Mode & Beauty alle pijlers

Hoofdluis en Hair extensions

16-01-2020 22:17 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft de tip voor mij? Ik heb hoofdluis en microring hairextensions. Overal lees ik dat ik moet blijven kammen, maar dat gaat dus niet. Tenzij ik alles eruit haal maar dat doe ik natuurlijk liever niet...😱
Sjulia schreef:
18-01-2020 08:59
Het zou maar zo kunnen dat TO rond de 900 euro heeft uitgegeven aan haar haar, dan hoop je wel op betere opties i.p.v. direct eruit halen.
Helemaal prima, maar dan niet zeuren over hoofdluis. Kiezen of delen he?
Alle reacties Link kopieren
RodeRoosOpWitteZijde schreef:
18-01-2020 09:22
Helemaal prima, maar dan niet zeuren over hoofdluis. Kiezen of delen he?
Ze vraagt alleen tips. Doe niet zo hysterisch.
Sjulia schreef:
18-01-2020 09:23
Ze vraagt alleen tips. Doe niet zo hysterisch.
Volgens mij doet TO hysterisch: want o zo heftig om haar te verliezen. Mja maakt mij niet uit hoor, dan gaat ze toch door het leven met luizen? Alsof ik of de rest van de wereld daar wakker van lig?
Alle reacties Link kopieren
RodeRoosOpWitteZijde schreef:
18-01-2020 08:34
Ik ben wel een vrouw, dus ik herhaal mijzelf maar even:
- Je extensions belangrijker vinden dan luizenvrij door het leven gaan ?
Jazeker, niks is lekkerder dan een gigantische bos met kriebelende krullen * sarcasme uit *

Nu even serieus. Natuurlijk zijn mijn extensions niet belangrijker als luizenvrij zijn maar t is toch wel onwijs zonde van het geld. Dus met een andere oplossing was ik heel blij geweest.
Alle reacties Link kopieren
RodeRoosOpWitteZijde schreef:
18-01-2020 08:34
Ik ben wel een vrouw, dus ik herhaal mijzelf maar even:
- Je extensions belangrijker vinden dan luizenvrij door het leven gaan ?
Waar zeg jij dat jij je hoofd kaal zou scheren als jij to was?
Lemon_Pledge schreef:
18-01-2020 09:35
Waar zeg jij dat jij je hoofd kaal zou scheren als jij to was?
Nergens, want ik zal naar alle waarschijnlijkheid nooit voor die keuze staan :cheer:

Want ik vind extentions per definitie zonde van het geld. En daarbij verkeer ik ook niet zo in omgevingen waarbij hoofdluis voorkomt.
Alle reacties Link kopieren
Extensions met micro ringetjes opnieuw laten plaatsen kost bij mijn kapper iets van €50... dus zo duur is dat ook weer niet.
Alle reacties Link kopieren
misschien heeft to ze wel opgelopen bij het inzetten
Alle reacties Link kopieren
RodeRoosOpWitteZijde schreef:
18-01-2020 09:43
Nergens, want ik zal naar alle waarschijnlijkheid nooit voor die keuze staan :cheer:

Want ik vind extentions per definitie zonde van het geld. En daarbij verkeer ik ook niet zo in omgevingen waarbij hoofdluis voorkomt.


Oeh, dat is een gevaarlijke uitspraak. Want die krengetjes kun je opdoen in de bus of trein, tijdens een verjaardagsfeestje waar alle jassen op een kluitje hangen, als je met je nichtje knuffelt. Er hoeft er maar eentje fit genoeg te zijn om over te stappen en binnen een week heb je een kop vol luis.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
RodeRoosOpWitteZijde schreef:
18-01-2020 09:43
Nergens, want ik zal naar alle waarschijnlijkheid nooit voor die keuze staan :cheer:

Want ik vind extentions per definitie zonde van het geld. En daarbij verkeer ik ook niet zo in omgevingen waarbij hoofdluis voorkomt.
Wat een arrogantie zeg. Hoofdluis komt overal wel voor. Daar zeggen jouw kringen niks over, zelfs al zitten er geen kinderen in. Want iedereen heeft wel nichtjes/neefjes of buurtkinderen.
Sjulia schreef:
18-01-2020 14:06
Wat een arrogantie zeg. Hoofdluis komt overal wel voor. Daar zeggen jouw kringen niks over, zelfs al zitten er geen kinderen in. Want iedereen heeft wel nichtjes/neefjes of buurtkinderen.
Onzin. Ik heb geen kinderen en ga ook weinig met kinderen om en kom nooit op scholen. Feestjes met kinderen erbij kom ik ook nooit. Dan heb je echt wel minder kans op hoofdluis hoor.
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
18-01-2020 15:25
Onzin. Ik heb geen kinderen en ga ook weinig met kinderen om en kom nooit op scholen. Feestjes met kinderen erbij kom ik ook nooit. Dan heb je echt wel minder kans op hoofdluis hoor.
En al jouw vrienden,kennissen en familieleden hebben allemaal geen kinderen? Want wanneer een kind het heeft is de kans groot dat papa en/of mama er ook mee rondlopen. En de jas ophangen naast de jouwe op de kapstok. Of die je begroet met een kus/knuffel. Je hoeft zelf geen contact met kinderen te hebben om hoofdluis te krijgen.
Sjulia schreef:
18-01-2020 15:44
En al jouw vrienden,kennissen en familieleden hebben allemaal geen kinderen? Want wanneer een kind het heeft is de kans groot dat papa en/of mama er ook mee rondlopen. En de jas ophangen naast de jouwe op de kapstok. Of die je begroet met een kus/knuffel. Je hoeft zelf geen contact met kinderen te hebben om hoofdluis te krijgen.
Het gaat om de kans. Die is gewoon kleiner in mijn wereldje.

Afgezien daarvan, mijn broers en ik hebben gek genoeg als kind ook nooit luizen gehad. Wij denken persoonlijk dat het is omdat Europese luizen (neten) zich niet hechten op niet-Europees haar. Elk haartype schijnt zijn eigen luis te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ceylon schreef:
18-01-2020 13:54
Oeh, dat is een gevaarlijke uitspraak. Want die krengetjes kun je opdoen in de bus of trein, tijdens een verjaardagsfeestje waar alle jassen op een kluitje hangen, als je met je nichtje knuffelt. Er hoeft er maar eentje fit genoeg te zijn om over te stappen en binnen een week heb je een kop vol luis.
Wat ik wel apart vind, is dat hoofdluis de laatste tijd weer zo'n opmars maakt. Bij ons op de lagere school kwam vroeger van tijd tot tijd de luizenzuster (zo noemden wij haar), maar in elk geval iemand van de GGD ofzo, en die liep alle hoofden na. Maar zelden dat er een koppie met luis werd aangetroffen. Bij volwassenen kwam het al helemaal bijna niet voor destijds. Hoe kan het nou dat het tegenwoordig zo véél is?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Dan is de kans inderdaad kleiner. Afrohaar lijkt idd vaak de dans te ontspringen. Gelukkig maar, want afro haar ontluizen lijkt me geen pretje.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou je luizenspul bij de apotheek halen. Iets duurder, maar kwalitatief ook veel beter. Toen het bij dochter pp school heerste was dat het enige wat echt hielp.
...
pejeka schreef:
18-01-2020 18:17
Wat ik wel apart vind, is dat hoofdluis de laatste tijd weer zo'n opmars maakt. Bij ons op de lagere school kwam vroeger van tijd tot tijd de luizenzuster (zo noemden wij haar), maar in elk geval iemand van de GGD ofzo, en die liep alle hoofden na. Maar zelden dat er een koppie met luis werd aangetroffen. Bij volwassenen kwam het al helemaal bijna niet voor destijds. Hoe kan het nou dat het tegenwoordig zo véél is?
Gek hè? Dat idee heb ik ook (kind van de jaren ‘80). Denk toch niet dat we sindsdien nóg schoner zijn, omdat luizen van schoon haar schijnen te houden.

Misschien knuffeliger: https://www.volkskrant.nl/de-gids/zo-kr ... ~bb75f4c6/
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
18-01-2020 18:17
Wat ik wel apart vind, is dat hoofdluis de laatste tijd weer zo'n opmars maakt. Bij ons op de lagere school kwam vroeger van tijd tot tijd de luizenzuster (zo noemden wij haar), maar in elk geval iemand van de GGD ofzo, en die liep alle hoofden na. Maar zelden dat er een koppie met luis werd aangetroffen. Bij volwassenen kwam het al helemaal bijna niet voor destijds. Hoe kan het nou dat het tegenwoordig zo véél is?
Ze denken dat het bij tieners zoveel vaker voorkomt door de selfies die ze samen maken. Je ziet echt een piek in die leeftijd sinds de smartphone.
Alle reacties Link kopieren
Ah ik zie nu pas dat dat ook in de link stond :)
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
18-01-2020 19:23
Ze denken dat het bij tieners zoveel vaker voorkomt door de selfies die ze samen maken. Je ziet echt een piek in die leeftijd sinds de smartphone.
Wij ravotten als kind ook elke dag met elkaar. Buiten spelen, over elkaar heen buitelen, enz. en je hoofd kwam dan heus regelmatig in aanraking met het hoofd van een klasgenootje of buurkind. Maar toch had je toen minder hoofdluis.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
18-01-2020 19:42
Wij ravotten als kind ook elke dag met elkaar. Buiten spelen, over elkaar heen buitelen, enz. en je hoofd kwam dan heus regelmatig in aanraking met het hoofd van een klasgenootje of buurkind. Maar toch had je toen minder hoofdluis.
Tieners ravotten niet echt meer. Die spelen ook niet meer buiten. Vanaf een bepaalde leeftijd dan. Zou het ook te maken hebben met minder koude winters waardoor die beestjes buiten (zonder gastheer) langer kunnen overleven? Zo werkt het wel met vlooien, had ik begrepen van de dierenarts. Maar is het überhaupt zo dat het nu drastisch meer voorkomt? Lang haar helpt ook niet natuurlijk en lang haar is nu echt in de mode.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
18-01-2020 19:42
Wij ravotten als kind ook elke dag met elkaar. Buiten spelen, over elkaar heen buitelen, enz. en je hoofd kwam dan heus regelmatig in aanraking met het hoofd van een klasgenootje of buurkind. Maar toch had je toen minder hoofdluis.
En niet vergeten in de leeftijd dat ik jong was voor mijn 18e was het eigenlijk heel normaal om 2 keer per week te douchen ipv alle dagen. Moet er nu niet meer aan denken, maar ach dat is ook alleen maar een idee.
fietsen varen vrouwelijk doen
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
18-01-2020 18:18
Dan is de kans inderdaad kleiner. Afrohaar lijkt idd vaak de dans te ontspringen. Gelukkig maar, want afro haar ontluizen lijkt me geen pretje.

Blijkbaar denken de luizen er tegenwoordig anders over. Een vriendin heeft drie Afrikaanse kinderen geadopteerd. Hoewel ze alledrie in hun klas de enige zijn met een krullenbos, heeft er toch eentje luizen opgelopen. Dus zaten ze er alledrie mee. De jongens waren makkelijk zat, tondeuse erover en klaar. De jongedame was een ander verhaal. Ik heb mijn vriendin nog gecontroleerd, die kwam er goed vanaf. Haar moeder niet, die mocht een weekje later ook ontluizen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Ceylon schreef:
19-01-2020 13:49
Blijkbaar denken de luizen er tegenwoordig anders over. Een vriendin heeft drie Afrikaanse kinderen geadopteerd. Hoewel ze alledrie in hun klas de enige zijn met een krullenbos, heeft er toch eentje luizen opgelopen. Dus zaten ze er alledrie mee. De jongens waren makkelijk zat, tondeuse erover en klaar. De jongedame was een ander verhaal. Ik heb mijn vriendin nog gecontroleerd, die kwam er goed vanaf. Haar moeder niet, die mocht een weekje later ook ontluizen.
Lijkt me dus echt ontzettend veel gedoe bij afrohaar. Het kammen met een fijn kammetje en bij Europees haar moet je al veel cremespoeling gebruiken om het glad te krijgen. Ze was er zeker lang bezig mee? In zo’n geval zou ik wel een luizenkapper/kliniek opzoeken om hulp in te schakelen.
Sjulia schreef:
19-01-2020 14:51
Lijkt me dus echt ontzettend veel gedoe bij afrohaar. Het kammen met een fijn kammetje en bij Europees haar moet je al veel cremespoeling gebruiken om het glad te krijgen. Ze was er zeker lang bezig mee? In zo’n geval zou ik wel een luizenkapper/kliniek opzoeken om hulp in te schakelen.
Gewoon verdelen in secties. Met afrohaar ben je wel van jongs af aan gewend om uitgebreid te ontklitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven