Huidverzorging deel 3

donderdag 5 mei 2022 om 13:48
Deel 2 begint aardig vol te worden. Niet erg handig als je dingen wil opzoeken; tijd voor een nieuw topic!
Hier de link naar het vorige topic:
mode-beauty/huidverzorging-advies-ervar ... #p32877515
Oké, verder met deel 3 met een nieuwe introductie:
Ik ben een liefhebber van huidverzorging, vrij fanatiek sinds een jaar of twintig (ik ben nu halverwege de veertig). Twintig jaar geleden kampte ik met huidproblemen, en het was een behoorlijke zoektocht om mogelijke oorzaken én oplossingen te achterhalen. Toen was de wereld van huidverzorging heel anders dan nu. Inmiddels weet ik dat een aantal dingen zijn die goed voor mij werken, en dat hou ik aan. Ik zal dit toelichten in een aparte post, zodat het op één van de eerste pagina's terecht komt, samen met een overzicht van mijn favoriete spf producten omdat daar in het vorige topic veel vragen over kwamen.
Dus: wil je advies? Wil je weten of een product wat je op het oog hebt zijn claims waar kan maken? Wil je gewoon kletsen hierover? Welkom!
Hier de link naar het vorige topic:
mode-beauty/huidverzorging-advies-ervar ... #p32877515
Oké, verder met deel 3 met een nieuwe introductie:
Ik ben een liefhebber van huidverzorging, vrij fanatiek sinds een jaar of twintig (ik ben nu halverwege de veertig). Twintig jaar geleden kampte ik met huidproblemen, en het was een behoorlijke zoektocht om mogelijke oorzaken én oplossingen te achterhalen. Toen was de wereld van huidverzorging heel anders dan nu. Inmiddels weet ik dat een aantal dingen zijn die goed voor mij werken, en dat hou ik aan. Ik zal dit toelichten in een aparte post, zodat het op één van de eerste pagina's terecht komt, samen met een overzicht van mijn favoriete spf producten omdat daar in het vorige topic veel vragen over kwamen.
Dus: wil je advies? Wil je weten of een product wat je op het oog hebt zijn claims waar kan maken? Wil je gewoon kletsen hierover? Welkom!

vrijdag 25 april 2025 om 08:11
Ik breek ook weer even in hoor. Allereerst om JufJoke een hart onder de riem te steken. Wat enorm vervelend dat het zo slecht met je huid gaat. Ik heb ook enorm veel van je geleerd in dit topic en ben je heel dankbaar voor al je advies.
Hoe gaat het nu met je?
Het lijkt me zo klote als je huid je zo in de steek laat.
Kennis heb je genoeg. Hoe is het met de huid van je zoon?
Ik hoop dat iemand mij nog kan adviseren. Ik ben eindelijk bij de dermatoloog geweest en de conclusie was dus rosacea en acne op de kin ( joh! ). Dus ik heb daar differin gel voor meegekregen die ik nu een week gebruik maar verder had ze niet echt advies voor me over producten want daarvoor moest ik bij de huidtherapeut zijn en niet bij haar. Ik vond het een erg onaardig mens maar dat terzijde.
Maar goed, ik was voordat ik bij haar kwam al begonnen met de Toleriane dermo cleanser van La Roche Posay en die bevalt me prima. Zitten amper ingredienten in, reinigt goed en zacht en hydrateert prima.
Daarna smeer ik nu de Toleriane sensitive creme in de ochtend en avond en die is op zich ook lekker. Maar dan komt de SPF weer en helaas bevalt Beauty of Joseon me echt niet. Droge plekjes op mijn neus, hij pilt, het geeft meer acne lijkt wel. Ik vind het niks na bijna een heel tube opgemaakt te hebben.
Zarqa zonnefluide spf 30 heb ik via mijn werk een testertje van meegekregen maar die vind ik veel te plakkerig en ook daar leek ik meer acne van te krijgen.
Ik zat nu even op Sproetonline te kijken en daar kwam Purito Soft touch sunscreen wel goed uit de test. Maar ook de Skin 1004 Madagasker lijkt me interessant en de Corsx Aloe Vera.
Maar ja, het blijft lastig en ik kom er niet uit of die geschikt zijn voor de rosacea huid.
Ook zag ik van Purito mighty Bamboo panthenol creme en de Purito wonder releaf centella creme, die schijnt volgens Sproet goed tegen rosacea te zijn.
Sproet schrijft de Biodermal zonnebrand ook erg goed aan maar ik lees er op andere sites wel negatief commentaar op. Zeker nu met de acne behandeling moet ik SPF smeren van de dermatoloog.
Maar ik vind het lastig omdat er twee huidproblemen door elkaar heen lopen waardoor ik door de bomen het bos niet meer zie.
Sowieso wil ik slechte alcohol en parfum vermijden uit mijn producten, dus ook uit mijn douchegel, shampoo, zeep, wasmiddel, etc.
Mijn huid moet nog wel wennen aan de differin, de eerste twee dagen leek het meteen op te knappen maar nu word de acne weer wat erger. Kan ook weer komen omdat de menstruatie er aan komt. Online las ik dat het lang kan duren voordat de behandeling echt werkt, tot wel 12 weken.
Tja, het is allemaal wat. Maar goed, iemand nog spf tips? Of andere tips voor de rosacea en acne huid?
Hoe gaat het nu met je?
Het lijkt me zo klote als je huid je zo in de steek laat.

Ik hoop dat iemand mij nog kan adviseren. Ik ben eindelijk bij de dermatoloog geweest en de conclusie was dus rosacea en acne op de kin ( joh! ). Dus ik heb daar differin gel voor meegekregen die ik nu een week gebruik maar verder had ze niet echt advies voor me over producten want daarvoor moest ik bij de huidtherapeut zijn en niet bij haar. Ik vond het een erg onaardig mens maar dat terzijde.

Maar goed, ik was voordat ik bij haar kwam al begonnen met de Toleriane dermo cleanser van La Roche Posay en die bevalt me prima. Zitten amper ingredienten in, reinigt goed en zacht en hydrateert prima.
Daarna smeer ik nu de Toleriane sensitive creme in de ochtend en avond en die is op zich ook lekker. Maar dan komt de SPF weer en helaas bevalt Beauty of Joseon me echt niet. Droge plekjes op mijn neus, hij pilt, het geeft meer acne lijkt wel. Ik vind het niks na bijna een heel tube opgemaakt te hebben.
Zarqa zonnefluide spf 30 heb ik via mijn werk een testertje van meegekregen maar die vind ik veel te plakkerig en ook daar leek ik meer acne van te krijgen.
Ik zat nu even op Sproetonline te kijken en daar kwam Purito Soft touch sunscreen wel goed uit de test. Maar ook de Skin 1004 Madagasker lijkt me interessant en de Corsx Aloe Vera.
Maar ja, het blijft lastig en ik kom er niet uit of die geschikt zijn voor de rosacea huid.
Ook zag ik van Purito mighty Bamboo panthenol creme en de Purito wonder releaf centella creme, die schijnt volgens Sproet goed tegen rosacea te zijn.
Sproet schrijft de Biodermal zonnebrand ook erg goed aan maar ik lees er op andere sites wel negatief commentaar op. Zeker nu met de acne behandeling moet ik SPF smeren van de dermatoloog.
Maar ik vind het lastig omdat er twee huidproblemen door elkaar heen lopen waardoor ik door de bomen het bos niet meer zie.
Sowieso wil ik slechte alcohol en parfum vermijden uit mijn producten, dus ook uit mijn douchegel, shampoo, zeep, wasmiddel, etc.
Mijn huid moet nog wel wennen aan de differin, de eerste twee dagen leek het meteen op te knappen maar nu word de acne weer wat erger. Kan ook weer komen omdat de menstruatie er aan komt. Online las ik dat het lang kan duren voordat de behandeling echt werkt, tot wel 12 weken.
Tja, het is allemaal wat. Maar goed, iemand nog spf tips? Of andere tips voor de rosacea en acne huid?
vrijdag 25 april 2025 om 08:43
Ik ben fan van Cosrx Aloe Vera. Een rijke creme (niet droog) en trekt snel in bij mij. Ik heb geen problemen/rosacea/acne alleen een gevoelig voor SPF, iets droge huid.
Als ik jou was zou ik het aan je behandelaar vragen en deze eens proberen: https://www.dr-jetskeultee-skincare.nl/ ... ultee.html de SPF van Jetske Ultee.
Fijn dat je nu in een behandeling zit @jujubee. Hopelijk gaat het goed!
Als ik jou was zou ik het aan je behandelaar vragen en deze eens proberen: https://www.dr-jetskeultee-skincare.nl/ ... ultee.html de SPF van Jetske Ultee.
Fijn dat je nu in een behandeling zit @jujubee. Hopelijk gaat het goed!

vrijdag 25 april 2025 om 08:51
Ja, die leek mij ook wel goed, die van Corsx.
Mijn huid is ook eerder droog dan vet. Al zei de dermatoloog dat het allemaal onzin was, al die huidtypes en cremes gebaseerd op huidtype.
Ik heb dus nog geen huidtherapeut of behandelaar waar ik terecht kan voor producten, helaas.
Wel las ik dat je bij rosacea beter een minerale zonnefilter kan gebruiken. Zo kwam ik terecht bij Drs Leenarts :
https://www.drleenarts.com/product/mineral-suncare/
Die van Jetske Ultee ga ik ook even naar kijken, dank je. Ik vind die producten alleen wel erg duur.
Ik hoop vooral dat de acne snel beter word. Zo heel rood zijn mijn wangen gelukkig niet dus de rosacea is niet zo heel ernstig. Ik gebruik nu ook shampoo en conditioner van Drs Leenarts en vind ze wel fijn. Ook de handcreme is lekker.
Mijn huid is ook eerder droog dan vet. Al zei de dermatoloog dat het allemaal onzin was, al die huidtypes en cremes gebaseerd op huidtype.
Ik heb dus nog geen huidtherapeut of behandelaar waar ik terecht kan voor producten, helaas.
Wel las ik dat je bij rosacea beter een minerale zonnefilter kan gebruiken. Zo kwam ik terecht bij Drs Leenarts :
https://www.drleenarts.com/product/mineral-suncare/
Die van Jetske Ultee ga ik ook even naar kijken, dank je. Ik vind die producten alleen wel erg duur.
Ik hoop vooral dat de acne snel beter word. Zo heel rood zijn mijn wangen gelukkig niet dus de rosacea is niet zo heel ernstig. Ik gebruik nu ook shampoo en conditioner van Drs Leenarts en vind ze wel fijn. Ook de handcreme is lekker.
vrijdag 25 april 2025 om 08:51
Jujubee schreef: ↑25-04-2025 08:11Ik breek ook weer even in hoor. Allereerst om JufJoke een hart onder de riem te steken. Wat enorm vervelend dat het zo slecht met je huid gaat. Ik heb ook enorm veel van je geleerd in dit topic en ben je heel dankbaar voor al je advies.
Hoe gaat het nu met je?
Het lijkt me zo klote als je huid je zo in de steek laat.![]()
Ik hoop dat iemand mij nog kan adviseren. Ik ben eindelijk bij de dermatoloog geweest en de conclusie was dus rosacea en acne op de kin ( joh! ). Dus ik heb daar differin gel voor meegekregen die ik nu een week gebruik maar verder had ze niet echt advies voor me over producten want daarvoor moest ik bij de huidtherapeut zijn en niet bij haar. Ik vond het een erg onaardig mens maar dat terzijde.![]()
Fijn dat er een diagnose is en jammer dat de dermatoloog niet erg behulpzaam was!
Wat mij goed helpt bij mijn milde rosacea is Azalaic Acid. Ik heb de variant van Inkey list. Het schijnt ook tegen acne te werken, dus misschien 2 vliegen in 1 klap?
Verder gebruik ik zelf de Rosalique 3 in 1 Anti-Redness Miracle Formula SPF50. Prima spul, maar wel prijzig. Ik heb ook Numbuzin No.2 Goodbye Redness Derma Tone Up maar die is alleen geschikt voor een hele lichte huid en best vettig.
vrijdag 25 april 2025 om 08:59
Ze heeft non-profit SPF, die is heel betaalbaar. https://www.dr-jetskeultee-skincare.nl/ ... pf-30.html

vrijdag 25 april 2025 om 09:10
@ Charlotta, ja dat had ik ook gelezen dat die Azalaic acid goed zou helpen tegen rosacea. Die Rosalique ga ik even naar kijken, dank je wel!
Kan je me vertellen hoe jouw skincare routine er uit ziet?
@ Gryla, die ziet er ook wel goed uit, dank je. Die had ik niet gezien. Het blijft voor mij altijd een ramp, die SPF's. Mijn huid heeft er echt een enorme hekel aan lijkt wel.
De acne word er altijd erger door. Maar door die differin gel gaat mijn huid ook uitdrogen ( al smeer ik het alleen op mijn kin hoor ) dus iets hydraterends is wel cruciaal. Beauty of Joseon maakt hier echt droog helaas.
Kan je me vertellen hoe jouw skincare routine er uit ziet?
@ Gryla, die ziet er ook wel goed uit, dank je. Die had ik niet gezien. Het blijft voor mij altijd een ramp, die SPF's. Mijn huid heeft er echt een enorme hekel aan lijkt wel.
De acne word er altijd erger door. Maar door die differin gel gaat mijn huid ook uitdrogen ( al smeer ik het alleen op mijn kin hoor ) dus iets hydraterends is wel cruciaal. Beauty of Joseon maakt hier echt droog helaas.
vrijdag 25 april 2025 om 09:16
Ik ben opzoek naar een dagcrème maar weet niet zo goed welke.
Omdat ik hier in het verleden hele goede tips heb gekregen dacht ik, ik stel mijn vraag hier.
Ik ben dus op zoek naar een dagcrème voor mijn gezicht. Sinds kort heb ik weer last van droge plekken met schilfers. Dit is ontstaan na gebruik van Jojoba olie (geen idee of het daardoor komt. Ben er in ieder geval mee gestopt).
Ik heb naast de droge plekken ook last van (hormonale) acne.
Het liefst een crème in een tube of met een pompje.
Hebben jullie tips welke merken ik eens kan proberen?
En welke spf ?
Omdat ik hier in het verleden hele goede tips heb gekregen dacht ik, ik stel mijn vraag hier.
Ik ben dus op zoek naar een dagcrème voor mijn gezicht. Sinds kort heb ik weer last van droge plekken met schilfers. Dit is ontstaan na gebruik van Jojoba olie (geen idee of het daardoor komt. Ben er in ieder geval mee gestopt).
Ik heb naast de droge plekken ook last van (hormonale) acne.
Het liefst een crème in een tube of met een pompje.
Hebben jullie tips welke merken ik eens kan proberen?
En welke spf ?
Time doesn't hear if you ask it to wait.
So own all your tears and just roll with the waves

vrijdag 25 april 2025 om 09:44
Ik lees trouwens op de site van Dr Jetske Ultee dat ze aanraad om de huid met rosacea maar eens per dag te cleansen. Wat me nu niet zo handig lijkt omdat ik dus in de ochtend de differin gel en de nachtcreme van La Roche eraf moet wassen. Zou alleen water daar genoeg voor zijn?
En zo zie je dus door de bomen het bos niet meer.
Die van Drs Leenarts zie ik ook veel negatieve reviews over dus die sla ik maar over.
Ik zou het liefst bij een productlijn blijven, dus de Toleriane lijn van La Roche, helaas heeft hun Rosaliac dagcreme met SPF alcohol denat als vierde ingredient en dat durf ik dus niet op mijn huid te smeren. Daarom blijf ik maar zoeken naar iets vergelijkbaars met spf maar zonder die alcohol denat. Dan valt eigenlijk alles van La Roche wel af, qua spf's helaas. Voor zover ik weet. Of er zit weer parfum in. Kan ook nog.
Ik zag deze ook nog, een minerale spf : https://www.bol.com/nl/nl/p/haruharu-wo ... oductTitle
Zonder Niacinamide, het lijkt wel of mijn huid daar ook niet zo van houdt.
En zo zie je dus door de bomen het bos niet meer.

Die van Drs Leenarts zie ik ook veel negatieve reviews over dus die sla ik maar over.
Ik zou het liefst bij een productlijn blijven, dus de Toleriane lijn van La Roche, helaas heeft hun Rosaliac dagcreme met SPF alcohol denat als vierde ingredient en dat durf ik dus niet op mijn huid te smeren. Daarom blijf ik maar zoeken naar iets vergelijkbaars met spf maar zonder die alcohol denat. Dan valt eigenlijk alles van La Roche wel af, qua spf's helaas. Voor zover ik weet. Of er zit weer parfum in. Kan ook nog.

Ik zag deze ook nog, een minerale spf : https://www.bol.com/nl/nl/p/haruharu-wo ... oductTitle
vrijdag 25 april 2025 om 11:54
Ik heb absoluut geen perfecte routine hoor! Ik heb ook geen acne (wel een combination skin), dus een iets makkelijker huid dan jij. Maar dit is wat ik doe:
Ochtend:
Cleanser: Ceramides foaming cleanser van Revolution skin
Azalaic acic van Inkey list
SPF: eucerin spf 50 oil control
Moisturizer: ben ik nog zoekende naar. Ik heb nu de Cerave oil control moisturizing gel-cream maar ik heb iets nodig dat meer voedend is, want nu is alles dat ik gebruik oil-control en wordt mijn huid weer te droog
Avond:
Zelfde cleanser + miccelair water
Retinal van the ordinary
Moisturizer waar ik nog naar op zoek ben dus! Zeker voor de avond heb ik iets nodig dat goed hydrateert. Ik denk erover de Cerave moisturizer te kopen voor de droge huid, al ben ik dan weer bang dat die te vet is.
vrijdag 25 april 2025 om 11:54
Een vriendin van mij heeft rosacea en gebruikt de La Roche posay dagcrème voor rosacea en dat gaat gewoon goed. Zij heeft het een jaar heel erg gehad, ook doordat haar toenmalige dermatoloog een verkeerde diagnose gemaakt had en ze verkeerde medicatie kreeg. Dus haar huid heeft heel veel te verduren gehad.Jujubee schreef: ↑25-04-2025 09:44Ik lees trouwens op de site van Dr Jetske Ultee dat ze aanraad om de huid met rosacea maar eens per dag te cleansen. Wat me nu niet zo handig lijkt omdat ik dus in de ochtend de differin gel en de nachtcreme van La Roche eraf moet wassen. Zou alleen water daar genoeg voor zijn?
En zo zie je dus door de bomen het bos niet meer.![]()
Ik heb die dagcrème van haar geprobeerd en vond hem heel zacht, maar ik heb geen rosacea.
vrijdag 25 april 2025 om 12:28
@Jujubee, ik gebruik voor mijn (nog milde) rosacea ook azazelaic acid en dat lijkt zeker wel te helpen. Voor overdag heb ik de Defense dagcreme van Paula's choice. Die bevat minerale filters, terwijl bv Rosalique ook een chemisch filter, octocrylene bevat. Verder gaat Biodermal zonnebrand bij mij ook goed.
vrijdag 25 april 2025 om 13:30
Hier ook een rosaceaatje. Mijn ervaring is dat het vooral heel erg verschilt per persoon. Dat werd mij wel duidelijk in een rosacea FB groep. Allerlei verschillende crèmes en resultaten. Het is zoeken wat bij jouw huid past.
Ik heb een meestal droge huid. Ik smeer om de avond soms nog een extra avond ertussen Tretoine. Daarnaast vind ik ‘s avonds de Purito crème heerlijk. Maar ook La Roche Posay crème. Soms vaseline onder mijn ogen. Overdag heb ik create dagcrème met spf 50 en smeer ik bij met biodermal.
Bij mij was het vooral veel proberen om te ontdekken wat goed was voor mijn huid. Overigens gebruik ik avonds een cleanser en ‘s ochtends vaak een face cloth met water. Tenzij tret dan ook een cleanser. Ik heb cerave voor droge huid.
Ik heb een meestal droge huid. Ik smeer om de avond soms nog een extra avond ertussen Tretoine. Daarnaast vind ik ‘s avonds de Purito crème heerlijk. Maar ook La Roche Posay crème. Soms vaseline onder mijn ogen. Overdag heb ik create dagcrème met spf 50 en smeer ik bij met biodermal.
Bij mij was het vooral veel proberen om te ontdekken wat goed was voor mijn huid. Overigens gebruik ik avonds een cleanser en ‘s ochtends vaak een face cloth met water. Tenzij tret dan ook een cleanser. Ik heb cerave voor droge huid.
ach.. ik doe ook maar wat..

vrijdag 25 april 2025 om 13:40
@ Charlotta, mooi lijstje zo te zien! Dank je. Fijn dat jij geen last hebt van acne en andere ellende.
@ Elsy, ja La Roche heeft een dagcreme voor rosacea maar daar zit dus gek genoeg flink wat alchohol denat in. Dus die durf ik niet te smeren, had een tester meegekregen en op mijn elleboog gesmeerd maar dat werd heel erg rood. Het blijft raar dat ze in zo'n dagcreme slechte alcohol gaan gooien. Toch reageren veel mensen er ook goed op, maar ik dus niet.
Ik heb besloten voorlopig mijn routine maar even hetzelfde te houden, omdat het wel gericht is op rosacea. Alleen qua SPF ga ik toch door met de Zarqa spf 30. Een collega had nog een tube over en ze hebben op de Zarqa training van werk geleerd dat deze erg geschikt is voor de rosacea huid. Ook Sproetonline bevestigd dat. Dan maar een beetje plakkerig gezicht. Je moet wat.
Ik durf verder even geen andere dingen er bij te pakken. Had dat net even met de apotheker overlegd ( die heeft ook rosacea ) en mijn huidige routine leek haar heel goed.
Ik wissel nogal snel van producten en dat lijkt me nu met de acne behandeling niet zo slim.
Wel erg bedankt voor alle tips! De Azalaic acid ga ik zeker in mijn achterhoofd houden.
@ Elsy, ja La Roche heeft een dagcreme voor rosacea maar daar zit dus gek genoeg flink wat alchohol denat in. Dus die durf ik niet te smeren, had een tester meegekregen en op mijn elleboog gesmeerd maar dat werd heel erg rood. Het blijft raar dat ze in zo'n dagcreme slechte alcohol gaan gooien. Toch reageren veel mensen er ook goed op, maar ik dus niet.
Ik heb besloten voorlopig mijn routine maar even hetzelfde te houden, omdat het wel gericht is op rosacea. Alleen qua SPF ga ik toch door met de Zarqa spf 30. Een collega had nog een tube over en ze hebben op de Zarqa training van werk geleerd dat deze erg geschikt is voor de rosacea huid. Ook Sproetonline bevestigd dat. Dan maar een beetje plakkerig gezicht. Je moet wat.
Ik durf verder even geen andere dingen er bij te pakken. Had dat net even met de apotheker overlegd ( die heeft ook rosacea ) en mijn huidige routine leek haar heel goed.
Ik wissel nogal snel van producten en dat lijkt me nu met de acne behandeling niet zo slim.
Wel erg bedankt voor alle tips! De Azalaic acid ga ik zeker in mijn achterhoofd houden.
vrijdag 25 april 2025 om 13:43
Jujubee, het gaat met zoon en mij allebei goed. Zoons huid leek na het stoppen met isotretinoine weer onrustig te worden, maar het is bij een klein beetje gerommel gebleven. Nu gaat het goed. Met mijn huid ook, zolang ik het bij cleanser, moisturizer en spf houd. Jammer, maar elke andere toevoeging gaat meteen mis, dus ik hou het maar bij basic. Ik ben allang blij dat dat wel goed gaat nu.
Ik ben trouwens erg tevreden over de Skin 1004 Madagascar spf.
Ik hoop dat jij snel verbetering ziet.
Ik ben trouwens erg tevreden over de Skin 1004 Madagascar spf.
Ik hoop dat jij snel verbetering ziet.

vrijdag 25 april 2025 om 14:09
Wat fijn dat het beter met jou en je zoon gaat!
Jammer dat je huid even niet zoveel trekt maar zolang het maar weer rustig is toch? Wie weet kan je over een tijdje weer gaan uitbreiden. Ik hoop voor je dat het rustig blijft zo en dat je zoon zo goed blijft gaan.
Isotretioine was mij ook aangeraden, maar dat kan blijkbaar alleen in de winter.
Dus wellicht aankomende winter. Maar van mij hoeft het niet zo. Ik hoop dat het zo rustiger wordt en blijft.
Jammer dat je huid even niet zoveel trekt maar zolang het maar weer rustig is toch? Wie weet kan je over een tijdje weer gaan uitbreiden. Ik hoop voor je dat het rustig blijft zo en dat je zoon zo goed blijft gaan.
Isotretioine was mij ook aangeraden, maar dat kan blijkbaar alleen in de winter.
Dus wellicht aankomende winter. Maar van mij hoeft het niet zo. Ik hoop dat het zo rustiger wordt en blijft.
vrijdag 25 april 2025 om 16:07
Slim dat je het eerst op je elleboog deed, dan zou ik hem inderdaad ook niet nemen. Ik heb een zonnebrand van Missha, all around safe block. Je zou naar die kunnen kijken of die kan met rosacea. Die vond ik niet plakkerig.Jujubee schreef: ↑25-04-2025 13:40@ Charlotta, mooi lijstje zo te zien! Dank je. Fijn dat jij geen last hebt van acne en andere ellende.
Ik heb zelf de normale van la Roche posay en die vind ik een stuk plakkeriger en minder fijn, maar helpt wel beter tegen 30 graden zon.
zaterdag 26 april 2025 om 04:06
Je gezicht moet ook een beetje wennen aan retinol he.
Ik heb deze. Zeer tevreden over.
https://www.lookfantastic.nl/p/the-ordi ... 8s#reviews
zaterdag 26 april 2025 om 08:55
Teeejamo schreef: ↑26-04-2025 04:06Je gezicht moet ook een beetje wennen aan retinol he.
Deze vind ik ook fijn. Lekker dat squalane ook, met een glimmend hoofd je bedje in

Maar of retinol ook echt wat doet? Ik gebruik het nu iets van 1,5 jaar en er komen gewoon rimpels bij hoor, maar dat is natuurlijk ook wel normaal. Ik weet natuurlijk niet hoe mijn huid geweest zou zijn als ik het niet had gebruikt!
zaterdag 26 april 2025 om 19:20
Oké! Je ziet het effect goed? Ik heb die andere 4 jaar gebruiktTeeejamo schreef: ↑26-04-2025 04:06Je gezicht moet ook een beetje wennen aan retinol he.

zaterdag 26 april 2025 om 19:57
Het is niet zo dat je er ineens jonger of minder gerimpeld gaat uitzien.
Want dat kan helemaal niet met smeren.
Toevallig zag ik het vandaag nog ergens staan en het was door Cindy Crawford gezegd;
Je gaat er niet jonger of strakker uitzien door crème te smeren maar door botox of fillers te gebruiken.
Duidelijke boodschap!
Toevallig zag ik het vandaag nog ergens staan en het was door Cindy Crawford gezegd;
Je gaat er niet jonger of strakker uitzien door crème te smeren maar door botox of fillers te gebruiken.
Duidelijke boodschap!
zaterdag 26 april 2025 om 19:59
Precies.Charlotta schreef: ↑26-04-2025 08:55Deze vind ik ook fijn. Lekker dat squalane ook, met een glimmend hoofd je bedje in
Maar of retinol ook echt wat doet? Ik gebruik het nu iets van 1,5 jaar en er komen gewoon rimpels bij hoor, maar dat is natuurlijk ook wel normaal. Ik weet natuurlijk niet hoe mijn huid geweest zou zijn als ik het niet had gebruikt!
Ik smeer bakuchiol maar dat is omdat ik dan het idee heb dat ik er iets aan doe.
Ik wil geloven dat het nog erger zou zijn als ik niet zou smeren.
zaterdag 26 april 2025 om 20:06
Ja snap ik, ik hoef ook niet echt jonger eruit te zien.Abby schreef: ↑26-04-2025 19:57Het is niet zo dat je er ineens jonger of minder gerimpeld gaat uitzien.
Duidelijke boodschap!
Ik vind het lastig in te schatten of het echt werkt, met andere serums zie ik namelijk het effect meestal wel

Tretinoin zou het beste werken, maar ik heb geen idee hoe ik het kan krijgen en het is ook heftiger spul las ik.
zaterdag 26 april 2025 om 20:48
Ik gebruik tretoine. Al jaren. Mijn huid ziet er goed uit voor mijn leeftijd. Ik heb het via de dermatoloog. Ik ga 1 x pj heen voor een moedervlek check en toen besproken. Ik haalde het voorheen uit Griekenland of Spanje. De dermatoloog vond mijn huid ook erg mooi en wilde het mij wel voorschrijven. Moet nu wel 21 e per tube betalen. Voorheen was dit niet zo.Elsy schreef: ↑26-04-2025 20:06Ja snap ik, ik hoef ook niet echt jonger eruit te zien.
Ik vind het lastig in te schatten of het echt werkt, met andere serums zie ik namelijk het effect meestal welMet de retinal kreeg ik de dag erna een onrustigere huid had ik het idee. Ik heb niet veel rimpels, maar kan niet direct zeggen of dat door de retinal komt. Dus was benieuwd of iemand een goed merk kent waar je een verschil merkt, maar misschien is dat sowieso lastig te vinden met retinal of retinol.
Tretinoin zou het beste werken, maar ik heb geen idee hoe ik het kan krijgen en het is ook heftiger spul las ik.
ach.. ik doe ook maar wat..

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in