voorheen altijd wel veel nieuwe kleding gekocht tot een jaar of 2 geleden. Denk dat ik zo 3 tot 4 jaar vooruit zou kunnen zonder iets te hoeven kopen :-?

Maar ik mis dingen zoals de IJhallen en Koningsdag nu wel hoor.
Ik heb gewoon veel kleding en schoenen. Maar ik draag het allemaal. Aan het einde van de week staat het hier vol met schoenen uit de doos die die ik die week gedragen heb bijvoorbeeld. Ik varieer heel veel. En ik koop nieuwe dingen, maar ik draag dingen ook heel lang, ik heb vandaag een gebreide jurk aan die ik bijna 20 jaar geleden als student kocht.
*
anoniem_117397 wijzigde dit bericht op 19-06-2021 22:44
0.00% gewijzigd
NYC schreef:
19-01-2021 08:54
Maar als je veel hebt (en dus veel kunt variëren) is het denk ik ook minder onderhevig aan slijtage en is het makkelijker er twintig jaar mee te doen dan wanneer je minimaal aan kleding hebt maar die je wel zeker 20x per jaar draagt. Het lukt mij althans niet om dat én én te doen. Dus om met 2 spijkerbroeken, 3 truien en 3 shirts door het leven te gaan maar ze vervolgens ook twintig jaar lang te dragen zonder (al te erge of lelijke) sporen van gebruik.
Klopt, mijn kleding slijt nauwelijks. Maar ik kleed me bijvoorbeeld ook altijd om als ik uit werk kom (kwam). Ik ga ook niet koken in mooie kleding.
*
anoniem_117397 wijzigde dit bericht op 19-06-2021 22:45
0.00% gewijzigd
Ik heb geleerd om met geld om te gaan en geen onnodige dingen te kopen. meestal gebruik ik kortingen of vernieuw ik mijn garderobe bij uitverkoop
Oh, ik houd dan juist weer helemaal niet van de uitverkoop en ik koop ook vaak genoeg dingen die ik niet echt nodig heb. Maar afgelopen jaar heb ik wel wat dingen goed met met korting gekocht.

Ik kan overigens niet met geld omgaan, maar zolang ik niet in de schulden zit en spaargeld heb vind ik het best.
anoniem_402201 wijzigde dit bericht op 19-01-2021 12:10
22.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
peloxo schreef:
19-01-2021 10:09
Ik heb geleerd om met geld om te gaan en geen onnodige dingen te kopen. meestal gebruik ik kortingen of vernieuw ik mijn garderobe bij uitverkoop
Want anders kun je niet met geld omgaan?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voor dit winterseizoen nog niets gekocht. Het laatste was een plaid bij Action. Ik ben veel thuis en daar draag ik vooral makkelijk & warm.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
19-01-2021 09:59
Dat is wel slim. Ik ben daar heel nonchalant in. Ik kook net zo makkelijk in mijn slobbertrui als in een nette jurk. Om vervolgens pas tijdens al het gespat met de tomatensaus (ik ben ook nog eens niet heel handig en dat weet ik) te gaan denken: oooh ja, ik had beter een schort/andere kleding aan kunnen doen. En dan daarover weer (in dit soort topics) te gaan klagen dat ik die twee nette jurken die ik heb niet tien jaar lang mooi kan houden.
Mijn idee, daarom koop in niet snel iets nieuws. Het betekent vooral: ergernis.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren
Als kleding puur functioneel voor je is snap ik wel dat je bijna niets koopt maar ik ben dol op kleding en zie het als een hobby. Ik ben er ook elke dag wel mee bezig. Als niet is om mijn truien te 'kammen' (pluiskam) dan zit ik wel online te speuren.

Ik geef best wel veel uit aan kleding maar ik doe geen impulsaankopen. Alles wat er aan mijn rek hangt heb ik over nagedacht. Ik denk ook dat ik daarom bijna nooit een miskoop heb. Ja, het laatste paar laarzen. Ik had ze al langere tijd op het oog maar ze waren 700 euro en dat vind ik eigenlijk idioot maar heb ze wel gekocht. Ik moest ze echt inlopen en dat was nog erger dan mijn Dr. Martens 25 jaar geleden. Maar dan nog, het zijn laarzen met 'gedoe'. Veters en haakjes en dan moeten de veters om de laars gewikkeld worden. Misschien als ik weer echt de deur uitga zal ik ze dragen. Ik hoop het!
*
anoniem_117397 wijzigde dit bericht op 19-06-2021 22:45
0.00% gewijzigd
Lady_Day schreef:
20-01-2021 13:59
Als kleding puur functioneel voor je is snap ik wel dat je bijna niets koopt maar ik ben dol op kleding en zie het als een hobby. Ik ben er ook elke dag wel mee bezig. Als niet is om mijn truien te 'kammen' (pluiskam) dan zit ik wel online te speuren.

Ik geef best wel veel uit aan kleding maar ik doe geen impulsaankopen. Alles wat er aan mijn rek hangt heb ik over nagedacht. Ik denk ook dat ik daarom bijna nooit een miskoop heb. Ja, het laatste paar laarzen. Ik had ze al langere tijd op het oog maar ze waren 700 euro en dat vind ik eigenlijk idioot maar heb ze wel gekocht. Ik moest ze echt inlopen en dat was nog erger dan mijn Dr. Martens 25 jaar geleden. Maar dan nog, het zijn laarzen met 'gedoe'. Veters en haakjes en dan moeten de veters om de laars gewikkeld worden. Misschien als ik weer echt de deur uitga zal ik ze dragen. Ik hoop het!
Dit is mijn nieuwe strategie sinds een paar jaar. Ik geef (iets) meer uit, maar verspil veeeeeel minder.
Alle reacties Link kopieren
2015: €300 zomerkleding/ schoenen
2016: €0
2017: €0
2018: €0
2019: €300 winterjas + wandelvest
2020: €500 winterkleding/ schoenen

Tussendoor nog wel wat wat gekregen maar vooral mooie tweedehands items op MP gekocht, maar dat is tientjeswerk. Ik maak graag gebruik van de koopziekte van anderen.

In mijn twintiger jaren moest ik de pinpas thuis laten anders ging het niet goed. Ben blij dat ik daar van af ben :) Er leuk uitzien hoeft niet duur te zijn.
Alle reacties Link kopieren
@novaviva aah ja, ik was die datum van lockdown alweer helemaal vergeten :facepalm:

@abracadabra ja dat vind ik ook een mooie instelling; zoveel mogelijk 2e hands kopen. Kleding, cadeautjes, speelgoed, spullennnn.
En idd; ik las hierboven; ik mis kringloop en ijhallen wel. Herkenbaar.

@minnimouse ik bewaar(de) ook altijd veel kleding. Omdat het bij mij bijna nooit versleten wordt en het nog goed is en omdat ik het nog mooi vind of te mooi/goed om weg te doen (schuld gevoel:) ) haha. Daardoor kan ik wel regelmatig shoppen in eigen kast (zolder). En dat scheelt me weer shoppen in winkels. Weer n frisse wind door mn kast, andere dingetjes dragen, leuk. En bepaalde kleuren en dingen komen toch weer terug. Dan heb ik het wel over tijdloze items die niet heel trend gevoelig zijn.
Het scheelt ook dat ik in maat niet veranderd ben de afgelopen 20 jaar.

Dragen jullie andere dingen tijdens de lockdown vergeleken met dagelijks naar je werk/studie voor de lockdown?
Alle reacties Link kopieren
Nu ik zo'n beetje 24 uur per dag thuis zit zit ik hier niet in een jurk met panty. Al mijn nettere kleding heb ik in de berging. Ik draag zeker meer 'leisure wear' maar ook dat kan er mooi uit zien ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven