Mode & Beauty alle pijlers

Huidverzorging deel 3

05-05-2022 13:48 3163 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Deel 2 begint aardig vol te worden. Niet erg handig als je dingen wil opzoeken; tijd voor een nieuw topic!
Hier de link naar het vorige topic:

mode-beauty/huidverzorging-advies-ervar ... #p32877515

Oké, verder met deel 3 met een nieuwe introductie:
Ik ben een liefhebber van huidverzorging, vrij fanatiek sinds een jaar of twintig (ik ben nu halverwege de veertig). Twintig jaar geleden kampte ik met huidproblemen, en het was een behoorlijke zoektocht om mogelijke oorzaken én oplossingen te achterhalen. Toen was de wereld van huidverzorging heel anders dan nu. Inmiddels weet ik dat een aantal dingen zijn die goed voor mij werken, en dat hou ik aan. Ik zal dit toelichten in een aparte post, zodat het op één van de eerste pagina's terecht komt, samen met een overzicht van mijn favoriete spf producten omdat daar in het vorige topic veel vragen over kwamen.

Dus: wil je advies? Wil je weten of een product wat je op het oog hebt zijn claims waar kan maken? Wil je gewoon kletsen hierover? Welkom!

Afbeelding
Altijd naar JJ luisteren 😁
We kunnen het niet vaak genoeg herhalen.
Ik was net een boodschap doen, had royaal spf gesmeerd en toch voel ik het nu branden en zie dat ik roder ben. Je kunt er nu haast niet tegenop smeren.


https://www.nouveau.nl/mode-en-beauty/b ... escherming
Alle reacties Link kopieren Quote
Empanada1 schreef:
07-06-2023 14:27
Na jarenlang aanklooien met huidverzorging nu tijd voor een plan ;)
Waar sta ik, Empanada, 48 jaar, veel zorgen gehad en dat zie je ( helaas) overgewicht en nu langzaam aan het afvallen.

Vermoeid gezicht met fijne lijntjes en vlekjes , donkere kringen onder de ogen.
T zone is wat vetter terwijl wangen en rondom ogen vochtarm zijn.

83 pagina's doorgelezen en ondertussen dingen opgezocht..
En met een skincare idee plan gekomen.
Zouden jullie willen meekijken en roepen of het was is

Als tip voor de cerave gebruikers die is nu 20 procent korting bij de etos

Ochtend

Reinigen met cerave hydrating cleanser

C glow vitamine c serum ( geek and gorgeous

Biodermal 50 + zonnecrème voor het gezicht/ gevoelige huid

Avond

Reinigen met cerave hydrating cleanser

Exfolieren
1 keer per weekThe ordinary 30 procent AHA ,2 procent BHA
Welke exoliant ( of meerderen raden jullie aan voor de andere dagen )

Serum
Afwisselend
Niacinamide , paulas choice
Hyaluronic acid serum , geek gorgeous
Azeclair serum, geek gorgeous

Is dit iets ?

Biodermal zonnebrsnd is trouwens ook 1+1 gratis bij de Etos

Liefs Empanada
Ja! Dit is zeker een heel prima plan! Een plan van iemand die duidelijk gelezen en geleerd heeft.
Een kleine tip: voor mij zelf, met een huid die gewend is aan exfolianten, is eens per week het 30% the ordinary masker plus daarnaast dagelijks een andere exfoliant teveel. Daar zou ik dus als ik jou was erg voorzichtig mee zijn. Dat masker is eigenlijk helemaal niet nodig als je al een paar keer per week een exfoliant gebruikt, dus zie het echt als een extraatje voor af en toe. Sowieso het gebruik van een exfoliant rustig opbouwen.
Misschien op de lange termijn nog een retinol toevoegen.
Verder nog de kanttekening dat het wat veel is om allemaal tegelijk te introduceren. Als je huid flipt, heb je er een behoorlijke taak aan om uit te zoeken waarvan dan. Beter een paar nieuwe producten per keer, en na een maand of twee weer een paar nieuwe erbij. Of één nieuw product tegelijk, en na vier weken nog één, enzovoort.

Laat je weten hoe het gaat?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik gebruik de Missha Soft Finish SPF 50 die door de matte finish top is voor mijn vette huid. Ik heb alleen het idee dat het toch iets van een waas geeft waardoor ik bleek lijk.

Zou ik over de Missha de Resist SPF 30 van Paula’s Choice kunnen gebruiken (die met het tintje) of gaat dat elkaar tegenwerken waardoor de bescherming vermindert?
Alle reacties Link kopieren Quote
fotovanvroeger schreef:
07-06-2023 18:18
Ik gebruik de Missha Soft Finish SPF 50 die door de matte finish top is voor mijn vette huid. Ik heb alleen het idee dat het toch iets van een waas geeft waardoor ik bleek lijk.

Zou ik over de Missha de Resist SPF 30 van Paula’s Choice kunnen gebruiken (die met het tintje) of gaat dat elkaar tegenwerken waardoor de bescherming vermindert?
Nee hoor, dat kan gewoon. Mixen liever niet, maar over elkaar heen aanbrengen kan prima.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dan ga ik proberen of dat het bleke wat weghaalt.

Mocht dit niet de oplossing zijn, wat kan ik dan nog doen om dat bleke wat op te halen? Ik weet bijna zeker dat het door de Missha komt want ik heb afgelopen weekend een beetje kleur opgedaan in de zon (goed beschermd uiteraard) maar zodra de Missha er overheen gaat zie ik weer bleek. Ik wil de Missha eigenlijk wel blijven gebruiken vanwege de matte finish die ook de hele dag mat blijft.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jufjoke schreef:
07-06-2023 17:49
Ja! Dit is zeker een heel prima plan! Een plan van iemand die duidelijk gelezen en geleerd heeft.
Een kleine tip: voor mij zelf, met een huid die gewend is aan exfolianten, is eens per week het 30% the ordinary masker plus daarnaast dagelijks een andere exfoliant teveel. Daar zou ik dus als ik jou was erg voorzichtig mee zijn. Dat masker is eigenlijk helemaal niet nodig als je al een paar keer per week een exfoliant gebruikt, dus zie het echt als een extraatje voor af en toe. Sowieso het gebruik van een exfoliant rustig opbouwen.
Misschien op de lange termijn nog een retinol toevoegen.
Verder nog de kanttekening dat het wat veel is om allemaal tegelijk te introduceren. Als je huid flipt, heb je er een behoorlijke taak aan om uit te zoeken waarvan dan. Beter een paar nieuwe producten per keer, en na een maand of twee weer een paar nieuwe erbij. Of één nieuw product tegelijk, en na vier weken nog één, enzovoort.

Laat je weten hoe het gaat?
Top ! Fijn zo een snelle reactie

Heb in mijn mandje de A-game retinal serum zitten die wilde ik idd toevoegen in de avond als afsluiter.
Het masker ga ik vanaf nu gebruiken voor alleen speciale gelegenheden
De reiniging , niacinamide, spf en AHA gebruik ik nu ook dus ik ga hier er deze week 1 nieuw product aan toevoegen.

Top dat je ons van zulke fijne adviezen kan voorzien
Alle reacties Link kopieren Quote
Empanada1 schreef:
07-06-2023 14:27
83 pagina's doorgelezen en ondertussen dingen opgezocht..
En met een skincare idee plan gekomen.
Zouden jullie willen meekijken en roepen of het was is

Exfolieren
1 keer per weekThe ordinary 30 procent AHA ,2 procent BHA
Welke exoliant ( of meerderen raden jullie aan voor de andere dagen )
Goed beziggggg Empenada! Zo ben ik ook begonnen: veel doorlezen en met een plan beginnen. Ik adviseer je BHA exfoliant van Paula’s Choice. Lekker dunne lotion, werkt als een tierelier en je doet heel lang met 1 flesje.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kent iemand deze dry-oil? Ik vind de naam tegenstrijdig; hoe kan olie nou dry zijn? Maar mss is het fijn spul? Ik zou het op armen en benen willen gebruiken zonder vettig glim effect. https://www.weleda.nl/product/skin-foo ... t-dry-oil
gryla wijzigde dit bericht op 07-06-2023 19:50
Reden: Aanvulling
25.75% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
fotovanvroeger schreef:
07-06-2023 18:28
Dan ga ik proberen of dat het bleke wat weghaalt.

Mocht dit niet de oplossing zijn, wat kan ik dan nog doen om dat bleke wat op te halen? Ik weet bijna zeker dat het door de Missha komt want ik heb afgelopen weekend een beetje kleur opgedaan in de zon (goed beschermd uiteraard) maar zodra de Missha er overheen gaat zie ik weer bleek. Ik wil de Missha eigenlijk wel blijven gebruiken vanwege de matte finish die ook de hele dag mat blijft.
Een beetje foundation en wat bronzer, zou ik doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gryla schreef:
07-06-2023 19:11
Kent iemand deze dry-oil? Ik vind de naam tegenstrijdig; hoe kan olie nou dry zijn? Maar mss is het fijn spul? Ik zou het op armen en benen willen gebruiken zonder vettig glim effect. https://www.weleda.nl/product/skin-foo ... t-dry-oil
Nee, ik ken niet specifiek deze, maar ik ken wel het fenomeen dry oil. Eigenlijk is het een emulsie: twee stoffen die zonder toegevoegde emulgatoren niet met elkaar mengen. In de meeste gevallen olie en water, net zoals in deze. Daarom moet je het schudden en scheiden de ingrediënten zich weer van elkaar. Het heeft als voordeel dat je wel het gevoede gevoel en effect van olie hebt, maar niet het zware, vettige niet intrekkende gevoel. Simpelweg omdat het maar voor een deel uit olie bestaat.
Ik denk wel dat het fijn spul is, als je het niet erg vindt dat het flink geparfumeerd is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gryla schreef:
07-06-2023 19:10
Goed beziggggg Empenada! Zo ben ik ook begonnen: veel doorlezen en met een plan beginnen. Ik adviseer je BHA exfoliant van Paula’s Choice. Lekker dunne lotion, werkt als een tierelier en je doet heel lang met 1 flesje.

Thx Gryla

Altijd fijn om te horen ..

Bedoel je dan de
Skin Perfecting 2% BHA Gel Exfoliant/
Skin Perfecting 2% BHA Lotion Exfoliant

Of de
Resist Anti-Aging 2% BHA Exfoliant
Alle reacties Link kopieren Quote
Empanada1 schreef:
07-06-2023 20:04
Thx Gryla

Altijd fijn om te horen ..

Bedoel je dan de
Skin Perfecting 2% BHA Gel Exfoliant/
Skin Perfecting 2% BHA Lotion Exfoliant

Of de
Resist Anti-Aging 2% BHA Exfoliant
Deze https://www.paulaschoice.nl/nl/skin-pe ... m2010.html
Alle reacties Link kopieren Quote
Jufjoke schreef:
07-06-2023 20:00
Nee, ik ken niet specifiek deze, maar ik ken wel het fenomeen dry oil. Eigenlijk is het een emulsie: twee stoffen die zonder toegevoegde emulgatoren niet met elkaar mengen. In de meeste gevallen olie en water, net zoals in deze. Daarom moet je het schudden en scheiden de ingrediënten zich weer van elkaar. Het heeft als voordeel dat je wel het gevoede gevoel en effect van olie hebt, maar niet het zware, vettige niet intrekkende gevoel. Simpelweg omdat het maar voor een deel uit olie bestaat.
Ik denk wel dat het fijn spul is, als je het niet erg vindt dat het flink geparfumeerd is.
Dank voor uitleg JufJoke!
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.littlewonderland.nl/nl/miss ... 50-pa.html
Daarom gebruik ik altijd deze. Trekt supersnel in, geen witte waas en doet het prima onder make-up.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ben nu toch ook niet zo blij met de Missha Soft Finish (rose dop).
Heb em eerst alleen op mijn neus gebruikt en gisteren voor het eerst op mijn hele gezicht.
Inderdaad, zonder minerale poeder er overheen is het geen gezicht.

Jammer…
Ik heb nu nog een flesje La Roche Posay. Die lijkt heel goed. Is heel dun en trekt snel in. Even testen de komende dagen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Paula’s Choice heeft nu 20% korting op alles voor members!


Ik heb deze ooit eens gehad, zo een proefflesje voor 10 euro maar ik vond deze te heftig. Mijn gezicht leek te branden en na een paar keer gebruik was mijn gezicht rood.

PC heeft ook een exfoliant die minder heftig is en heb daar geen ervaring mee maar ik kan de mandalic acid van the ordinary ook aanraden. Een hele milde exfoliant en mocht deze niets of te weinig doen dan overstappen op een iets heftigere die van pc als in jouw link.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gebruiken jullie het hele jaar door dezelfde producten?

Ik merk dat mijn huid s zomers vettiger/smoezeliger/grover is.
Dus ik had bedacht om in de winter de inkey list peptide crème te gebruiken, die is precies bijna op nu.
En vorige zomer was ik erg blij met de caudalie vinopure serum, en de matmakende en hydraterende fluïde samen. Maar die vind ik dus voor de winter net wat te 'drogig'.
Alleen even uittesten hoe de spf daarop gaat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Juliette schreef:
09-06-2023 09:44
Ik heb deze ooit eens gehad, zo een proefflesje voor 10 euro maar ik vond deze te heftig. Mijn gezicht leek te branden en na een paar keer gebruik was mijn gezicht rood.

PC heeft ook een exfoliant die minder heftig is en heb daar geen ervaring mee maar ik kan de mandalic acid van the ordinary ook aanraden. Een hele milde exfoliant en mocht deze niets of te weinig doen dan overstappen op een iets heftigere die van pc als in jouw link.
Ik vind de AHA wat fijner voor een gevoelige droge huid. Maar hier kan ik inmiddels ook wel tegen. Is meer voor onzuiverheden geloof ik. De bha bedoel ik
Alle reacties Link kopieren Quote
Surebaby schreef:
09-06-2023 09:58
Gebruiken jullie het hele jaar door dezelfde producten?

Ik merk dat mijn huid s zomers vettiger/smoezeliger/grover is.
Dus ik had bedacht om in de winter de inkey list peptide crème te gebruiken, die is precies bijna op nu.
En vorige zomer was ik erg blij met de caudalie vinopure serum, en de matmakende en hydraterende fluïde samen. Maar die vind ik dus voor de winter net wat te 'drogig'.
Alleen even uittesten hoe de spf daarop gaat.
Mijn huid is ietsje droger in de winter, maar ik zou het nog steeds het hele jaar door omschrijven als normaal. Geen groot verschil dus. Ik gebruik hooguit in de winter een iets rijkere moisturizer, verder geen andere producten. Ik gebruik mijn Australian Gold botanical tinted sunscreen het liefst in de zomer omdat hij heel goed samen gaat met een zweterig smoelwerk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nadeel van de zonnebrandcreme van Jetske: hij is niet waterproof. Vandaag met waterspel buiten achtergekomen . Het droop gewoon van mn lijf af. Echt heel onhandig!
Kent iemand deze spf 50++ al? En is deze echt zo fijn? Het klinkt goed namelijk.

https://www.littlewonderland.nl/nl/beau ... serum.html

Ik heb hem besteld, samen met de Purito daily go to die mij erg goed bevalt. Ik gebruik hem royaal dus hij gaat hard.
Alle reacties Link kopieren Quote
Koffieverkeerd schreef:
10-06-2023 17:01
Kent iemand deze spf 50++ al? En is deze echt zo fijn? Het klinkt goed namelijk.

https://www.littlewonderland.nl/nl/beau ... serum.html

Ik heb hem besteld, samen met de Purito daily go to die mij erg goed bevalt. Ik gebruik hem royaal dus hij gaat hard.
Oh, dat ziet er op papier heel goed uit. Laat je weten hoe deze bevalt?
Doe ik!
Alle reacties Link kopieren Quote
Heeft nog iemand een idee hoe ik kan zien of een spf crème voor het gezicht (liefst spf 50) goed samengaat met een huid die snel puistjes heeft?
Mijn puberdochter heeft een gevoelige huid (droog en snel eczeem), maar wel ook puistjes. Ik zie dat ze nu weer meer onzuiverheden heeft nu ze elke dag spf 50 gebruikt. Geen idee of het daardoor komt, of dat ze gewoon even hormonaal weer wat te verwerken heeft.
Maar als ik op de ingrediënten lijsten kijk, waar moet ik dan op letten?
Niaciamide erin?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven