Mode & Beauty alle pijlers

Hoeveel tassen heb jij?

26-02-2021 16:08 53 berichten
De Nederlandse vrouw schijnt vooral van praktische floddertassen te houden, las ik van de week. En een tassenontwerper vond dat heel jammer.

Nu vraag ik me af: hoeveel tassen hebben jullie eigenlijk? En welke soorten? Vooral nette tassen of juist casual? Sport- en reistassen uitgezonderd, of vermeld ze apart.

Leuk als je ook een foto plaatst van je lievelingstas.

Ik ben benieuwd!

Hoeveel tassen heb jij?

Totaal aantal stemmen: 128

1 (6%)
Minder dan 5 (48%)
5-10 (20%)
10-20 (13%)
Meer dan 20 (13%)
Alle reacties Link kopieren
2; een grote schoudertas die ook als luiertas dienst doet en een rugzak voor (veld)werk. Verder nog een grote backpack voor vakantie.

Oh ik heb ook nog twee grotere linnen tassen voor de boodschappen
Alle reacties Link kopieren
Ik dénk 10-20, maar zou toch ook wel over de 20 handtassen/schoudertasjes/clutches heen kunnen gaan. Favoriet zijn een zwarte tas van coach en een zwarte van smaak amsterdam. Niet omdat ik dat de mooiste tassen vind, maar past bij veel verschillende outfits. Ik gebruik mijn tassen tegenwoordig helaas heel weinig, omdat ik vaak een luiertas bij me heb, en daar gooi ik dan ook m'n portemonnee in. Kan niet wachten tot de horeca en winkels weer open zijn, zodat ik sneller iets ga doen zonder kinderen, en mét mooie tas!
Alle reacties Link kopieren
Een cowboysbag achtige schoudertas als dagelijkse tas en nog ergens een klein, fijn zwart schoudertasje voor de zakdoekjes op een begrafenis.

Heb wel heel veel boodschappentassen ook, van die floddertassen, maar die tel ik niet mee hoor.
Heb je een fetisj met tassen?
gizzmo-returns schreef:
26-02-2021 16:14
Heb je een fetisj met tassen?
Haha nee hoor helemaal niet, maar ik ben nu toevallig me aan het oriënteren op een mooie handtas. Heb jaren juist helemaal niks met tassen gehad.
Die poll is lastig te beantwoorden.
Momenteel in gebruik: 2 handtassen.
Toen mijn leven er net wat anders uitzagen ik de helft van mijn weekenden weg was had ik ook vaak een rugtas of grotere cross-over tas in gebruik.
Daarnaast van deze 3 categorien nog een hoop oudere tassen liggen die ik eigenlijk niet meer gebruik.

Ik ben geen overdreven tassenshopper maar heb er door de jaren heen wel de nodige verzameld.
Doelstelling bij mij is inderdaad praktisch, ik wil dan wel dat de tas er goed uitziet.
Dus leer of ander fijn materiaal ipv plastic en eigenlijk zijn al mijn tassen wel merktassen maar niemand zal me modebewust noemen. Zal dan ook nooit een tas kiezen bij een bepaalde outfit o.i.d.
Alle reacties Link kopieren
Ergens tussen de tien en twintig denk ik. Maar altijd één 'vaste' omdat ik irreële angst heb zonder mijn sleutels of telefoon buiten te staan.

Dit is nog niet mijn lievelings maar wel mijn meest recente: Afbeelding
baukelien schreef:
26-02-2021 16:16
Haha nee hoor helemaal niet, maar ik ben nu toevallig me aan het oriënteren op een mooie handtas. Heb jaren juist helemaal niks met tassen gehad.
Maar heb je 2 weken geleden niet genoeg tips gehad?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er altijd iets van 3 in gebruik. Maar in totaal heb ik:

-5 kleine tasjes/clutches
- 1 rugzak voor laptop
- 1 luier-rugtas
- 3 studio noos tassen
- 1 burkely handtas
1 kleiner schoudertassen wat ik fijn vind voor festivals e.d.
- nog 2 oude handtassen van wat mindere kwaliteit. Zou ik eigenlijk op moeten ruimen.
- weekendtas
- sporttas

Dat was m denk ik wel...
gizzmo-returns schreef:
26-02-2021 16:26
Maar heb je 2 weken geleden niet genoeg tips gehad?
Ik ben gewoon nieuwsgierig. Mag dat niet?
Alle reacties Link kopieren
Mijn favoriete tas (momenteel).
https://www.fratelliposti.com/ProductsL ... F551-2.jpg
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
mrs.lamaze schreef:
26-02-2021 16:30
Mijn favoriete tas (momenteel).
https://www.fratelliposti.com/ProductsL ... F551-2.jpg
O wauw, dat is wel een statement piece!
anoniem_181776 wijzigde dit bericht op 26-02-2021 16:31
1.36% gewijzigd
Foutje
anoniem_181776 wijzigde dit bericht op 26-02-2021 16:32
95.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier wel echt een tassen tik.
Heb er ook wel veel, waarvan ik een aantal ook echt niet meer gebruik.
Enkele vind ik nog steeds heel mooi, maar kan ze helaas niet allemaal tegelijk gebruiken. Pas het dus aan aan de situatie, gelegenheid, kleding, weer etc.
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
Alle reacties Link kopieren
minder dan 10 inmiddels na een inbraak waarin ze uiteraard de "merken" en lederen exemplaren mee hebben genomen....(merken als Guess, Love Moschino etc.)

Enfin.
Ik ben wel een tassenvrouw (meer dan schoenen iig) en geef er wel wat geld aan uit, tussen de 200 - 400 euro per stuk, al heb ik ook een hele toffe (vind ik dan) tas van een markt van 25 euro.

Mijn ultieme wens is nog steeds een 2.55 medium Flap Bag van Chanel maar dat zal wel bij wensen blijven...ze zijn inmiddels ook tweedehands met lichte gebruikssporen bijna onbetaalbaar. En met dat laatste segment heb ik altijd het idee dat je een risico loopt op neppers...hoe betrouwbaar het ook overkomt.

Heb mijn verlies trouwens recentelijk aangevuld met een DKNY (leer) en een Trussardi exemplaar.
sprokkelientje wijzigde dit bericht op 26-02-2021 16:36
6.80% gewijzigd
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Als boodschappentassen ook mee tellen dan minstens 30 denk ik want koop zowat elke vakantie een boodschappentas :P

Nu in gebruik een “leren” rugzak. Voor werk, broodtrommel kan er in.
Een middelmaat/ kleine schoudertas. Ereader kan er in, iPad niet. Dat formaat zeg maar.
Een heuptasje/ moneybelt voor op vakantie die ik eigenlijk nauwelijks gebruik.
Een tasje voor aan mijn riemlussen om mijn telefoon in te doen met uitgaan.
Paar kleine schoudertasjes voor op festivals /carnaval etc.
Paar linnen tasjes die ik her en der gekregen heb die ik gebruik om glas naar de glasbak te brengen.
2 toilettassen :P
Geloof dat het dat wel zo was.
Geen idee. Zeker 20 denk. Ik kan er ook best wel wat aan uitgeven. Maar ook weer niet €2000. Momenteel is m’n Jerome Dreyfuss Billy M favoriet voor overdag.
4.

Waterdichte rugzak voor uitjes en mijn puber leent hem ook voor school. Mooie moderne tas.

2 leren schoudertassen, klein en groter.
En een leren shopper.

Allemaal zwart. Ik hou van strak en simpel en kwaliteit vandaar leer. Maar verder kan het me niet boeien, zeker geen merk en ik hoef niet voor allerlei oufits andere tassen.

Ik heb een vaste stijl en vaste kleuren.

En ik heb zeker geen foto van mijn tassen.
Alle reacties Link kopieren
2 kleine vintage schoudertasjes, een zwarte en cognac en beide leder en voor minder dan €10,- gekocht. Verder nog een rugzak voor het wandelen en een paar linnen tassen voor de boodschappen. Hier geen tassen fetisj dus 😆

Edit: geen grote tassen voor mij trouwens want die prop ik alleen maar vol met god mag weten wat en dan loop je met zo’n blok beton aan je schouder te zeulen...
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren
Oh ben rugzakken( voor op vakantie) nog vergeten , neem die meestal als handbagage mee en gebruik er normaal 1 als tas voor mee naar de sportschool. Die hebben we 3 waarvan we er 2 gebruiken, de andere ligt in de kast met daarin plastic zakken en de andere ongebruikte tassen en tasjes.
Ik vind een tas meenemen helemaal niet fijn stop liever wat ik nodig heb in mijn jaszak maar ja steeds meer sleutels, grotere telefoon, zonnebril , handgel, zakdoekjes etc etc dus dat gaat niet altijd meer. Vandaar nu voor dagelijks gebruik ook een rugzak, kreeg van een schoudertas last van mijn nek en hij was kapot.
1, en als die kapot gaat, heb ik altijd een probleem. Laatst ging mijn oude dus kapot, en toen heb ik echt even moeten zoeken in de kelder want daar lag nog een tas die ik ooit had gekregen, maar niet zo mooi vond.

Dus wanneer de winkels weer open zijn, koop ik weer een tas die ik mooi vind :lol:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 1 grote shopper, die foto had ik in je vorige topic al geshowed:

Afbeelding

En een kleintje die mee mag in concertzalen en dergelijke en die ik meeneem als ik alleen mijn portemonee en telefoon mee wil nemen.

Verder nog een rugzak van Dakine, het Transit model. Deze:

Afbeelding

Die gebruikte ik voor werk (handig met het OV en als je nog een stuk moet lopen en/of fietsen, mijn laptop en mijn levensbehoeften voor de hele dag pastte er prima in), maar nu met Corona niet meer want ik werk thuis. Nu gebruik ik hem voor op reis.

3 in totaal dus.
Die is heel mooi inderdaad, Ugli
Alle reacties Link kopieren
10-20 denk ik wel. Ik heb vanalles, clutches, shoppers, schoudertassen, rugzakken, net, sportief. Eigenlijk voor elke soort outfit wel iets bijpassend. Ook in diverse kleuren. Maar mijn meest gebruikte is een Louis Vuitton Neverfull MM die ik al bijna 14 jaar heb. Helaas gaat hij op de rand stuk, het leer is daar gescheurd. En een nieuwe kopen zit er niet in, hij kost inmiddels €1150,- :cry: ik heb hem destijds voor €455,- gekocht :mrgreen:
Verder heb ik nog een Michael Kors tas en de rest is geen design. Dat is vanalles door elkaar, van Kruidvat tot primark enz.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven