Mode & Beauty alle pijlers

Ik vind naar de kapper gaan echt verschikkelijk.

17-08-2019 12:02 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Viva forummers,

Ik heb even advies nodig om hier mee om te gaan. Ik ben al een half jaar niet naar de kapper geweest maar ik zal toch een keer punten moeten knippen. Probleem is; Small talk. Ik zelf ben een heel rustig persoon ook erg verlegen en krijg warmte aanvallen bij ongemakkelijke situaties en hou er helemaal niet van om te praten over koetjes en kalfjes of weet ik veel wat. Ik wil in die stoel zitten en geknipt worden en meer niet. Toch blijkbaar als ik korte antwoorden geef, gaan ze gewoon door met kleppen en vragen waardoor ik heel ongemakkelijk in de stoel zit en het liefst weg wil rennen. Hoe pak ik dit nou aan? Ik heb nu net met een smoes de kapper afgezegd omdat ik mij druk maak over dat blablabla! Ik heb nog geen dode puntjes maar haar groeit natuurlijk niet helemaal gelijk, vandaar ik het dus even netjes wil knippen. Zelf knippen is geen optie kan ik niet, tenzij ik als vogelverschikker de rest van mijn leven door het leven wil gaan :)

Tips zijn welkom, of kan ik gewoon zeggen: Ik wil geknipt worden en geen praten! Soms wil ik zeggen hou nou eens je klep en knip gewoon mijn haar! :$ Kan ook niet :nope: :hihi:
honingbloesem wijzigde dit bericht op 17-08-2019 12:06
Reden: De E wilde niet!
0.09% gewijzigd
''Geen woorden maar daden''
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een kapper zoeken waar jij je gemakkelijk bij voelt en die niet, of minimaal, aan small talk doet. Welke regio woon je? Ik kan je die van mij van harte aanbevelen.
Alle reacties Link kopieren
@ Pergamon, ik woon zuid-Holland. Zeg maar Rotterdam omgeving. Heb al verschillende kappers geprobeerd, er is geen houden aan... kakel de kakel!
''Geen woorden maar daden''
Ten eerste is de kapper geen tandarts. Dus een tijd niet gaan is geen drama.

Ten tweede je moet niets. Ik houd ook niet van dat geneuzel bij de kapper en geef korte antwoorden als ze wat vragen. Dan is het snel klaar. Onderhand kennen ze me wel en weten dat ze geen uitgebreide gesprekken hoeven te doen. Ook voor hun wel fijn.
Alle reacties Link kopieren
Zeg gewoon tegen de kapper dat je geen zin hebt om te praten. Dat jij het geen probleem vindt om in stilte geknipt te worden.
Alle reacties Link kopieren
Hier heb je silent treatment optie. Zou zoiets in Rotterdam niet bestaan?
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Klopt, Het is geen drama, maar het groeit nu niet mooi, dus ik wil wel graag, voor het nette zeg maar.

Dahlia, dank je, ja dat zou ik kunnen proberen.
''Geen woorden maar daden''
Gut.... het is een half uur van je tijd....laat die persoon kletsen...

En anders 2 uur rijden. Hier in het dorp wordt je in stilte geknipt, maar dan moet je wel de Afsluitdijk over.
Alle reacties Link kopieren
Moon-Alisa schreef:
17-08-2019 12:07
Hier heb je silent treatment optie. Zou zoiets in Rotterdam niet bestaan?
Oh! Dat zou helemaal geweldig zijn! Ik google erop, bedankt!

Ik moet nu de deur uit dus, ik reageer later. Alvast bedankt voor de tips!
''Geen woorden maar daden''
Alle reacties Link kopieren
Er zijn bij sommige kappers stiltestoelen die je kunt reserveren. Onder andere bij Cosmo kun je de silence chair kiezen (aanvinken bij reserveren online). Dan vragen ze alleen dingen over de behandeling en verder niets.
I choose happy!
O ik vind het altijd verschrikkelijk.
i
Mijn tip; neem een vast adres zeg bij het begin dat je komt om te knippen en niet voor de small talk, dat helpt bij mij altijd.
En misschien kun je het vast laten zetten als ze je adres noteren in het klantensysteem.
Gewoon zeggen het is niets tegen de medewerkers maar dat je er gewoon niet van houd.
Alle reacties Link kopieren
Naar een buitenlandse kapper gaan die minder praatgraag is, of doe alsof je alleen gebrekkig Engels spreekt? :biggrin:

Maar ik snap je heel goed hoor, vind het zelf ook nooit leuk. Maar zet me er die ene keer per jaar (na lang uitstellen) overheen.
Alle reacties Link kopieren
Ga op een rustig moment en neem iemand mee. Of zoek een thuiskapper!
Pivot! PIVOT!!!
KitKeller schreef:
17-08-2019 12:11
Ga op een rustig moment en neem iemand mee. Of zoek een thuiskapper!
maar die praten toch ook gewoon?
Er zit vast wel ergens een Cosmo kapper bij je in de buurt.
Die hebben een stille stoel.

https://www.ad.nl/nieuws/de-stille-stoe ... ~afe3c830/


edit: even gekeken en je kunt online een afspraak maken en het vinkje bij 'silent chair' aanzetten.
anoniem_387962 wijzigde dit bericht op 17-08-2019 12:22
23.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
17-08-2019 12:19
maar die praten toch ook gewoon?

Ja maar dan is het makkelijker om iemand anders erbij te hebben.
Pivot! PIVOT!!!
Ga naar een kapperszaak die door Chinezen gerund wordt die lullen vaak niet zoveel, helemaal als ze slecht Nederlands spreken dan wordt er echt bijna geen woord gerept.
Heerlijk rustig!
Of leer zelf je puntjes te knippen.
Genoeg filmpjes hierover te vinden op YouTube.
anoniem_386944 wijzigde dit bericht op 17-08-2019 12:21
1.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Thuiskapper zoeken met wie je dit van te voren bespreekt
Alle reacties Link kopieren
Ik vindt het ook verschrikkelijk maar meer een soort gênant omdat je elkaar best vaak via de spiegel aankijkt, ik heb juist liever dat ze wat zeggen maar niet dat ze zeggen wil je de massagestoel aan voor zoveel euro of wil je creme spoeling erbij kopen etc. Ik ga ongeveer eens per jaar. Vindt het ook vreselijk dat je haar gewassen wordt en ik het gevoel heb dat het allemaal langs mn nek loopt, ik zit zo krampachtig in die stoel.
kihei wijzigde dit bericht op 17-08-2019 12:22
20.06% gewijzigd
Vergeef me dat ik schreeuw wat ik niet weet en dat ik zwijg over wat helder is, dat ik nooit zeg wat ik bedoel en dingen roep die ik niet voel.
Ik snap helemaal wat je bedoelt. Ik ben zelf kapster geweest en voelde het wel aan als iemand niet op een praatje zat te wachten en dan zei ik alleen wat nodig was. Het rotte was dat ik daarna telkens een standje kreeg van mijn bazin want dan was ik niet sociaal genoeg. Ik kreeg haar maar niet aan haar verstand gebracht dat ik juist wel sociaal was en het aan voelde of een klant wilde kletsen of niet. Tja en dan pas je je maar aan als werknemer zijnde en ga je vragen of iemand nog op vakantie gaat. Veel gestelde vraag bij de kapper of over het weer praten. Het kappersvak was voor mij sowieso een totaal verkeerde keuze maar dat overdreven vriendelijk doen en mensen proberen om dure producten aan te smeren stond mij ook niet aan.
Alle reacties Link kopieren
Het probleem lijkt alsof je hoopt dat ze niet gaan praten maar het niet zegt of vraag. Misschien durf je te zeggen dat je een drukke dag hebt gehad of hoofdpijn hebt en dus in rust geknipt wil worden.
Dahlia74 schreef:
17-08-2019 12:06
Zeg gewoon tegen de kapper dat je geen zin hebt om te praten. Dat jij het geen probleem vindt om in stilte geknipt te worden.
Dat dus. Heeft mijn moeder ook een keer gedaan, gaat nu altijd naar dezelfde kapster die weet dat ze geen zin heeft in dat domme geklets.
Alle reacties Link kopieren
Blijkbaar heeft de helft van de bevolking geen zin in small talk tijdens een bezoek aan de kapper:

https://cosmohairstyling.com/blog/cosmo ... s-a-luxury
Alle reacties Link kopieren
Als je het niet durft te zeggen, helpt het misschien wel om het op de volgende manier aan te pakken.

Bel op en vraag of ze een silent treatment aanbieden. Als het antwoord ja is, dat boeken. Als het antwoord "Wat is dat?" is, kun je uitleggen dat je geen behoefte hebt om over koetjes en kalfjes te praten en dat je het daarom vraagt. Grote kans dat de kapper dan snapt dat jij niet geknipt wilt worden met small talk erbij. Bij binnenkomst nog extra aangeven dat je voor het silent treatment komt.
Kihei schreef:
17-08-2019 12:22
Ik vindt het ook verschrikkelijk maar meer een soort gênant omdat je elkaar best vaak via de spiegel aankijkt, ik heb juist liever dat ze wat zeggen maar niet dat ze zeggen wil je de massagestoel aan voor zoveel euro of wil je creme spoeling erbij kopen etc. Ik ga ongeveer eens per jaar. Vindt het ook vreselijk dat je haar gewassen wordt en ik het gevoel heb dat het allemaal langs mn nek loopt, ik zit zo krampachtig in die stoel.
Je bent toch niet verplicht je haar te laten wassen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven