Mode & Beauty alle pijlers

Hoeveel tassen heb jij?

26-02-2021 16:08 53 berichten
De Nederlandse vrouw schijnt vooral van praktische floddertassen te houden, las ik van de week. En een tassenontwerper vond dat heel jammer.

Nu vraag ik me af: hoeveel tassen hebben jullie eigenlijk? En welke soorten? Vooral nette tassen of juist casual? Sport- en reistassen uitgezonderd, of vermeld ze apart.

Leuk als je ook een foto plaatst van je lievelingstas.

Ik ben benieuwd!

Hoeveel tassen heb jij?

Totaal aantal stemmen: 128

1 (6%)
Minder dan 5 (48%)
5-10 (20%)
10-20 (13%)
Meer dan 20 (13%)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er 1. Voorheen had ik model buideltas, 1 groot vak dus als ik wat zocht moest ik bijna graven. Was ook een aankoop uit nood. Toen deze op internet tegenkomen. Kon niet het exacte plaatje meer vinden maar het 'patchwork' is wel hetzelfde. 1 vak met rits, 1 zijvak, 1 groter binnenvak en 2 vakjes voor bijv. telefoon en/of portemonnee.

Afbeelding
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb helemaal niet zoveel tassen. Denk een stuk of 6. Favoriet zijn een Georgio Brato en mijn laatste aanwinst. De Hana (medium) van See by Chloe.
Toevallig heb ik onlangs een opruiming gedaan en alle goedkopere en niet helemaal mijn smaak tassen weggegooid.

Nu met Corona gebruik ik bijna alleen maar crossbodytasjes, groot genoeg voor een portemonnee, oordopjes, een pakje zakdoekjes etc.

Ik heb 5 designertassen, variërend van Coach tot het hogere segment. 3 crossbody, 2 schoudertassen. Daarnaast een grote lederen tote bag met laptopvak, een rugzak en een Le Pliage L van Longchamp voor op vakantie.
Alle reacties Link kopieren
Eens even denken hoor.

1 kleine clutch van Legend
1 kleine cross body (merkloos, wel leer)
1 zomerse leren handtas (Liebeskind)
2 fijne handtassen voor werk/lange dag weg (Liebeskind en Shabbies)
1 laptop-hand-tas (merkloos, wel leer)
2 rugzakken waarvan er 1 eigenlijk weg moet (lelijke chloorachtige verkleuring bij een merkloze plastic rugzak), de ander is van Northface

Meeste tassen gaan al jaren mee.
Alle reacties Link kopieren
- zwarte Cowboys bag, niet het standaard model overigens. Daar kan het meeste in en gebruik ik het meest, ook vanwege de makkelijke kleur.
- Rode tas van Vivienne Westwood, kan redelijk wat in maar niet supergroot
- kleine cognackleurige tas van Keecie
- twee hele kleine schoudertasjes van Keecie, een grijsgroene en een knalgele
Alle reacties Link kopieren
1 grote zwarte leren handtas, voor dagelijks gebruik. Er zit meestal niet veel in maar er past een waterfles in en eventueel een kleine lunch, en bijvoorbeeld een a4 map mocht het nodig zijn.
1 klein rugzakje van een outdoorzaak, voor wandelen, fietsen en sport.
Deze twee gebruik ik heel vaak.

Dan heb ik nog 2 van die kleine schoudertasjes, 1 casual zwart ding voor festivals of kroeg en 1 zilverkleurig clutch-achtig ding, voor bruiloften en dergelijke. Beiden al een poos ongebruikt dus.

Ooit had ik wel meer tassen, maar ben nu heel erg blij met wat ik heb. Probeer mijn bezittingen wat te beperken en deze voldoen perfect voor alle gelegenheden.

Oh, ik heb overigens ook boodschappentassen uiteraard. Een paar van plastic en een paar linnen tasjes. En een handbagage koffertje. En gebruik soms een wat kleiner formaat reistas van vriend.
Alle reacties Link kopieren
1 handtas
1 rugzak
1 weekendtas
1 kroeg tas

En alsnog stop ik alles in m'n broek- en jaszakken :facepalm:
Ik heb 1 rugzak van fjallraven (niet het bekendste model) en een klein schoudertasje. Een mooie dure tas spreekt me wel aan, maar ik ben dat totaal niet waard. Dat ziet er binnen de kortste keren niet meer uit en ligt vol troep, en dat vind ik dan weer zonde.
Meer dan 100. Misschien wel 150.

Veel van Claudio Ferrici, Sticks and Stones Guess en Michael Kors.

Mijn favorieten zijn een piepklein knalgroen tasje van Essential Antwerp en de Cannes bag van Sticks and Stones, ook knalgroen.

Ik hou van tassen die goed bij m’n outfit passen. Als ik zwart leren pumps draag wil ik ook graag een zwart leren tasje bij. En soms heb ik ook een voorkeur voor een bepaalde kleur. Dan koop ik alleen maar tassen schoenen en kleding in die kleur. Ik zit nu in een blauwe periode. Dat heeft me 8 blauwe tassen opgeleverd.
Alle reacties Link kopieren
mijn schooltas (die telt toch ook?) en als die telt heb ik ook een backpack, een vintage jaren 80? sporttas en van die flodderboodschappentasjes.
een baggy handtas
een handtasje die ik als etui gebruik, maar officieel is het een handtas.
Alle reacties Link kopieren
Ik houd heel erg van kleding maar van tassen ben ik minder. Ik heb meestal mijn telefoon en sleutels gewoon in mijn jaszak en als ik een tas meeneem is dat om boodschappen te doen. Dat is dan wel altijd een shopper van Susan Bijl.

Voor het geval ik wel ooit weer eens een keer echt de stad in ga of ga lunchen heb ik een leren tas van O My Bag, de Audrey.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Een paar jaar geleden heb ik mezelf getrakteerd op een eigen ontworpen leren schoudertas, gemaakt in een atelier in Duitsland. Deze is voor dagelijks gebruik.

Verder een klein tasje voor bijv concerten/theater/kroeg etc. , laptoptas en sport-rugzak.
Ik stop ook wel dingen in m’n zak, maar ik heb toch best wel veel dingen bij me. Altijd tissues, lenzenvloeistof en extra setje, handcrème, haarelastiekje, portemonnee, zonnebril, soms wat makeup, pennen, tampons, spiegeltje, oplader (soms powerbank), oogdruppels, grove kam, oortjes, en tegenwoordig natuurlijk je masker en handgel. Huis- en fietssleutel, OV chip. Als ik het zo opsom lijkt het heel veel, maar alles zit in een etui dat ik in een keer overhevel naar andere tas als ik wissel.

Als ik uitga is het met kleine tas, altijd wel met tissues en een lipstick en m’n oogdruppels. En een losse bankpas.
Ik heb een mooie grote leren schoudertas. En een praktisch klein tasje. Daarnaast alleen voor vakanties een damestas/rugtas. En een klein leren tasje voor netjes. In de praktijk wordt alleen de grote leren schoudertas veel gebruikt.
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 26-02-2021 18:48
3.46% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 1 handtas die ik altijd bij me heb. Daarnaast natuurlijk boodschappen- en weekendtassen, maar dat is wat suf om mee te tellen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn stoffen boho-schoudertas is helaas onlangs gesneuveld.
https://www.rolfpieper.de/351-boho-scho ... -2763.html

Nu dus maar terug mijn leren - eigenlijk te kleine - handtas bovengehaald.

En ik heb ergens nog een kleiner chique tasje voor dure feestjes. Gekocht voor mijn huwelijk.
Sindsdien (7 jaar geleden) ongeveer 3 of 4 keer gebruikt.

Ik heb er momenteel dus 2.
(En nog wat oude kapotte in de kast.)


En de helft van de tijd hangt er ook een Eastpak-rugzak op mijn rug.
Maar die tel ik niet mee.



Hoog tijd voor festivals overigens, dat ik terug een boho-tas kan scoren :-).
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Ik heb enkele mooie leren tassen. Maar moet ze eigenlijk weggeven, want sinds ik mijn rolstoel gebruik, gebruik ik mijn tassen niet meer. Doodzonde want er zitten zo'n mooie bij! Binnenkort toch maar iemand blij mee maken, zodat er tenminste iets mee gedaan wordt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er veel. Voor dagelijks gebruik een Coach handtas met hengsel. Voor iets waar ik een notebook of macbook meeneem een grotere Coach tas met alleen handvatten. Mijn recentste aankoop is een Klassieke Louis Vuitton tas. Ook met hengsel. Helaas nog niet vaak kunnen gebruiken want ja waar ga je nu naartoe.
Alle reacties Link kopieren
1 grotere leren zwarte handtas
1 medium zwarte en 1 rode leren handtas
5 kleinere leren handtassen in verschillende kleuren.

Dan nog 2 laptoptassen voor werk (samsonite in grijs/roze en , 1 in oudroze) een gewone rugzak en dan nog veel tassen voor verschillende sporten, zowel kleding als materiaal.
Wat een mooie boho tas was dat, Wissewis.
Alle reacties Link kopieren
baukelien schreef:
26-02-2021 19:40
Wat een mooie boho tas was dat, Wissewis.
Het is maar een voorbeeld :-).
(Ik zocht gewoon een fotootje.)

Maar het zou zomaar de mijne kunnen zijn / één waar ik mee rondloop.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
apiejapie schreef:
26-02-2021 19:19
Ik heb enkele mooie leren tassen. Maar moet ze eigenlijk weggeven, want sinds ik mijn rolstoel gebruik, gebruik ik mijn tassen niet meer. Doodzonde want er zitten zo'n mooie bij! Binnenkort toch maar iemand blij mee maken, zodat er tenminste iets mee gedaan wordt.
Wat verdrietig 😢
Wissewis schreef:
26-02-2021 19:42
Het is maar een voorbeeld :-).
(Ik zocht gewoon een fotootje.)

Maar het zou zomaar de mijne kunnen zijn / één waar ik mee rondloop.
Haha oh nou ja 😄
Alle reacties Link kopieren
Niet erg veel, heb onlangs opgeruimd.

1. Mini avondtasje filippa k (zwart, model lipstick pinpas iphone)
2. APC halve maan tas bruin. Kan nog een e-reader bij in en een opschrijfboekje.
3. YSL college bag zwart. Kan nog een ipad in en een trui, flesje water en snacks. Mn favoriete tas allertijden - cadeau van mn man.
4. Knomo laptoptas met draagriem diep donkerblauw. Voor werk;laptop+ notitieblok en en dat soort zaken. Als ik ver moet reizen en veel mee wil prop ik m vol of neem ik #3 ook mee.
5. Mn echte favoriet: diep donkerblauwe tweedehands leren weekendtas. Voor een prikkie gescoord en mooie donkerblauw-witte draagriem aan laten maken. Kan er 2 nachtjes mee weg.
6. Dagrugzak voor wandelen
7. Trekkersrugzak voor vakanties.
8. Linnen tasjes (zitten meestal in een andere tas
9. Fietstassen. Ik haat ze maar zo praktisch.
Alle reacties Link kopieren
MadameJean schreef:
26-02-2021 20:21

9. Fietstassen. Ik haat ze maar zo praktisch.
Ha die was ik nog vergeten. Moet eens nieuwe kopen eigenlijk want heb er nog maar 1.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven