Mode & Beauty alle pijlers

Hoofdluis en Hair extensions

16-01-2020 22:17 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft de tip voor mij? Ik heb hoofdluis en microring hairextensions. Overal lees ik dat ik moet blijven kammen, maar dat gaat dus niet. Tenzij ik alles eruit haal maar dat doe ik natuurlijk liever niet...😱
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
17-01-2020 08:30
wat een bespottelijke prijs overigens; 17 euro.
dan mag het wel écht wonderbaarlijk helpen.
ik zou reviews zoeken.
Vrij normale prijs hoor.
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
18-01-2020 18:11
Het gaat om de kans. Die is gewoon kleiner in mijn wereldje.

Afgezien daarvan, mijn broers en ik hebben gek genoeg als kind ook nooit luizen gehad. Wij denken persoonlijk dat het is omdat Europese luizen (neten) zich niet hechten op niet-Europees haar. Elk haartype schijnt zijn eigen luis te hebben.
Ik heb als kind ook nooit luizen gehad en toch echt fijn Europees haar. Mijn eerste luizen heb ik als volwassene opgelopen toen ik zelf geen kinderen had! Dus ik zou er niet zomaar vanuit gaan dat je ze (toch) niet krijgt.
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
18-01-2020 19:21
Gek hè? Dat idee heb ik ook (kind van de jaren ‘80). Denk toch niet dat we sindsdien nóg schoner zijn, omdat luizen van schoon haar schijnen te houden.

Misschien knuffeliger: https://www.volkskrant.nl/de-gids/zo-kr ... ~bb75f4c6/
Misschien ook omdat luizen resistent zijn geworden voor veel van de middelen die toen wel werkten? Waardoor luizen sneller weg waren en dus zich minder makkelijk konden verspreiden?
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
18-01-2020 19:42
Wij ravotten als kind ook elke dag met elkaar. Buiten spelen, over elkaar heen buitelen, enz. en je hoofd kwam dan heus regelmatig in aanraking met het hoofd van een klasgenootje of buurkind. Maar toch had je toen minder hoofdluis.
Dat is echt wat anders dan uren met je hoofd tegen het hoofd van je BFF, omdat je de beste selfie voor je insta aan het maken bent.

En de haarmode draagt er ook niet aan bij, veel los en lang haar waardoor ze nog makkelijker overlopen.
Alle reacties Link kopieren
Bonnieux schreef:
24-01-2020 22:26
Dat is echt wat anders dan uren met je hoofd tegen het hoofd van je BFF, omdat je de beste selfie voor je insta aan het maken bent.

En de haarmode draagt er ook niet aan bij, veel los en lang haar waardoor ze nog makkelijker overlopen.
Zitten die kinderen uren met hun hoofden tegen elkaar om 1 selfie te maken dan?

En wat lang haar betreft: in de jaren '70 hadden én alle meiden én alle jongens lang haar, hoe langer en hoe dikker en hoe "wilder" hoe beter. Toch had bijna niemand hoofdluis toen. En die haren kwamen écht regelmatig met elkaar in aanraking.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Die kinderen zitten wel heel veel met hun haren bij elkaar ja. Sowieso vaak, dagelijks. Niet alleen voor de selfie reportages maar ook de vlogs en tiktok video’s. En vroeger werkte de middelen inderdaad beter. Ik herinner me ook dat ik ooit als jong kind hoofdluis had en alleen maar een speciale shampoo hoefde te gebruiken en ze waren al weg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven