Mode & Beauty alle pijlers

Hoeveel geld geef jij uit aan een winterjas?

22-09-2019 18:00 201 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben even benieuwd wat jullie uitgeven aan een winterjas. Onlangs tegen een winterjas aangelopen die aan al mijn wensen voldoet. Ik ben veel buiten en deze jas is waterdicht, warm, niet zwaar en hij staat goed! Maar dan de prijs, 450 euro! Heeft ooit iemand dit aan een jas uitgegeven? Ik gok nu op de uitverkoop...
Alle reacties Link kopieren
Laatst 2 jassen besteld. Ik kon niet kiezen.....sprak mijn man de legendarische woorden, dan neem je ze toch allebei :lol: €250,- totaal kwijt
Niet.meer dan 80 euro.
Maar hoe vaak draag je een jas van 450 euro in de winter? En gaat het wel winter worden?
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
22-09-2019 18:38
Voor mijn man hebben we een keer tegen de 300 euro uitgegeven aan een wollen winterjas. Echt een beetje een nette zeg maar. Die hadden we nodig omdat we naar een gelegenheid moesten waar hij echt niet in een sportief weer-en-windjack kon verschijnen over zijn pak ;)
Dat zou ik dus echt nooit doen. Als ik op een event alleen maar binnen mag als ik een jas van 300 euro koop dan hoeft het event niet voor mij. En als het voor werk is dan mag de werkgever betalen. Dat je de jas later nog kan gebruiken speelt weinig rol voor mij. Als je nog niet zo 'n jas had dan had je die blijkbaar niet zo hard nodig en zou je die zonder het event dus ook (nog) niet gekocht hebben.
2019 schreef:
22-09-2019 19:21
Niet.meer dan 80 euro.
Maar hoe vaak draag je een jas van 450 euro in de winter? En gaat het wel winter worden?
Ik zelf zou de jas elke dag vanaf eind oktober tot eind maart dragen. Maar inderdaad TO. Dit zou ik wel in overweging nemen. Als je het kan missen, waarom niet.
*
anoniem_310255 wijzigde dit bericht op 10-10-2019 06:42
0.00% gewijzigd
Rosanna1985 schreef:
22-09-2019 19:22
Dat zou ik dus echt nooit doen. Als ik op een event alleen maar binnen mag als ik een jas van 300 euro koop dan hoeft het event niet voor mij. En als het voor werk is dan mag de werkgever betalen. Dat je de jas later nog kan gebruiken speelt weinig rol voor mij. Als je nog niet zo 'n jas had dan had je die blijkbaar niet zo hard nodig en zou je die zonder het event dus ook (nog) niet gekocht hebben.
Ik zou voor zo'n event eventueel wel een aangepaste nettere jas kopen.

Maar geen van 300 euro.
Voor 100 of 150 euro moet dat ook lukken.
Zelfs voor een man.

Al helemaal als hij dat ding de komende 10 jaar misschien 20 keer gaat dragen.
(Hoe vaak ga je in de winter naar officiële feestjes waar mensen je "gewone jas" niet mogen zien of waar je dat ding niet dropt bij de vestiaire?)


Maar tja, 't is mijn portefeuille niet.
anoniem_387728 wijzigde dit bericht op 22-09-2019 19:25
8.87% gewijzigd
PhiIae schreef:
22-09-2019 19:23
Ik zelf zou de jas elke dag vanaf eind oktober tot eind maart dragen. Maar inderdaad TO. Dit zou ik wel in overweging nemen. Als je het kan missen, waarom niet.
Jij woont in een wintergebied dan heb je dat wel nodig. In nederland niet.met een beetje sneeuw ligt heel nederland plat :proud:
Alle reacties Link kopieren
Mijne was 190 geloof ik. Als hij weer dicht gaat, draag ik hem dit jaar voor 5e jaar. En ik vind hem nog steeds prachtig. Volgende keer kijk ik weer bij de anwb.
Ik koop mijn winterjassen bijna altijd in de uitverkoop. Duurdere merken maar dan voor de helft. Dus ik denk dan nog zo’n 150-200 euro. Maar ik doe er jaren mee. Ik kan met een winterjas makkelijk 5+ jaren doen.
Ik heb er nu drie waarvan ik met de nieuwste de derde winter inga en de rest is toch zeker 3-4 jaar ouder
[quote=Marnamai post_id=30412694 time=1569173088 user_id=387728]
Ik zou voor zo'n event eventueel wel een aangepaste nettere jas kopen.

Maar geen van 300 euro.
Voor 100 of 150 euro moet dat ook lukken.
Zelfs voor een man.

Al helemaal als hij dat ding de komende 10 jaar misschien 20 keer gaat dragen.
(Hoe vaak ga je in de winter naar officiële feestjes waar mensen je "gewone jas" niet mogen zien of waar je dat ding niet dropt bij de vestiaire?)


Maar tja, 't is mijn portefeuille niet.
[/
quote]


Dat lukte ons dus niet. Een beetje wolmix jassen van een lagere prijs vielen voddig en echt niet netjes. Dan liever een hogere prijs voor een echt mooie jas. Hij heeft hem ook echt wel afgedragen de winters daarna.
We hebben hem nog steeds maar hij begint een beetje kaal te worden.
lisbeth schreef:
22-09-2019 19:27
Ik koop mijn winterjassen bijna altijd in de uitverkoop. Duurdere merken maar dan voor de helft. Dus ik denk dan nog zo’n 150-200 euro. Maar ik doe er jaren mee. Ik kan met een winterjas makkelijk 5+ jaren doen.
Ik heb er nu drie waarvan ik met de nieuwste de derde winter inga en de rest is toch zeker 3-4 jaar ouder


Dat lukt mij dus nooit. Als het uitverkoop is, is mijn maat er echt nooit meer.
Rond de 175 euro. Mijn beste jas was overigens een ANWB jas in de uitverkoop. Vijftig euro. Die was na 5 jaar nog als nieuw, maar toen was ik er finaal op uitgekeken. Ook daarom geen heel dure jas want ik weet dat ik er na een jaar of vier vijf echt klaar mee ben.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
22-09-2019 19:24
Het ging om de promotie (het promoveren) van onze dochter dus weinig keus :-D
Daar wilden we toch wel graag bij zijn en dat is een heel officieel gebeuren.
Ik ben zelf gepromoveerd - en heb dus ook veel collega 's zien promoveren - en ik kan je verzekeren dat short/jeans en t-shirts daar vaak voorkwamen ;-)
Natuurlijk wil de familie soms wel iets netter komen, maar het HOEFT niet want een groot deel van het publiek zijn collega 's en die komen gewoon in hun toevallige plunje waarmee ze die dag zijn komen werken.
Een promotie is toch ook gewoon binnen dus heb je eigenlijk zelfs niet echt een jas nodig?
*
anoniem_310255 wijzigde dit bericht op 25-09-2019 15:12
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, als ik hem echt mooi vind.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
22-09-2019 19:32
Nou dat was in ons geval echt niet zo. Iedereen was op z' n paasbest. En wij moesten na het promoveren nog een behoorlijk eindje in de kou (was echt midden in de winter) wandelen naar het diner/feest. Ik vind dan een sportief jack echt geen gezicht op een net pak.
Groot gelijk hoor. Ik heb voor een galafeest ooit eens zo'n lange jurk gekocht. En ook nog dure hakken. Beiden 1x aangehad. Geen spijt.
Lady_Day schreef:
22-09-2019 19:34
Groot gelijk hoor. Ik heb voor een galafeest ooit eens zo'n lange jurk gekocht. En ook nog dure hakken. Beiden 1x aangehad. Geen spijt.

Ja de gelegenheid vereist het soms gewoon.
150 euro ongeveer. Ik heb een nette winterjas en een donsjack. Het Jack is inmiddels een jaar of 10 oud en toe aan vervanging. Ik draag kleding meestal tot er gaten in vallen.
4 jaar geleden winterjas van 225 gekocht. ( airforce jas)
2 jaar geleden van 120 van guess.
Ik draag ze beide nog!
Alle reacties Link kopieren
Max 150 euro ,ik vind dat je dan wel een goede winterjas hebt.
En doe er twee jaar mee, hoef er ook geen 5 jaar mee te lopen.
herfstappeltaart schreef:
22-09-2019 19:29
Dat lukt mij dus nooit. Als het uitverkoop is, is mijn maat er echt nooit meer.
Ik draag maat 36. In het verleden 38. Vrij gangbare maat en ik heb altijd jassen gevonden
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
22-09-2019 19:32
Nou dat was in ons geval echt niet zo. Iedereen was op z' n paasbest. En wij moesten na het promoveren nog een behoorlijk eindje in de kou (was echt midden in de winter) wandelen naar het diner/feest. Ik vind dan een sportief jack echt geen gezicht op een net pak.

De paranimfen waren ook in poepiechique jurkjes en alle gasten in de zaal ook echt behoorlijk opgetut. Geen jeans gezien die dag.

Misschien ligt het aan de universiteit?
Bij ons was er niet echt een diner/feest, enkel een receptie achteraf gewoon in het gebouw van de universiteit zelf.

Dat de gasten zich opkleden vind ik niet zo vreemd, maar het verbaast mij wel dat de collega 's dit dan blijkbaar ook doen? Want die hebben soms wel 1 of 2 promoties per maand... Die brengen dan elke keer een chique outfit mee en kleden zich dan na hun werkdag om?
rosanna1985 wijzigde dit bericht op 22-09-2019 19:46
0.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
22-09-2019 19:32
Nou dat was in ons geval echt niet zo. Iedereen was op z' n paasbest. En wij moesten na het promoveren nog een behoorlijk eindje in de kou (was echt midden in de winter) wandelen naar het diner/feest. Ik vind dan een sportief jack echt geen gezicht op een net pak.

De paranimfen waren ook in poepiechique jurkjes en alle gasten in de zaal ook echt behoorlijk opgetut. Geen jeans gezien die dag.

Misschien ligt het aan de universiteit?
Bij de promoties waar ik te gast ben geweest was de promovendus zelfs in rokkostuum en kregen we als gasten ook een do's en don'ts briefje met daarin kledingvoorschriften, dus die jeans en shorts en "kloffies" lijken me wat overdreven van die poster.

Edit: de paranimfen waren ook in rokkostuum en hele chique jurkjes.
fashionvictim wijzigde dit bericht op 22-09-2019 19:47
4.29% gewijzigd
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Bij ons was er niet echt een diner/feest, enkel een receptie achteraf gewoon in het gebouw van de universiteit zelf.

Dat de gasten zich opkleden vind ik niet zo vreemd, maar het verbaast mij wel dat de collega 's dit dan blijkbaar ook doen? Want die hebben soms wel 1 of 2 promoties per maand... Die brengen dan elke keer een chique outfit mee en kleden zich dan na hun werkdag om?
rosanna1985 wijzigde dit bericht op 22-09-2019 19:46
9.11% gewijzigd
2019 schreef:
22-09-2019 19:25
Jij woont in een wintergebied dan heb je dat wel nodig. In nederland niet.met een beetje sneeuw ligt heel nederland plat :proud:
Ik heb het altijd koud. Onder de tien graden draag ik een winterjas en richting vriespunt nog eens een extra fleecevest ofzo om het extra warm te hebben. Wordt het kouder dan nul dan ben ik doodongelukkig

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven