Mode & Beauty alle pijlers

Ik heb "het" weer

02-10-2018 12:29 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
... shopdrang

Eens in de paar maanden krijg ik de drang om vanalles te gaan kopen. Ik heb echter niks "nodig". Kast al opgeruimd in de hoop nieuwe aankopen te kunnen rechtvaardigen, zit nog steeds te vol ...
Ik kan precies niet happy blijven met wat ik heb. Bepaalde stuks draag ik al jaren maar een heel deel hangt er te hangen omdat ik het beu ben (dat vooral) / het niet goed zit/ ... .
Ik weet dat nieuwe dingen kopen me maar even happy maakt (ik hou ervan op internet rond te struinen en door een winkelcentrum te zwerven) en dan wordt het ook weer "gewoon" en wil ik weer wat nieuws.
meestal duurt zo'n bui toch wel meerdere weken.
En dan voel ik me wat rot omdat ik me bezig hou met zo'n banale dingen als kleding en uiterlijk (en mijn man geeft er dan ook nog eens geen bal om).

Maar ik kan de verleiding soms niet weerstaan !!!

gelukkig gaan er geen kapitalen door en kunnen we het best betalen maar toch.

Hoort misschien eerder onder "psyche" thuis ;-)

herkenbaar voor iemand?
"I'm Not crazy. My reality is just different from yours" ( - Cheshire Cat)
Alle reacties Link kopieren
Tja dat is aan jezelf. De een is blij met een capsule wardrobe van 20 tot 30 stuks, de ander heeft meer nodig. Maar gooi alles nu eerst maar eens op een berg en ruim het ook echt eens op. Daarna kan je verder kijken hoeveel je hebt en of het dan nog schandalig is of niet.

Zelf merk ik dat de kledingopruimfase nu ook is doorgeslagen naar andere delen. Ik was in Disney en heb werkelijk maar 2 dingen gekocht voor in de kerstboom. Zag veel meer maar merkte dat de opruimmethode gewerkt heeft bij me
Alle reacties Link kopieren
De kledingswap was vanavond!

Ik vond het best emotioneel. Ik heb heel lang kleding bewaard, ben ook best vaak verhuisd (het hele land door zeg maar) en nu had ik kleding mee uit verschillende periodes van mijn leven. Deze avond was met allemaal mensen die ik of niet ken, of sinds kort. Ik stond eigenlijk trillend mijn kleding op te hangen, net of ik mijn hele levensverhaal ophing.

Het was leuk, maar ik merkte dat mijn kleding niet heel erg gewild was. Er zijn denk ik drie stuks weg gegaan en die mensen waren er ook heel blij mee. Maar verder is het toch wat gedateerd en was het allemaal nogal meisjesachtig en we waren nu met dames vanaf 30. Ook eerlijk gezegd geen types die vanuit armoe daar waren, iedereen had veel te veel.

Heb zelf een muts gescoord, een leuke rok, gekke schoenen voor de zomer en een vrij basic trui. Wat over bleef gaat naar de kringloop en naar bootvluchtelingen.

Voor mezelf merk ik dat ik bepaalde periodes aan het afsluiten ben door spullen weg te doen. Voornamelijk kleding. En dat is heel fijn, dat lukte een aantal jaar terug nog niet en nu wel.

Oja het meeste was te klein bij de swap. Ik heb maat 44 en daar was eigenlijk niks in. Ik kwam ook niet om zelf dingen te scoren maar een vest ofzo was wel leuk geweest.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Het is jaren geleden dat ik dit gedaan heb, maar ik ga iets terugbrengen naar de winkel.

Vorige week zaterdag had ik een activiteit waar ik me nogal raar over voelde. Meteen daarna naar de stad gegaan... en een jurkje gekocht. Niet dat ik echt een jurkje nodig had maar het was een beetje een troost-aankoop.
Vanmorgen trok ik het aan en dacht: Nee... ik ga dit niet vaak dragen.

Kaartjes zitten er nog aan, dus ik ga m terugbrengen deze week.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Daarom bestel ik dus vaak online. Er staat een enorme doos boven en ik heb daar welgeteld twee blouses en twee thermoshirts voor mezelf en drie shirts voor mijn man uitgehaald, de rest gaat terug.

Eén van die blouses heb ik over getwijfeld. Dan gaat het eerst terug in de doos, maar hij liet me niet los, omdat ik er een perfecte broek bij had. Een dag later nog eens aandoen en Lon eens vragen wat zij ervan vindt.
Uiteindelijk toch gehouden en blij mee.

Tegenwoordig heb je vaak vier weken de tijd eer het terug moet en daar maak ik graag gebruik van.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Wat goed! Als je het niet draagt is terugbrengen beter.
Ik ben voor één jurkje gezwicht en ja... het is gewoon echt een heel leuk jurkje met de combi van warm, feestelijk en beetje casual, getailleerd maar geen te strak model en leuke print. Geen seconde spijt gehad.

Het is wel een goed idee om zo minimalistisch mogelijk te blijven (niet)shoppen. Dus handjes hier weer op de knip.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven