Mode & Beauty alle pijlers

Inkopen van dameskleding in het buitenland

27-01-2020 15:04 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste dames en heren, ik heb al een tijd het idee om mijn eigen webwinkel te starten. Mijn idee is om damesmode & mode voor jongere dames te verkopen. Ik ben al naar een aantal locaties geweest om te oriënteren voor de inkoop van kleding namelijk: Amsterdam fashion center, de jaarbeurs Utrecht en de Mod-group. Maar ik vind de collecties tegenvallen en de prijzen te hoog.
Mijn plan is om naar het buitenland te gaan om daar te kijken, omdat daar een groter aanbod is & lagere prijzen. Zelf zat ik te denken aan Azië. Maar ik vind het toch heel lastig om groothandelaren te vinden in het buitenland, zijn er mensen die hier ervaring mee hebben of mij een aantal adressen kunnen sturen van markten/groothandelaren.

Groetjes.
Er is een reden dat het hier duur is.

Misschien moet je https://www.npostart.nl/de-slag-om-de-k ... PRO_740241 eens kijken.
Alles dat uit Azië komt wordt of al verkocht in de talloze winkels voor jonge meiden en wat niet in de winkels te koop is kunnen ze bij Aliexpress kopen voor een prikkie.

De jonge mode is ook een zeer verzadigde wereld waar, volgens mij, geen droog brood aan te verdienen valt, want de concurrentie is moordend.

Als je dan toch iets wil doen in de mode, zoek dan een doelgroep waar niet bijster veel voor te krijgen is, bijvoorbeeld een maatje meer, maar dan trendy, daar is heel weinig van en als er al iets te koop is dan is het binnen de kortste keren uitverkocht, dus da's een optie.
Alle reacties Link kopieren
maximezwolle§ schreef:
27-01-2020 15:04
Maar ik vind het toch heel lastig om groothandelaren te vinden in het buitenland, zijn er mensen die hier ervaring mee hebben of mij een aantal adressen kunnen sturen van markten/groothandelaren.
Denk je nou echt dat mensen jou hun connecties gaan doormailen zodat ze er nog een concurrent bij hebben. :rofl:
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Haus Milano Euro Moda zijn groothandelaren in Neuss
En er wordt ook veel kleding uit Parijs opgehaald Aubervilliers .
Volgens mij zijn er voldoende kleine handelaren binnen Nederland te vinden waar je een stuk goedkoper uit bent. Zelf zou ik geen zaken doen direct met Azië (zelf als designer gewerkt, geloof me, komen zo vaak hun afspraken niet na). De plaatsen waar je nu heb gekeken zijn meestal grote ondernemers, probeer eens te zoeken naar wat kleinere bedrijven in Nederland.
Tripje naar Turkije.

https://nl.great-spacing.com/publication/44747/
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil je een webshop beginnen?
Alle reacties Link kopieren
Nooit gehoord van een bussinessplan? Met alleen een 'idee' kom je niet ver.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven