Mode & Beauty alle pijlers

Inspiratietips voor kleding nieuwe baan

12-04-2021 08:53 76 berichten
Ik begin binnenkort met een nieuwe baan. Het is een leidinggevende functie in het onderwijs. Ik ga dus docenten aansturen en heb aan de ene kant dus met docenten te maken en aan de andere kant met directeuren.

Nu ben ik aan het puzzelen wat voor outfits daarbij horen. Mijn standaard werkoutfit (jurk/pantalon, blazer, pumps) is misschien wat overdressed. Maar om nou in een spijkerbroek aan te komen vind ik ook zo wat...

Hebben jullie inspiratie voor mij?
Mijn stijl is redelijk stoer/sportief, in ieder geval niet te tuttig (geen kant, ruches en toestanden).
Oh ja, en ecologisch verantwoorde kleding is een pre, maar ik denk dat ik genoeg in mijn kast heb hangen, dus ik hoop vooral op combinaties zodat ik niet al te veel nieuws hoef aan te schaffen.

Ik heb bijvoorbeeld blazers in de kleuren rood, groen, zwart, donkerblauw, grijs, mintgroen, zilver/wit en paars dus daar heb ik toch hopelijk wel genoeg aan ;-D
anoniem_191117 wijzigde dit bericht op 12-04-2021 08:57
29.69% gewijzigd
Op een middelbare school?
Dwaler schreef:
12-04-2021 08:56
Op een middelbare school?
Mbo.
Alle reacties Link kopieren
Mijn beeld bij die functie is:
Jeans met een jasje (laarsje met hak)
lilalinda schreef:
12-04-2021 08:58
Mijn beeld bij die functie is:
Jeans met een jasje (laarsje met hak)
Ja zoiets dacht ik ook maar het voelt een beetje gek om in jeans naar mn werk te gaan...
Daar is het wel relaxed qua kleding. Spijkerbroek kan zeker. Als je toch een beetje zakelijk wil zijn, spijkerbroek met nette blouse en blazer? En dan even bekijken als je aan het werk bent of je nog meer casual of juist nog zakelijker gaat.
Ik dacht zelf ook nog jurkje met kuit-/kniehoge laarzen maar wat draag je dan op die jurk? Ik vind een vest een beetje suf, maar een blazer/jasje weer wat overdressed.
captain_hindsight schreef:
12-04-2021 08:59
Ja zoiets dacht ik ook maar het voelt een beetje gek om in jeans naar mn werk te gaan...
Dan kom je vast helemaal niet uit het onderwijs. Ben wel benieuwd wat je achtergrond is.
Ik zou eens kijken wat de nieuwe collega's aanhebben.
Dan heb je een bepaald idee.
captain_hindsight schreef:
12-04-2021 09:00
Ik dacht zelf ook nog jurkje met kuit-/kniehoge laarzen maar wat draag je dan op die jurk? Ik vind een vest een beetje suf, maar een blazer/jasje weer wat overdressed.
Dat kan ook prima, met blazer. Zeker als je stijl een beetje stoer is.
Alle reacties Link kopieren
captain_hindsight schreef:
12-04-2021 08:59
Ja zoiets dacht ik ook maar het voelt een beetje gek om in jeans naar mn werk te gaan...
Dan neem je een andere sportieve broek. Een gekleurde jeans ziet er minder uit als jeans. Een wat sportievere rok kan prima met een blazer.
Strak in het pak ziet er met een shirtje en opvallende ketting plus heel anders uit dan met een blouse die je tot in je nek dichtknoopt en pumps met een hak van 8 cm.
Een jurk kun je prima combineren met een jeansjasje (in een kleurtje) en een lang vest dat dezelfde lengte heeft als de jurk doet het vaak ook goed.

Nettere kleding mixen met de wat sportievere items kan heel goed.
ceylon wijzigde dit bericht op 12-04-2021 09:05
11.99% gewijzigd
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Werkzaam in het hbo. En echt iedereen loopt in jeans , soms hak maar ook sneakers, en ja ook de directeuren .
Maar anderen wel weer jurkje en hoge hak. Ik zie echt van alles voorbij komen en alles kan haha
Alle reacties Link kopieren
captain_hindsight schreef:
12-04-2021 09:00
Ik dacht zelf ook nog jurkje met kuit-/kniehoge laarzen maar wat draag je dan op die jurk? Ik vind een vest een beetje suf, maar een blazer/jasje weer wat overdressed.
Je hoeft er toch niet perse iets over te dragen?

Volgens mij is het onderwijs echt vrij casual qua kleding, dus ik zou gaan voor jeans met een blouse of juist een top/shirt en blazer. En een pantalon met een top/shirt zonder iets erop of eventueel een vestje.
Dwaler schreef:
12-04-2021 09:02
Dan kom je vast helemaal niet uit het onderwijs. Ben wel benieuwd wat je achtergrond is.
Dat klopt tot op zekere hoogte, ik kom van de beleidskant. Dat is zowel een voordeel als een nadeel ;-D

Daar was het overigens ook niet zo formeel maar ik vind zelf nette kleding wel leuk.
Maar ik kan het hier niet zo inschatten, ook omdat ik er nog niet echt geweest ben (online gesprekken) dus ik heb ook nog niet echt mensen kunnen kijken.
schoolfoto's kijken facebooken gluren van school?
Alle reacties Link kopieren
captain_hindsight schreef:
12-04-2021 09:07
Dat klopt tot op zekere hoogte, ik kom van de beleidskant. Dat is zowel een voordeel als een nadeel ;-D

Daar was het overigens ook niet zo formeel maar ik vind zelf nette kleding wel leuk.
Maar ik kan het hier niet zo inschatten, ook omdat ik er nog niet echt geweest ben (online gesprekken) dus ik heb ook nog niet echt mensen kunnen kijken.
Dan draag je dat toch? Ik werk in het HBO en zie net als iemand hierboven alles langs komen. Het meeste neigt naar casual, maar er lopen ook dames "gekleed en verzorgd" bij. Denk pumps, make-up, jasjes ed. Ik zou zeggen: draag wat je thuis ook draagt. Als dat nette kleding is, dan doe je dat gewoon aan. Misschien de eerste dag een beetje downscalen voor de zekerheid en daarna gewoon aandoen wat bij jou past.
hadea1 schreef:
12-04-2021 09:24
Dan draag je dat toch? Ik werk in het HBO en zie net als iemand hierboven alles langs komen. Het meeste neigt naar casual, maar er lopen ook dames "gekleed en verzorgd" bij. Denk pumps, make-up, jasjes ed. Ik zou zeggen: draag wat je thuis ook draagt. Als dat nette kleding is, dan doe je dat gewoon aan. Misschien de eerste dag een beetje downscalen voor de zekerheid en daarna gewoon aandoen wat bij jou past.
Ja, dat is ook weer zo natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
Trek vooral aan waar jij je lekker in voelt en wat past bij jouw persoonlijkheid. Zolang het schoon is en redelijk nieuw zonder dat er iets kapot is, dan kan het al snel.

Wanneer je altijd netjes in jurk met pumps loop, dan past het bij jou. Want dat ga je de komende jaren vaker dragen. Loop je het liefste in een spijkbroek en platte schoenen, trek dan niet de eerste dag een jurk aan.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Als je je prettig in je oude werkoutfits voelt, zou ik dat lekker aanhouden
Waarom zou dat niets kunnen?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeker geen spijkerbroek aandoen als dat je ding niet is. Wat een omgekeerde wereld eigenlijk dat dat zou moeten, omdat het anders niet casual genoeg is.
Zolang je niet in een galajurk gaat, zal het wel meevallen met het overdressed zijn. ;)
CHL schreef:
12-04-2021 09:06
Je hoeft er toch niet perse iets over te dragen?

Volgens mij is het onderwijs echt vrij casual qua kleding, dus ik zou gaan voor jeans met een blouse of juist een top/shirt en blazer. En een pantalon met een top/shirt zonder iets erop of eventueel een vestje.
Nee er hoeft niks over een jurk, maar ze zijn bvb niet allemaal met lange mouwen dus dan wordt het anders zo fris nu.
Daveotion schreef:
12-04-2021 09:35
Ik zou zeker geen spijkerbroek aandoen als dat je ding niet is. Wat een omgekeerde wereld eigenlijk dat dat zou moeten, omdat het anders niet casual genoeg is.
Zolang je niet in een galajurk gaat, zal het wel meevallen met het overdressed zijn. ;)
Hahaha, nee dat zou ik dan weer niet zo snel doen ;-D

Ik draag wel spijkerbroeken maar vooral casual, dus thuis. Daar draag ik ook graag jurkjes overigens. Maar er is bij mij dus blijkbaar een verschil tussen thuis en werk, qua kleding dan in dit geval.
Alle reacties Link kopieren
captain_hindsight schreef:
12-04-2021 09:39
Hahaha, nee dat zou ik dan weer niet zo snel doen ;-D

Ik draag wel spijkerbroeken maar vooral casual, dus thuis. Daar draag ik ook graag jurkjes overigens. Maar er is bij mij dus blijkbaar een verschil tussen thuis en werk, qua kleding dan in dit geval.
Ik vind dat heel begrijpelijk. Op je werk heb je een andere rol dan thuis, en een werkuniform helpt je om die switch te maken.
gizzmo-returns schreef:
12-04-2021 09:32
Als je je prettig in je oude werkoutfits voelt, zou ik dat lekker aanhouden
Waarom zou dat niets kunnen?
Ja dat weet ik eigenlijk niet.
Ik wil gewoon een goede indruk maken denk ik. Maar dat zou niet in detail van de kleding af moeten hangen. Zeker niet als ik het zelf mooi vind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven