Mode & Beauty alle pijlers

Ik haat mijn haar

06-12-2019 13:04 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helpp!!!

Ik wordt helemaal gek van mijn haar.
Ik draag al 4 jaar elke dag een strak knotje.
Ik ga het NOOIT los doen want dat ziet er niet uit.
Ik ben ‘s ochtends ongeveer 40 min bezig met mijn haar terwijl het gewoon een strak knotje is. Ik ben zo precies met mijn haar. Er mag geen enkele bobbel of iets anders is zitten, en als dat er wel in zit doe het weer opnieuw. Ik wou dat ik gewoon een half uur later kon opstaan en dan binnen 3 min mijn haar kon doen. Maar ik ben daar gewoon te autistisch voor en mijn haar is gewoon heel k*t. Het is dik, pluizig en heeft best wel wat krullen.

Heeft iemand tipss???
Alle reacties Link kopieren
Ach, het is toch gewoon waar dat niemand tevreden is met zijn eigen haar? Dat is niks nieuws, opmerkingen “ik wil wel ruilen met jouw haar” heeft TO dus niks aan. Ik heb ook heel dik en veel haar, met een flinke slag en ook nog rossig van kleur. Ik heb ook jaren een hekel gehad aan mijn haar, omdat het zo onhandelbaar is. Verven stijlen föhnen, ik heb het allemaal gedaan.

De tip voor TO is idd: een goede kapper zoeken die weet wat hij doet en een goed kapsel knipt dat bij je haar en gezicht past. En daarna dat goed bijhouden. Sinds ik die heb gevonden draag ik het ook weer los (soms ook vast) en zit het prima, ik gebruik wel keratine olie voor het pluizen!
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, een goede kapper zoeken en goed advies over producten zoeken

Ik heb ook krullen maar ben er juist blij mee

En wat iemand anders al zegt..een strak knotje/ staart staat bijna niemand.
Dus ga er gewoon voor
Alle reacties Link kopieren
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
06-12-2019 14:24
Ach, het is toch gewoon waar dat niemand tevreden is met zijn eigen haar? Dat is niks nieuws, opmerkingen “ik wil wel ruilen met jouw haar” heeft TO dus niks aan. Ik heb ook heel dik en veel haar, met een flinke slag en ook nog rossig van kleur. Ik heb ook jaren een hekel gehad aan mijn haar, omdat het zo onhandelbaar is. Verven stijlen föhnen, ik heb het allemaal gedaan.

De tip voor TO is idd: een goede kapper zoeken die weet wat hij doet en een goed kapsel knipt dat bij je haar en gezicht past. En daarna dat goed bijhouden. Sinds ik die heb gevonden draag ik het ook weer los (soms ook vast) en zit het prima, ik gebruik wel keratine olie voor het pluizen!
Nou, ik ben ontzettend blij met mijn haar, dus jouw eerste opmerking ben ik het niet mee eens.

Voor TO: zoek een goede kapper, laat je krullen lekker krullen en probeer ze niet te temmen.
Ik ben ook heel blij met mijn haar.

Maar ik zie ook vaak mensen met mooi haar die het helemaal niet benutten.
Begin met naar de kapper gaan.

Heb je best veel krullen? Verdiep je in de curly girl methode. Zoekt uit wat werkt!
Je weet dat te vaak een heel strak knotje/staart slecht is voor je haar? Omdat je knotje dan zo veel trekt aan je haar kan het uitvallen omdat de haarwortel geïrriteerd raakt.

Kortom geef jezelf en je haar/hoofdhuid eens wat rust.
Dexx schreef:
06-12-2019 15:27
Begin met naar de kapper gaan.

Heb je best veel krullen? Verdiep je in de curly girl methode. Zoekt uit wat werkt!
Ja, 40 minuten met een knotje bezig zijn of 15 minuten met je krullen. Ik zou het wel weten.
Kies een krullenkapper en laat dat knotje TO.
Alle reacties Link kopieren
Stormysea schreef:
06-12-2019 13:20
Nou heb ik niet het probleem dat ik heel precies ben met m'n haar, maar ik draag 't ook vaak vast.

Ik heb veel en dik haar met slag erin wat zich niet gedraagt. Het gaat gauw pluizen. Een beetje vochtigheid en hoppa. Het aan de lucht laten drogen, betekent een kapsel waar Tina Turner uit de jaren 80 jaloers op zou zijn.
Het föhnen ed maakt dat het weer heel droog word en ik ben er geen ster in.

Heb al heel wat producten versleten, maar nog niks waar m'n haar en ik blij van worden helaas.

Ik heb ook zo’n haar en afgelopen maandag heb ik de schaar er flink in laten zetten. Nu het kort is en als het nat is heb ik gewoon een bos krullen. Ik moet er wel wat voor doen nu, föhnen ed en dan was het gewoon hop in een staart of knot wel echt veel makkelijker maar wat voel het nu toch lekker licht en luchtig aan op m’n hoofd
Alle reacties Link kopieren
Marjon1980, wat voor kapsel heb je laten knippen? Ben wel nieuwsgierig.
Alle reacties Link kopieren
Voor de mensen die denken wat dit net autisme te maken heeft:

Het gaat erom dat je elke dat exact het zelfde plaatje in de spiegel wil zien.
Als er iets net ff anders zit dan klopt het niet en dat kan voor flinke onrust zorgen.

Voor TO: verdiep je eens in de curly girl methode.
Oo insta en facebook een hoop over te vinden. Het zorgt ervoor dat je haar weer gezond wordt en de pluis verdwijnt. Misschien ben je dan in staat om je krullen te accepteren en iets anders met je haar te doen.
Alle reacties Link kopieren
Een andere keuze maken in het leven en je tijd anders gaan besteden.

Je ziet je eigen haar niet, een ander kijkt er naar.

De keuze is aan jou:
- Of veel tijd en energie steken in je haar en dan ben je nog niet blij
- Of er minder tijd in steken en accepteren wat je hebt

Wanneer je 4 jaar lang een strakke knot hebt, dan ziet elk andere haar stijl er vreemd uit. Je kleding, sieraden, bril, make-up, etc zijn daar allemaal op aangepast.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
@Williewop ik weet wat autisme inhoud en juist daarom vind ik het irritant.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Argan olie van seward mediter. Te koop bij Multihair. Ik was mijn haar met een shampoobar, daarvan wordt mijn haar niet direct heel zacht en glanzend. Ik heb dik haar met slag en pluizig.

3 pompjes van dat spul in mijn hand, ff met 2 handen over elkaar en dan door je haar verdelen. Ik ben binnen 3 minuten klaar, los en vast.

Eerder ook altijd gedoe met mijn haar.
Alle reacties Link kopieren
Goede kapper helpt niet tegen het ontstaan van (vocht) krullen. Als je haar dik is kan je het wel laten groeien, dan zakken de krullen wat uit omdat het zwaarder wordt. Dat hielp bij mij wel, hoe korter hoe meer krul.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
06-12-2019 16:37
Goede kapper helpt niet tegen het ontstaan van (vocht) krullen. Als je haar dik is kan je het wel laten groeien, dan zakken de krullen wat uit omdat het zwaarder wordt. Dat hielp bij mij wel, hoe korter hoe meer krul.
Dat werkt ook niet bij iedereen. Toen ik kort haar had krulde het niet. Nu het langer is krult het als een malle.
Hsbaoanu, wat vind je van al deze reacties?

Ga je er iets mee doen?

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
06-12-2019 14:24
Ach, het is toch gewoon waar dat niemand tevreden is met zijn eigen haar? Dat is niks nieuws, opmerkingen “ik wil wel ruilen met jouw haar” heeft TO dus niks aan. Ik heb ook heel dik en veel haar, met een flinke slag en ook nog rossig van kleur. Ik heb ook jaren een hekel gehad aan mijn haar, omdat het zo onhandelbaar is. Verven stijlen föhnen, ik heb het allemaal gedaan.

De tip voor TO is idd: een goede kapper zoeken die weet wat hij doet en een goed kapsel knipt dat bij je haar en gezicht past. En daarna dat goed bijhouden. Sinds ik die heb gevonden draag ik het ook weer los (soms ook vast) en zit het prima, ik gebruik wel keratine olie voor het pluizen!

De enige keer dat ik niet gelukkig ben met mijn haar is als ik luizen heb. Vanwege mijn enorme bos is uitroeien namelijk Mission Impossible. Maar buiten dat, ik ben het meest trots op mijn haar. Zou never nooit met iemand willen ruilen en als ik qua fysieke dingen 1 ding zou mogen kiezen om als genen aan mijn kindje door te geven (nu dik 40 weken zwanger), dan hoop ik dat het mijn haar mag hebben.
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
06-12-2019 16:33
@Williewop ik weet wat autisme inhoud en juist daarom vind ik het irritant.
Als je dat daadwerkelijk wist zou je niet zo reageren.
Ik heb een dochter met autisme en haar verhaal is exact hetzelfde, met dien ten verstande dat zij geen knot in wil, maar een hoge staart. Alles moet strak, strak, strak, er mag geen bobbeltje of hobbeltje in zitten, want dat voelt ze en als iets "niet lekker voelt" gaat ze over de flos. Dat geldt ook voor kleding en schoenen.
Ze heeft een prachtige bos krullen tot bijna op haar kont, die inderdaad nogal snel pluizen en ook dat levert frustratie op. Haar los laten hangen of een ander kapsel is nicht im frage.
Omdat ze het zelf niet zo strak kan krijgen en ze anders inderdaad uren bezig is, moet ik het nog steeds voor haar doen. We hebben haar inmiddels wel zo ver dat ze het zelf borstelt, ze zal het toch ooit zelf moeten gaan doen.

Als TO daadwerkelijk autisme heeft zullen tips toch niet helpen, want iets anders dan dit wil ze toch niet, gok ik.
Logica is in dit soort situaties ver te zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Stormysea schreef:
06-12-2019 16:24
Marjon1980, wat voor kapsel heb je laten knippen? Ben wel nieuwsgierig.
Ik kan nog geen plaatjes plakken dus ik zal kijken of ik een linkje kan plaatsen.

https://images.app.goo.gl/qVKLtedMNbni1Cvp7

De linker. Al heb ik het zelf nog niet helemaal onder de knie 🤣🙈
Alle reacties Link kopieren
@LaFleur Ik heb autisme en ik weet dat het een kenmerk kan zijn, maar daarom mag ik het nog wel irritant vinden dat iedereen die een kenmerk er van heeft (autisme is meer dan één kenmerk) het meteen autisme noemt.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
06-12-2019 17:54
@LaFleur Ik heb autisme en ik weet dat het een kenmerk kan zijn, maar daarom mag ik het nog wel irritant vinden dat iedereen die een kenmerk er van heeft (autisme is meer dan één kenmerk) het meteen autisme noemt.
Je weet niet of TO al dan niet autisme heeft. Kan zo zijn, of ze kan het woord autisme gebruiken zoals heel veel mensen het gebruiken.
Bovendien licht ze nu dit aspect toe, je weet ook niet waar ze daarnaast nog meer tegenaan loopt.
Als ik een vraag over een bepaald onderwerp stel op een forum ga ik ook niet de rest van mijn hebben en houwen vermelden in de OP, maar beperk me tot dat ene aspect waar ik een vraag over heb, of tegenaan loop.
Alle reacties Link kopieren
@LaFleur Je hebt gelijk, ik weet niet of ze autisme heeft. Misschien heeft ze het wel. In dat geval heb ik niks gezegd en mijn excuses aan TO.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Mijn zus heeft stug krullend haar wat van haar hoofd af groeit en zij gaat naar een Surinaamse kapster. Zij hebben alle ervaring met haar wat zich moeilijk laat temmen.
Ik heb ook zulk rottig haar, TO. Veel, pluizig, golvend, frizzy, haar. Het krult niet echt, maar het is ook niet steil. Het blijft niet in een knotje. Springt er gewoon uit, vooral rond mijn gezicht. Super droog en dof, ondanks goede zorgen (en ja, ik gebruik luxe producten en was niet te vaak). Is geen land mee te bezeilen. En nu wordt het ook nog grijs, en die haren zijn nog moeilijker te temmen! Makkelijk praten voor mensen met makkelijk wash and go haar. Maar je zal maar zo'n bos als ik (en TO) hebben...
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor alle tips en reacties!!

ten eerste: ik had indd iets minder kunnen overdrijven ;) .
ik heb al vaker geprobeerd om het gewoon te accepteren maar het is lastig. ik sport veel en tijdens het sporten wil ik het dan strak hebben omdat het anders los gaat. dagen waarop ik niet sport denk ik wel eens: En nu doe ik gewoon maar wat en boeit het allemaal niet!! maar vaak werkt dat dan toch niet..
die opmerking over autisme had ik niet moeten maken. ik heb er wel wat symptomen van, maar dat betekent natuurlijk niet dat ik gelijk autisme heb. maar ik heb er wel duidelijk meer wat van weg dan veel andere.

ik ga proberen het vaker gewoon te accepteren en te denken: ach joh wat maakt het uit.

in ieder geval thanks voor alle reacties en als jullie nog meer tips hebben: ik hoor het graag!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven