Mode & Beauty alle pijlers

Hoeveel geld geef jij uit aan een winterjas?

22-09-2019 18:00 201 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben even benieuwd wat jullie uitgeven aan een winterjas. Onlangs tegen een winterjas aangelopen die aan al mijn wensen voldoet. Ik ben veel buiten en deze jas is waterdicht, warm, niet zwaar en hij staat goed! Maar dan de prijs, 450 euro! Heeft ooit iemand dit aan een jas uitgegeven? Ik gok nu op de uitverkoop...
Ik ben bereid aan een goede winterjas zo' n 150 euro uit te geven. 400 euro vind ik echt te veel.
Maar goedkope jassen koop ik niet voor de winter. In vind jassen (vooral de water- en winddichte) van een lage prijs meestal gewoon echt niet mooi. Ze ogen goedkoop zeg maar, met glim enzo.
Ik geef soms wel rond de €500 uit aan winterjassen. Tja. Het spijt me. Iedereen heeft toch zijn eigen budget?

En nee. Ik draag geen polyester jassen. En ja, je merkt het echt wel aan kwaliteit, duurzaamheid en afwerking. Maar meestal vooral aan het design en de pasvorm. En ja, er zijn ook prachtige jassen voor veel minder te koop.

En houd zeker de uitverkoop in de gaten. In januari is er heel veel mogelijk wat betreft uitverkoop. Hoewel ik laatst een jas van €515 had gezien in een winkeltje. Ze hadden van elke maat een stuks. Nu al helemaal uitverkocht.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 22-09-2019 18:34
25.50% gewijzigd
Max €100
Nitflex schreef:
22-09-2019 18:32
Ik geef soms wel rond de €500 uit aan winterjassen. Tja. Het spijt me. Iedereen heeft toch zijn eigen budget?

En nee. Ik draag geen polyester jassen. En ja, je merkt het echt wel aan kwaliteit, duurzaamheid en afwerking. Maar meestal vooral aan het design en de pasvorm. En ja, er zijn ook prachtige jassen voor veel minder te koop.

Hoeft je niet te spijten hoor. Inderdaad iedereen heeft z' n eigen budget. 400 euro is voor mij gewoon teveel, dan komen de schoenen en andere kleding in de knel. Maar echt goedkope winterjassen koop ik niet. Die vind ik vaak echt te lelijk.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
22-09-2019 18:05
Nee, nooit. Duurste was een euro of 300.

Maar goed, als je niet elk jaar een nieuwe koopt en van plan bent er tig jaar mee te doen, waarom niet?
Met mijn vorige winterjas heb ik zes jaar gedaan. Dus wat betreft kan het wel maar om gevoelsmatig in een keer 450 euro af te rekenen vind ik nogal wat.
Zal vast wel 'ns over de 100 hebben gezeten, maar ik heb er pas eentje gescoord in de uitverkoop voor nog geen 60 euro. Gewatteerd en een fijne capuchon.

No way dat ik 400 euro aan een kledingstuk zou uitgeven!
Voor mijn man hebben we een keer tegen de 300 euro uitgegeven aan een wollen winterjas. Echt een beetje een nette zeg maar. Die hadden we nodig omdat we naar een gelegenheid moesten waar hij echt niet in een sportief weer-en-windjack kon verschijnen over zijn pak ;)
Was voor ons doen erg duur, maar goed, hij kan hem nu nog steeds aan als we netjes moeten zijn in de winter.
nohr schreef:
22-09-2019 18:35
Met mijn vorige winterjas heb ik zes jaar gedaan. Dus wat betreft kan het wel maar om gevoelsmatig in een keer 450 euro af te rekenen vind ik nogal wat.
Bovendien gaat die rekensom niet op als je nu ook 6 jaar hebt gedaan met een jas die geen €450 kostte. Want dat kan dus ook.

Je koopt zoiets of je koopt het niet, maar als je allerlei berekeningen moet maken om de koop te rechtvaardigen begeef je je op hellend vlak.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 22-09-2019 18:39
0.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
22-09-2019 18:32
Ik geef soms wel rond de €500 uit aan winterjassen. Tja. Het spijt me. Iedereen heeft toch zijn eigen budget?

En nee. Ik draag geen polyester jassen. En ja, je merkt het echt wel aan kwaliteit, duurzaamheid en afwerking. Maar meestal vooral aan het design en de pasvorm. En ja, er zijn ook prachtige jassen voor veel minder te koop.

En houd zeker de uitverkoop in de gaten. In januari is er heel veel mogelijk wat betreft uitverkoop. Hoewel ik laatst een jas van €515 had gezien in een winkeltje. Ze hadden van elke maat een stuks. Nu al helemaal uitverkocht.
Ik ben niet heel groot en winterjas oogt nogal snel lomp, in dit geval dus inderdaad niet.

Ik vind het best wel verrassend dat jassen van 500 euro zo snel gaan!
nohr wijzigde dit bericht op 22-09-2019 18:42
0.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik koop zelf liever 1x per 5 jaar een echt goede/mooie jas die wat duurder is dan om de paar jaar een nieuwe. Lange tijd geleden wilde ik zo'n donsding van The North Face (ik woonde ook in een heel koud land destijds) maar vond em te duur. Ben ik voor eentje gegaan van een ander merk. Was de helft goedkoper maar bleek uiteindelijk niet winddicht te zijn en de rits was ook na 1 winter kapot. De duurdere modellen zijn toch vaak beter gemaakt.

Ik heb er nu eentje van een Scandinavisch merk. Winddicht, waterafstotend, zit zachte fleece aan de binnenkant en heeft een solide rits. Hij was 300 euro en elke ochtend dat ik met blauwe lippen buiten fiets ben ik vreselijk blij met die jas.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
22-09-2019 18:14
Met zulke bedragen reken ik altijd nog ouderwets terug naar guldens en dan hebben we het hier over 1000 gulden en dat vind ik absurd voor een jas, tenzij de jas geheel is gemaakt van natuurlijke materialen.
Ditzelfde zei mijn man 😁
nohr schreef:
22-09-2019 18:38
Ik ben niet heel groot en winterjas oogt nogal snel lomp, in dit geval dus inderdaad niet.

Ik vind het best wel verrassend dat jassen 500 euro zo snel gaan!
Nee, maar kleinere winkels en bepaalde merken hebben een veel kleinere oplage. Dit specifieke merk (en heel veel merken doen dat) heeft maar een paar verkooppunten in Nederland en daar letten ze streng op, dat er niet meerdere winkels in een bepaalde straal hetzelfde merk voeten. Dus ja, dan is iets snel uitverkocht. Dat is natuurlijk puur marketing.

Het is veel geld, maar er ís ook veel geld in Nederland. Er is een hele doelgroep die dit normale bedragen vindt en toch echt geen PC Hooft types zijn.
Ik geef zoveel uit als nodig is voor een leuke, degelijke jas. Vervolgens doe ik daar een aantal jaar mee, dus een jas mag best een keer wat duurder zijn.
Ik heb geen idee, ik wil een goede, degelijke en mooie winterjas en de prijss maakt me niet zoveel uit.
Mijn laatste nieuwe (van vorig jaar) zal iets rond de 200-250 euro zijn geweest denk ik.
Ik heb 3 of 4 winterjassen en ik wissel een beetje af. Ik kijk dan ook naar het weer en mijn outfit.
Mijn huidige winterjas was €80,- en ga ik nu na 5 jaar vervangen. De stiksels gaan los bij de armen en hij slijt door aan het uiteinde van de mouwen.
Ik heb er nog 1 liggen van €150,-. Ooit gekocht als vervanger voor mijn winterjas van €15.- waar ik 8 jaar mee had gedaan. Dat was een langer model die ik op de scooter altijd aan had. Maar die nieuwe was toch wat te kort daarvoor, dus niet veel aan gehad tot op heden. Mijn huidige toen gekocht en op de scooter gebruikt. Inmiddels ga ik op de fiets naar mijn werk, dus komende winter kan ik die dure eindelijk gebruiken :) maar ik vind €150,- wel zo’n beetje de max. Ik heb nu ook zo’n lichtgewicht kort model met dons erin die je in een zakje kan opbergen heel klein. Bij decathlon gekocht voor €30,- en die is ook heel fijn! Super warm en weegt dus niks. Ideaal ding!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn jassen vorig jaar aan het einde vd winter gekocht. Een echt warme voor alledag met een fijne onderjas met col en een nettere van wolmateriaal. Samen e200 en tijdloos qua model.
Nu is mijn inkomen ook niet zodanig dat ik bereid ben om e450 voor een jas te betalen. Maar ik vraag mij af of ik dat wel zou doen als ik het geld had.
Mijn parka die nu het derde jaar ingaat was oorspronkelijk e180 en heb ik uiteindelijk met korting voor e130 gekocht. De binnenvoering kun je, net als de capuchon, losmaken waardoor hij ook als regenjas kan. Nog altijd blij mee.
oranjetulpen wijzigde dit bericht op 22-09-2019 19:06
0.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
50 euro in de uitverkoop. Dan doe ik er nog zeker 3 jaar mee.
ik geef mn bek ook maar een douw
150 a 200 eur want ik koop bijna elk jaar een nieuwe, ik wissel graag af
Farizia schreef:
22-09-2019 19:08
150 a 200 eur want ik koop bijna elk jaar een nieuwe, ik wissel graag af

Ik juist helemaal niet. Als ik een mooi kledingstuk heb wat goed staat en functioneel is zou ik het liefst willen dat het levenslang mee zou gaan.
Hoef ik er nooit mee over na te denken/naar te zoeken :lol:
Alle reacties Link kopieren
max 100 en ik koop niet elk jaar een nieuwe, pas als mijn jas kapot is koop ik een nieuwe. Maar ik geef er dan ook niet echt om of mijn jas hip of trendy is. Als ie maar warm genoeg is want ik ben een koukleum. Tussenjassen en zomerjassen koop ik dan weer bijna nooit, gaan lang mee maar ik gebruik dan ook vaak een vestje.
Mijn huidige winterjas kostte 400 euro. Die heb ik vorig jaar gekocht en zal ik deze winter ook weer dragen. Het is een lange jas waarmee ik lekker warm blijf als ik op de trein sta te wachten. Het is ook een erg gave jas, niet standaard. Ben vorige winter meerdere keren aangesproken door wildvreemden met de vraag waar ik mijn jas vandaan had.

Elke euro meer dan waard. :-]

Edit: ik heb ook nog een 100 euro jas, voor naar de kroeg enzo.
anoniem_65537e7f5e90c wijzigde dit bericht op 22-09-2019 19:19
8.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er vorig jaar 1 van 180 euro gekocht, maar die heb ik nog nooit aan gehad want hij bleek toch een stuk warmer te zijn dan ik verwacht had. Vind het wel een mooie.
Heb vorig jaar ook een jas van 15 euro gekocht (was 80% afgeprijsd) en die heb ik wel gedragen.
herfstappeltaart schreef:
22-09-2019 19:12
Ik juist helemaal niet. Als ik een mooi kledingstuk heb wat goed staat en functioneel is zou ik het liefst willen dat het levenslang mee zou gaan.
Hoef ik er nooit mee over na te denken/naar te zoeken :lol:
Dit dus.

Als ik dan toch 150 euro uitgeef aan een jas, dan moet dat wel een héél speciale zijn en draag ik dat ding tot ie uiteen valt.
De jas van 150 die ik x jaar geleden gekocht heb, heb ik een jaar of 7 elke winter volcontinu gedragen.


Doe ik sowieso met quasi al mijn kleren.
Gaan bijna alleen maar weg als de gaten erin vallen, anders vind ik het zonde van 't geld.
Hangt ervan af, als het echt de superjas van mijn dromen is dan zou ik er wel wat meer aan uit willen geven maar doorgaans niet. De jas die ik nu heb was 59 euro en die draag ik nu voor het vierde jaar. Ik ben de kleur heel zat maar de jas is gewoon nog prima dus ja.
Alle reacties Link kopieren
Hangt er heel erg vanaf.
Toevallig deze maand 2 jassen gekocht, 1 van 40 euro en 1 van 35 euro.
Maar heb ook een veel duurdere jas van Michael Kors.

Ligt er net aan wat ik leuk vind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven