Mode & Beauty alle pijlers

Hoeveel geef jij uit aan kleding in de maand/ jaar?

21-11-2020 20:30 241 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd wat andere mensen uitgeven aan kleding en ik wil mn eigen uitgaven eens uittellen en vergelijken want ik heb zelf eigenlijk helemaal geen inzicht in hoeveel ik nou eigenlijk uitgeef en of dat binnen een gemiddelde zit.

Dus mijn vraag is: Hoeveel geef jij voor jezelf uit aan kleding in de maand als je al je aankopen vanaf november 2019 tot nu toe bij elkaar optelt en over 12 maanden deelt?
Inclusief schoenen, (winter)jassen, ondergoed/lingerie, sokken, riemen, mouwophouders :biggrin: etc.

Zijn jullie je bewust van wat je uitgeeft en koop je ook bewust? Ik (nog) niet en zou het wel meer willen.
Ik shop nu zowel 2e hands als nieuw en wacht veelal de sale af. Dus wat dat betreft wel wat bewust met niet te veel uitgeven in 1 keer maar ja.. Als ik dan nog niet bijhoud hoeveel dat is in een maand.. :sarcastic: :whistle:
Alle reacties Link kopieren
Ik moet nu nieuwe schoenen. Dat is ook altijd een verschrikkelijke missie. Ik wil dus soort van hoge sneakers, maar geen echte sneakers. Ik heb nu donkerblauwe met een ritsje van Gabor. Sowieso is dat het enige merk dat ik online kan kopen in dezelfde maat en wat altijd lekker zit. Helaas zijn alle schoenwinkels verdwenen uit mijn woonplaats :(
Liefst koop ik dus weer dezelfde schoenen (deze zit een gat in, aan de bovenkant), maar die zijn er natuurlijk niet meer na vier jaar. Overigens heb ik nog wel een ander paar winterschoenen, ook Gabor, veterschoenen met hak maar die zijn voor werk.
Mijn jongste is trouwens net als ik. Die heeft altijd een beperkte hoeveelheid kleding, draagt altijd hetzelfde, en heeft in het verleden meer dan eens schoenen in opvolgende maten gehad (steeds dezelfde sneaker, maar dan maat 35, 36, 37).
Topshoe heeft altijd een grote collectie van schoenen die ik elders niet kan vinden en ze hebben ook Gabor.
Alle reacties Link kopieren
Variabel.
Ik kan maaaaaanden niets kopen en ineens EUR 500, in een uur bij wijze van spreken.
Komt ook door mede door mijn capsule wardrobe die voor mij echt werkt en mij behoedt voor (steeds maar weer) miskopen. Basis, voor werk en de rest vrije tijd kleding. Dit dan aanvullen met een aantal nieuwe items en met de seizoenen meegaan.
Vorig jaar een hele hoop kleding via MP kunnen verkopen en naar de Kringloop gebracht en echt mijn kasten uitgemest.
Het blijft een uitdaging want ik vind nog steeds heel veel mooi en heb niet een vaste stijl o.i.d.

Liefst shop in in de uitverkoop in het duurdere segment. Voor op het werk koop ik meestal bij de Only, Esprit o.i.d.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
NYC schreef:
24-11-2020 14:06
Nee nee, ik bedoel niet dat ik zou willen dat de interesses ergens anders zouden liggen voor mij. Zo diep zit de interesse nou ook niet dat ik kan zeggen: maar dit is echt helemaal mijn passie.

Eigenlijk meer wat ik al eerder schreef: bewondering voor mensen die schrijven dat "daar hun interesse niet naar uitgaat". Ik kan ook niet uitleggen waarom. Een soort benijdenswaardig gevoel voor degene die zo sober mogelijk leeft, maar dan niet vanuit besparing, gierigheid of ideologie, maar die van nature echt héél weinig behoefte heeft aan spullen of ervaringen.
Heeft zo'n persoon dan wel ergens anders ' passie' voor, of hoeft er eigenlijk helemaal niets?
Alle reacties Link kopieren
Heb sinds een aantal maanden zo'n budgetteer-app en die heeft me fijntjes gewezen op het aantal euro's wat ik maandelijks uit gaf aan kleding. Sindsdien niets meer gekocht, behalve sportkleding (dat was nodig).
Ik gaf zo enorm veel geld uit, dat ik misselijk van mezelf werd.
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
24-11-2020 14:06
Nee nee, ik bedoel niet dat ik zou willen dat de interesses ergens anders zouden liggen voor mij. Zo diep zit de interesse nou ook niet dat ik kan zeggen: maar dit is echt helemaal mijn passie.

Eigenlijk meer wat ik al eerder schreef: bewondering voor mensen die schrijven dat "daar hun interesse niet naar uitgaat". Ik kan ook niet uitleggen waarom. Een soort benijdenswaardig gevoel voor degene die zo sober mogelijk leeft, maar dan niet vanuit besparing, gierigheid of ideologie, maar die van nature echt héél weinig behoefte heeft aan spullen of ervaringen.
Ik leef ook enigszins zo sober... maar... dat wil niet zeggen dat ik geen behoefte heb aan spullen of ervaringen. Datgene wat ik draag is van kwaliteit en ik word zelfs als stylisch aangemerkt. 😁 alleen heb ik niet veel nodig. Daarnaast reis ik de hele wereld over en daar heb ik ook best mooie spulletjes voor waar ik heel erg blij van word. En nog blijer van de reizen. Kan niet wachten om weer verweg te kunnen gaan wanneer de wereld weer een beetje dat toelaat.
En nee, ik hoef niet een groter huis met een super nieuw interieur en dat elke 3 jaar “ moet” worden vervangen volgens de laatste trends...
ik vind het leuk om meubels een nieuw leven te geven of van oude zooi zelf iets nieuws te maken. Niet omdat ik het geld er niet voor heb, maar omdat ik dat leuk vind.

Meer is niet altijd beter in mijn beleving....
Alle reacties Link kopieren
MEFunny schreef:
24-11-2020 20:55
Ik leef ook enigszins zo sober... maar... dat wil niet zeggen dat ik geen behoefte heb aan spullen of ervaringen. Datgene wat ik draag is van kwaliteit en ik word zelfs als stylisch aangemerkt. 😁 alleen heb ik niet veel nodig. Daarnaast reis ik de hele wereld over en daar heb ik ook best mooie spulletjes voor waar ik heel erg blij van word. En nog blijer van de reizen. Kan niet wachten om weer verweg te kunnen gaan wanneer de wereld weer een beetje dat toelaat.
En nee, ik hoef niet een groter huis met een super nieuw interieur en dat elke 3 jaar “ moet” worden vervangen volgens de laatste trends...
ik vind het leuk om meubels een nieuw leven te geven of van oude zooi zelf iets nieuws te maken. Niet omdat ik het geld er niet voor heb, maar omdat ik dat leuk vind.

Meer is niet altijd beter in mijn beleving....
Volgens mij is dat vele malen duurder dan leuke kleren kopen. In elk geval wel als ik afga op mijn smaak qua meubels en verlichting. Kan me er niets bij voorstellen. Zijn er echt mensen die hun interieur zo vaak en zo ingrijpend vernieuwen?
Alle reacties Link kopieren
MEFunny schreef:
24-11-2020 20:55
Ik leef ook enigszins zo sober... maar... dat wil niet zeggen dat ik geen behoefte heb aan spullen of ervaringen. Datgene wat ik draag is van kwaliteit en ik word zelfs als stylisch aangemerkt. 😁 alleen heb ik niet veel nodig. Daarnaast reis ik de hele wereld over en daar heb ik ook best mooie spulletjes voor waar ik heel erg blij van word. En nog blijer van de reizen. Kan niet wachten om weer verweg te kunnen gaan wanneer de wereld weer een beetje dat toelaat.
En nee, ik hoef niet een groter huis met een super nieuw interieur en dat elke 3 jaar “ moet” worden vervangen volgens de laatste trends...
ik vind het leuk om meubels een nieuw leven te geven of van oude zooi zelf iets nieuws te maken. Niet omdat ik het geld er niet voor heb, maar omdat ik dat leuk vind.

Meer is niet altijd beter in mijn beleving....
Eens. En er zijn ook mensen die heel snel uitgekeken zijn op alles (kleding, inrichting) en wekelijks van alles nieuw kopen. Ik heb dat helemaal niet, ik kan een kledingstuk jaren en jaren dragen en dan zelfs echt verdrietig zijn als het kapot is en ik het niet meer aan kan. Ik koop bijna altijd dingen die ik altijd mooi blijf vinden en die mogen dan ook best wat duurder zijn. Op dit moment heb ik een jurk op het oog van meer dan 300 euro (maar ik heb dit jaar ook al een hele dure winterjas gekocht en mag hem nog nu niet meteen van mezelf), die ga ik over een tijdje kopen als er niet iets nóg mooiers voorbij komt en kan ik hem weer jaren aan.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
25-11-2020 09:12
Eens. En er zijn ook mensen die heel snel uitgekeken zijn op alles (kleding, inrichting) en wekelijks van alles nieuw kopen. Ik heb dat helemaal niet, ik kan een kledingstuk jaren en jaren dragen en dan zelfs echt verdrietig zijn als het kapot is en ik het niet meer aan kan. Ik koop bijna altijd dingen die ik altijd mooi blijf vinden en die mogen dan ook best wat duurder zijn. Op dit moment heb ik een jurk op het oog van meer dan 300 euro (maar ik heb dit jaar ook al een hele dure winterjas gekocht en mag hem nog nu niet meteen van mezelf), die ga ik over een tijdje kopen als er niet iets nóg mooiers voorbij komt en kan ik hem weer jaren aan.
Ik ben niet heel snel uitgekeken op kleding. Ik koop altijd vrij minimalistische stukken maar het silhouette verandert toch wel. We hebben bijvoorbeeld jarenlang skinny jeans gehad en de laatste paar jaar zie je weer meer rechte jeans en flared.

Zelf droeg/draag ik heel veel zwart maar nu ik ouder word merk ik toch dat een top in een lichtere kleur mij eigenlijk veel mooier staat, minder hard dus ik heb in de afgelopen paar maanden een aantal truien gekocht in gebroken wit, lichtgrijs, camel. Een kleur als rood staat mij ook goed maar ik vind dat een heel moeilijke kleur om te combineren (vind het niet mooi met zwart).

Overigens werk ik met capsules. Heb er nu eentje van 30 stuks, inclusief schoenen en jassen. Heb nog 1 ding, een goedkoop Zara-truitje wat ik nog niet eens vaak gedragen heb maar is van belabberde kwaliteit, nog wil vervangen voor iets beters. Dan is het hopelijk klaar voor de winter. Ik heb dit jaar best veel vervangen. O.a. 3 nieuwe spijkerbroeken van 100% katoen. Ik denk dat ik die wel een aantal jaren zal dragen maar wellicht is een recht model over 2 jaar weer hopeloos gedateerd, je weet het niet.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
25-11-2020 09:34
Ik ben niet heel snel uitgekeken op kleding. Ik koop altijd vrij minimalistische stukken maar het silhouette verandert toch wel. We hebben bijvoorbeeld jarenlang skinny jeans gehad en de laatste paar jaar zie je weer meer rechte jeans en flared.

Zelf droeg/draag ik heel veel zwart maar nu ik ouder word merk ik toch dat een top in een lichtere kleur mij eigenlijk veel mooier staat, minder hard dus ik heb in de afgelopen paar maanden een aantal truien gekocht in gebroken wit, lichtgrijs, camel. Een kleur als rood staat mij ook goed maar ik vind dat een heel moeilijke kleur om te combineren (vind het niet mooi met zwart).

Overigens werk ik met capsules. Heb er nu eentje van 30 stuks, inclusief schoenen en jassen. Heb nog 1 ding, een goedkoop Zara-truitje wat ik nog niet eens vaak gedragen heb maar is van belabberde kwaliteit, nog wil vervangen voor iets beters. Dan is het hopelijk klaar voor de winter. Ik heb dit jaar best veel vervangen. O.a. 3 nieuwe spijkerbroeken van 100% katoen. Ik denk dat ik die wel een aantal jaren zal dragen maar wellicht is een recht model over 2 jaar weer hopeloos gedateerd, je weet het niet.
Ik snap dat er dingen veranderen en dat je er gewoon wat kledingstukken bij wilt hebben. Ik heb dit jaar ook een (zwarte) flared jeans gekocht terwijl ik altijd skinny droeg. Maar skinny’s droeg ik 25 jaar geleden al en zal ik blijven dragen. Er kan ook gewoon heel veel tegenwoordig. Flared heb ik ook nog uit die tijd en die draag ik nu weer (geluk dat ik nog steeds dezelfde maat heb als op mijn 16e). Recht heb ik nooit mooi gevonden en zal ik dus ook niet kopen, al is het het enige wat hip is op een bepaald moment. Ik heb ook nog een truitje van begin 2000 dat ik nog draag. Zodra het vaal is of versleten doe ik het weg, maar het kan best dat ik het in 2040 nog steeds draag.
Het enige wat bij mij verandert is als het qua leeftijd niet meer kan. Zo droeg ik tot voor kort in de zomer korte rokjes en jurkjes, maar ik merk dat ik toch voor lang ga sinds ik boven de 40 ben.
Voornu schreef:
24-11-2020 19:22
Heeft zo'n persoon dan wel ergens anders ' passie' voor, of hoeft er eigenlijk helemaal niets?
Ach, weet ik allemaal niet zo goed. Het is meer dat ik altijd een soort bewondering voel als dit soort topics voorbij komen (en zoals ik schreef, 't kan over van alles gaan) en mensen schrijven dan over hele lage bedragen. :) Het heeft denk ik meer met mijn zelfbeeld te maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier echt geen idee over.
Sowieso ben ik een echte koopjesjager. Ik vind kleding meestal gewoon te duur voor de kwaliteit die je ervoor krijgt.
Ik maak veel zelf dus geef aardig wat uit aan stof. Ik heb ook moeite om in mijn maat leuke kleding te vinden dus dat is ook een reden (48/50).
Het enige waar ik met pijn in mijn hart veel geld aan uit geef zijn bh's van prima Donna. Dat zie ik als een noodzakelijke luxe omdat ik er 10x beter uitzie met een goeie bh onder mijn kleding. Maar die kosten dus vaak wel 90 euro. Ik koop er 2 a 3 per jaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik draag al 15 jaar hetzelfde model (en maat) spijkerbroek, een recht model met normale waist hoogte van Esprit. Ik heb wel eens een skinny geprobeerd maar vind het helemaal niets als een broek zo strak om mijn (stevige) kuiten zit. Jaren geleden had ik wel ook een heel fijne broek met flared pijpen, maar toen die versleten was kon ik het model nergens meer vinden.
Spijkerbroeken kunnen dus ook uit de mode raken? Doen jullie steeds mee met de nieuwe modellen?
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
25-11-2020 12:53
Ik draag al 15 jaar hetzelfde model (en maat) spijkerbroek, een recht model met normale waist hoogte van Esprit. Ik heb wel eens een skinny geprobeerd maar vind het helemaal niets als een broek zo strak om mijn (stevige) kuiten zit. Jaren geleden had ik wel ook een heel fijne broek met flared pijpen, maar toen die versleten was kon ik het model nergens meer vinden.
Spijkerbroeken kunnen dus ook uit de mode raken? Doen jullie steeds mee met de nieuwe modellen?
Ik dus niet. Ik draag al sinds mijn 16e (1994 ongeveer) skinny’s en tussendoor bij vlagen flared modellen. Ik heb wel eens recht geprobeerd, wat netter voor op mijn werk, maar die vind ik gewoon niet mooi en die boyfrienddingen en zo ook niet.

Wel ben ik op een gegeven moment overgegaan naar high waist, omdat die veel lekkerder bleken te zitten. Daarvoor waren die hele lage tailles in en dan liep ik constant te hijsen.
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
25-11-2020 12:53
Spijkerbroeken kunnen dus ook uit de mode raken? Doen jullie steeds mee met de nieuwe modellen?
Ik draag altijd bootcut.

Die vreselijk lelijke mode-modellen met zo'n laag kruis, geen vorm, te korte pijpen, overal gaten, doe en deed ik niet aan mee.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
24-11-2020 09:36
Ik snap dit heel goed. Vandaar ook dat ik bijna nooit zeg wat ik aan kleding uitgeef per maand (of jaar). Het lijkt mij heerlijk om 2x per jaar naar de Only te gaan en dan voor een paar honderd euro per jaar 'klaar' te zijn en dat helemaal okay te vinden. Ik ben een kledingsnob en dat vind ik heel oppervlakkig van mezelf. Want een trui is en trui maar ik wil er eentje van kasjmier en niet eentje waar acryl in zit.

Dat gezegd hebbende, heel veel dingen boeien me ook totaal niet zoals een groot huis met een luxe keuken of badkamer, dingen als televisies en telefoons, auto's, juwelen al helemaal niet (ik draag helemaal niets) en vakanties boeien me ook niet. Als ik datzelfde nou met kleding had zou ik ongetwijfeld een vette spaarrekening hebben. Nou ja, er is ook iets te zeggen voor de economie draaiende houden ;)

Is kasjmier ook automatisch duur(der)? Naar aanleiding van jouw bericht klinkt dat zo, maar ik zag bij de c&a bijvoorbeeld dit en dat is niet echt duur voor een trui (en volgens de omschrijving is het wel 100% kasjmier):

https://www.c-and-a.com/nl/nl/shop/kasj ... ryId=16599

Maar op andere pagina's zie ik inderdaad wel veelal kasjmier truien van 100-200 euro. Wat maakt eigenlijk dat kasjmier duur(der) is? Oprechte vraag haha, ben er niet zo in thuis.

Ik vind het trouwens helemaal niet per se oppervlakkig als je van dit soort dingen houdt. En na een beetje googelen kan ik je alleen maar gelijk geven want het ziet er inderdaad uit als een mooie stof/kwaliteit.

Ik heb soms een beetje het tegenovergestelde van jou en NYC: ik zou willen dat ik meer moeite zou doen voor kwalitatief betere kleding. Maar dat ik dat niet doe heeft grotendeels met zelfbeeld te maken en dat ik het voor mezelf het niet waard vind ofzo (niet op dit moment in ieder geval).
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren
Duizenden euro's per jaar en die geef ik grotendeels uit bij een paar winkels hier op het dorp. Dus als zij op vakantie gaan, heb ik die betaald. :P
Ik zou willen dat ik net zo genoot van goedkopere kleding kopen van bijvoorbeeld Only, maar ik kan dat niet. Een beetje een kledingsnob inderdaad. Vervolgens zorg ik er niet goed voor, vaak vlekken, knopen kwijt, draadjes los, dus ik ben het echt niet waard, maar wat kapot is wordt wel weer hersteld. Op die manier doe ik jaren met mijn kleding. Ondanks dat ik er veel geld aan uitgeef, heb ik niet heel veel kleding. Heb pas een in mijn ogen vrij goedkoop merk gevonden (opus) dat ik toch erg mooi vind en daar ben ik dan wel erg blij mee.
Het enige wat ik goedkoop koop zijn spijkerbroeken, die haal ik bij zara en verslijt ik binnen 4 maanden. :facepalm:
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
RainyDays schreef:
25-11-2020 17:12
Is kasjmier ook automatisch duur(der)? Naar aanleiding van jouw bericht klinkt dat zo, maar ik zag bij de c&a bijvoorbeeld dit en dat is niet echt duur voor een trui (en volgens de omschrijving is het wel 100% kasjmier):

https://www.c-and-a.com/nl/nl/shop/kasj ... ryId=16599

Maar op andere pagina's zie ik inderdaad wel veelal kasjmier truien van 100-200 euro. Wat maakt eigenlijk dat kasjmier duur(der) is? Oprechte vraag haha, ben er niet zo in thuis.

Ik vind het trouwens helemaal niet per se oppervlakkig als je van dit soort dingen houdt. En na een beetje googelen kan ik je alleen maar gelijk geven want het ziet er inderdaad uit als een mooie stof/kwaliteit.

Ik heb soms een beetje het tegenovergestelde van jou en NYC: ik zou willen dat ik meer moeite zou doen voor kwalitatief betere kleding. Maar dat ik dat niet doe heeft grotendeels met zelfbeeld te maken en dat ik het voor mezelf het niet waard vind ofzo (niet op dit moment in ieder geval).
Kasjmier is duurder dan gewone wol. Het is ook veel zachter. Ik ken de kasjmier van C&A niet maar wel die van de H&M. Zitten rond dezelfde prijs (als ze ze hebben, het varieert). Het verschil met die van de H&M en die van bijvoorbeeld Repeat is de afwerking. Die van de H&M is heel basic maar die van Repeat heeft dan weer een mooie naad of iets anders speciaals qua afwerking (overigens niet altijd maar ik vergelijk even tussen 2 truien die ik heb). De Repeat trui is ook iets dikker dan de H&M, geweven met een dikkere draad. Maar goed, de Repeat trui is 280 euro en de H&M trui is 100, dat is een heel verschil. Ik koop mijn kasjmiertruien eigenlijk altijd in de uitverkoop. Bij Zalando vind ik ze regelmatig met 30 tot 50% korting. Ik vind 300 euro voor 1 trui ook echt heel veel hoor maar 150 heb ik er wel voor over. Ik heb er ook geen kasten vol mee hangen, ik heb er 3 en draag ze echt heel erg veel.
Alle reacties Link kopieren
Daveotion schreef:
25-11-2020 08:38
Volgens mij is dat vele malen duurder dan leuke kleren kopen. In elk geval wel als ik afga op mijn smaak qua meubels en verlichting. Kan me er niets bij voorstellen. Zijn er echt mensen die hun interieur zo vaak en zo ingrijpend vernieuwen?
Ja die zijn er... in meer of mindere mate. Een goede vriendin van mij heeft pas ook weer alles nieuw gekocht. Ik durf daar ook niks aan te raken en zit gespannen op de (zeer dure) bank. Bang dat ik wat omstoot of een vlek achterlaat. (Ik ben het type, olifant in een porseleinen kast 😄)

Maar goed, zij word daar blij van...
Alle reacties Link kopieren
Daveotion schreef:
25-11-2020 08:38
Volgens mij is dat vele malen duurder dan leuke kleren kopen. In elk geval wel als ik afga op mijn smaak qua meubels en verlichting. Kan me er niets bij voorstellen. Zijn er echt mensen die hun interieur zo vaak en zo ingrijpend vernieuwen?
Ja! Ik heb ook zo'n vriendin die echt heel vaak haar interieur verandert. Het is echt haar passie ;) Niet elke 3 maanden een nieuwe bank of tafel maar ik zie toch echt heel regelmatig andere tafeltjes en kasten of eetkamerstoelen en een andere kleur op de muur, andere lampen etc.

Goddank heb ik daar zelf geen last van! Ik vind mijn spullen al jaren mooi behalve mijn eetkamerstoelen. Dat zijn die dingen in ribstof van Zuiver die iedereen 8 jaar geleden opeens begon te kopen. Ik heb ze wel al jaren en heb wel eens getwijfeld om ze te vervangen maar ze zitten echt super en ze staan goed in mijn huis.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn excelsheets eens uitgeplozen en kwam op gemiddeld €60 per maand in 2019 en €20 per maand in het afgelopen jaar - fluctuerend van €0 tot €250 in één maand. In 2019 heb ik voor mijn doen vrij veel gekocht: ik verhuisde naar een ander klimaat en bleek een hele nieuwe zomergarderobe nodig te hebben (wat ik onder zomerkleding verstond was na april niet meer comfortabel), en ik heb mijn outdoorspullen aangevuld met fijne, goede stukken, maar daarbij had ik geluk met uitverkoop/aanbiedingen. Volgend jaar verwacht ik een duurder jaar, want het is tijd voor een goede regenjas (terug in Nederland en verder fietsen naar mijn nieuwe baan) en nieuwe wandelschoenen. Verder heb ik hopelijk weinig nodig. Ik koop veel tweedehands en kies het liefst voor duurzamere opties als ik iets nieuws koop, daar wil ik in de toekomst strenger in worden dus ik reken erop dat ik structureel meer aan kleding ga uitgeven.

Ik herken trouwens heel erg wat NYC zegt dat ik in sommige seizoenen gewoon niks leuk vind in de winkels, en soms (vooral in de winter) juist heel veel. Pasvormen van broeken zijn ook zo'n ding, ik heb dit jaar een keer 16 broeken gepast - allemaal in theorie 'mijn maat' - waarvan er 3 niet te wijd op de taille of te strak op de kuiten of allebei tegelijk waren. Ik ben heel blij dat er langzaam weer wat wijdere opties komen want skinny's passen gewoon niet op mijn lijf. Daarom vind ik kringloopwinkels zo fijn, daar is de kans op een paarse trui of een wijde broek een stuk groter als de mode pastel & skinny is.

Overigens vind ik 5+ jaar doen met winterjassen en leren schoenen heel normaal. Aan mijn schoenen en jassen zie je echt niet hoe oud ze zijn, hoor.
Lady_Day schreef:
26-11-2020 12:13
Ja! Ik heb ook zo'n vriendin die echt heel vaak haar interieur verandert. Het is echt haar passie ;) Niet elke 3 maanden een nieuwe bank of tafel maar ik zie toch echt heel regelmatig andere tafeltjes en kasten of eetkamerstoelen en een andere kleur op de muur, andere lampen etc.

Goddank heb ik daar zelf geen last van! Ik vind mijn spullen al jaren mooi behalve mijn eetkamerstoelen. Dat zijn die dingen in ribstof van Zuiver die iedereen 8 jaar geleden opeens begon te kopen. Ik heb ze wel al jaren en heb wel eens getwijfeld om ze te vervangen maar ze zitten echt super en ze staan goed in mijn huis.
Even gegoogled. Ik vind die stof heel mooi maar het metalen stel niet. Wij veranderen ons interieur ook niet radicaal maar omdat we sinds het samenwonen alles met en met hebben veranderd is het huis wel veranderd ten opzichte van 10 jaar geleden. En hebben daarin ook maar elkaar toe moeten groeien (en nog steeds) omdat we andere dingen mooi vinden. Mijn probleem is ook wel dat ik dingen snel wegdoe (en gedaan heb) die partners niet waardeerden. O.a. een bruine ribstof fauteuil en een klassiek Engels bureau. En niet dat ik onder druk werd gezet ofzo maar ik zei dus altijd veel te snel: oh ja is goed, verkoop ik wel. Met kleren ook. Zowel in de partners- als in de singlesfasen. Een vriendin van mij heeft dat zelfs tegen haar vriend gezegd als ze mij weer ging zien; benieuwd wat haar kledingstijl nu weer zal zijn... Eigenlijk heel jammer.
Lady_Day schreef:
26-11-2020 12:13
Ja! Ik heb ook zo'n vriendin die echt heel vaak haar interieur verandert. Het is echt haar passie ;) Niet elke 3 maanden een nieuwe bank of tafel maar ik zie toch echt heel regelmatig andere tafeltjes en kasten of eetkamerstoelen en een andere kleur op de muur, andere lampen etc.

Goddank heb ik daar zelf geen last van! Ik vind mijn spullen al jaren mooi behalve mijn eetkamerstoelen. Dat zijn die dingen in ribstof van Zuiver die iedereen 8 jaar geleden opeens begon te kopen. Ik heb ze wel al jaren en heb wel eens getwijfeld om ze te vervangen maar ze zitten echt super en ze staan goed in mijn huis.
Even gegoogled. Ik vind die stof heel mooi maar het metalen stel niet. Wij veranderen ons interieur ook niet radicaal maar omdat we sinds het samenwonen alles met en met hebben veranderd is het huis wel veranderd ten opzichte van 10 jaar geleden. En hebben daarin ook maar elkaar toe moeten groeien (en nog steeds) omdat we andere dingen mooi vinden. Mijn probleem is ook wel dat ik dingen snel wegdoe (en gedaan heb) die partners niet waardeerden. O.a. een bruine ribstof fauteuil en een klassiek Engels bureau. En niet dat ik onder druk werd gezet ofzo maar ik zei dus altijd veel te snel: oh ja is goed, verkoop ik wel. Met kleren ook. Zowel in de partners- als in de singlesfasen. Een vriendin van mij heeft dat zelfs tegen haar vriend gezegd als ze mij weer ging zien; benieuwd wat haar kledingstijl nu weer zal zijn... Eigenlijk heel jammer.
Alle reacties Link kopieren
MientjeHapgraag schreef:
24-11-2020 20:38
Heb sinds een aantal maanden zo'n budgetteer-app en die heeft me fijntjes gewezen op het aantal euro's wat ik maandelijks uit gaf aan kleding. Sindsdien niets meer gekocht, behalve sportkleding (dat was nodig).
Ik gaf zo enorm veel geld uit, dat ik misselijk van mezelf werd.
Wow dat lijkt me best tof, welke budgetteer-app gebruik je?
Alle reacties Link kopieren
Ik geef juist meer uit aan zomermode: t shirts, blouses, schoenen. Nu heb ik de afgelopen jaren ook in een heel heet klimaat gewoond en stik ik van de t shirts (gewoon 2 voor 9 euro van de Bristol. Die bevallen me echt prima. Een paar keer per dag wisselde ik van shirt).
Schoenen heb ik nog zat, ik liep elke dag op mijn crocs.

Ik geef niet veel geld uit aan kleding. Slaag altijd wel in de uitverkoop. Ik had dit jaar wel een winterjas nodig, wist wel ongeveer wat ik wilde. En ben geslaagd op Marktplaats voor een als nieuwe Esprit jas. En jaren geleden had ik heerlijke laarzen van McGregor gezien maar ze waren 125 euro. No way dat ik dat uitgeef.. mijn max is 60 euro. Ik was ze echter nooit vergeten, en nu zag ik ze op Marktplaats als nieuw. Voor 25 euro, en ze zitten heerlijk.

Mijn probleem is wel dat ik schoenen en kleding echt goed pas, er goed over nadenk maar soms later toch niet lekker blijkt te zitten of zeer gaat doen (kleine teentje bv in schoenen). Maakt niet uit of het item duur was of niet. Of ik ben er toch weer op uitgekeken.

Ik begrijp niet hoe mensen elke dag dezelfde schoenen kunnen dragen. Soms passen ze toch niet bij een outfit of de gelegenheid?

Aan sieraden/juwelen geef ik wel veel uit, en ik neem er ook geen afscheid van. Dus ik heb echt veeeeeeeel! Duur, en goedkoop. Ik word er echt blij van, en mijn man ook dat ik ze draag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven