Mode & Beauty alle pijlers

Hydraterende gezichtscrème voor een droge/allergische huid

18-11-2019 08:37 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben midden 40 en heb een gevoelige huid. Ik kan tegen veel gezichtcrèmes niet. Ik krijg dan jeukende galbultjes in mijn gezicht. En als de jeuk weggetrokken is blijven er droge en vlekkerige plekken over. Niet heel mooi dus.

Ik ben al mijn hele leven op zoek geweest naar crèmes waar ik niet op reageer maar dat is niet zo gemakkelijk te vinden. Zelfs merken als Biodermal en Eucerin reageer ik op.

Nu had ik de afgelopen 10 jaar ofzo een creme gevonden die het altijd goed deed bij me en dat was van Boots No 7. Maar die blijkt nu opeens vervangen door een andere variant en helaas reageer ik daar op.

Wie heeft er tips voor een alternatief?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Heb je weleens de crèmes van Zarqa of Weleda geprobeerd?
Je kopt het bij van die reformwinkels. Ik gebruik al jaren de amandelcreme van Weleda en die bevalt me goed.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Je hebt echt geen gezichtscrème nodig, je huid met lauw water wassen is meestal voldoende. Mijn huid reageert het beste wanneer ik er verder helemaal niets op smeer.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook nog niks gevonden waar ik tegen kan en gebruik (vooral in de winter) vaseline-lanette creme. Is wel heel vet.
every journey starts with a single step
Alle reacties Link kopieren
Vichy. En dan bv de Aqualia Thermal-lijn als het vooral om hydrateren gaat.
Ik vind de spuitbus met mineraalwater van Vichy ook heel fijn. Kalmeert en maakt mijn huid ook iets minder gevoelig.
impala wijzigde dit bericht op 18-11-2019 09:15
22.78% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan je Vichy aanbevelen. Bij de apotheek kunnen ze je adviseren welk type bij jouw leeftijd en huid past.
Alle reacties Link kopieren
Frikandelspeciaal schreef:
18-11-2019 08:52
Ik kan je Vichy aanbevelen. Bij de apotheek kunnen ze je adviseren welk type bij jouw leeftijd en huid past.
En je kunt er altijd om proefjes vragen, ook heel handig.
.
Alle reacties Link kopieren
Zoek iets waar in ieder geval geen parfum in zit (Biodermal heeft parfum, Eucerin weet ik niet).

La Roche Posay heeft de Toleriane lijn (gevoelige huid) en je zou ook nog eens bij Paula's Choice rond kunnen snuffelen.
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
18-11-2019 08:44
Je hebt echt geen gezichtscrème nodig, je huid met lauw water wassen is meestal voldoende. Mijn huid reageert het beste wanneer ik er verder helemaal niets op smeer.

Mijn huid heeft wel crème nodig, want het is superdroog, maar ik gebruik niets omdat ik overal op reageer. Ook op hele speciale crèmes. Heb met de huisarts al vanalles geprobeerd, want volgens hem moet ik juist vet smeren, dan krijg ik minder eczeem, maar álles jeukt.

Dus.. helaas TO, geen tips, wel zelfde schuitje.

Alles wat hier genoemd is, heb ik ook al zo'n beetje geprobeerd. Soms lukt iets 2 dagen, dan alsnog jeuk. Ik probeer vaak uit op m'n armen en dan alleen één kant, zodat ik zeker weet dat het aan de crème ligt en niet aan wat anders.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Wat naar als je huid zo reageert. Weet je voor welk bestanddeel je allergisch bent? Ben je al eens bij de dermatoloog of allergoloog geweest?

Misschien is The Ordinary iets voor jou. Vrij basic, betaalbaar en alleen werkzame ingrediënten. Bijvoorbeeld de squalane of natural moisturizing factors. Douglas heeft het. Of bijvoorbeeld cocosvet?

Ik heb een hele fijne crème van Lush: imperialis, allemaal natuurlijke en kalmerende ingrediënten.
Uncover skincare van Jetske Ultee.

Of Paula’s choice.
Alle reacties Link kopieren
Biodermal en Eurecin zijn niet hypo allergeen. Ik gebruik meestal wat jojoba olie van biologische oorsprong.
Alle reacties Link kopieren
Mermedina schreef:
18-11-2019 09:19
Wat naar als je huid zo reageert. Weet je voor welk bestanddeel je allergisch bent? Ben je al eens bij de dermatoloog of allergoloog geweest?

Misschien is The Ordinary iets voor jou. Vrij basic, betaalbaar en alleen werkzame ingrediënten. Bijvoorbeeld de squalane of natural moisturizing factors. Douglas heeft het. Of bijvoorbeeld cocosvet?

Ik heb een hele fijne crème van Lush: imperialis, allemaal natuurlijke en kalmerende ingrediënten.
Eens. Hoewel Lush vaak wel bol staat van de parfum. En ook Lady-day geeft goede tips. Het lijkt mij ook belangrijk dat je weet waar je huid precies op reageert, dan kun je gerichter zoeken. Naar de dermatoloog dus. Verder zijn beruchte allergenen sowieso te vermijden: parfum, harde alcohol, etherische oliën zoals lavendel, citrus, rozemarijn en dergelijke.
Ik ben blij met Cerave, heel basic en uiteraard ongeparfumeerd. Maar zolang je niet weet waar je op reageert, weet je ook niet of dat bij jou een optie zal zijn.
Ik heb een parfumvrije dagcrème van Louis Widmer. Maar wat voor mij werkt hoeft voor jou niet te werken.

Je zou eens proefjes kunnen vragen bij de apotheek.
Alle reacties Link kopieren
EmmadePemma schreef:
18-11-2019 09:27
Biodermal en Eurecin zijn niet hypo allergeen. Ik gebruik meestal wat jojoba olie van biologische oorsprong.
Dat is ook nog een optie, gewoon olie, zoals jojoba. Maar dan moet je er wel goed op letten dat je niet iets kiest waar ook nog een hoop andere ingrediënten in zitten.
Alle reacties Link kopieren
EmmadePemma schreef:
18-11-2019 09:27
Biodermal en Eurecin zijn niet hypo allergeen. Ik gebruik meestal wat jojoba olie van biologische oorsprong.
En hypo allergeen is sowieso een onbeschermde term, iedereen mag op een product zetten dat het hypo allergeen is. Dat zegt erg weinig.
Je zou druivenpitolie of jojobaolie van Holland en Barrett kunnen proberen.

Zelf ben ik laaiend enthousiast over Paula's Choice. Eerst gebruikte ik The Ordinary, maar PC bevalt me stukken beter.
Alle reacties Link kopieren
Heb je wel eens gekeken naar hyaluronic acid? Dat is puur vochtinbrengend. Te koop van bijvoorbeeld The Ordinary ( ook bij de Douglas). Dat moet je aanbrengen op vochtige huid ( even nat maken of nat sprayen. Daar kun je meerder laagjes van op doen en werkt echt heel goed. Zit verder niks in waar je op kunt reageren. Ik had altijd een hele droge trekkende huid. Dit heeft mij super goed geholpen. Daarna smeer ik dagcrème van image skincare.

https://www.douglas.nl/Verzorging-Gezic ... 78143.html

https://imageskincare.nl/prevention-dai ... zer-spf-30
ach.. ik doe ook maar wat..
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
18-11-2019 09:36
En hypo allergeen is sowieso een onbeschermde term, iedereen mag op een product zetten dat het hypo allergeen is. Dat zegt erg weinig.

Er staat vaak ook op "dermatologisch getest", helaas staan de uitslagen van die test er nooit bij :proud:

Ik heb vroeger ook al olijfolie en amandelolie geprobeerd. Gelukkig kun je dat ook in de keuken gebruiken, want op de huid was geen succes. Net als de kokosolie, die ik een paar jaar terug probeerde.

Bij dermatoloog ben ik geweest, maar daar kwam niet genoeg uit, want m'n hele rug reageerde, oa op de pleisters :facepalm:
Kreeg toen wel een hele goede crème, die speciaal voor mij gemaakt moest worden. Helaas doet de apotheek dat niet meer, want te ingewikkeld. Deze is er ook in kant-en-klare vorm, maar daar krijg ik wel uitslag van.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
18-11-2019 08:40
Heb je weleens de crèmes van Zarqa of Weleda geprobeerd?
Je kopt het bij van die reformwinkels. Ik gebruik al jaren de amandelcreme van Weleda en die bevalt me goed.
Weleda geeft helaas een reactie, Zarqa ken ik niet. Is het proberen waard.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
firedraakje schreef:
18-11-2019 08:47
Ik heb ook nog niks gevonden waar ik tegen kan en gebruik (vooral in de winter) vaseline-lanette creme. Is wel heel vet.
Dat lijkt een beetje op mijn Eucerine met water die ik weleens gebruik maar ook heel vet dus alleen voor de nacht en als ik de volgende ochtend mijn haar was.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
18-11-2019 08:51
Vichy. En dan bv de Aqualia Thermal-lijn als het vooral om hydrateren gaat.
Ik vind de spuitbus met mineraalwater van Vichy ook heel fijn. Kalmeert en maakt mijn huid ook iets minder gevoelig.
Vichy kan ik helaas niet tegen.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
18-11-2019 09:13
Mijn huid heeft wel crème nodig, want het is superdroog, maar ik gebruik niets omdat ik overal op reageer. Ook op hele speciale crèmes. Heb met de huisarts al vanalles geprobeerd, want volgens hem moet ik juist vet smeren, dan krijg ik minder eczeem, maar álles jeukt.

Dus.. helaas TO, geen tips, wel zelfde schuitje.

Alles wat hier genoemd is, heb ik ook al zo'n beetje geprobeerd. Soms lukt iets 2 dagen, dan alsnog jeuk. Ik probeer vaak uit op m'n armen en dan alleen één kant, zodat ik zeker weet dat het aan de crème ligt en niet aan wat anders.
Ik heb ook een hele trekkerige en droge huid als ik niks gebruik. Voelt niet prettig. Op mijn arm uitproberen heeft geen zin want de rest van mijn lijf is gelukkig niet allergisch. Daar kan ik prima alles op smeren.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
In Weleda zitten ook vaak 'essential oils' die een nare reactie kunnen veroorzaken.

Een biologische jojoba-olie zou ook nog wel eens wat kunnen zijn. Van alle olie lijkt jojoba het meest op sebum. Ik heb het jarenlang gebruikt en het werkte goed, om zowel make up te verwijderen en als gezichts'creme'.
Alle reacties Link kopieren
Mermedina schreef:
18-11-2019 09:19
Wat naar als je huid zo reageert. Weet je voor welk bestanddeel je allergisch bent? Ben je al eens bij de dermatoloog of allergoloog geweest?

Misschien is The Ordinary iets voor jou. Vrij basic, betaalbaar en alleen werkzame ingrediënten. Bijvoorbeeld de squalane of natural moisturizing factors. Douglas heeft het. Of bijvoorbeeld cocosvet?

Ik heb een hele fijne crème van Lush: imperialis, allemaal natuurlijke en kalmerende ingrediënten.
Ik heb weleens zo'n allergie test gedaan maar dat is op je rug en die huid reageert heel anders dan die in mijn gezicht. Op mijn lijf kan ik alles smeren. Best gek. Maar daar kwam wel uit allergisch voor katten (ik heb een kat) en huisstofmijt en ook iets wat in cosmeticaproducten zit met parfum. Ik weet niet meer hoe dat heet maar was makkelijk te onthouden dat ik gewoon geen geparfumeerde producten meer moet kopen.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven