Mode & Beauty alle pijlers

Ik zoek een échte goede deodorant

25-11-2019 12:17 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er zijn wel meer topics over geweest, maar geen actuele. Ik wil graag een deodorant waar echt de zweetgeur niet doorheen gaat.

Ik heb op dit moment, en die gebruikte ik al jaren met tevredenheid, de Vichy 7 dagen deo. Maar ik merk dat als ik stresssituaties heb, dat ik dan een soort adrenalinezweet krijg en die gaat dwars door die deo heen. En dat zijn vaak al situaties waarbij ik me niet druk wil maken over hoe ik ruik.

Heeft iemand de gouden tip? Het mag best wat duurder zijn, ik slaagde vroeger sowieso al nooit voor deodorant bij Kruidvat en Etos enzo.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Ik wrijf smorgens een beetje baking soda onder mijn (gewassen) oksels.
Geen zweetluchtjes meer.
Had eerder ook een prutje gemaakt van kokosolie en baking soda, zoals iemand eerder ook al noemde. Ik vond mijn oksels toen vooral naar vetlucht ruiken, dat vond ik geen succes dus :hihi:
Alle reacties Link kopieren
florita schreef:
25-11-2019 12:24
Ik gebruik sinds een jaar of twee Loveli. Lijkt op het pricipe dat pamelacourson beschrijft, alleen dan hoef je het niet zelf te maken :) (het is vast net iets anders, hier zit bijenwas in). Ik was eerst sceptisch, maar ben helemaal om, het werkt echt veel fijner dan al die synthetische deo's met doordringende geuren (voor mij dan). Wellicht de moeite om te proberen.
En ze hebben nu ook de zen die is speciaal voor emotie zweet
Alle reacties Link kopieren
Hier ook rexona maximum protection, de roller.
Nooit meer een zweetlucht, heerlijk! En ook geen deo lucht, want daar hou ik ook niet van.
Korreltjes herken ik niet, hebben jullie dat ook bij de roller of bij de stick?
Alle reacties Link kopieren
Irish_Wasser_Woman schreef:
25-11-2019 13:14
Zijn je shirts van 100% katoen? (of linnen) Dat scheelt bij mij namelijk wel. Hoe erg ik ook heb gezweet, het eind van de dag red ik prima. En daarna gaat het shirt toch de was in :) Een andere stof of een mix begin ik niet meer aan. Dan ga ik echt binnen vijf minuten stinken, welke deo ik ook gebruik. Mijn zweet in combinatie met een synthetische stof is gewoon geen match.
Eerlijk gezegd nog nooit op gelet. Ga ik vanaf nu wel doen!
Hier gebruikt puber Odorex. Dat spul is geniaal.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een fan van de Clinique antiperspirant. Geurloos dus geen parfum en ik ruik nooit, maar dan ook nooit naar zweet ongeacht inspanning oid.
Odorex Extra Dry of Syneo 5, iets anders werkt bij mij niet. Groot voordeel is dat je het maar maximaal een keer per week hoeft op te doen.
Alle reacties Link kopieren
_pipje_ schreef:
25-11-2019 14:35
En ze hebben nu ook de zen die is speciaal voor emotie zweet
o dat klinkt wel alsof het voor mij is, ik ruik mezelf nooit, behalve na een moeilijk gesprek/huilbui/stress.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Odorex extra dry (niet gebruiken vlak nadat je je oksels hebt geschoren...) en Rexona cotton dry
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Deze, gebruik ik al jaren, andere deo's werken allemaal niet! Heel bescheiden parfum.
https://www.etos.nl/producten/odorex-na ... lsrc=aw.ds
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik altijd mannengeuren bij deo's. De vrouwendeo's vind ik wc luchten, waar zweetlucht al snel doorheen komt.
iones schreef:
25-11-2019 21:32
Ik gebruik altijd mannengeuren bij deo's. De vrouwendeo's vind ik wc luchten, waar zweetlucht al snel doorheen komt.
Ik ruik nog liever zweetlucht dan weeïge deoluchtjes die je ruikt als iemand gaat zweten.
Alle reacties Link kopieren
Rexona maximum protection ook. Heerlijk dat ik me nooit meer druk hoef te maken over een eventuele zweetlucht. En geen duidelijke geur, ook fijn.
Alle reacties Link kopieren
Maar hebben jullie niet dat de werking van korte duur is? Heb t idee dat bij rexona/odorex/senso5 het 1-2 maanden werkt en daarna je lichaam er aan went.
Zoals hierboven al genoemd: power of zen van Loveli. Een top-deo!

Gewone deo’s van Loveli zijn ook fijn, maar Power of Zen houdt het ook bij synthetische kleding en stress.

Hiervoor gebruikte ik Deoleen. Werkte ook goed, maar ik wilde een product zonder aluminium en liefst navulbaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of iemand deze al genoemd heeft : Odorex extra dry ( depper ) wordt gebruikt door mensen die overmatig zweten door medicatie . Heeft zelf geen geurtje maar kun je zelf alsnog opdoen
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik roc
Die van loveli kteeg ik uitslag van
Maar roc is geurloos en werkt heel sterk en goed
Te koop op bol of etos bv
Arequipa schreef:
25-11-2019 23:27
Maar hebben jullie niet dat de werking van korte duur is? Heb t idee dat bij rexona/odorex/senso5 het 1-2 maanden werkt en daarna je lichaam er aan went.
Ik gebruik het al jaren, ik denk wel 20. Eerlijk gezegd heb ik wel het idee dat ik daarmee mijn okselzweetklieren totaal he lamgelegd want tegenwoordig hoef ik maar een keer per maand op te doen. Dat kan eigenlijk niet gezond zijn, maar het spul mag nog steeds verkocht worden.
Ik gebruik ook die maximum protection van Rexona. Geen zweetlucht maar de natte oksels blijven.

Ik kan nooit bloesjes aan zonder vestje eroverheen of iets dergelijks. Tot nu toe geen oplossing gevonden, anders dan snijden. En ik heb echt alle deo’s gehad. Extra dry van Odorex hielp dan nog wel iets, maar dat is alsof, je een laag teer onder je oksels smeert. Voelt heel vervelend en ongezond.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dus deze van Odorex; https://www.etos.nl/producten/odorex-ul ... gJuE_D_BwE

Maar dat is echt niet alsof je een laag teer onder je oksels smeert. Het is juist heerlijk zacht. Ik zweette me echt altijd kapot en stonk ook sneller sinds de zwangerschap van dochter, maar hiermee is alles opgelost. Het zweet breekt me ook niet uit op andere plekken ofzo, daar was ik echt bang voor.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit wel eens een flesje Odorex Extra Dry gebruikt. Dit werkte inderdaad goed tegen zweet, maar het bevat wel allerlei ongezonde troep (aluminiumchloride)!

Intussen gebruik ik al jaren zelfgemaakte deo van kokosolie, baking soda en maïzena. Dit wissel ik af en toe af met de deo's van Loveli, die op dezelfde ingrediënten zijn gebaseerd. Wil echt nooit meer iets anders! Absoluut geen zweetlucht meer. Niet zo belastend voor het milieu. En nog een voordeel is dat ik nooit meer van die gele zweetplekken krijg in witte shirts.
AnnabeldeDertiende schreef:
26-11-2019 08:22
Ik gebruik ook die maximum protection van Rexona. Geen zweetlucht maar de natte oksels blijven.

Ik kan nooit bloesjes aan zonder vestje eroverheen of iets dergelijks. Tot nu toe geen oplossing gevonden, anders dan snijden. En ik heb echt alle deo’s gehad. Extra dry van Odorex hielp dan nog wel iets, maar dat is alsof, je een laag teer onder je oksels smeert. Voelt heel vervelend en ongezond.
Ik heb de Odorex extra dry als spray. Dat voelt de eerste dag wel wat stroef maar daarna merk je er niets meer van.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees ook even mee. Voor diegenen die er ervaring mee hebben: is van Deoleen de roller of de spuitbus dan aan te bevelen? En werkt Power of Zen van Loveli echt alleen tegen de geur (dat staat op de site) of merken jullie ook verschil in de hoeveelheid zweet? Ik vind natte plekken namelijk net zo vervelend als een nare geur.
Here am I in my little bubble
Illinois schreef:
25-11-2019 12:25
Rexona maximum protection. Of iets met baking soda inderdaad. Maar mocht je daar geen zin in hebben dan is rexona echt ontzettend goed.

De rest werkt voor geen meter bij mij.
Bij mij werkt Rexona maximum protection juist weer helemaal niet. Heb nu verschillende varianten ervan geprobeerd, maar het doet helemaal niets. Het zorgt bij mij juist voor extra stank. Helaas nog niets gevonden wat wel werkt.
Lexie72 schreef:
25-11-2019 23:20
Rexona maximum protection ook. Heerlijk dat ik me nooit meer druk hoef te maken over een eventuele zweetlucht. En geen duidelijke geur, ook fijn.
Geen duidelijke geur? Ik vind dat er juist een hele duidelijke geur aanzit. Veel te penetrant.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven