Mode & Beauty alle pijlers

hoeveel kledingstukken heb jij sinds 1 januari gekocht?

20-04-2024 15:18 181 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees vooral uitdagingen over de toekomst waar het gaat over minder kleding kopen, maar nergens wat de stand van zaken nu is. Dus misschien leuk omdat hier op te schrijven? Ik trap af met wat ik gekocht heb sinds 1 januari 2024.
2 spijkerbroeken
2 truien
2 blousejes
1 t-shirt
1 flarepant
1 paar sneakers
1 paar laarzen
Sokken, hempjes, slips en beha's heb ik nog in overvloed. Van al deze dingen was niets echt noodzakelijk, ik scheurde wel een keer halverwege de dag uit m'n broek, dus die heb ik direct vervangen voor eenzelfde.
En jij?
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren Quote
8 items bij een toffe winkel die helaas ging sluiten.
Rokken, jurken en een inmiddels gestolen broek...
Een leuk jasje en sokken.

https://topvintage.nl/nl/queen-kerosin- ... -lichtroze
Je ziet toch liever zo’n strak lijf dan een uitgezakte mokkapunt, weet je wel weet je niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
2 blousejes en een spijkerbroek
Alle reacties Link kopieren Quote
Een linnen broek, linnen maxijurk en een linnen lange rok gekocht.

Ik heb geen zomerschoenen behalve een paar slippers maar wil maar 1 paar voor de zomer kopen.

Anders staan er allemaal paren te staan die ik toch amper draag.

Ik koop nu alleen als ik het ook echt vaak ga dragen.
Alle reacties Link kopieren Quote
1 blouse. Heb vorig jaar nog behoorlijk wat gekocht, dus verwacht niet veel te kopen dit jaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Schoenen (3x), een jurk, een jasje, een bikini en een rok via Vinted. Jurk en 1 paar schoenen waren een miskoop. Bovendien allemaal niet nodig.

Verder een broek, ondergoed, skikleding en ik vermoed dat ik nog wel iets vergeten ben. Best veel nu ik het zo optik.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nieuw:

1 blouse met lange mouwen
2 bloesjes met korte mouwen
2 spijkerbroeken
2 linnen broeken
Wandelschoenen
Sneakers

Tweedehands:
Wollen trui
Wollen vest
1 blouse

Al met al vind ik het best weer veel…
Alle reacties Link kopieren Quote
Een vest en een jas.
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een bloes, zomerjurkje, twee broeken, een paar sokken, twee paar schoenen en twee winterjassen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik dacht dus ook dat het wel meeviel, tot ik aan het tellen sloeg en het hier opschreef. In my defence: ik draag het wel allemaal* veel, het past goed, en het is geen fastfashion.
*1 trui was buiten mijn comfortzone, en die draag ik dus minder. Ik ben er dus weer in gesterkt dat ik dat niet moet doen. Ik kan denken dat dat saai is, maar ik kan het beter stijlvast noemen.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren Quote
0 kledingstukken gekocht.
1 lap (duurzame/bio) stof gekocht waar ik nu een rok van aan het naaien ben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij de kringloop:
3 broeken
2 tops

Nieuw:
2 zomerbroeken
2 tops

Ik heb verder alleen nog schoenen nodig.

Maar als ik toevallig nog kleding tegenkom waarvan ik weet dat ik er lang plezier van ga hebben, koop ik dat ook. Het is me al enkele keren gebeurd dat ik iets zocht, maar het niet kon vinden. Dus als ik nu iets vindt, voorkomt dat dat ik er later naar moet gaan zoeken :P
Alle reacties Link kopieren Quote
3 paar sokken.

Ik denk dat dat het was.
Alle reacties Link kopieren Quote
Best wel veel vind ik,
3 hemdjes, 2 beha's, 3 nachthemden, 1 blazer, 3 hipsters,1 trui, 3 truien met korte mouwen, 1 shirt, 1 broek en 1 zomerjurk.

Het meeste ( behalve waarschijnlijk het ondergoed) draag ik over 3 jaar nog mits ik niet gigantisch ga groeien of afvallen.
joppie wijzigde dit bericht op 20-04-2024 16:14
29.83% gewijzigd
Ik ben niet perfecd, wat is daar mis mee?
Alle reacties Link kopieren Quote
2 lange broeken (en dus 2 van mijn oude lange broeken weggedaan, in dit geval omdat ze kapot waren).
Ik heb 1 vest voor mezelf gebreid, daar was ik vorig jaar al aan begonnen.
En 4 paar sokken gebreid.
"Just because something is typed - whether it is typed on a business card or typed in a newspaper or book - this does not mean it is true.” (The Wide Window - Lemony Snicket)
Alle reacties Link kopieren Quote
Een blouse, jurk en sneakers. De blouse en jurk bij een outlet en over de jurk had ik mijn twijfels, maar ik had er een nodig en heb deze nu pas een keer aan gehad omdat ik hem toch matig vind.
Alle reacties Link kopieren Quote
Blckcffee schreef:
20-04-2024 15:22
8 items bij een toffe winkel die helaas ging sluiten.
Rokken, jurken en een inmiddels gestolen broek...
Een leuk jasje en sokken.

https://topvintage.nl/nl/queen-kerosin- ... -lichtroze
Gestolen? Wat een k-streek. Hoe kan dit nou? Toch niet tijdens het dragen 😜?
Alle reacties Link kopieren Quote
Alleen wat zwangerschapskleding, maar helaas is de zwangerschap misgegaan, dus dat gaat nu in de doos in de hoop het komende periode ooit er weer uit te kunnen halen.
Verder ruil ik kleding door via the Clothing Loop app, dus regelmatig er iets uit en dan iets van mij erin. Kost niets, maar wel heel leuk!
Als ik dat meetel kom ik nog op 2 Truien, 2 vesten en een jurkje.
Alle reacties Link kopieren Quote
2 zomerbroeken bij de kringloopwinkel
If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. (Desmond Tutu)
Alle reacties Link kopieren Quote
3 jumpsuits
Een jurk
Een paar schoenen
Een broek, flessengroen, high waisted, wijdere pijp
Een paar soort slippers/sandalen van croc
Onderbroeken, 4 normale, 6 menstruatie
5 t shirts, waarvan 3 oversized
Een lange spijkerrok
Een korte wielrennershort
Alle reacties Link kopieren Quote
2 broeken
3 blouses
1 hesje
1 blouse met korte mouwen

En er zijn nog 2 broeken onderweg.

Ik kan het me niet veroorloven om met versleten kleding op m'n werk te komen. Het zijn wel dingen die ik vaker aan heb.
Alle reacties Link kopieren Quote
Er was veel aan vervanging toe, dus 1 sweatvest, 1 longsleeve, 1 t-shirt, en 2 hemdjes, 1 paar hardloopschoenen en 1 paar laarzen. De voorgangers ervan waren allemaal kapot.
Alle reacties Link kopieren Quote
Blazer en broek van vinted waar ik een beetje spijt van heb. Was nieuwe collectie van mijn favo merk op dit moment.

Had ze online al gespot maar vond het te duur. Dus heb me laten verleiden op Vinted, voor een leuk prijsje. Maar het is aan de krappe kant en de kwaliteit valt ook wat tegen. Dus miskoop. Gelukkig is de schade beperkt.

Verder nieuw een spijkerjumpsuit en sneakers. Daar ben ik wel blij mee. En verder nog niks.
Alle reacties Link kopieren Quote
Te veel :) zo uit mijn hoofd
5 broeken
6 t shirts
1 jurkje
1 colbert
1 bomber spijkerjasje
1 jasje
4 korte broeken
En ik had mij voor genomen niet te veel te kopen ivm dure vakantie :sun:
Alle reacties Link kopieren Quote
Één paar nieuwe schoenen (wandelschoenen, maar draag ze dagelijks. Was al dik vier jaar naar nieuwe schoenen aan het zoeken).
Nieuw paar sandalen voor wanneer deze versleten zijn (enige paar dat lekker zit, en ben bang dat ze "er uit" gaan, nu ze voor 50% waren)

En verder vijf stukken stof op de markt gekocht om (van pure ellende) zelf maar wat tops en jasjes/vestjes te maken.

Mijn man heeft alleen een paar nieuwe schoenen (ook na vier jaar) gekocht dit jaar.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven